Πηγή: Σελίδα Facebook Εφορείας Αρχαιοτήτων
Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος, στο πλαίσιο εορτασμού του ΥΠΠΟΑ «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές», διοργάνωσε εκπαιδευτικά προγράμματα στους αρχαιολογικούς χώρους Αστακού και Οινιαδών και στο Ξενοκράτειο Aρχαιολογικό Μουσείο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, 25-27 Μαΐου.
Την Πέμπτη 25 Μαΐου πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στον αρχαιολογικό χώρο Αστακού το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο αρχαίος Αστακός στον διάβα των αιώνων». Η ανταπόκριση των τοπικών σχολείων ήταν ενθουσιώδης, ενώ την υλοποίηση του προγράμματος τίμησε με την παρουσία του και ο Δήμαρχος Ξηρομέρου κ. Γιάννης Τριανταφυλλάκης.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την μακραίωνη ιστορία της αρχαίας πόλης του Αστακού-Δραγαμέστου και τη σπουδαιότητα, διάρθρωση και λειτουργία του σημαντικού Ναού του Διός Καραού. Στο τέλος διανεμήθηκε στους μικρούς μαθητές εκπαιδευτικό φυλλάδιο, με στόχο την εμπέδωση και αξιολόγηση των νέων γνώσεων που απέκτησαν.
Την Παρασκευή 26 Μαΐου στον αρχαιολογικό χώρο Οινιάδων μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Κατοχή, το Νεοχώρι και το Πεντάλοφο παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Μια μέρα στους νεώσοικους Οινιάδων. Ένα αρχαίο λιμάνι, σήμερα στη στεριά».
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη χρήση των νεώσοικων κατά την αρχαιότητα, την πρόσβαση σε αυτούς μέσω του πλωτού Αχελώου και τη γεωμορφολογία της περιοχής, η οποία σήμερα έχει μεταβληθεί άρδην. Επίσης, έγινε αναφορά στη σπουδαιότητα της αρχαίας πόλης των Οινιαδών, την ιστορία, τη μυθολογία και τις νεότερες μυθοπλασίες που συνδέονται με αυτή. Στο τέλος διανεμήθηκε εκπαιδευτικό φυλλάδιο.
Την Πέμπτη 25 και Παρασκευή 26 Μαΐου στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου υλοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ζώα – Φυτά – Θαύματα», που παρακολούθησαν 191 συνολικά μαθητές του 3ου και 4ου Δημοτικού Μεσολογγίου και του Δημοτικού Λιδωρικίου Φωκίδας.
Οι μικροί μαθητές παρατήρησαν οικιακά σκεύη, αγγεία και κοσμήματα, διακρίνοντας φυτικά μοτίβα, ενώ ενθουσιάστηκαν με τον εντοπισμό ζωικών μορφών στα μουσειακά εκθέματα, όπως χελώνας, ποντικιού, κριού, φιδιού, λαγού, λέοντα, μουλαριού, περιστεριού, πετεινού, σκύλου και τόσων άλλων, ερμηνεύοντας τους συμβολισμούς τους.
Το πόσο η σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον καθίσταται στενή εκφράστηκε από τους μικρούς μαθητές εικαστικά στην αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων του μουσείου. Επίσης στη δράση συμμετείχαν εκπαιδευόμενοι με αναπηρίες του Εργαστηρίου «Παναγία Ελεούσα» Μεσολογγίου.
Το Σάββατο 27 Μαΐου 2023 στο ίδιο μουσείο ολοκληρώθηκε ο εορτασμός για τις «Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές», με το οικογενειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μεγάλοι εξερευνούν … μικροί ανακαλύπτουν», κατά την διάρκεια του οποίου γονείς και παιδιά συνεργάστηκαν, αξιοποιώντας ποιοτικά τον χρόνο τους και αλληλοεπιδρώντας μεταξύ τους διασκεδαστικά και δημιουργικά, σε μουσειακό περιβάλλον.
Τα προγράμματα στους αρχαιολογικούς χώρους πραγματοποιήθηκαν από την αρχαιολόγο Β. Τσαντήλα, ενώ στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο από την μουσειοπαιδαγωγό Δ. Γαβρίνα.
Η Προϊσταμένη της Εφορείας
Δρ. Ολυμπία Βικάτου
Αρχαιολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.