"Μαθηματικά και Τέχνη" από τους μαθητές της Β' Λυκείου Μύτικα.



Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας παρουσιάστηκε στο ΓΕΛ Μύτικα το project της Β΄Λυκείου με θέμα: «Μαθηματικά και τέχνη». Η ξενάγηση των παιδιών στον κόσμο της γεωμετρίας και των εφαρμογών αφορούσε την μοντέρνα τέχνη με τα έργα των Escher & Vasarely του Picaso, του Μiro, του Μόραλη και πολλών άλλων ζωγράφων που ζωγράφισαν χρησιμοποιώντας τα μαθηματικά σχήματα.
Τους αποκάλυψε έναν κόσμο άγνωστης ομορφιάς όπου η ακρίβεια των συλλογισμών και οι εκπλήξεις συνάντησαν τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία. Το πιο σημαντικό ίσως στοιχείο της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι ότι εξάλειψε σε μεγάλο βαθμό την προκατάληψη που έχουν πολλοί μαθητές ότι τα μαθηματικά δεν έχουν σχέση με τον πραγματικό κόσμο.
Η δημιουργία ερεθισμάτων είναι γνωστό ότι κινητοποιεί το ενδιαφέρον τους για τα μαθηματικά και τους καλλιεργεί θετική στάση ως προς το συγκεκριμένο μάθημα.
Προσπαθήσαμε λοιπόν να συνδέσουμε δύο διαφορετικά πεδία, το ένα της τέχνης και το άλλο των Μαθηματικών, με απώτερο σκοπό οι μαθητές να κατανοήσουν ότι η τέχνη και τα Μαθηματικά πορεύονται παράλληλα, συνεργάζονται και συνδέουν την καλαισθησία με την λογική. Σκοπός του συγκεκριμένου project ήταν να εξωτερικεύσουν οι μαθητές τις καλλιτεχνικές τους ευαισθησίες να εξοικειωθούν και να γνωρίσουν την εικαστική γλώσσα με κοινό παρονομαστή να προσεγγίσουν την τέχνη ανακαλύπτοντας την αξία της ώστε να γίνει «συνώνυμη» του ταλέντου για τον καθένα χωριστά.
Πνεύμα καλλιτεχνικής διάθεσης κυριάρχησε τις ομάδες των μαθητών που τους έδωσε την αφορμή και το κίνητρο να επιδοθούν σε αυτές τις καλλιτεχνικές κατασκευές. Μέσα από το διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων οι μαθητές διαμόρφωσαν στάσεις και πεποιθήσεις τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστούν και να δημιουργήσουν. 
Η μονόπλευρη εκπαίδευση του μυαλού είναι αναποτελεσματική και βαρετή αν δεν φροντίσουμε παράλληλα την εκπαίδευση της ψυχής τους. Χωρίς πολλά λόγια, θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας, τις δημιουργίες μας.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την εργασία των μαθητών.







































3 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια στα παιδιά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά πολύ έξυπνη ιδέα, μπράβο στους μαθητές που την υλοποίησαν αλλά και στους υπεύθυνους καθηγητές του project!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετική δουλειά, συγχαρητήρια σε όλους τους εμπλεκόμενους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.