ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ.
Με ενθουσιώδη αποτίμηση για τις εργασίες της και απόλυτη επιτυχία, ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 10/11/2017 η καινοτόμος ημερίδα με θέμα: «Αιτωλοακαρνανία – Τα Logistics στην Περιφέρεια: Το Όραμα και η Πράξη», που συνδιοργάνωσαν το Περιφερειακό Τμήμα του Τ.Ε.Ε. και η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL).
Ποικίλα και αξιοσημείωτα ήταν τα συμπεράσματα, που εξήχθησαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η δυναμική ενθυλάκωση των οποίων από τους αρμόδιους φορείς, μπορεί να αποτελέσει τον ικανό και χρειώδη καταλύτη για τη συνολική επανεκκίνηση της επιχειρηματικότητας και της ευρύτερης ανάπτυξης του Νομού Αιτωλοακαρνανίας.
Στις αμιγώς ενημερωτικές ενότητες της ημερίδας παρουσιάστηκαν και φωτίστηκαν από τους ομιλητές όλες οι εξελίξεις, που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πιο συγκεκριμένα αναλύθηκαν σχολαστικά,θέματα όπως η γεωπολιτική θέση της Αιτωλοακαρνανίας, ο λιμένας του Αστακού, ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών και οι συνέργειες με τα αθηναϊκά logistics.
Στο δεύτερο μέρος αναπτύχθηκε το θέμα της αδειοδότησης των βιομηχανικών και επιχειρηματικών πάρκων, με ιδιαίτερη μνεία στις διαδικασίες καθορισμού των χρήσεων γης, τη νομοθεσία που τα διέπει, αλλά και τον εντοπισμό στρεβλοτήτων στο Γ.Π.Σ. του Δ. Αγρινίου, όπου οι δύο χαρακτηρισμένοι ως ΒΙΟΠΑ χώροι, έχουν όριο αρτιότητας τα 4.000 τ.μ. τη στιγμή, που σε παρόμοια πάρκα της ελληνικής επικράτειας, το εν λόγω όριο μπορεί να φτάνει στα 500 τ.μ., ενώ τέλος, έμφαση δόθηκε στα αγροτικά Logistics.
Ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, κ. Παναγιώτης Ψυλλιάς, σημείωσε, πως η ανάδειξη της περιοχής σε διαμετακομιστικό κόμβο μπορεί να βοηθήσει στη συνολική επανεκκίνηση του αγροτικού τομέα, αφ’ ης στιγμής είναι καταγεγραμμένη η δυσχέρεια, που επιφέρει η έλλειψη δικτύου συνδυασμένων μεταφορών κι επαρκών αποθηκευτικών χώρων, παρά το αυξημένο ενδιαφέρον για προώθηση και εξαγωγή των προϊόντων, ενώ παράλληλα στάθηκε στη δυνατότητα, που δίνει σε όλους τους ενδιαφερόμενους το νέο νομοθετικό πλαίσιο για συνέργειες με τρίτους.
Σε κάθε περίπτωση, τόνισε ότι πρέπει να αναδειχθεί η γεωστρατηγική και η γεωπολιτική θέση της περιοχής, αφού με υποδομές όπως η Ιόνια Οδός, το Πλατυγιάλι ή ακόμα και το αεροδρόμιο του Ακτίου, ο Νομός Αιτωλοακαρνανίας είναι δυνατόν να αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα στα θέματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ ταυτόχρονα μπορεί και πρέπει να μετατραπεί σε εμπορευματική πύλη από και προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, αναφέρθηκε ενδελεχώς στην Εθνική Στρατηγική, η οποία έχει διαμορφωθεί με την ενεργή συμμετοχή της Ελληνικής Εταιρείας Logistics στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας του Υπ. Ανάπτυξης, υπογραμμίζοντας το ποσοστό του 10,8%, που καταλαμβάνει ο τομέας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στο ΑΕΠ της χώρας, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της EEL και του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Αναφερόμενος στην τοπική επιχειρηματικότητα σημείωσε, ότι η Αιτωλοακαρνανία κατέχει καθοριστική για τα αγροτικά logistics γεωγραφική θέση, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας και ταυτόχρονα το 14% της συνολικής παραγωγής σε αγροτικά προϊόντα πανελλαδικά, λαμβάνει χώρα στην περιοχή.
Πέραν όμως των ενημερωτικών ενοτήτων, το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας καινοτομώντας, διοργάνωσε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια ημερίδας, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Logistics, ένα πρωτότυπο και εξόχως εποικοδομητικό workshop, με τη συμμετοχή εκπροσώπων μερικών από τις μεγαλύτερες, παραγωγικές μονάδες, που δραστηριοποιούνται στο Νομό, δίνοντας τους τη δυνατότητα να αναφερθούν εμβριθώς σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργικών και αναπτυξιακών θεμάτων και να ανταλλάξουν απόψεις, ιδιαιτέρως χρήσιμες τόσο για τους ίδιους, όσο και για ολόκληρη την τοπική κοινωνία.
Σταχυολογώντας, οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων ανέλυσαν τα πλεονεκτήματα, αλλά και τα μειονεκτήματα της δραστηριοποίησής τους στην περιοχή, στους τρόπους, που τα logistics, μπορούν να συμβάλλουν στην άμβλυνση του λειτουργικού κόστους, μέσω (και) της μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος, στο άμεσα θετικό αντίκτυπο, που επιφέρει η απρόσκοπτη διακίνηση των πρώτων υλών και των προϊόντων, καθώς και η μείωση του χρόνου διανομής μέσω της βελτιστοποίησης των logistics.
Παράλληλα, υπογραμμίστηκε η καταστροφική επίδραση της «ποινικοποίησης» του επιχειρείν, μέσω της εξοντωτικής φορολόγησης κάθε παραγωγικής δραστηριότητας, καθώς και της αενάως διογκούμενης γραφειοκρατίας, που καθιστούν τα προϊόντα της περιοχής μη ανταγωνιστικά σε εξαγωγικό επίπεδο και οδηγούν καθημερινά επιχειρήσεις είτε στην αναστολή της λειτουργίας τους είτε σε έξοδο από τη χώρα.
Επιπροσθέτως, ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην αναπόδραστη αναγκαιότητα προσανατολισμού τους σε ουσιαστικές συνέργειες, που θα οδηγήσουν στη θωράκιση των επιχειρήσεων έναντι στη διαρκή επαναπροσαρμογή των οικονομικών και εμπορευματικών δεδομένων σε παγκόσμια κλίμακα.
Κοινή διαπίστωση και πρόταση όλων των εκπροσώπων των επιχειρήσεων υπήρξε η επιβεβλημένη αξιοποίηση του Λιμένα του Αστακού, γεγονός, που μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή των οικονομικών δεδομένων όλης της περιοχής, καθώς θα αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο με προφανείς ευεργετικές επιδράσεις τόσο στην τοπική, όσο και στην εθνική οικονομία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε προς την κατεύθυνση αυτή, η πρόταση του Πρόεδρου της ΕΕL, κ. Ροδόπουλου για ανάδειξη του Πλατυγιαλίου, ως λιμανιού με αποκλειστική λειτουργία τη συγκέντρωση των αγροτικών προϊόντων και τη μετακίνησή τους από και προς τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Απόστολος Κατσιφάρας, η Αντιπεριφερειάρχης κα. Χριστίνα Σταρακά και ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Γεώργιος Παπαναστασίου. Ο Περιφερειάρχης στάθηκε στην ιδιαίτερο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα logisticsστην ανάπτυξη της Αιτωλοακαρνανίας και στη δημιουργία νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας, ενώ η Αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη οικονομική σημασία των logistics και στη σπουδαιότητα του Πλατυγιαλίου για την ανάπτυξη του Νομού.
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αγρινίου στάθηκε στην αναγκαιότητα ίδρυσης επιχειρηματικού πάρκου, που αποτελεί πάγια θέση του,καθώς μία τέτοια προοπτική σε συνδυασμό με την πολυπόθητη κάθετη σύνδεση της Ιονίας Οδού με το Αγρίνιο, μπορεί να δώσει αξιοσημείωτη ώθηση στην περιοχή μέσω των συνδυασμένων μεταφορών. Τέλος, και οι τρεις εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αναγνώρισαν τη σπουδαιότητα των συνδυασμένων μεταφορών και εξήραν την πρωτοβουλία του ΤΕΕ για τη διοργάνωση της Ημερίδας.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, κ. Στυλιανός Μπλέτσας δεσμεύτηκε μετά το πέρας της εκδήλωσης, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες παρόμοιες, στοχευμένες εκδηλώσεις, με στόχο να εμπεδωθεί η δυνατότητα, που έχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (τεχνικός κόσμος, Ο.Τ.Α. και επιχειρήσεις) να πρωτοπορήσουν, να συνεργαστούν και να συμβάλλουν ο καθένας από τη σκοπιά του στην αξιοποίηση όλων των δυναμικών, συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, ώστε όχι μόνο να ανασταλεί η περαιτέρω απίσχναση της ήδη λυμφικής οικονομικής δραστηριότητας στο Νομό, αλλά και να ανοίξει επιτέλους ο ενάρετος κύκλος της ανάπτυξης.
Στο workshopπου διεξήχθη στο πλαίσιο της ημερίδας συμμετείχαν οι κ.κ.: Ιωάννης Καζαντζής- Manager Agrinio WH & Leaf/Philip Morris International - Papastratos (Greece), Γεώργιος Ταβαντζής - Προϊστάμενος τμήματος καινοτομίας & διεργασιών/ΓΙΩΤΗΣ ΑΕ, Γεώργιος Κυριακίδης - Διευθυντής Παραγωγής Εργοστασίου Αστακού/Νηρέας ΑΕ, Κολλύρος Φώτιος - Διευθυντής Κέντρου Διανομής Πατρών/Νηρέας ΑΕ, Άρης Σκεπετάρης - Διευθυντής Τμήματος Προμηθειών & Logistics/KNAUF, Κωνσταντίνος Πιστιόλας - Μέλος Δ.Σ/ AGRINO, Αθανάσιος Κερασιώτης - Διευθυντής Παραγωγής/ΓΑΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ Α.Β. & Ε.Ε., Γεώργιος Σιάσος- Πρόεδρος ΣΕΦΑΡ ΣΠΕ, Γεώργιος Κοτρώνης - Πρόεδρος Kotronis K. Plastics S.A., Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου - Διευθύνων Σύμβουλος PTL και η κα. Παναγιώτα Φωστήρα -Διευθύνουσα Σύμβουλος Φωστήρας ΕΠΕ.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Ν. Μπαλαμπάνης, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών κ. Ι. Λύτρας, ο Γενικός Γραμματέας του Δ. Αγρινίου κ. Δ. Τζιώλης και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Π. Τσιχριντζής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.