Πέρα από τις ανακοινώσεις που έγιναν για την Ιόνια οδό, το Άκτιο – Αμβρακία κλπ, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης κατά την επίσκεψη του στην Αιτωλοακαρνανία σήμερα το μεσημέρι προχώρησε και σε δηλώσεις σχετικά με το αίτημα της κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό.
Ο Υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση του Παντελή Κούτσικου από την τηλεόραση του Αχελώου είπε πως είναι ειλημμένη απόφαση της Κυβέρνησης το έργο να γίνει ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να το υλοποιήσει η υπάρχουσα εργολαβία που κατασκευάζει την Ιόνια αν και κάτι τέτοιο είχε σχεδόν αποκλειστεί σε παλιότερες αναφορές του.
Επίσης είπε πως το έργο της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δεν πρόκειται να έχει κάποια ιδιαίτερα προβλήματα, μιας και οι απαλλοτριώσεις είναι λίγες. Παρέπεμψε τέλος σε αναλυτικές ανακοινώσεις, σύντομα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών αναφέρει:
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης στον αυτοκινητόδρομο της Ιονίας Οδού. Επιθεώρησε την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών.
Αίρεται η συγκοινωνιακή απομόνωση της Δυτικής Ελλάδος και της Ηπείρου. Λειτουργική παράδοση της Ιόνιας Οδού το Μάρτιο του 2017.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης επιθεώρησε σήμερα το πρωί την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, ο οποίος βρίσκεται στην τελική ευθεία της ολοκλήρωσής του. Ο αυτοκινητόδρομος που θα σημάνει την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Δυτικής Ελλάδος και της Ηπείρου, παραδίδεται σε λειτουργική κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Σπίρτζης: «Το Μάρτιο, μετά από πάρα πολλά χρόνια, επιτέλους η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος, θα μπορεί να εξυπηρετείται από το σύνολο του έργου, έχοντας ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Παρακάμπτοντας και ξεχνώντας την ταλαιπωρία της Παλιοβούνας, της Κλόκοβας, με τα εγκαίνια που θα γίνουν για τη λειτουργική ολοκλήρωση του έργου από τον Πρωθυπουργό».
Παράλληλα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε από το εργοτάξιο στη σήραγγα της Κλόκοβας, ότι: «Μέχρι τέλος του χρόνου γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να δοθεί στους πολίτες για κυκλοφορία ένα αρκετά μεγάλο τμήμα». Και πρόσθεσε: «Υπολογίζουμε ότι περίπου 60 χιλιόμετρα θα είναι έτοιμα για να δοθούν». Πρόκειται για το τμήμα από την Κλόκοβα (Γαβρολίμνη) μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο της Αμφιλοχίας, το οποίο, μαζί με το ήδη λειτουργούν τμήμα θα αποτελέσει ένα αυτοτελές τμήμα 92 χιλιομέτρων.
Κατά την επιθεώρηση του έργου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης διαπίστωσε ότι η κατασκευή του προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα.
Η Ιόνια οδός μήκους 196 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής στη Δυτική Ελλάδα. Διασχίζει δύο Περιφέρειες και τέσσερις Νομούς (Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρεβέζης, Ιωαννίνων) και έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών, καθώς θα δώσει νέα ώθηση ανάπτυξης, αναβαθμίζοντας σημαντικά τα αστικά και αγροτικά κέντρα των προαναφερθεισών περιοχών.
Ακολουθούν αναλυτικά οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη:
• Δηλώσεις από το εργοτάξιο στη σήραγγα της Κλόκοβας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σήμερα με κλιμάκιο του Υπουργείου ήρθαμε για να επιθεωρήσουμε τα έργα στην Ιόνια Οδό. Είναι ένα έργο που συμβασιοποιήθηκε πριν 10 χρόνια και έχει επιταχυνθεί τον τελευταίο 1,5 χρόνο πάρα πολύ. Έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, εκτός από ένα μικρό μήκος του αυτοκινητοδρόμου στη θέση Αβγό που ολοκληρώνεται μέσα στο μήνα. Πιστεύουμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να δοθεί στους πολίτες για κυκλοφορία ένα αρκετά μεγάλο τμήμα.
Και το Μάρτιο μετά από πάρα πολλά χρόνια επιτέλους η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος, θα μπορεί να εξυπηρετείται από το σύνολο του έργου, έχοντας ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο, παρακάμπτοντας και ξεχνώντας την ταλαιπωρία της Παλιοβούνα, της Κλόκοβας, με τα εγκαίνια που θα γίνουν για τη λειτουργική ολοκλήρωση του έργου από τον Πρωθυπουργό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιο κομμάτι θα δοθεί αρχικά στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του χρόνου που είπατε;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπολογίζουμε ότι περίπου 60 χιλιόμετρα θα είναι έτοιμα για να δοθούν. Όχι πάντως το πρώτο, αν και η σήραγγα της Κλόκοβας στο μεγαλύτερο μέρος είναι έτοιμη, το πρώτο μέρος που συνδέεται και με τη γέφυρα του Ρίου – Αντίρριου, δεν είναι έτοιμο, γίνεται τώρα. Κι αυτό δεν είναι έτοιμο όχι γιατί καθυστέρησε η εταιρεία, γιατί είχαν καθυστερήσει οι απαλλοτριώσεις. Τα γνωστά προβλήματα που γνωρίζετε εδώ και μια 10ετία.
Το ευτύχημα είναι ότι η σήραγγα της Κλόκοβας διεκδικεί να πάρει διεθνές βραβείο ταχύτητας για την κατασκευή της. Κι αυτό δείχνει πάρα πολλά πράγματα για το ελληνικό τεχνικό δυναμικό, για τις υπηρεσίες μας, για τους εργολήπτες, για τους μηχανικούς μας και τους τεχνίτες μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επομένως θα δοθεί της Αμφιλοχίας το κομμάτι.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, θα δοθεί. Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα δοθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι τέλος του χρόνου είπατε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γίνεται προσπάθεια μέχρι τέλος του χρόνου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο σε σχέση με την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου και την Ιόνια Οδό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς η σύνδεση του Αγρινίου είναι ένα έργο που οφείλουμε να το προχωρήσουμε. Δεν είναι λογικό ο σχεδιασμός που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια να συνεχίσει να γίνεται. Τα είπαμε και χθες στο Κοινοβούλιο.
Αν δείτε την Εγνατία, θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι συνδεδεμένη με κανένα λιμάνι της χώρας, με καμία βιομηχανική περιοχή, με καμία τουριστική περιοχή και σχεδόν με κανένα αστικό κέντρο. Δεν θα επαναλάβουμε τα ίδια για τους αυτοκινητόδρομους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την υπάρχουσα εργολαβία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι διαδικαστικό θέμα. Θα το δούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχετικά με το τέταρτη εργολαβία Αμβρακία – Άκτιο που είναι σε πολύ καλό σημείο τι θα γίνει;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το Αμβρακία – Άκτιο είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία. Ένα άλλο πονεμένο έργο, που εκεί δεν εμπλέκονται μόνο κακές συνθήκες και στρεβλώσεις των δημοσίων έργων. Υπάρχουν και κακές υπηρεσίες από το τραπεζικό σύστημα.
Αυτό που προβλέπουμε να γίνει είναι το τέταρτο κομμάτι να ολοκληρωθεί και στα υπόλοιπα να γίνει μια εργολαβία που σκοπεύουμε να ολοκληρωθεί με ασφάλεια το οδικό αυτό έργο και θα εξυπηρετήσει επίσης τη Δυτική Ελλάδα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει. Υπάρχει για την τέταρτη εργολαβία αυτή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα υπάρχει. Θα υπάρχει πολύ σύντομα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να σας ρωτήσουμε και για την Πατρών – Πύργου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να με ρωτήσετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι γίνεται εκεί με τις εργολαβίες; Τι έγινε; Υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο. Όπως γνωρίζετε, έχει ψηφιστεί ο νέος νόμος των δημοσίων συμβάσεων. Σε λίγες μέρες θα δημοπρατηθούν με το νέο νόμο, για να διασφαλιστεί ακόμα μεγαλύτερη διαφάνεια από αυτή που υπήρχε μέχρι τώρα το τέταρτο και το πέμπτο μέρος του Πατρών – Πύργου. Μόλις ολοκληρωθούν οι δυο αυτές δημοπρατήσεις, θα μπορεί να κατατεθεί, να ολοκληρωθεί η μελέτη ως ο τέλος και να παραδοθεί ο φάκελος του μεγάλου έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία ανησυχία. Και θα παρακαλούσα πολύ όσους διαχρονικά κόπτονταν για το πώς αυτό το έργο θα γίνει, αλλά πήγαιναν με τα νερά όσων έβγαλαν αυτό το έργο από τη συγκεκριμένη παραχώρηση, να ηρεμήσουν λιγάκι και να προσπαθήσουν να συμβάλλουν στην ολοκλήρωση του έργου και όχι να κάνουν διάφορα επικοινωνιακά σώου. Οι εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αρκετά αργότερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τη νότια χάραξη θα ακούσουμε κάτι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για τη νότια χάραξη θα μας παραδώσει η Υπηρεσία τη μελέτη που έχει γίνει, θα ξαναγίνει διαβούλευση με τα κινήματα και τις τοπικές κοινωνίες και όλα αυτά θα ανακοινωθούν. Είναι το τελευταίο κομμάτι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει χρονικός ορίζοντας για το πότε περίπου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Ο ορίζοντας είναι ότι τον Απρίλιο θα υπάρχουν συμβάσεις και για τα 8 τμήματα του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.
• Δηλώσεις από το εργοτάξιο Αμβρακίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιες είναι οι διαπιστώσεις σας κ. Υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως είδατε κι εσείς το έργο έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος του. Μέχρι τον Μάρτιο θα έχουν ολοκληρωθεί και τα υπόλοιπα τμήματα, θα έχουμε τη λειτουργική παράδοση του έργου. Πολλές εργασίες είναι όχι μόνο εντός χρονοδιαγραμμάτων, αλλά και νωρίτερα. Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια αυτή τη στιγμή για να ολοκληρωθεί το πρώτο κομμάτι της σήραγγας της Κλόκοβας, όποτε να σπάσουμε κάθε ρεκόρ που υπάρχει εκεί και να παραδοθεί ένα μεγάλο τμήμα του αυτοκινητόδρομου μέχρι το τέλος του χρόνου ή στις αρχές του επόμενου.
Τα πρώτα εξήντα χιλιόμετρα και τον Μάρτιο ο Πρωθυπουργός θα έρθει να εγκαινιάσει όλο το έργο και την παράδοση του στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το Άκτιο – Παραϊόνια Οδός;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ένα έργο που έχει επίσης ταλαιπωρήσει πολύ τους πολίτες για χρόνια. Είναι τέσσερις εργολαβίες. Η μια θα ολοκληρωθεί και στις άλλες τρεις, έχουμε προχωρήσει για να καταγράφουν οι υπολειπόμενες εργασίες και να βγει μια νέα εργολαβία για να τελειώσει και αυτό το έργο μέσα στο 2017.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, η λειτουργία αυτού του οδικού άξονα, της Ιόνιας Οδού τι σημαίνει για την Δυτική Ελλάδα, τι σημαίνει για την περιοχή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σημαίνει ότι από την Αθήνα μέχρι το Αγρίνιο θα κάνουμε δυόμισι ώρες περίπου – κάτι λιγότερο – και μέχρι τα Γιάννενα κάτι λιγότερο από τρεισήμισι ώρες. Αυτό σημαίνει ότι η περιοχή αναβαθμίζεται και τουριστικά. Η Εγνατία μας δίνει την πρόσβαση από Θεσσαλονίκη. Άρα με τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, με τις σιδηροδρομικές υποδομές και τα εμπορευματικά κέντρα που θα γίνουν, σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον γωνιά της πατρίδας μας που δεν μπορεί να έχει τις απαραίτητες οδικές μεταφορές και τις οδικές συνδέσεις για να αναπτυχθεί και σε επίπεδο πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης, αλλά και σε τουριστικό προϊόν που μπορεί η χώρα μας να δώσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.