Μελέτη από το ΣΔΕ Ξηρομέρου – Ορατές οι Μεταμορφώσεις στην Επαγγελματική Ταυτότητα των Εκπαιδευομένων.


Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την ολοκλήρωση της μελέτης με τίτλο:
«Μελέτη της μεταβολής των επαγγελματικών τύπων των εκπαιδευομένων στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ξηρομέρου: Η συνεισφορά της Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής παρέμβασης», την οποία εκπόνησε ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας του σχολείου μας κ. Βαγενάς Αλέξιος. ΕΔΩ η μελέτη.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024–2025 και διερεύνησε, με επιστημονικό εργαλείο του ΕΟΠΠΕΠ, τις αλλαγές που σημειώθηκαν στην επαγγελματική αυτοαντίληψη 25 ενήλικων εκπαιδευομένων, μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους στο παιδαγωγικό και συμβουλευτικό έργο του ΣΔΕ Ξηρομέρου.

Τι κατέγραψε η μελέτη;
Οι επαγγελματικοί τύποι που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν:
  • Κοινωνικός: +32%
  • Οργανωτικός: +28%
  • Καλλιτεχνικός: +22%
Τα παραπάνω ποσοστά αντανακλούν την ενίσχυση δεξιοτήτων όπως η συνεργασία, η δημιουργική έκφραση και η οργάνωση, επιβεβαιώνοντας την επίδραση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στη διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας.

Επιστημονικό υπόβαθρο.
Η μελέτη βασίστηκε στη θεωρία επαγγελματικών τύπων του J. Holland, που συνδέει τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας με συγκεκριμένες επαγγελματικές κατηγορίες. Η συστηματική παρέμβαση στο ΣΔΕ Ξηρομέρου αξιοποίησε αυτή τη θεωρητική βάση για να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να επαναπροσδιορίσουν τον επαγγελματικό τους ρόλο και να ανακαλύψουν νέες πτυχές του εαυτού τους.

Τι σημαίνει αυτό για την εκπαίδευση ενηλίκων;
Η παρούσα έρευνα επιβεβαιώνει τη δυναμική των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας ως χώρων προσωπικής ενδυνάμωσης και κοινωνικής ένταξης. Αποτελεί χειροπιαστή απόδειξη ότι η εκπαιδευτική διαδικασία, όταν συνοδεύεται από δομημένη συμβουλευτική υποστήριξη, μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστικές μεταμορφώσεις στον τρόπο που οι ενήλικες αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους και τις επαγγελματικές τους προοπτικές.
Η μελέτη διατίθεται προς ανάγνωση και αξιοποίηση από εκπαιδευτικούς, συμβούλους, φορείς επαγγελματικού προσανατολισμού και ερευνητές.
Ως Διευθύντρια του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ξηρομέρου, αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω δημόσια τις θερμές μου ευχαριστίες στον Σύμβουλο Σταδιοδρομίας του σχολείου μας, κ. Βαγενά Αλέξιο, για την εκπόνηση και ολοκλήρωση της μελέτης.
Με συνέπεια, επιστημονική εγκυρότητα και βαθιά γνώση του παιδαγωγικού πλαισίου, ο κ. Βαγενάς ανέδειξε τη δυναμική της συμβουλευτικής διαδικασίας ως μοχλού ενδυνάμωσης των εκπαιδευομένων μας, συμβάλλοντας στην κατανόηση των πολύπλευρων αλλαγών που μπορούν να προκύψουν όταν η εκπαίδευση συνδέεται με την προσωπική ανάπτυξη και τον επαγγελματικό επαναπροσδιορισμό.
Εκ μέρους του συνόλου της σχολικής κοινότητας, τον ευχαριστώ για το υψηλό επίπεδο της δουλειάς του, για την επιστημονική αρτιότητα και κυρίως για τη βαθιά ανθρωποκεντρική προσέγγιση που διαπνέει την ερευνητική του ματιά.


0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.