Η σημασία της Προσχολικής Αγωγής.


Αναγνώστης του Blog, μας ζήτησε να αναδημοσιεύσουμε το παρακάτω άρθρο για την σημασία της Προσχολικής Αγωγής. Αφορμή γι αυτή του την ενέργεια στάθηκε η είδηση που έμαθε, ότι ο Δήμος Ξηρομέρου προχωρά στην επαναπροκήρυξη 13 θέσεων για τους Παιδικούς Σταθμούς.
Μας ανάφερε ότι το πνεύμα του νόμου είναι οι Δήμοι να ανανεώνουν τις συμβάσεις και αυτό γίνεται στην πράξη από όλους τους Δήμους (γι αυτό άλλωστε και δίνει αυτό το δικαίωμα) και η δυνατότητα επαναπροκήρυξης υπάρχει για περιπτώσεις όπου θεωρείται ότι υπάρχει πλημμελής και ελλιπής άσκηση των καθηκόντων από κάποιο εργαζόμενο.
Μας τόνισε ότι κατά την γνώμη του, η επαναπροκήρυξη και των 13 θέσεων στους Παιδικούς Σταθμούς συνιστά ενέργεια ομαδικής απόλυσης.


Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είναι γνωστή και αναγνωρισμένη από παντού η τεράστια σημασία της προσχολικής αγωγής. Έχοντας αφήσει οριστικά πίσω την έννοια της απλής φύλαξης των παιδιών –ώστε να εξυπηρετηθούν οι εργαζόμενοι γονείς τους- ερχόμαστε σήμερα να αναγνωρίσουμε τα πολλαπλά οφέλη από την συμμετοχή των παιδιών στα πλαίσια και τα προγράμματα προσχολικής αγωγής εντός των παιδικών σταθμών (η σωστότερη ονομασία των οποίων πρέπει να είναι: κέντρα προσχολικής αγωγής).
Όταν μιλάμε για προσχολική αγωγή, δεν μιλάμε για εκπαίδευση σχολικού τύπου επικεντρωμένη στη νόηση και τη μάθηση. Μιλάμε για πολύπλευρες παιδαγωγικές διαδικασίες που στοχεύουν στην ολόπλευρη (σωματική, συναισθηματική, νοητική, αισθητική, ηθική, κοινωνική) ανάπτυξη του παιδιού. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες εξασφαλίζουμε στον μέγιστο βαθμό τη δημιουργία της βάσης και των προϋποθέσεων για την πρόοδο και την προοπτική του κάθε παιδιού. Ας δούμε πολύ συνοπτικά τις βασικότερες λειτουργίες από τις οποίες επωφελούνται τα παιδιά στα πλαίσια προγραμμάτων προσχολικής αγωγής εντός των παιδικών σταθμών:
Ανάπτυξη: είναι γνωστή η τεράστια σημασία των πρώτων χρόνων ζωής στην πορεία ενός ανθρώπου. Εκεί τίθενται τα θεμέλια και οι κρίσιμοι συντελεστές για την πορεία του στη ζωή. Είναι επίσης γνωστό πως σε αυτά τα ευαίσθητα πρώτα χρόνια, τα παιδιά χρειάζονται πολλαπλή υποστήριξη ώστε οι αναπτυξιακές τους ανάγκες να καλυφθούν με τον επαρκέστερο δυνατό τρόπο. Την επαρκή αυτή υποστήριξη μπορούν να την βρουν στο πλαίσιο επεξεργασμένων προγραμμάτων προσχολικής αγωγής που υποστηρίζονται από εξειδικευμένους παιδαγωγούς εντός των κατάλληλων δομών των παιδικών σταθμών.
Κοινωνικοποίηση: Είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί να συμμετάσχει από πολύ νωρίς –και με τρόπο συστηματικό, οργανωμένο και κατάλληλα επιτηρούμενο- σε μία ομάδα συνομιλήκων. Στο πλαίσιο αυτό θα μάθει να συνυπάρχει, να αλληλεπιδρά, να μοιράζεται, να ζει κοινωνικά. Θα μάθει να εκφράζει και να συνθέτει την ατομικότητά του με τρόπο λειτουργικό μέσα στο πλαίσιο της ομάδας. Θα αποκτήσει δεσμούς με τους/τις παιδαγωγούς του και θα μπορέσει με τον τρόπο αυτό να εμπλουτίσει και να πολλαπλασιάσει τα οφέλη από τις εμπειρίες του στο πλαίσιο της οικογένειας και της οικογενειακής του δυναμικής.
Πρόληψη: Καθώς ένα παιδί συμμετέχει με συστηματικό τρόπο σε ένα πρόγραμμα προσχολικής αγωγής, παρακολουθείται ολόπλευρα από τους/τις παιδαγωγούς του και το υπόλοιπο εξειδικευμένο προσωπικό που πλαισιώνει αυτό το πρόγραμμα. Στο πλαίσιο των παιδαγωγικών στόχων αυτού του προγράμματος, μπορεί έγκαιρα να εντοπιστούν αναπτυξιακές αποκλίσεις και δυσκολίες που μπορεί να παρουσιάζει ένα παιδί. Στο βαθμό που γίνει κάτι τέτοιο, μπορεί να παρασχεθεί η απαραίτητη πρόσθετη ενίσχυση, ώστε οι δυσκολίες να ξεπεραστούν ή να μπουν σε μία προοπτική βελτίωσης και να μην εμφανιστούν πολύ αργότερα διογκωμένες και, πιθανά, αξεπέραστες.
Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερή η τεράστια σημασία της προσχολικής αγωγής και η αναγκαιότητα για κάθε παιδί να ωφεληθεί από τα πολλαπλά οφέλη της στο πλαίσιο κατάλληλων προγραμμάτων και δομών (παιδικοί σταθμοί).

7 σχόλια:

  1. " Εις τους Γονεις μου οφειλω το ζην
    εις δε τους Νηπιαγωγους μου το ευζην ! "
    Μεγας Αλεξανδρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η συγκεκριμένη ενέργεια που οδηγεί σε ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, θα πρέπει εμποδιστεί από εκπροσώπους της αντιπολίτευσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ολα και Ολοι ! και πολλοι διαφορετικοι λογοι !
    Συνιστουν στην Δημοτικη Αρχη , σε μια και μονο Επιλογη !
    Την διορθωση της πρωτης αποφασης
    Ειναι : Μονοδρομος ! αλλα καλος δρομος ,
    ο Δρομος ο Σωστος !
    ενεργοι απλοι πολιτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και καραμπινάτη μαζική απόλυση μάλιστα. Αλλά θα βγούν οι απαίδευτοι (sic) παπαγάλοι και θα λένε τα δικά τους. Και θα δώσουν πάλι κανέναν πεντακοσάρικο σε κανένα δικηγόρο να καθαρίσει, τόσα δεν πήγε το πρόστιμο του ΙΚΑ? Παραφράζοντας τον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες: Η παιδεία και οι εργασιακές σχέσεις, στα χρόνια της χολέρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θερμά συγχαρητήρια ! στο Μύτικα press , για την προβολή θεμάτων
    με ουσιαστικό περιεχόμενο !
    απο Αρχοντοχώρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν δούμε το μέγεθος αυτής της επαίσχυντης πολιτικής πράξης των απολύσεων, σε πανελλαδική κλίμακα , είναι σαν να απολύθηκαν:
    325 δήμοι Χ 13 εργαζόμενοι ανά δήμο = 4.225 εργαζόμενοι συνολικά
    Αυτό για να κατανοήσουμε καλύτερα την δύναμη που έχουν οι πολιτικοί μας τους οποίους καλούμαστε όταν γίνονται εκλογές, να εκλέγουμε να μας ''κυβερνούν''.
    Άρα λοιπόν όταν ψηφίζουμε κάθε φορά, χρειάζεται να έχουμε περισσότερη υπευθυνότητα, για το ποιούς ψηφίζουμε και να διακρίνουμε , όσο περισσότερο μπορούμε τούς καλύτερους και όχι συγγενείς, κουμπάρους και διαφόρους άλλους.
    Η πολιτική δεν είναι να ποδόσφαιρο ή μπάσκετ ή βόλεϊ που εάν κερδίσει ή χάσει ο Αίολος ή ο Παναιτωλικός ή ο Ακαρνανικός, δεν τρέχει και τίποτα.
    Οι αποφάσεις των πολιτικών, μας επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα στην καθημερινή μας ζωή, για το εάν θα έχουμε ένα ασφαλή δρόμο ή νερό στην βρύση μας ή παιδικό σταθμό για το παιδί μας κ.ο.κ
    Καλός μπορεί να είσαι φίλε μου ή συγγενή μου, αλλά εάν δεν κάνεις για πολιτική πρέπει να σε ψηφίσω;
    Άλλο το ένα και άλλο το άλλο

    Από χωριό του Ξηρομέρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παιδαγωγός:Παράγουμε παιδαγωγικό έργο!
    Γονιός.........:Τι έφαγε σήμερα το παιδί?
    Αυτή είναι η παιδεία μας δυστυχώς!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.