- Οι θαλάσσιες μεταφορές έπαιζαν, παίζουν και θα παίζουν το σημαντικότερο ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο. Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, το εμπόριο δια θαλάσσης τα αμέσως επόμενα χρόνια θα αναπτυχθεί περαιτέρω, γιατί πάντα η θάλασσα θα είναι ο ασφαλέστερος δρόμος διακίνησης εμπορευμάτων και αγαθών, των οποίων η ζήτηση όλο και θα αυξάνει. Η Μεσόγειος Θάλασσα είναι το σταυροδρόμι τριών Ηπείρων γι αυτό και από άποψη ενδιαφέροντος αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αγορές. Εξ’ αιτίας αυτού η Ευρωπαϊκή Ένωση τα τελευταία χρόνια, χρηματοδοτεί γενναία και ενθαρρύνει επενδυτικά σχέδια στα λιμάνια της Μεσογείου και μεγάλα ιδιωτικά κεφάλαια ψάχνουν να τοποθετηθούν και να επενδύσουν σε λιμάνια της Μεσογείου.
- Το μεγάλο μειονέκτημα του λιμανιού στο Πλατυγιάλι, δηλαδή η σύνδεση του με το οδικό δίκτυο, σε λίγα χρόνια δεν θα υφίσταται πλέον. Με την ολοκλήρωση της Ιονίας οδού και την ολοκλήρωση της συνδετήριας οδού σύνδεσης της με το Πλατυγιάλι (η σήραγγα Σταμνάς – Αγίου Ηλία ολοκληρώθηκε ήδη και μένει το τμήμα σήραγγα Σταμνάς – Πλατυγιάλι), θα έχουμε ένα λιμάνι που δεν θα είναι πλέον «τυφλό».
- Ένα άλλο σημαντικό δεδομένο στην περιοχή είναι, ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια πιθανόν να δούμε εξόρυξη υδρογονανθράκων στο Ιόνιο και πιθανόν το Πλατυγιάλι να έχει ρόλο στην διακίνηση του πετρελαίου που θα αντληθεί από τον πυθμένα του Ιονίου.
- Επίσης γνωστό είναι ότι πρόσφατα εκδηλώθηκε επενδυτικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στον ενεργειακό τομέα στο λιμάνι, το οποίο για διάφορους λόγους δεν προχώρησε, αλλά κανείς δεν ξέρει αν έχουμε εκδήλωση νέου ενδιαφέροντος στο μέλλον. Όλη θυμόμαστε την επένδυση από το Κατάρ, για δημιουργία μονάδας παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, με καύσιμο υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο γνωστό ως LPG. Μία επένδυση που κατατασσόταν στην ανώτερη κλίμακα από άποψη επικινδυνότητας και ασφάλειας.
- Ένα άλλο δεδομένο που θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη είναι η άνοδος του τουριστικού προϊόντος που αναμένεται στην χώρα μας τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με όλες τις μελέτες. Τα νησιά του Ιονίου Ιθάκη και Κεφαλλονιά, που απέχουν την μικρότερη απόσταση από το λιμάνι του Πλατυγιαλίου, μπορούν ουσιαστικά να αποτελέσουν πελάτες του λιμανιού για την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα. Επίσης ο τομέας της κρουαζιέρας, ένα πολύ υψηλής απόδοσης τουριστικό προϊόν, γνωρίζει και θα γνωρίσει πολύ μεγάλη άνθιση τα επόμενα χρόνια.
- Δεδομένο που επίσης πρέπει να ληφθεί υπ' όψη είναι η πιθανότητα μελλοντικής στρατιωτικής χρήσης του λιμανιού. Κάποτε είχε διαφανεί κάτι τέτοιο με αίτημα για παραχώρηση χρήσης εκ μέρους του ΝΑΤΟ μικρού τμήματος του λιμανιού για δημιουργία βάσης ανεφοδιασμού των πλοίων του. Σε μία εποχή που τα θέματα ασφάλειας και γεωπολιτικών εξελίξεων στην γειτονιά μας είναι σε έξαρση, καλό θα είναι να μην αποκλείουμε και αυτή την εξέλιξη στο μέλλον.
Λιμάνι στο Πλατυγιάλι. Ευτυχία που το έχουμε, δυστυχία που παραμένει ουσιαστικά ανεκμετάλλευτο.
2 σχόλια:
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.
Οι μόνοι που έχουν πάρει θέση δημόσια και έχουν παλέψει να μην μετατραπεί το λιμάνι σε χαβούζα με τον λιθάνθρακα και το LPG ήταν η κίνηση πολιτών με επικεφαλή τον Ηλία Γεωργαλή, και κατάφεραν μεσα από αγώνα ενημέρωσης των Δημοτών και παρεμβάσεις στα αρμόδια υπουργεία, να αποτρέψει τις εν λόγω βρώμικες επενδύσεις. Οι μονοι που εχουν θεση για το πλατυγιάλι επίσημα είμαστε οσοι στηρίζαμε την κινηση πολιτων και είναι η εξης:Λιμανι εμπορικο-διαμετακομιστικο και εγκατάσταση βιομηχανικών και αλλων μονάδων χαμηλής οχλησης και φιλικων προς το περιβαλλον και την υγεια των κατοίκων .Κανεις άλλος από οσους ασχολούνται με τα κοινα η διαχειρίζονται τα του Δήμου μας δεν πηρε ποτέ ξεκάθαρη θεση και δεν ενημέρωσε ποτέ τον δημότη για τις θεσεις τους για το πλατυγιαλι. Απεναντίας οσοι σήμερα διεκδικούν τη δημαρχία ήταν και με τον λιθάνθρακα και με το LPG, Γιατί έτσι τους έλεγαν τα συμφέροντα τους και οι πολιτικές που υποστήριζαν σε εθνικό επίπεδο. Εσείς λογω τις διαχείρισης του ΜΥΤΙΚΑ PRESS τα γνωρίζετε από πρωτο χερι. Ψάξτε και αν βρείτε διατυπωμένες τις θεσεις του κυριου Σαμαρά ,τις κυριας Κουμανδράκη και του κυριου Γαλούνη ,παρακαλώ να τις αναρτήσετε για να τις μάθει και ο κόσμος. Παναγιώτης Χολης
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έχω παρακολουθήσει το θέμα και είναι όπως τα λέτε με την Κίνηση Πολιτών. Όπως επίσης αλήθεια είναι ότι ο Δήμος με εισήγηση της Αντιδημάρχου κ. Κολοβού πήρε αρνητική θέση για την αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων του λιμανιού ώστε να μπορεί να δεχτεί δραστηριότητες υψηλής επικινδυνότητας και υψηλής όχλησης. Επίσης ήταν τελείως μόνη όταν το θέμα συζητήθηκε στην Περιφέρεια, όπου και δυστυχώς πέρασε η αλλαγή των όρων. Γι αυτά υπάρχουν επίσημα έγγραφα.
ΔιαγραφήΕμένα βέβαια το άρθρο μου αφορά το μέλλον που κάποια στιγμή πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε. Είναι ένα θέμα που μπορεί να μας ενώσει άποψη μου.
Με εκτίμηση.