Σταύρος Καραγκούνης: «Υδατοδρόμια: Ένα καινούργιο αναπτυξιακό πεδίο για την Αιτωλοακαρνανία. Πρέπει να υπάρξει ολοκληρωμένη πρόταση, για κατασκευή ενός δικτύου υδατοδρομίων κατά μήκος της ακτογραμμής μας (Αμφιλοχία, Βόνιτσα ή Πάλαιρο, Μύτικα ή Αστακό, Μεσολόγγι, Ναύπακτο)».


Γράφει ο κ. Σταύρος Καραγκούνης.

Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που από τη Βουλή γίνεται πράξη η δυνατότητα για τη δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας. Το νομοσχέδιο επιδιώκει την ταχύτερη έκδοση αδειοδότησης για την ίδρυση και λειτουργία αεροδρομίων πάνω σε υδάτινες επιφάνειες (υδατοδρόμια), αλλάζοντας έτσι προς το καλύτερο τον χάρτη των μεταφορών.
Σύμφωνα με το νέο νόμο δίνεται η δυνατότητα διαχωρισμού της αδειοδότησης σε δύο στάδια. Διαχωρίζεται ο κάτοχος άδειας ίδρυσης από τον κάτοχο λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου, γεγονός που θα επιταχύνει τις επενδύσεις καθιστώντας τις ίδιες φιλικότερες και ευέλικτες. Απλοποιούνται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα, καθιερώνοντας ελάχιστες απαιτήσεις για τις κτηριακές υποδομές και επίσης οι άδειες περιβαλλοντικών όρων μεταφέρονται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση κάνοντας πιο εύκολη την έκδοση τους. Επίσης θέτει συγκεκριμένους κανόνες για την βιωσιμότητα τους και επιτρέπει τη λειτουργία και εκμετάλλευση τους καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Αναμφίβολα, στόχος του Υπουργείου είναι η προώθηση ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου για τη δημιουργία σύγχρονων δικτύων υδατοδρομίων. Τα υδροπλάνα αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο κυρίως στην τουριστική ανάπτυξη, στη «βαριά μας βιομηχανία», καθώς θα αλλάξει ο τρόπος άφιξης των επισκεπτών. Γίνεται πιο φιλικός, ευέλικτος, γρήγορος και ασφαλέστερος.
Στη χώρα μας με το ιδιαίτερο γεωμορφολογικό ανάγλυφο, το έντονο στοιχείο της νησιωτικότητας και τη μεγάλη ακτογραμμή, τα δίκτυα υδατοδρομίων θα προσδώσουν περισσότερη αξία σε τουριστικούς προορισμούς που σήμερα δε θεωρούνται και πολύ δημοφιλής εξαιτίας της δύσκολης προσβασιμότητας τους, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας. Είναι σαφές πως αλλάζει ο χάρτης των μεταφορών (αερομεταφορών), με θετικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες διότι πέρα από τον τουρισμό «σπάει» η απομόνωση απομακρυσμένων περιοχών και νησιών.
Για την Δυτική Ελλάδα και κυρίως την Αιτωλοακαρνανία με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία, το πλούσιο φυσικό κάλλος που σκιαγραφείται από βουνά, λίμνες, ποτάμια και μια μεγάλη ακτογραμμή με αναπτυσσόμενη την τουριστική δραστηριότητα, αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία ώστε να υπάρξουν σοβαρές και στοχευμένες επενδύσεις. Λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη τουριστική και παραγωγική κατάσταση της περιοχής μας και φυσικά την ευχέρεια που παρέχει ο νέος νόμος ώστε υποχρεωτικά οι άδειες ίδρυσης να εκδίδονται σε Ο.Τ.Α. (Δήμους), Λιμενικά Ταμεία ή Οργανισμοί και γενικότερα στο όνομα φορέων του δημοσίου, γίνεται σαφές πως ο τόπος μας πρέπει και μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε αυτό το νέο πεδίο αερομεταφορών.
Ειδικότερα πιστεύω, μια ολοκληρωμένη πρόταση για το νομό μας πρέπει να περιλαμβάνει την κατασκευή ενός δικτύου υδατοδρομίων κατά μήκος της ακτογραμμής μας (Αμφιλοχία, Βόνιτσα ή Πάλαιρο, Μύτικα ή Αστακό, Μεσολόγγι, Ναύπακτο). Ακόμη πιστεύω στην αναγκαιότητα δημιουργίας ενός υδατοδρομίου και στη λίμνη Τριχωνίδα (Δήμος Αγρινίου), καθώς ο νέος νόμος καλύπτει τα όποια κενά υπάρχουν και δίνει το περιθώριο για αδειοδοτήσεις και σε λίμνες.
Βέβαια όλα τα παραπάνω απαιτούν σύνταξη τεχνικών μελετών και χωροθετημένες ζώνες από τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία έτσι ώστε άμεσα ο κάθε φορέας να λάβει αδειοδότηση.
Με το «βλέμμα» λοιπόν, στην επόμενη μέρα οφείλουμε να επιδιώξουμε την υλοποίηση υδατοδρομίων συμβάλλοντας έτσι στη γενικότερη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχή μας. 
Το «εργαλείο» αυτό είναι στα χέρια των αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης, που έχουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να λειτουργήσουν για την επόμενη τουριστική περίοδο υδατοδρόμια στους δήμους τους. Έτσι, με ευκολία, ασφάλεια και ταχύτητα μπορεί κανείς να πετάξει από τη Ναύπακτο στην Πάλαιρο ή τη Λευκάδα, αυξάνοντας και βελτιώνοντας όχι μόνο το τουριστικό προϊόν αλλά και την ποιότητα των μεταφορών. Η Αιτωλοακαρνανία μπήκε δυναμικά στο πεδίο των συνδυασμένων μεταφορών, έχοντας την Ιόνια Οδό, σε λίγο χρονικό διάστημα το Άκτιο – Αμβρακία, όπως και άλλους οδικούς άξονες που έχουν σχεδιαστεί και ολοκληρώνονται και σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο του Ακτίου, το λιμάνι του Αστακού αλλά και τα υδατοδρόμια, δημιουργείται ένα δυναμικό αναπτυξιακό πλαίσιο, που θα αλλάξει την οικονομική εικόνα του νομού μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.