Δημοτικές εκλογές 2023. Υπό αμφισβήτηση ο νόμος Βορίδη;


Γράφει - σχολιάζει ο Θωμάς Μπαρμπαρούσης.

Προβληματισμός επικρατεί στα εκλογικά επιτελεία των κομμάτων αλλά και σε Νομικούς κύκλους που ασχολούνται με θέματα της Αυτοδιοίκησης και φυσικά στις εκλογικές παρατάξεις, που προτίθενται να διεκδικήσουν τους Δήμους στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, που έχουν κλειδώσει να γίνουν στις 8 Οκτωβρίου (Πρώτος γύρος) και στις 15 (Δεύτερος γύρος).
Αφορμή γι αυτό η απόφαση του ΣτΕ 2377/22, με την οποία κρίθηκαν αντισυνταγματικές τόσο οι διατάξεις που αλλοιώνουν τη σύνθεση των Επιτροπών των Δήμων (Οικονομικής και Ποιότητας Ζωής), επιβάλλοντας πλασματική πλειοψηφία 3/5, όσο και εκείνες με τις οποίες μεταφέρθηκαν στις Επιτροπές κρίσιμες αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου απαξιώνοντάς το ως όργανο έκφρασης της λαϊκής βούλησης.
Πρόκειται για ήττα της κυβερνητικής παράταξης και προσωπικά του Υπουργού Εσωτερικών κ. Βορίδη, ο οποίος θα αναγκασθεί να τροποποιήσει τον ισχύοντα Νόμο 4804/21, που αποτελεί δημιούργημά του, με βάση τον οποίο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές του Οκτωβρίου.
Ο Νόμος εισάγει την πλασματική πλειοψηφία των 3/5 και στην εκλογή των Δημοτικών Συμβούλων αλλά και στην εκλογή του προέδρου των Κοινοτήτων, για τις Κοινότητες με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 2021.
Πόσω μάλλον, που ο Ν. 4804/21 δεν προβλέπει τον τρόπο εκλογής των Προέδρων των Κοινοτήτων άνω των 300 κατοίκων. Παρουσιάζει δηλαδή ένα σημαντικό κενό, που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί με την τροποποίησή του.
Ειδικότερα, παραμένει ασαφές, αν ο πρόεδρος της Κοινότητας θα εκλέγεται από τους Συμβούλους της πλασματικής- σε ορισμένες περιπτώσεις-, πλειοψηφίας ή θα ορίζεται από τον Δήμαρχο, ή θα κατακτά τη θέση του προέδρου, ο υποψήφιος , που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους.
Είναι ζητήματα, που θα πρέπει να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν, προφανώς με τροποποίηση του Ν. 4804/21, ή με άλλο τρόπο, σύννομο, που θα προκρίνει η κυβέρνηση. Ποιος μπορεί να είναι αυτός; Αυτό είναι το ζητούμενο.
Σε ότι αφορά τις Κοινότητες με πληθυσμό κάτω των 300 κατοίκων, τα πράγματα είναι ξεκαθαρισμένα. Πρόεδρος Κοινότητας θα εκλέγεται ο υποψήφιος που θα συγκεντρώσει την πλειοψηφία, ανεξαρτήτως αν ανήκει, ή όχι στο Συνδυασμό του εκλεγμένου Δημάρχου.
Προφανώς υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Άλλα δηλαδή ισχύουν για τις Κοινότητες με πληθυσμό κάτω των 300 κατοίκων και εντελώς διαφορετικά για τις Κοινότητες με πληθυσμό άνω 300 κατοίκων.
Νομικοί κύκλοι επισημαίνουν ότι πρόκειται για αντισυνταγματική ρύθμιση, αφού νοθεύει την λαϊκή εντολή και καθιερώνει δύο ψήφους με διαφορετική αξία και βαρύτητα. Οι ίδιοι κύκλοι εκτιμούν ότι εφόσον ισχύσει στην πράξη η εν λόγω ρύθμιση θα δώσει τη δυνατότητα προσφυγών στο ΣτΕ από ενδιαφερόμενους, ή και πολιτικά κόμματα και παρατάξεις.
Ο ίδιος ο κ. Βορίδης, προσφάτως, σε τοποθέτησή του σε συνέδριο της ΚΕΔΕ, δήλωσε ότι είναι έτοιμος να υιοθετήσει την απόφαση του ΣτΕ και να προβεί σε κάποιες άλλες παρεμβάσεις έτσι ώστε να καταστεί λειτουργικός ο Νόμος και να αρθούν τυχόν αστοχίες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι παρεμβάσεις θα γίνουν πολύ σύντομα, καθότι η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει λύσει οριστικά το θεσμικό πλαίσιο διενέργειας των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Ωστόσο, για το αν οι εκλογές θα γίνουν με βάση τον ισχύοντα Νόμο Βορίδη, ή με νέο Νομοθέτημα αυτό εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από το εκλογικό αποτέλεσμα των Βουλευτικών εκλογών και την κυβέρνηση που θα προκύψει.
Αν υπάρξει αυτοδύναμη κυβέρνηση ΝΔ -πράγμα, απίθανο με βάση τις δημοσκοπήσεις- ο Νόμος Βορίδη, έστω και τροποποιημένος, θα εφαρμοσθεί. Αν όμως, προκύψει κυβέρνηση Συνασπισμού, όποια κόμματα και αν συμμετέχουν σε αυτή, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξει νέο θεσμικό πλαίσιο για την διενέργεια των αυτοδιοιηκητικών εκλογών.
Πως, όμως διαμορφώνεται η κατάσταση στις Κοινότητες του Δήμου Ξηρομέρου, στην περίτωση ισχύος του Ν.4804/21;
Πρόεδρο Κοινότητας (χωρίς να εμπίπτουν στην ποσόστωση των 3/5) εκλέγουν οι κάτωθι Κοινότητες , που έχουν κάτω από 300 κατοίκους , ήτοι οι Κοινότητες;
Μαχαιράς, Σκουρτούς, Χυσοβίτσας, Αγραμπέλων, Βλυζανών, Προδρόμου, Στρογγυλοβουνίου, Παναγούλας και Βάρνακα.
Δηλαδή Πρόεδρος θα εκλεγεί αυτός, που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους, ασχέτως αν ανήκει, ή όχι στο Συνδυασμό του εκλεγμένου Δημάρχου.
Στην περίπτωση των 3/5 εμπίπτουν οι Κοινότητες: Παλαιομάνινας, Αστακού, Βασιλόπουλου, Καραϊσκάκη, Μύτικα, Κανδήλας, Φυτειών, Παπαδάτου, Κανδήλας και Αρχοντοχωρίου. Δηλαδή, ο Πρόεδρος των Κοινοτήτων αυτών, σε κάθε περίπτωση θα προέρχεται από τον Συνδυασμό του εκλεγέντος Δημάρχου.

Η Αγυρτεία των ‘’Σχολιαστών’’.
Το άρθρο μου της περασμένης Κυριακής, με τον τίτλο ‘’Εμπαιγμός του αισχίστου είδους’’, πόνεσε πολλούς, που δεν αντέχουν στην κριτική και είχαν μάθει να είναι στο απυρόβλητο. Προκάλεσε τις χυδαίες αντιδράσεις και αγοραίες συμπεριφορές, κάποιων αναγνωστών, που πάντα είναι ανώνυμοι γιατί δεν τολμούν να βγάλουν την κουκούλα των ταγματασφαλιτών, επειδή γνωρίζουν τι τους περιμένει.
Έτσι, αντί επιχειρημάτων παρέθεσαν ανερυθρίαστα βαρύτατους χαρακτηρισμούς για το πρόσωπό μου, επιχειρώντας να με μειώσουν και να με απαξιώσουν, γνωρίζοντας οι Γκαιμπελίσκοι ότι ‘’λέγε, λέγε, στο τέλος κάτι θα μείνει’’.
Πρόκειται για αποβράσματα της κοινωνίας, για κύμβαλα αλαλάζοντα, για οπισθογεμείς ψυχή τε και σώματι. Από τέτοια άτομα, δεν περιμένω κάτι διαφορετικό. Ο μανάβης, ότι έχει πουλάει….
Γνωρίζω πολύ καλά, ποιοι είναι. Και αν μέχρι τώρα δεν έχω αντιδράσει νομικά είναι γιατί θέλω να προστατέψω τους bloggers που φιλοξενούν τα κείμενά μου, καθότι η Νομοθεσία είναι σαφής και τυχόν προσφυγή μου στη Δικαιοσύνη, τα πρώτα θύματα θα είναι οι bloggers καθότι θεωρείται ότι προβάλλουν , αναπαράγουν και διαδίδουν τις χυδαιότητες, τις συκοφαντίες και τις προσπάθειες για προσωπική και επαγγελματική μου απαξίωση.
Αυτούς τους υπανθρώπους, τους πληροφορώ ότι οι προσπάθειές τους δεν με πτοούν, αλλά με ατσαλώνουν. Μάλλον, δεν γνωρίζουν ποιόν έχουν απέναντί τους….
Συναδελφικοί, όμως, λόγοι μου επιβάλλουν να προστατεύσω τους συνεργάτες μου bloggers αλλά και να τους ζητήσω, στο εξής να μη δημοσιεύουν σχόλια, που προσβάλλουν την προσωπική, επαγγελματική και οικογενειακή μου αξιοπρέπεια και εν γένει σχόλια, που εμπίπτουν στην σχετική περί του τύπου Νομοθεσία.
Το πάρτι των δειλών, των κενών περιεχομένου, ‘’σχολιαστών του πρωκτού’’, ως εδώ και μη παρέκει….. Και τι κρίμα! ‘Όλοι αυτοί οι ‘’σχολιαστές’’, είναι, κατά τύχη (; ) υποστηρικτές του κ. Τριανταφυλλάκη.
Κύριε Δήμαρχε, κύριε Τριανταφυλλάκη, θα ‘’μαζέψετε’’ τα αισχρά αυτά, υποκείμενα, κάποιοι εκ των οποίων μπορεί να είναι και συνεργάτες σας; Θα τους αποδοκιμάσετε δημόσια, ή θα ποιείτε την νήσαν;
Στη δεύτερη περίπτωση, σας καθιστώ υπεύθυνο…. Έτσι, απλά, σταράτα και Αντρίκια…..

1 σχόλιο:

  1. Είναι κοινωνικά σωστό και πολιτικά ηθικό,
    να υποστηρίζεται και να ενθαρρύνεται κάθε δημοτική απόφαση που είναι στην σωστή κατεύθυνση,
    και είτε είμαστε ως συμπολίτες στην συμπολίτευση και είτε είμαστε στην αντιπολίτευση του δήμου μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.