Βρισκόμαστε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, μιας δεκαετίας όπου το ένα μετά το άλλο τα επτανήσια βαπόρια βάφονται στο μπλε, που συνήθως “ψηλώνει” στην πλώρη.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΥ, ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΟ ΛΙΜΑΝΑΚΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΕΥΦΗΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ.
Μέσα σε αυτά και το μικρούλι αλλά συμπαθέστατο βαποράκι, “ΘΙΑΚΙ”. Το πρωτοείδα στο λιμάνι του Αστακού το 1985. Στόλιζε με την όμορφη, στρουμπουλή σιλουέτα του, το λιμάνι της μικρής τότε κωμόπολης του νομού Αιτωλοακαρνανίας.
Με μόλις 56,06m ολικό μήκος και 10,07m πλάτος , είχε ναυπηγηθεί το 1961 στη Γερμανία και εξυπηρέτησε για αρκετά χρόνια της νιότης του στη Δανία.
Οι εσωτερικοί χώροι του πλοίου ήταν όλοι κι όλοι δύο σαλονάκια, το κύριο και το πλωριό. Το κύριο μάλιστα είχε θέσεις πούλμαν. Οι εξωτερικοί του χώροι ήταν πιο χαρισματικοί και ο περισσότερος κόσμος προτιμούσε να απολαμβάνει έξω, τη θάλασσα και τις ακτές του Ιονίου.
ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΠΙΟ ΠΟΛΛΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ, ΗΤΑΝ Η ΞΥΛΙΝΗ ΚΟΥΒΕΡΤΑ ΤΟΥ ΓΚΑΡΑΖ ΤΟΥ. ΣΠΑΝΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ Ι.Χ., ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΠΟΥΛΜΑΝ ΝΑ ΠΑΤΑΝΕ ΠΑΝΩ ΣΕ ΞΥΛΟ.
Η μικρή αλλά πάντα φιλόξενη Γέφυρά του, υποδεχόταν κάθε λογής ταξιδιώτη, όπως και τον υπογράφοντα αυτού του κειμένου, που ήταν τότε μικρό παιδάκι με κοντά παντελονάκια. Η πρύμνη του τότε ανοιχτή, χωρίς υπερκατασκευή, σαν “παντόφλα” έμοιαζε περισσότερο. Όμως αυτό που έκανε πιο πολλή εντύπωση, ήταν η ξύλινη κουβέρτα του γκαράζ του. Σπάνιο για το μάτι του ταξιδιώτη να βλέπει Ι.Χ., φορτηγά και πούλμαν να πατάνε πάνω σε ξύλο. Έβγαζε μια αρχοντιά αυτό το πλοίο, όπως και να το κάνεις.
Αποτέλεσε για τους νησιώτες και τους ταξιδιώτες τη γέφυρα της ηπειρωτικής Ελλάδας με το Βαθύ, το λιμάνι της χώρας στην Ιθάκη και το μικρό και γραφικό λιμανάκι της Αγίας Ευφημίας στην Κεφαλονιά.
Στην Αγία Ευφημία διανυκτέρευε και ξεκινούσε το πρωί στις 9:15 το δρομολόγιο του για το Βαθύ και τον Αστακό. Από Αστακό αναχωρούσε στις 14:00 για το ταξίδι της επιστροφής.
Χωρούσε 200 επιβάτες και 40 I.X. οχήματα. Ταξίδευε με 13 κόμβους. Αγοράστηκε από την κεφαλονίτικη εταιρεία “Πνοή” και κατέφτασε στην Ελλάδα το 1984, φορώντας λευκά και έχοντας τα όκια από τις άγκυρες πάνω στην ίσαλο γραμμή και γι αυτό το λόγο δεν διακρίνονταν σαφώς σε φωτογραφίες εποχής. Λίγο καιρό αργότερα το βαποράκι φόρεσε το “παραδοσιακό” μπλε των Επτανήσων και τα όκια “σκαρφάλωσαν” πιό ψηλά στην πλώρη και πιο εμπρός, ενώ η κεντρική ψευτοτσιμινιέρα αφαιρέθηκε.
Από το βιβλίο Greek Sea Bridges της Katerina και του Stanley Sturmey. |
Λόγω του σύντομου χρόνου του ταξιδιού της γραμμής του, κατά τις αφίξεις του στο λιμάνι του Αστακού, υπήρχε ανταπόκριση με το ΚΤΕΛ για Αθήνα και έτσι οι επιβάτες είχαν εύκολη πρόσβαση στο “κλεινόν άστυ” και αντίστροφα.
Από διαφήμιση το καλοκαίρι του 1985 σε τουριστικό οδηγό της Ιθάκης. |
Ο ανταγωνιστής του εκείνη την εποχή θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν το αρκετά μεγαλύτερο “ΙΟΝΙΣ”, που όμως έπιανε Πάτρα – Σάμη – Βαθύ. Το “ΘΙΑΚΙ” ουσιαστικά ήταν μοναχοβάπορο στη γραμμή του και γι αυτό αγαπήθηκε τόσο πολύ.. γιατί την αγάπη του κόσμου δεν την μοιραζόταν με άλλο βαπόρι.
ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ.. ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΤΑΞΙΔΕΨΑΝ, ΠΟΥ ΤΟ ΕΖΗΣΑΝ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΑΓΑΠΗΣΑΝ.
Ο παλιός και άδικος νόμος περί 35ετίας ορίου ηλικίας, έκοψε τα φτερά στο “ΘΙΑΚΙ” και το υποχρέωσε βίαια να τερματίσει την καριέρα του το 1996. Λίγο αργότερα δούλεψε σε γραμμή της Αλβανίας και η δεκαετία του 2000 το βρήκε παροπλισμένο και σακατεμένο στο λιμάνι του Μπρίντιζι.
Σήμερα υπάρχει μόνο στις καρδιές μας.. αυτών που το ταξίδεψαν, που το έζησαν αλλά κυρίως το αγάπησαν.
Σίμος Μιχάλογλου
Πηγή: arxipelagos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.