Στο Τοπικό Συμβούλιο Μύτικα σήμερα Σαββάτο στις 09:00 μ.μ., που έληξε πριν από λίγο, στο Πνευματικό Κέντρο Μύτικα, ως 2ο θέμα ημερήσιας διάταξης ήταν το: «Έκδοση ψηφίσματος για την αναγκαιότητα νομιμοποίησης του σταματημένου από το ΣτΕ λιμανιού του Μύτικα, προς υποστήριξη της σχετικής αίτησης του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, σύμφωνα με το άρθρο 86 του Ν. 4504/2017, περί Νομιμοποίησης Υφιστάμενων Λιμενικών Εγκαταστάσεων.
Σας παρουσιάζουμε παρακάτω το ομόφωνο ψήφισμα του Τοπικού Συμβουλίου Μύτικα:
ΨΗΦΙΣΜΑ.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με την υπ’ αριθμόν 978/2005 απόφαση του, κήρυξε παράνομη την επέκταση του υπάρχοντος αλιευτικού καταφυγίου Μύτικα Αιτ/νίας (δυτική λιμενολεκάνη) και στις 8 Μαρτίου 2007 από την Κτηματική Υπηρεσία, εκδόθηκε πρωτόκολλο κατεδάφισης, με σαφή εντολή να απομακρυνθούν από τον θαλάσσιο χώρο τα μπλόκια και να επανέλθει ο χώρος του αιγιαλού στην προτέρα μορφή του.
Ο Δήμος Ξηρομέρου προσέφυγε στο ΣτΕ εναντίον του παραπάνω πρωτοκόλλου κατεδάφισης. Το ΣτΕ με την υπ’ αριθμόν 1666/2016 απόφαση του, απέρριψε την προσφυγή του Δήμου Ξηρομέρου και επικύρωσε αμετάκλητα την ισχύ του αρχικού πρωτοκόλλου κατεδάφισης, εκδίδοντας νέο αμετάκλητο πρωτόκολλο κατεδάφισης την 1η Μαρτίου 2017.
Στις 19 Οκτωβρίου του 2018, εγκρίθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, οι περιβαλλοντικοί όροι του αλιευτικού καταφυγίου Μύτικα (περιλαμβάνεται ως ενιαίο έργο και το υπάρχον αλιευτικό καταφύγιο (ανατολική λιμενολεκάνη) και το βουλιαγμένο (δυτική λιμενολεκάνη)).
Σήμερα εμείς ως Τοπικό Συμβούλιο Μύτικα Αιτ/νίας καλούμαστε με ψήφισμα μας να επισημάνουμε την αναγκαιότητα νομιμοποίησης του σταματημένου από το ΣτΕ λιμανιού του Μύτικα, προς υποστήριξη της σχετικής αίτησης του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, σύμφωνα με το άρθρο 86 του Ν. 4504/2017, περί Νομιμοποίησης Υφιστάμενων Λιμενικών Εγκαταστάσεων, για τους παρακάτω λόγους:
1. Από το 2005 που σταμάτησε το έργο, ο Μύτικας έχει υποστεί μία ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική και οικονομική ζημία, η οποία έχει καθηλώσει την τουριστική του ανάπτυξη.
2. Να απομακρυνθούν στο μέλλον τα μπλόκια από τον θαλάσσιο χώρο και να επανέλθει ο αιγιαλός στην προτέρα κατάσταση, είναι ανέφικτο και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να συμβεί.
3. Η σημερινή κατάσταση, όπου ο κυματοθραύστης του λιμανιού είναι ήδη κάτω από την θάλασσα περί τα 40 εκατοστά, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ναυσιπλοΐα και την πρόκληση σοβαρού ατυχήματος. Πάρα πολλά ατυχήματα έχουν συμβεί στο παρελθόν σε αυτό το σημείο, ευτυχώς χωρίς κανένα να οδηγήσει στην απώλεια ανθρώπινων ζωών μέχρι τώρα. Επίσης το μπάζωμα του αιγιαλού με μπλόκια και η συνεχής βύθιση του κυματοθραύστη, ήδη δημιουργεί πολλούς κινδύνους για την ακεραιότητα των σπιτιών πλησίον της θάλασσας, λόγω του έντονου κυματισμού που εισέρχεται όταν φυσάει Νότιος άνεμος.
4. Με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου το 2018, λαμβάνεται υπ’ όψη ο χωροταξικός σχεδιασμός και η επίδραση του έργου στο παράκτιο οικοσύστημα, στο περιβάλλον και στον οικισμό, ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα του έργου και του οικισμού.
5. Στον Μύτικα αυτήν την στιγμή υπάρχει τεράστια ζήτηση για ελλιμενισμό κυρίως ιστιοπλοϊκών τουριστικών σκαφών, που προέρχονται κυρίως από την γειτονική μαρίνα Λευκάδας, αλλά και μηχανοκίνητων τουριστικών σκαφών αναψυχής και αλιευτικών εποχιακά, που το υπάρχον αλιευτικό καταφύγιο του Μύτικα (ανατολική λιμενολεκάνη), δεν μπορεί ούτε σε ελάχιστο ποσοστό να εξυπηρετήσει. Επίσης υπάρχουν στον Μύτικα σε εξέλιξη μεγάλα επενδυτικά σχέδια στον τομέα του τουρισμού, γεγονός που αυξάνει και θα αυξήσει στο άμεσο μέλλον, ακόμη περισσότερο την ζήτηση για ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών.
6. Επίσης τα γειτονικά και συνεχώς τουριστικά αναπτυσσόμενα νησιά του Καλάμου και Καστού Λευκάδας, εξυπηρετούνται για την επικοινωνία τους με την ηπειρωτική χώρα από το υπάρχον λιμάνι του Μύτικα, το οποίο επ’ ουδενί δεν επαρκεί για να εξυπηρετήσει τον συνεχώς αυξανόμενο φόρτο της κίνησης επιβατών και αγαθών προς αυτά.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ
Στα πλαίσια του δημοσίου συμφέροντος, της ενίσχυσης της περιφερειακής ανάπτυξης και της προώθησης της ισόρροπης ανάπτυξης του εθνικού χώρου, καθώς και ότι το προσδοκώμενο όφελος υπερτερεί σαφώς από την τυχόν απειλούμενη βλάβη στο περιβάλλον (αυτή έχει συντελεστεί ήδη και είναι μη ανατρέψιμη), ως Τοπικό Συμβούλιο της Κοινότητας Μύτικα Αιτ/νίας, ζητούμε την νομιμοποίηση του σταματημένου από το ΣτΕ λιμανιού του Μύτικα (δυτική λιμενολεκάνη) και την άμεση ολοκλήρωση του, μιας και απαιτούνται πολύ λίγα χρήματα γι αυτό.
Το αίτημα μας αυτό, τυγχάνει ομόφωνης αποδοχής όλων των κατοίκων του Μύτικα και των πολλών Ελλήνων και Αλλοδαπών συμπολιτών μας, που έχουν επενδύσει στον τουριστικό τομέα του Μύτικα.
Υ.Γ.: Επισυνάπτουμε φωτογραφίες με την σημερινή κατάσταση στον χώρο.
|
Ο Νότιος κυματοθραύστης κάτω από το νερό. Με δυνατό Νότιο άνεμο, τα μεγάλα κύματα περνάνε και κτυπάνε στα μπλόκια του αιγιαλού με τα σπίτια να κινδυνεύουν. |
|
Ο Νότιος κυματοθραύστης κάτω από το νερό. |
|
Τα σπίτια σε κοντινή απόσταση από το αιγιαλό με τα μπλόκια. |
|
Τα μπλόκια τοποθετημένα στον αιγιαλό. |
|
Ένα από τα πολλά ατυχήματα που έχουν συμβεί στο σημείο, το οποίο απαθανατίστηκε με φωτογραφία. Ευτυχώς μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει απώλεια ανθρώπινης ζωής, αλλά ως πότε θα είμαστε τυχεροί; |
Μακάρι να ξεμπλοκαρει αυτό το έργο. Θα δώσει ωθηση σε όλη την περιοχή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ , ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ , ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή αρχή. Πέρα από το ψήφισμα χρειάζονται και νομικές ενέργειες , όπως γνωρίζετε. Πρέπει η Περιφέρεια να στήριξή την προσπάθεια αυτή. Καλή επιτυχία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΣΕΙΡΑ ΝΑ ΤΟ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ Κ ΠΙΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΙΝΕΤΕ ΠΑΝΙΚΟΣ ΧΑΝΕΙΣ ΤΗ ΜΠΑΛΑ.ΝΑ ΤΟ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή