Ερώτηση-παρέμβαση για την Ιόνια Οδό, με πρωτοβουλία του Ανδρέα Μακρυπίδη και σε συνεργασία με Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Δυτικής Ελλάδας για να ξεπεραστούν τα εμπόδια στο μεγάλο έργο.
Την αναγκαιότητα να ξεπεραστούν οι μεγάλες καθυστερήσεις στα έργα του Δυτικού Άξονα (Ιόνια Οδό) και να χαρακτηριστεί το συγκεκριμένο έργο ως πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και Εθνικής εμβέλειας και σημασίας, ανέδειξαν με ερώτηση τους προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα, οι Βουλευτές ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ανδρέας Μακρυπίδης, Σπύρος Μαργέλης, Άντζελα Γκερέκου, Θανάσης Οικονόμου, Παύλος Στασινός, Μιχάλης Παντούλας, Παναγιώτης Κουρουμπλης, Δημήτρης Τσιρώνης, Σοφία Γιαννακά και ο Βαγγέλης Παπαχρήστος. Η συγκεκριμένη κοινοβουλευτική παρέμβαση έγινε μετά από πρωτοβουλία του Βουλευτή Ανδρέα Μακρυπίδη και σε συνεργασία με τους ανωτέρω Βουλευτές.
Οι Βουλευτές αναφέρουν στην ερώτηση τους τα εξής: «Ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός) βρίσκεται σήμερα σε εξαιρετικά κρίσιμη φάση. Τέσσερα (4) χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης (19-12-2006) και την ψήφιση-κύρωση στην Βουλή (Ν.3555/27-03-2007), αυτό το τόσο καθοριστικής σημασίας έργο, παραμένει ακόμα εγκλωβισμένο σε απαράδεκτες καθυστερήσεις, σε έναν κυκεώνα τεχνικών εμποδίων και παραλείψεων. (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά ευρήματα και ανασκαφές, μεταφορά δικτύων επιχειρήσεων κοινής ωφελείας π.χ. Δ.Ε.Η. κ.λ.π.)
Η μέχρι τώρα πρόοδος του έργου είναι εξαιρετικά μικρή και οι εργασίες εδώ και δέκα έξι (16) μήνες έχουν ουσιαστικά σταματήσει, ακυρώνοντας στην πράξη το αρχικό προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Έτσι, ένα έργο που θα προσφέρει μεγάλα Εθνικά Οφέλη, αλλά και αναπτυξιακή δυναμική σε Δυτική Ελλάδα και Ήπειρο βρίσκεται μεταξύ «σφύρας και άκμονος», και η ολοκλήρωση του στο άμεσο μέλλον, κρίνεται με τους σημερινούς ρυθμούς εργασιών τουλάχιστον αβέβαιη.
Η ανάγκη για τον αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, μήκους 196 χλμ. που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, γίνεται κάθε ημέρα που περνάει και πιο επιτακτική. Ιδιαίτερα όταν έργα που συνδυάζονται με τον Δυτικό Άξονα είναι εδώ και χρόνια έτοιμα, όπως η ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας αλλά και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, το μεγάλο και σύγχρονο έργο, σύμβολο μια «Νέας Επoχής» που δυστυχώς έχει παραμείνει για την περιοχή μας, επτά (7) χρόνια μετά, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα. Ταυτόχρονα, συνδετήριοι οδικοί άξονες όπως ο Οδικός Άξονας «Αμβρακία-Άκτιο», που έχει δημοπρατηθεί πριν από ένα χρόνο, έχουν βαλτώσει.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα καθυστέρησης και ολιγωρίας στην κατασκευή του Δυτικού Οδικού Άξονα είναι η «Σήραγγα της Κλόκοβας» στην περιοχή της Παλιοβούνας. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την κύρωση της αρχικής σύμβασης, που προέβλεπε την πιο επιβαρυντική επιλογή, δηλαδή την περιμετρική του όρους διέλευση, το θέμα δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί. Δεν έχει γίνει ακόμα μελέτη, ενώ είναι προφανές ότι η εναλλακτική πρόταση της κατασκευής Σήραγγας αποτελεί, την βέλτιστη περιβαλλοντικά, λύση αλλά και ταυτόχρονα εμπεριέχει σημαντικά οφέλη για το τοπικό οδικό δίκτυο. Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα που υπάρχουν στις τροποποιήσεις των μελετών για εναλλακτική χάραξη της συγκεκριμένης θέσης, πρέπει να ξεπερασθούν άμεσα.
Την ίδια στιγμή που ο Δυτικός Άξονας καθυστερεί, ενώ θα έπρεπε να είναι σε πρώτη προτεραιότητα, άλλα έργα όχι της ίδιας εμβέλειας και σημασίας, που εξυπηρετούν μικρότερες πληθυσμιακά περιοχές, όπως είναι οι συμπληρωματικοί Οδικοί Άξονες, «Ανατολικής Πελοποννήσου» και «Ε-65», βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο τόσο τεχνικά, όσο και στη χρηματοδότηση.
Επαληθεύεται για ακόμη μια φορά η θλιβερή διαπίστωση ότι η Ελλάδα «Γέρνει Ανατολικά» και στην ανάπτυξη. Μια επιλογή που διευρύνει αντί να μειώνει το αναπτυξιακό χάσμα της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου με την υπόλοιπη χώρα, παρότι οι περιοχές αυτές έχουν σοβαρό έλλειμμα σύγχρονου οδικού δικτύου, σιδηροδρομικής σύνδεσης και άλλων βασικών υποδομών.
Οι ελλείψεις αυτές παίρνουν τραγικές διαστάσεις, στην περίπτωση του απαρχαιωμένου και επικίνδυνου οδικού δικτύου, θρηνώντας δεκάδες ανθρώπινα θύματα κάθε χρόνο, μια θλιβερή πανελλαδική «πρωτιά» με τεράστιο ανθρώπινο κόστος. Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι «οι εκατόμβες των θυμάτων» από τα τροχαία δυστυχήματα, αντιμετωπίζονται βάσει οικονομικού κόστους. Δεν είναι δυνατόν ένα τόσο πολυσύχναστο οδικό δίκτυο, που αποτελεί κόμβο προς την Δυτική Ελλάδα για τον εγχώριο και εξωχώριο τουρισμό, με εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα κάθε χρόνο, που συνεχώς πολλαπλασιάζονται, να παρουσιάζει μια τέτοια τριτοκοσμική εικόνα.
Επειδή η ολοκλήρωση του έργου του Δυτικού Οδικού Άξονα (Ιόνια Οδός), θα αλλάξει την εικόνα όλης της περιοχής, θα αναδείξει λιμνάζουσες οικονομικές δυνατότητες, θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές και θα βελτιώσει την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών.
Επειδή οι πολίτες των Νομών Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας και Λευκάδας, δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται ως πολίτες Β’ Κατηγορίας, δεν μπορούν πλέον να μείνουν αδρανείς μπροστά στην αδιαφορία, την αμέλεια και την επιλεκτική προώθηση έργων, και απαιτούν ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός) να χαρακτηριστεί έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και εθνικής εμβέλειας και σημασίας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Θα χαρακτηριστεί ο Δυτικός Οδικός Άξονας (Ιόνια Οδός), έργο πρώτης προτεραιότητας, άμεσης ανάγκης και εθνικής εμβέλειας και σημασίας από το Υπουργείο Υποδομών;
2. Εάν ναι, τότε σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις και να ξεπεραστούν τα εμπόδια και οι παραλείψεις, για την υλοποίηση της σύμβασης στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα;
3. Θα προχωρήσετε σε επίσπευση της ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων;
4. Θα ενεργοποιήσετε την ειδική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία με ειδική απόφαση του αρμόδιου Εφετείου επιτρέπεται η πραγματοποίηση εργασιών πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων για τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται;
5. Θα προχωρήσουν παράλληλα και οι εργασίες κατασκευής όλων των συνδετήριων έργων του Δυτικού Οδικού Άξονα;
6. Υπάρχει μελέτη για την κατασκευή της Σήραγγας στην Κλόκοβα;
7. Εαν ναι, πότε έγινε και σε ποιό στάδιο βρίσκεται;
8. Εαν όχι, σε ποιους λόγους οφείλεται και ποιες ενέργειες θα γίνουν ώστε να ολοκληρωθεί η μελέτη;»
Είναι από όλους μας αισθητό ότι πλέον η γεωγραφία της περιοχής μας έχει διαμορφωθεί λίγο διαφορετικά. Βλέπουμε Αχαιούς και Μακεδόνες εκπαιδευτικούς να επιλέγουν το νομό μας για διορισμό. Οι ίδιοι μας επιλέγουν όλο και περισσότερο σαν τουριστικό προορισμό. Η Ιόνια οδός είναι έργο ζωτικής σημασίας για εμάς (πόσο μάλλον η παρα Ιόνια οδός). Δυστυχώς μέσα σε αυτή την κρίση όταν δεν βλέπεις κάποια κίνηση για δημοπρατήσεις νέων έργων αλλά και για ολοκλήρωση παλιών, δεν μπορείς να έχεις την ελπίδα ότι θα ανακάμψει η χώρα μας γρήγορα. Πόσο μάλλον ο νομός μας ο οποίος ήδη κοιτάζει με τρόμο το 2013 (οπότε και τελειώνουν οι επιδοτήσεις, χωρίς να γνωρίζουμε και πολλά για το νέο πλαίσιο μέσα από το οποίο θα δίνονται από το 2013 και μετά). Το Αγρίνιο που γιγαντώθηκε την περίοδο των καπνών, με κατοίκους του Ξηρομέρου (και των υπολοίπων επαρχιών σαφώς), αγοράζοντας εκεί σπίτια για μόνιμη διαμονή πλέον τρώει τα σπλάχνα του. Και πλέον όσοι μετοίκησαν στο Αγρίνιο δεν είναι εύκολο να επιστρέψουν στα χωριά τους γιατί δεν ξέρουν τι να κάνουν. Τι καλλιέργεια και με ποιά προοπτική. Δεκάδες χιλιάδες ροδιές φυτεύτηκαν στο νομό μας με το πρόσχημα των επιδοτήσεων και της μεγάλης ζήτησης και τώρα όσοι φύτεψαν ροδιές κάθονται και περιμένουν από το Θεό να στείλει κανέναν αγοραστή. Γιατί τούς πούλαγαν φούμαρα οι επιτήδειοι. Αλλά και οι ίδιοι δεν προβληματίστηκαν. Δυστυχώς τα τελευταία 15 χρόνια υπάρχει η έντονη τάση του νεοέλληνα για εύκολο πλουτισμό. Επιτέλους λίγη βοήθεια και σωστές κατευθύνσεις στον αγρότη του νομού μας τα οποία σε συνδυασμό με κάποια δημόσια έργα θα δώσουν την ανάσα και την ώθηση για ανάπτυξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΤΟ ΑΞΟΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΥΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΤΟΞΕΥΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφή