Μία ανάρτηση μας ήρθε από αναγνώστη μας, που αφορά ένα θέμα που προκαλεί πολλές συζητήσεις. Το αναρτάμε όπως μας το έστειλε.
Σύμφωνα με σχέδιο νόμου που πρόκειται να ψηφιστεί στο κοινοβούλιο «Εν δυνάμει δότες οργάνων για να χρησιμοποιηθούν σε μεταμόσχευση θα είναι όλοι οι πολίτες, η αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο, θανόν πρόσωπο, πραγματοποιείται εφόσον δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του».
Παράλληλα, σημειώνεται ότι κάθε πολίτης που έχει ενηλικιωθεί, μπορεί να δηλώνει την αντίθεσή του στην αφαίρεση οργάνων του μετά θάνατον, σε ειδικό αρχείο που θα τηρείται στον ΕΟΜ. Η σχετική δήλωσή του θα πρέπει να φέρει βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής. Επίσης, το νέο προσχέδιο αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να γίνονται κατά περίπτωση μεταμοσχεύσεις και από ιδιωτικά νοσοκομεία. Η δυνατότητα για χειρουργική αφαίρεση οργάνων ή μεταμόσχευση δίνεται πλέον σε νοσηλευτικά ιδρύματα-νομικά πρόσωπα ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα αλλά και ιδιωτικές κλινικές.»
Ας δούμε λοιπόν πόσο «ανθρωπιστική» είναι αυτή η επιβολή της κυριαρχίας στις ζωές των ανθρώπων, παίρνοντας σημεία του υπό συζήτηση νόμου . Εν δυνάμει δότες οργάνων θα είναι όλοι οι άνθρωποι και μόνο εκείνοι που θα έχουν δηλώσει την αντίθεση τους εγγράφως για την αφαίρεση οργάνων τους μετά «θάνατον» στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής τους θα γλυτώνουν το σφάξιμο. Η αντίθετη βούληση θα πρέπει να δηλώνεται μόνο στον οργανισμό μεταμοσχεύσεων που θα είναι και ο μόνος αρμόδιος για τη ζωή και τον θάνατο μας, δεν θα λαμβάνεται υπόψη η αντίθετη βούληση που θα έχει δηλωθεί σε φιλικά, συγγενικά πρόσωπα, είτε προφορικά είτε γραπτά.
Εώς τώρα δότης οργάνων γινόταν όποιος είχε δηλώσει την επιθυμία του να είναι δότης. Το πρώτο ψέμα στο προσχέδιο νόμου ξεκινά με την φράση «αφαίρεση οργάνων, μετά θάνατον». Είναι γνωστό ότι τα όργανα αφαιρούνται από ανθρώπους που ακόμα ζουν, γιατί ο φυσικός θάνατος επέρχεται όταν σταματήσουν καρδιά και πνεύμονες. Στους δότες οργάνων ο «θάνατος» τους «βεβαιώνεται» από πέντε σημεία τα οποία έχει ορίσει το1968, μια ειδική επιτροπή του πανεπιστημίου του Harvard, που πρότεινε ένα νευρολογικό κριτήριο-την παύση των λειτουργιών του εγκεφάλου – ως τον αποφασιστικό παράγοντα του «θανάτου». Η στιγμή του θανάτου καθορίζεται από τη παύση της λειτουργίας καρδιάς-πνευμόνων. Η ως άνω «ειδική» επιτροπή ήθελε απλώς να καθορίσει ένα κριτήριο για τον εγκεφαλικό θάνατο με βάση το οποίο οι γιατροί να μπορούν να αποφασίσουν αν επήλθε ο «θάνατος» του ασθενούς ή όχι, για να του πάρουν τα όργανα Τα αρχικά τους κριτήρια – τα οποία περιλάμβαναν απουσία ανταπόκρισης, ανυπαρξία αναπνοής ή κίνησης (χωρίς τον αναπνευστήρα), ανυπαρξία αντανακλαστικών και ένα επίπεδο εγκεφαλογράφημα – αποσκοπούσαν στο να αποφασιστεί κατά πόσο είχε παύσει κάθε εγκεφαλική δραστηριότητα και αν επήλθε ή όχι «πλήρης εγκεφαλικός» θάνατος. Το κριτήριο αυτό έγινε ευρέως αποδεκτό και αργότερα ψηφίστηκε σε νόμο. Εντούτοις, μπορεί σε κάποιον ασθενή να παρατηρηθεί απώλεια της «ανώτερης» (φλοιώδους) εγκεφαλικής λειτουργίας (εξ ου και η έλλειψη της ικανότητας για συναίσθηση της αυτο-συνείδησης), και όμως να διαθέτει ακόμη λειτουργίες του εγκεφαλικού στελέχους τέτοιες όπως είναι η αυτόβουλη αναπνοή, το άνοιγμα των ματιών κ.τ.λ.)
Σύμφωνα με τα αρχικά κριτήρια της επιτροπής του Harvard, η απώλεια αυτή των «ανώτερων» λειτουργιών του εγκεφάλου δεν συνιστούσε θάνατο, εφ’ όσον δεν αποτελούσε ολοκληρωτικό εγκεφαλικό θάνατο. Έτσι, θα έπρεπε να καθορίζαμε τον θάνατο ως τη μη αναστρέψιμη και ολοκληρωτική απώλεια της καρδιακής, της πνευμονικής και της εγκεφαλικής λειτουργίας. Από την πρώτη στιγμή που τέθηκε η ιδέα του εγκεφαλικού θανάτου, κατά την έβδομη δεκαετία του περασμένου αιώνα, και μάλιστα μεταξύ των «ειδικών επιστημόνων» που συμμετείχαν στην πρώτη Επιτροπή του Ηarvard, παρά την τελικά ομόφωνα απόφαση τους, εμφανίσθηκαν έντονες διαφοροποιήσεις. Και ήταν πολύ φυσικό, μια που είχε πλέον δημιουργηθεί μια νέα κατάσταση θανάτου, η οποία δεν θα ήταν αυταπόδεικτη, αλλά θα έπρεπε να πείσουν γι αυτήν:
Ο ιατρογενής (εγκεφαλικός) θάνατος.
α) Ο εγκεφαλικός θάνατος, σε αντίθεση με τον ως τώρα γνωστό φυσικό θάνατο, είναι ιατρογενής έννοια, συνεπεία όχι της φυσιολογικής εξέλιξης του ανθρώπινου οργανισμού αλλά της τεχνολογίας.
β) Η υποψία ότι ο εγκεφαλικός θάνατος επινοήθηκε για να εξυπηρετήσει μια σκοπιμότητα, τις μεταμοσχεύσεις.
γ) Ο δικαιολογημένος φόβος ότι η αχαλίνωτη χρησιμοθηρία και ο ευδαιμονισμός οδηγούν σε ασέβεια απέναντι στο νεκρό σώμα και στο γεγονός του θανάτου.
δ) Η σύγχυση μεταξύ του εγκεφαλικού θανάτου και του κώματος ή της χρόνιας φυτικής κατάστασης.
ε) Ο φόβος ότι τα κριτήρια του εγκεφαλικού θανάτου δεν είναι ακριβή και συνεπώς η διάγνωση μπορεί να είναι εσφαλμένη και η κατάσταση αναστρέψιμη και
στ) Η αντίληψη ότι οι εγκεφαλικά νεκροί ενδεχομένως να διατηρούν κάποιες ανώτερες λειτουργίες, τα δε εγκεφαλονωτιαία αντανακλαστικά αποτελούν αποδείξεις μη οριστικής επέλευσης του θανάτου.
Επίσης το 1994, το Συμβούλιο Ηθικών και Δικαστικών Υποθέσεων (Council on Ethical and Judicial Affairs) του Αμερικάνικου Ιατρικού Συνδέσμου (American Medical Association – AMA), εξέδωσε την εκσυγχρονισμένη γνωμάτευσή του ότι είναι «ηθικά επιτρεπτό» να χρησιμοποιούνται τα
«ανεγκέφαλα νεογνά» ως δότες οργάνων (βλ. Council on Ethical and Judicial Affairs). Η απόφαση αυτή λήφθηκε παρά την ύπαρξη του κείμενου νόμου, σύμφωνα με τον οποίο τα ανεγκέφαλα νήπια θεωρούνται ζωντανά. Ο βιολογικός θάνατος είναι ένα συμβάν, όχι μια διαδικασία. Κάποιος είναι είτε ζωντανός είτε νεκρός δεν μπορεί να είναι και τα δύο ή τίποτε από τα δύο. Όταν κάποιος πεθαίνει είναι ζωντανός. ;Oταν έχει ήδη πεθάνει και έχει αρχίσει να αποσυντίθεται τότε είναι νεκρός. Πώς λοιπόν τώρα που οι επιστήμονες δημιουργήσαν ανθρώπους που είναι και νεκροί και ζωντανοί να προσδιορίσουν το θάνατο τους;
Πώς μπορούμε το αδιαμφισβήτητο γεγονός του θανάτου να το αντικαταστήσουμε με ένα αμφισβητήσιμο ορισμό ή την απόφαση κάποιας αρμόδιας επιτροπής ή μια νομοθετική διατύπωση;
H ανοσοκαταστολή για την μη απόρριψη των μοσχευμάτων.
Όμως το 1972 «ανακαλύφθηκε» η κυκλοσπιρίνη, ένα ισχυρό ανοσοκατασταλτικό φάρμακο, που έδινε τη δυνατότητα στους ασθενείς να δεχτούν όργανα (που να «ευδοκιμήσουν» μετά τη λήψη) και τα οποία δεν ήταν απολύτως ιστοσυμβατά. Εάν γινόταν κατορθωτό να παρεμποδιστεί η απόρριψη του μεταμοσχευθέντος οργάνου από το ανοσοποιητικό σύστημα του ασθενούς, τότε οι πιθανότητες έδειχναν να είναι απεριόριστες. Για τον λόγο αυτό, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η προμήθεια δοτών οργάνων, πολλοί «ειδήμονες» γιατροί άρχισαν να ζητούν «εκσυγχρονισμό» των κριτηρίων που καθόριζαν τον θάνατο. Τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για μεταμοσχεύσιμα όργανα είναι τόσο μεγάλη,
ώστε, στην πραγματικότητα, ο καθορισμός του θανάτου γίνεται για να εξασφαλιστεί η παραγωγή και η προμήθεια των «αναγκαίων» οργάνων. Ο “τυχερός” λήπτης λοιπόν, θα ζήσει το όποιο υπόλοιπο της ζωής του με βαριά χημειοθεραπεία, και την καταστολή του ανοσοποιητικού του συστήματος, ώστε να μην αποβάλει το μόσχευμα π.χ. ένας νεφροπαθής για να ζήσει στην καλύτερη των περιπτώσεων 10 χρόνια, κατά μέσο όρο θα χρειαστεί να κάνει τρεις μεταμοσχεύσεις νεφρών, γιατί θα τ΄αποβάλει παρά την ανοσοκαταστολή, με απλά λόγια αυτό σημαίνει, ότι τρεις υγιείς άνθρωποι, που θα πέσουν θύματα, τροχαίου ή άλλου ατυχήματος, θα γίνουν δότες. Η υπόθεση των μεταμοσχεύσεων είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένη με τη δυνατότητα λήψης ζωτικών οργάνων σε κατάλληλη κατάσταση. Αυτό σημαίνει ότι τα όργανα αυτά θα πρέπει να αφαιρεθούν από το δότη οπωσδήποτε πριν καταπαύσει η καρδιακή λειτουργία, διότι η κυκλοφορία του αίματος είναι αυτή που τα συντηρεί στη ζωή. Από την άλλη πλευρά, η αφαίρεση των οργάνων δεν επιτρέπεται να προκαλέσει τον θάνατο, με άλλα λόγια, προκειμένου περί απλών συμπαγών οργάνων (καρδιά, ήπαρ, πάγκρεας κ.λ.π.) δεν μπορεί να γίνει ενόσω ο δότης είναι ακόμη ζωντανός. Η «επινόηση» του αναπνευστήρα έλυσε αυτό το αδιέξοδο, μια που στις περιπτώσεις εγκεφαλικά νεκρών ατόμων στάθηκε έτσι δυνατό να διατηρηθεί η
κυκλοφορία του αίματος παρά τη νέκρωση του εγκεφάλου. Αυτή όμως η ιδιόμορφη ιατρογενής κατάσταση οδήγησε στο παράδοξο να μιλούμε για νεκρούς που όμως διατηρούν ζωντανό σώμα!!! Απόρροια αυτού του παραδόξου ήταν να χρειασθεί ένας επαναπροσδιορισμός της έννοιας του θανάτου και να προβληθούν έντονα και λεπτά διλήμματα ηθικής φύσεως, που προκλήθηκαν από την πάλη ανάμεσα στη διάθεση προσφοράς στο λήπτη και σεβασμό του δότη. Η επικρατούσα άποψη μεταξύ των ειδικών επιστημόνων και αρμοδίων επιτροπών είναι ότι βιολογικός θάνατος είναι η απώλεια της λειτουργικής συνοχής του σώματος ως οργανισμού. Με άλλα λόγια ο θάνατος επέρχεται όταν έστω μία εκ των ζωτικών λειτουργιών (καρδιακή, εγκεφαλική, νεφρική, ηπατική, πεπτική, πνευμονική κ.λ.π.) αδυνατεί να επιτελεσθεί, διότι τότε. η ζωή του οργανισμού ως συνόλου καταργείται, έστω κι αν με κάποιο υποστηρικτικό τρόπο συνεχίσουμε τη λειτουργία ορισμένων εκ των υπολοίπων. Κι εδώ είναι και το παράδοξο, ο λήπτης δεν μπορεί να επιτελέσει μια ζωτική λειτουργία, και κανονικά θα πεθάνει, ο δότης λοιπόν θα πρέπει να είναι απολύτως υγιής, για να
παρατείνει λίγο ακόμα τη ζωή του λήπτη. Έτσι λοιπόν οι θανατοποινίτες στη Κίνα δεν πυροβολούνται για να πεθάνουν αλλά για να τραυματιστούν αφού ο θάνατος θα επέλθει με την αφαίρεση των οργάνων τους για μεταμοσχεύσεις.
Σύμφωνα με τους Βρετανούς χειρουργούς που έκαναν τη καταγγελία, οι ημερομηνίες εκτέλεσης των θανατοποινιτών επιλέγονται σε σχέση με τις ανάγκες των ασθενών που περιμένουν μοσχεύματα, μεταξύ των οποίων είναι πολλοί Δυτικοί. Οι οργανώσεις υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατηγορούν από καιρό την Κίνα για αφαίρεση και παράνομη πώληση οργάνων θανατοποινιτών, ο αριθμός των οποίων ανερχόταν σε 3.400 άτομα το 2004, σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία. Πολλά νοσοκομεία κατηγορούνται επίσης ότι αφαιρούν παράνομα όργανα από τα θύματα των τροχαίων.(20-4-2006 BBC). Δηλαδή δικαστικές αποφάσεις ή ένας νόμος, όπως το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου έχει σκοπό ακριβώς την εύρεση με κάθε τρόπο οργάνων για μεταμόσχευση. Εξ άλλου, σε μια πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη διαμόρφωση του νομικού καθεστώτος για τις μεταμοσχεύσεις δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στην οικονομική επιβάρυνση της χρόνιας νοσηλείας των θυμάτων από τροχαία και πόσο αυτή η ισόβια νοσηλεία επιβαρύνει το κρατικό προυπολογισμό….
Πως κατασκευάζεται ένας δότης οργάνων.
Σε τραυματίες με σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, που βρίσκονται σε μηχανική υποστήριξη για τα πρώτες κρίσιμες ώρες της νοσηλείας τους, εφαρμόζεται η διαδικασία της άπνοιας. Η δοκιμασία της άπνοιας, για να καταστεί ένας τραυματίας με κρανοεγκεφαλικές κακώσεις “δότης”, χρειάζεται να γίνει χωρίς καθυστέρηση, γιατί αλλιώς η παραμονή του στη μηχανική υποστήριξη που θα έδινε καιρό πιθανά για βελτίωση, μειώνει την “ποιότητα” των οργάνων. Έτσι άμεσα ο ασθενής αποκόπτεται βίαια και για δέκα λεπτά από τη μηχανική αναπνευστική υποστήριξη, πριν δηλωθεί εγκεφαλικά «νεκρός». Στα 10 λεπτά που μένει αποκομμένος από τη μηχανική υποστήριξη, για να βεβαιωθεί ότι μπορεί να αναπνεύσει αυτόνομα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μη αναστρέψιμες ανδοκρανιακές διαταραχές της κυκλοφορίας ή και καρδιακή παύση. Είναι γνωστό ότι πολλοί ασθενείς με βαριές κρανιοεγκεφαλικές
κακώσεις, ακόμα και σε βαθύ κώμα μπορούν να επανέλθουν. Με τη δοκιμασία της άπνοιας, ένα 60% των ασθενών ” ετοιμάζονται” για δότες, ενώ θα μπορούσαν να επανέλθουν. Αφού τελικά κάποιος «αποφασιστεί ότι είναι εγκεφαλικά «νεκρός» και άρα μπορούν να του αφαιρεθούν τα όργανα,
υποβάλλεται σε αναισθησία. Γιατί άραγε ένας “νεκρός” να χρειάζεται οποιασδήποτε μορφής αναισθησία, πριν από το χειρουργείο αφαίρεσης των οργάνων του. Για αυτό το λόγο το σχέδιο νόμου θέλει να περάσει την “σιωπηρή συναίνεση” για άτομα πάνω από 18 ετών, που δεν έχουν δηλώσει εγγράφως την αντίθεση τους, πριν να προλάβουν να ειδοποιηθούν φίλοι και συγγενείς ο υγιής τραυματίας θα μετατρέπεται σε δότης.
Φανταστικό περιστατικό ή πραγματικότητα;
Ένας νεαρός μοτοσικλετιστής προσκομίζεται μέσα στη νύχτα στο χειρουργείο, με σοβαρότατες κρανιοεγκεφαλικές βλάβες . Οι φοιτητές ιατρικής της κλινικής έκπληκτοι παρατηρούν ότι ούτε ένας ιατρός δεν κουνά το δακτυλάκι του!!! Κανείς δεν κάνει τίποτα. Είναι φανερό ότι ο νεαρός, αν δεν τύχει άμεσης νοσηλείας, θα πεθάνει. Και όμως, δεν επεμβαίνει κανένας γιατρός. Αργότερα , όταν έχει επέλθει ο κρίσιμος χρόνος, ένα άσπρο σύννεφο γεμίζει το διάδρομο, οι ιατρό-ύαινες, ντυμένες σε άσπρες φόρμες πλυμένοι, με άρτιο εξοπλισμό για την αφαίρεση οργάνων. Στόχος : Οι άνθρωποι να ‘διακόπτονται’ πρόωρα, πριν ακόμα να είναι νεκροί, να σφάζονται για τα όργανά τους, για να πουληθούν σε άλλους αντί πολλών χρημάτων. Δεν είναι μυθιστόρημα, δυστυχώς είναι πραγματικότητα. Πρόσφατα η ΕΕ σε μια μελέτη για το κόστος νοσηλείας των θυμάτων από τροχαία, τονίζει το δυσβάστακτο κόστος για το κράτος στα θύματα που επιζούν από τα τροχαία!!! Τα κτήνη διαχειρίζονται τις ζωές μας,θέλουν να διαχειριστούν και τον θάνατό μας.
Όλα τα παιδιά κάτω των 18 υποχρεωτικά δότες όλων των οργάνων τους;
Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο, κάθε πολίτης που έχει ενηλικιωθεί, μπορεί να δηλώνει την αντίθεσή του στην αφαίρεση οργάνων του μετά θάνατον, σε ειδικό αρχείο που θα τηρείται στον ΕΟΜ. Η σχετική δήλωσή του θα πρέπει να φέρει βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής.
Αυτό όμως βάζει σε ενέργεια και τις απαραίτητες διαδικασίες για να εφαρμοστεί, αλλιώς δεν έχει νόημα να ψηφιστεί. Όλα δηλαδή τα παιδιά κάτω των 18 θα είναι αναγκαστικά δότες οργάνων, αφού δεν μπορούν να αρνηθούν πριν ενηλικιωθούν; Πρέπει με σαφήνεια να διευκρινιστεί τι θα γίνει με τους ανηλίκους. Ποιός θα μιλάει για αυτούς; Αυτό θα σήμαινε ότι το κάθε μωρό που γεννιέται θα πρέπει να δίνει δείγμα DNA που θα περιλαμβάνεται στον ιατρικό φάκελο που θα το συνοδεύει μέσω της κάρτας του πολίτη σε όλη του τη ζωή. Έτσι αν σκοτωθεί ή πεθάνει άτομο κάτω των 18, το σώμα του θα πρέπει να παραδίδεται στις "αρμόδιες αρχές", όπου και θα αφαιρούνται τα όργανά του και θα μπαίνουν σε κατάψυξη. Θα χρησιμοποιούνται όλα τα όργανα στην Ελλάδα ή θα κατάσχονται από το
ΔΝΤ σαν περιουσία του ελληνικού κράτους;
Αφού όλα τα ανήλικα παιδιά θα θεωρούνται δότες και τα στοιχεία τους αναγκαστικά θα υπάρχουν σε κάποιο αρχείο, ποιος εξασφαλίζει το ότι κάποιοι κύκλοι δεν θα σκοτώνουν, για να πάρουν αυτοδικαίως τα όργανα των ανυπεράσπιστων απέναντι στο νόμο παιδιών; Είναι ανθρώπινο και λογικό να θέλει κάποιος να βοηθήσει τον συνάνθρωπό του με δωρεά οργάνων, το υποχρεωτικό και το χουντικό και το "είσαι εξάρτημα της μηχανής κι ο γιος σου το ανταλλακτικό" όμως είναι κάτι το σιχαμερό. Ανταλλακτικά λοιπόν όλοι οι Έλληνες; Στο προσχέδιο προβλέπονται αυστηρότατες ποινές για όσους με τη δική τους συναίνεση δίνουν όργανά τους προς μεταμόσχευση και πολύ αυστηρές ρυθμίσεις του, προβλέπουν ακόμη και φυλάκιση δέκα ετών και πρόστιμο 290.000 ευρώ για οργανωμένες ομάδες που συμμετέχουν στη διακίνηση και εμπορία οργάνων. Επίσης, το νέο προσχέδιο αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να γίνονται κατά περίπτωση μεταμοσχεύσεις και από ιδιωτικά νοσοκομεία. Η δυνατότητα για χειρουργική αφαίρεση οργάνων ή μεταμόσχευση δίνεται πλέον σε νοσηλευτικά ιδρύματα-νομικά πρόσωπα ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου κοινωφελούς και
μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα αλλά και ιδιωτικές κλινικές. Συμπέρασμα από τα πρώτα που καταλάβαμε. Θα δημιουργηθεί μία τεράστια τράπεζα οργάνων και βλαστοκυττάρων που θα θεωρείται περιουσία του δημοσίου. Σύμφωνα με το μνημόνιο το ΔΝΤ μπορεί να κατάσχει την δημόσια περιουσία, ή η δημόσια περιουσία μπορεί να εκποιηθεί για να πληρωθεί το δημόσιο χρέος. Θα μπορούν δηλαδή να πάρουν, νεφρά, ήπαρ, πάγκρεας, πνευμόνια, καρδιά, επινεφρίδια, όλα δηλαδή τα όργανα, οστά, μυελό των οστών , μάτια, δέρμα κ.τ.λ.
Σφαγείον η Ελλάς;
Θέλουμε να δούμε τις αντιδράσεις όλων αυτών που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Ίδωμεν
Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/04/blog-post_5240.
Φίλε διαχειριστή νομίζω πως είναι η πιο καλή ανάρτηση του blog μέχρι στιγμής. Θα το σκεφτώ λίγο και θα επανέλθω. Μια πρώτη αντίδραση είναι ότι προτιμώ να γίνω συνειδητός δότης. Η τελευταία διαφήμιση στην τηλεόραση που ο γιατρός μιλάει με τον ασθενή και τον ρωτάει για το θέμα των μεταμοσχεύσεων και ο ασθενής, νομίζοντας ότι ο γιατρός του ζητάει να γίνει δότης αρχίζει και μασάει τα λόγια του και λέει να δεν είμαι αντίθετος κλπ, και τελικά ο γιατρός του λέει ότι αυτός χρειάζεται μεταμόσχευση, νομίζω ότι με ταρακούνησε και με προβλημάτισε προς την κατεύθυνση του να γίνω δότης. Από την άλλη αυτός ο νόμος είναι λίγο παράλογος. Μόλις πήρα τηλέφωνο ένα φίλο στην Αμερική και μου λέει ότι εκεί δεν παίζει τέτοιο πράγμα. Ή εθελοντικά ή με απόφαση των συγγενών ή τίποτα. Ξέρω ότι αυτός είναι δωρητής οργάνων και γι αυτό τον πήρα τηλέφωνο. Μήπως γινόμαστε Βραζιλία και με το νόμο πλέον, όπου σκοτώνουν (απαγάγουν πιο σωστά) άστεγους μόνο και μόνο για να τους πάρουν τα όργανα? Δύσκολα μας έβαλε ο φίλος μέσα στη νύχτα. Και αν διαβάσεις και το ιατρικό μέρος που αναλύεται στο άρθρο, τότε τρελαίνεσαι με αυτή τη νομοθέτηση. Θα τα πούμε προσεχώς. Καληνύχτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά πολύ καλό και δύσκολο θέμα μας έβαλες φίλε μου. Ειδικά το κομμάτι ''φανταστικό περιστατικό ή πραγματικότητα'' είναι σαν να παρακολουθείς ένα θρίλερ. Δύσκολο πολύ .......
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Ο ΚΛΗΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΤΙ ΘΑ ΣΟΥ ΚΟΨΟΥΝ, ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΛΕΙΟΔΟΤΗ.ΘΕΣ ΣΥΚΩΤΙ ΤΟΣΟ, ΘΕΣ ΝΕΦΡΟ ΤΟΣΟ, ΘΕΣ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΣΟ. ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΡΙΣΕΥΕΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΟΥ ΕΛΛ ΔΗΜΟΣΙΟΥ-ΑΦΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΟΛΑ- ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΞΕΧΡΕΟΘΟΥΜΕ. ΕΔΩ ΙΣΧΥΕΙ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ [ΔΙΝΩ ΤΟ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ].ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΕΤΙ ΘΕΛΩ. ΛΟΙΠΟΝ ΧΩΡΙΣ ΑΣΤΕΙΑ,ΑΥΤΑ ΚΑΠΟΙΟΣ ΨΥΧΩΠΑΘΗΣ ΤΑ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΙ ΛΕΩ ΝΑ ΤΟΥ ΚΟΨΟΥΝ ΑΥΤΟΥΝΟΥ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΜΕΣΩΣ ΤΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΟΥΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι ο 12:37 και θέτω ένα προβληματισμό προς συζήτηση. Έστω ότι είσαι αυτό που λέγεται κλινικά νεκρός. Προσπαθούν οι γιατροί στην εντατική να σου βγάλουν την μηχανική υποστήριξη και εσύ οδεύεις ολοταχώς προς το θάνατο. Και σε ξανασυνδέουν. Και γίνεται αυτό κάμποσες φορές. Θα ήθελες να δωρήσει η οικογένειά σου τα όργανα πριν αχρηστευθούν ή προτιμάς αυτό που λέμε "η ελπίδα πεθαίνει τελευταία"? 1:37 επειδή "τόλμησες" από ότι φαίνεται και διάβασες το άρθρο σχολαστικά θα ήθελα να δώσεις κι εσύ μια απάντηση. Ή να το θέσεις διαφορετικά αν εγώ δεν το έχω θέσει σωστά. Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήθελα οι συγγενείς μου να δωρήσουν τα όργανα (αν λειτουργεί τίποτα σωστά από το πολύ τσιγάρο). Το ερώτημά σας μπορεί να είναι και γιατί δεν γίνεσαι δωρητής? Μάλλον φοβάμαι. Όχι το θάνατο, όσο τα κοράκια που μπορεί να με βγάλουν πεθαμένο πριν την ώρα μου. Εκεί προβληματίζομαι. Και στο σημείο του άρθρου που λέει ότι για να σου πάρουν τα όργανα σου κάνουν νάρκωση. Είσαι ζωντανός ή νεκρός? Καταλαβαίνεις τί γίνεται ή όχι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε 1236 και 0406.Συμφωνω μαζι σου και ερωτω ο υπουργος και οι αχρηστοι συμβουλοι του δεν σκεφτηκαν αυτα τα απλα που λες? Γιατι προκυπτουν θεματα οχι μονο διαδικαστικα η ιατρικα η εστω καθαρα τεχνικα, αλα και θεματα φιλοσοφικα, της ψυχης και υπαρξιακα.Αυτοι ειναι γραφειοκρατες του κακου καιρου ανικανοι να βρουν ποσοι δουλευουν στο κτιριο που στεγαζονταικαι θα αποφασιζουν για τη ζωη μας?
ΑπάντησηΔιαγραφήοπως καταλαβατε, για μια σκολικοειδης αποφυση θα μπαινουμε στο χειρουργειο και θα χαρακτηριζομαστε κλινικα νεκροι. οποιος εχει τα κοτσια αςπαει. εδω πας στο μαιευτηριο και σου παιρνουν τα παιδια πως δηθεν γεννηθηκαν νεκρα,δε θα σου παρουν τα οργανα οταν πας στο νοσονομειο;πως θα ονομαστει η επειχηρηση ξερετε; "Κ.Ο.Ε.Ο." δηλ. Κρατικος Οργανισμος Εμποριας Οργανων". αντε καλα κερδη.
ΑπάντησηΔιαγραφή