ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου: Έχει έρθει η ώρα για ανάπτυξη.


Του Φίλιππου Σαμαλέκου.
Δημοσιευμένο στην ΑΙΧΜΗ το 2012.

Η πολιτική της απαξίωσης της Ναυτιλιακής και Βιομηχανικής Περιοχής (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ) Πλατυγιαλίου Αστακού και η λογική «κλειστή και ελεγχομένη», παρά ανοιχτή και αναπτυσσόμενη, είναι ένα στρατηγικό λάθος µε μεγάλες συνέπειες για την ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας, της Περιφέρειας της Δυτικής Ελλάδας αλλά και της χώρας συνολικότερα.
 Το 2008 ο λιμένας Πλατυγιαλίου κατάφερε να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο στην φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων και άρχισε να εδραιώνει την παρουσία του στις θαλάσσιες μεταφορές. Πολλοί πιστεύουν ότι η ανάπτυξη αυτή ήταν αποτέλεσμα ευκαιριακό, λόγω των απεργιών του λιμένα Πειραιά ενώ στην ουσία ήταν αποτέλεσμα της υψηλής παραγωγικότητας και ποιότητας των υπηρεσιών.Ξεκινώντας από το μηδέν έφτασε σε σύντομο χρονικό διάστημα να απασχολεί μέχρι και 450 εργαζόμενους Αιτωλοακαρνάνες οι όποιοι έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους να μάθουν, να στηρίξουν και τελικά να αριστεύσουν, επιτυγχάνοντας την εύρυθμη, αποτελεσματική και ασφαλή λειτουργία του λιμένα πάρα τον μεγάλο όγκο εργασίας. Η προσπάθεια τους αυτή ήταν ηρωική και αξίζουν συγχαρητήρια. Πολλοί από αυτούς δουλεύουν τώρα στον Πειραιά ενώ άλλοι, άνεργοι ξανά, αναρωτιούνται γιατί σταμάτησε και ακυρώθηκε αυτή η προσπάθεια.
Σήμερα υπό το πρίσμα των αλλαγών που συντελούνται στις θαλάσσιες μεταφορές τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε Παγκόσμιο επίπεδο η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ συνδυάζει ένα σύγχρονο λιμένα, ελεύθερη ζώνη και βιομηχανική περιοχή ικανή να αντεπεξέλθει στις νέες συνθήκες και απαιτήσεις των μεταφορών (μείωση κόστους, χρόνου και ρύπανσης του περιβάλλοντος), στην ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και αύξησης και προώθησης των εξαγωγών που τόσο ανάγκη έχει η Ελλάδα σε αυτή την κρίσιμη περίοδο. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα περισσότερα προϊόντα µας τα εξάγουµε στην κεντρική Ευρώπη και ότι οι μοναδικές γερανογέφυρες στα δυτικά σύνορα της Ελλάδος βρίσκονται στη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Η Αιτωλοακαρνανία έχει την ευκαιρία σε αυτή τη συγκυρία να εξάγει γρήγορα και µε χαμηλό κόστος υψηλής ποιότητας αγροτικά προϊόντα μέσα από το θαλάσσιο διάδρομο της Αδριατικής στην Κεντρική Ευρώπη καθώς και στις χώρες που βρέχονται από την Αδριατική.
Οι λιμένες Πάτρας και Ηγουμενίτσας δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε από την ανάπτυξη της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ το αντίθετο μάλιστα, αφού βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους συνδέονται µε την Ιόνια Οδό και έχουν ένα κοινό μέτωπο: την Αδριατική και την Ευρώπη. Ολοένα και περισσότερο η ανάπτυξη στις θαλάσσιες μεταφορές στηρίζεται στη συνεργασία και συμπληρωματικότητα µε τη δημιουργία συνεργατικών σχηματισµών (maritime clusters), στην υιοθέτηση κοινών τεχνολογιών και επικοινωνιών που επιτρέπουν την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων διατροπικών μεταφορών, και γενικότερα στην εξάλειψη των παραγόντων που εμποδίζουν την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη και γενικότερα στην μεταστροφή σε οικολογικότερες μεταφορές.



* Ο Φίλιππος Σαµαλέκος μεγάλωσε στην Παλαιοµάνινα Αιτωλ/νίας και είναι Ναυπηγός Μηχ/γος Μηχανικός απόφοιτος του ΕΜΠ. Εργάστηκε στη Μ. Βρετανία ως ερευνητής σε θέματα ασφάλειας επιβατηγών πλοίων και ως επιθεωρητής πλοίων στον Πειραιά. Την περίοδο 2008 ήταν ο υπεύθυνος λειτουργίας του λιμένα Πλατυγιαλίου της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ.
Στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Ξηρομέρου. με τον γιατρό Γιάννη Τριανταφυλλάκη και τον συνδυασμό του: «Ξηρόμερο. Δύναμη ελπίδας. Ανατροπή τώρα».

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.