ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒAΛΛΟΝΤΟΣ
Η Θεατρική ομάδα «Θεάτρου Πορεία» του Ν.Π. ΟΤΟΕ Πρέβεζας, σε συνεργασία με τον Δήμο και το Κέντρο Κοινωνικής Μέριμνας και Ανάπτυξης Δήμου Ακτίου Βόνιτσας παρουσιάζει: «3 Μονόπρακτα». Είσοδος ελεύθερη.
Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2019, ώρα 8 μ.μ.
Πολιτιστικό κέντρο Δήμου Ακτίου Βόνιτσας
(Πρώην κινηματογράφος ΛΑΪΣ)
Θεατρική παράσταση: Τρία μονόπρακτα με σκηνές από την σημερινή καθημερινή ζωή, παρότι γράφηκαν πριν αρκετά έτη.
Η Αμφικτιονία έχει παρακολουθήσει την θεατρική παράσταση και ανεπιφύλακτα σας προτρέπει να την «απολαύσετε» και εσείς.
Ένα ελεύθερο ζευγάρι, του Ντάριο Φο.
Μια γυναίκα αφιερωμένη το γάμο της και στον σύζυγο της, ανέχεται τις εξωσυζυγικές σχέσεις του άνδρα της και βομβαρδίζεται από αυτόν με ιδέες περί εφαρμογής ανοικτού γάμου, δηλαδή ο άνδρας και η γυναίκα πρέπει να έχουν και άλλες σχέσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι κακό για τον γάμο τους.
Η υπέροχη ερμηνεία της συζύγου (Πανωραία Κωστούλη), που παλεύει να διατηρήσει αλλά και να διατηρηθεί μέσα από αυτή την νόμιμη σχέση, καθώς και η «αφεντάδικη» ερμηνεία του συζύγου (Βαγγέλης Σοπικιώτης), δημιουργούν επεισόδια της σημερινής καθημερινής ζωής. Όταν τα κάτω έρχονται πάνω και το θύμα γίνεται θύτης, η ιστορία αποκτά πρόσθετο ενδιαφέρον, δίνοντας μέσα από λεπτό χιούμορ την σοβαρότητα μιας τέτοιας κατάστασης.
Ο πάντα δυνατός επί σκηνής Βαγγέλης Σοπικιώτης, μας δίνει την δυνατότητα να αντιληφθούμε το παιγνίδι της γάτας με το ποντίκι, του εκ φύσεως δυνατού και ευέλικτου ζώου, που όταν όμως αντιληφθεί ότι το ποντίκι έχει μάθει και έχει ακολουθήσει τις τακτικές του (έστω και φυσικά αδύνατο), δεν αντέχει και καταρρέει. Η μικρή παρουσία του Βασίλη Καρναβά (ο εραστής) δεν εμποδίζει στο να παρουσιαστεί ο υπέροχος θεατρικός χαρακτήρας του.
Η Πανωραία Κωστούλη μέσα από τις συχνές εναλλαγές συμπεριφοράς, μιας πορείας πάνω στην κόψη του ξυραφιού, με άμεση επαφή με τους θεατές αφού απευθύνεται άμεσα στο θεατρικό κοινό, βάζοντας τον καθένα να συμμετάσχει σε αυτή την κατάσταση και να ζει ένα πρόβλημα που δεν απέχει πολύ από αυτά που καθημερινά βλέπουμε.
Η πιο δυνατή, του Αύγουστου Στρίντμπερκ.
Μονόπρακτο με μονόλογο μιας γυναίκας η οποία μέσα από την επί σκηνής γραφή μιας επιστολής προς την πρώην ερωμένη του συζύγου της, διαλαλεί τις καταστάσεις που ανέχθηκε, την υπομονή της αλλά και την διπλωματία της στον αγώνα να κερδίσει πάλι τον άνδρα της. Μια ερμηνεία (Λίτσα Τάτση), που ξεπερνά το εμπόδιο της χρήσης του μονολόγου και κτίζει πάνω στην προσοχή των θεατών με την κίνηση, τον μορφασμό και τις συχνές αλλαγές συμπεριφοράς.
Το Αυγό, του Κωνσταντίνου Μουρσελά.
Οι δυο ελεύθεροι των «κοινωνικών» περιορισμών, οι δύο φίλοι, ο Σόλων (Γρηγόρης Γιάγιας) και ο Λουκάς (Πέτρος Ανδρέου) συζητούν τα θέματα της καθημερινότητας μέσα από ένα άλλο πρίσμα. Καυστική σάτιρα με κυρίαρχο στοιχείο την φιλία τους. Η αθωότητα του Λουκά, με την εξυπνάδα του Σόλωνα δημιουργούν ένα υπόβαθρο για την εξέταση της ζωής όχι με τα κριτήρια που θέτουν οι άλλοι αλλά με την ανθρωπιά και την κατανόηση του ενός στον άλλον.
Τον Γρηγόρη Γιάγια τον γνωρίσαμε και συνεργαστήκαμε όταν ήταν ανώτερος τραπεζικός υπάλληλος. Εκεί στην σκηνή δίνει μια άλλη όψη των προσόντων του, η οποία δεν απέχει πολύ από τον επαγγελματισμό ενός ηθοποιού. Τον Πέτρο Ανδρέου τον είχαμε δει και σε άλλα θεατρικά έργα, αλλά σε αυτό το μονόπρακτο κυριαρχεί με αυτή την αθωότητα που χρειάζεται ο ρόλος του Λουκά.
Η σκηνοθεσία της Παρασκευή Νάνη δίνει στους ηθοποιούς την δυνατότητα να κινηθούν άνετα, και τα σκηνικά και η διακόσμηση του χώρου (Λιόντου Ιωάννα), ήταν εργονομικά ώστε ο χρόνος της εναλλαγής σε κάθε μονόπρακτο να είναι μικρός και ευχάριστος.
Το μουσικό χαλί με κυρίαρχο όργανο το ακορντεόν, με τα νοσταλγικά μπάσα του, συνοδεύει τις ενδιάμεσες χρονικές στιγμές εναλλαγής των μονόπρακτων.
Σας καλούμε να παρακολουθήσετε την θεατρική παράσταση και αυτό να είναι μια καλή αρχή για την φιλοξενία και άλλων θεατρικών ομάδων, αλλά και γιατί όχι, για την δημιουργία θεατρικής ομάδας στη Βόνιτσα. Η πρόταση έχει γίνει από την Πανωραία Κωστούλη. Πρέπει να την τιμήσουμε με την θετική μας ανταπόκριση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.