Αναρτήθηκε σήμερα στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου και το εντοπίσαμε, το επίσημο έγγραφο της ηλεκτρονικής δημοπράτησης των σημαντικότατων για την αναπτυξιακή προοπτική, 18 μελετών του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, προϋπολογισμού 418.850,17 €.
- Ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικών προσφορών: Πέμπτη 27/7/2023.
- Ημερομηνία και ώρα λήξης της υποβολής προσφορών: 17/08/2023,
ημέρα Πέμπτη και ώρα 12:00 μ.μ.
- Ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών: 24/08/2023,
ημέρα Πέμπτη και ώρα 12:00 μ.μ.
Η καθυστέρηση δημοπράτησης κατά 1,5 χρόνο περίπου, αφορά όλα τα Λιμενικά Ταμεία του νομού Αιτ/νίας και οφείλεται στη ατελείωτη γραφειοκρατία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου, τα οποία ξεπεράστηκαν μετά από 1,5 χρόνο.
Μιλάμε για μελέτες λιμενικών υποδομών, που έπρεπε να τις είχαμε χθες και δυστυχώς δεν είχαμε κάνει μέχρι σήμερα, αυτό το απαραίτητο πρώτο βήμα, για να μπορούμε να διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις για υλοποίηση λιμενικών έργων. Ειδικά στον Μύτικα που γνωρίζουμε, δεν είχαμε μέχρι σήμερα μελέτες, κάτι που τώρα γίνεται για πρώτη φορά.
Η ανάπτυξη του Μύτικα και ευρύτερα όλης της Δ.Ε. Αλυζίας και του Δήμου Ξηρομέρου, θα έρθει κυρίως από την θάλασσα, χωρίς να παραβλέπουμε την μεγάλη συνεισφορά και τις προοπτικές ανάπτυξης, του επίσης πολύ σημαντικού αγροκτηνοτροφικού τομέα.
Εκτός από την αναπτυξιακή προοπτική των συγκεκριμένων μελετών, υπάρχει και το θέμα των κινδύνων για το χωριό και τις περιουσίες των κατοίκων από την θάλασσα, αφού όλοι όσοι ασχολούνται με τα σοβαρά και υπαρκτά προβληματα του χωριού, γνωρίζουν ότι ο Μύτικας, το χωριό μας, κινδυνεύει πλέον από τη θάλασσα.
Ο Μύτικας με αυτή την μεγάλη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων μελετών, έχει μοναδική ευκαιρία να λύσει συσσωρευμένα προβλήματα, που προέκυψαν λόγω συγκεκριμένων λαθών στο παρελθόν, αλλά και της αδράνειας.
Ο Μύτικας σαν οικισμός, παρουσιάζει πάρα πολλά προβλήματα στο παράκτιο μέτωπο του και η ακτομηχανική μελέτη, που είναι η πιο σημαντική από τις μελέτες για κάθε παραθαλάσσιο οικισμό, θα προσδιορίσει τα αίτια με μεγάλη ακρίβεια.
Ο οικισμός έχει τόσο μεγάλα προβλήματα που πλέον υπάρχει κίνδυνος και θέματα ασφαλείας για τα σπίτια, με τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Δυτική πλευρά (πάνω Μύτικας), αλλά και στην Ανατολική (κάτω Μύτικας) εξ ίσου σοβαρά.
Η ακτομηχανική μελέτη, αφού εντοπίσει με ακρίβεια τα αίτια και τον μηχανισμό που προκαλεί τα προβλήματα, θα προτείνει και τις βέλτιστες λύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν για την προστασία του οικισμού.
Ο καθορισμός της χερσαίας ζώνης στο παράκτιο μέτωπο του οικισμού, είναι από τις πιο σημαντικές μελέτες και θα γίνει σωστά και όπως προβλέπεται, ώστε ο Δήμος Ξηρομέρου με το Λιμενικό Ταμείο να αποκτήσει δικαιοδοσία στο υπάρχον λιμάνι του Μύτικα με ότι αυτό συνεπάγεται (εκτέλεση έργων, επιβολή κανόνων και κυρίως πάταξη παρανομιών, επιβολή τέλους ελλιμενισμού).
Η χωροθέτηση τουριστικού αγκυροβολίου επίσης είναι μία πολύ σημαντική μελέτη. Θα γίνουν από τον ανάδοχο μελετητή προτάσεις χωροθέτησης, με βάση τα στοιχεία των μελετών. Αν επιλεγεί ως θέση χωροθέτησης το σταματημένο από το ΣτΕ λιμάνι, αυτό θα ξεκινήσει ως καινούργιο έργο, με λίγο διαφορετική γεωμετρία, που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει και τις υπάρχουσες κατασκευές. Στο σημείο εκεί ένα τέτοιο έργο, εκτός από την προσφορά του σαν τουριστικό αγκυροβόλιο, θα λειτουργήσει και ως έργο προστασίας των σπιτιών, τα οποία σήμερα ήδη κινδυνεύουν και αυτός ο κίνδυνος όλο και θα μεγαλώνει. Αν επιλεγεί άλλη θέση, εκεί θα πρέπει απαραίτητα να προβλεφθούν έργα προστασίας. Σε κάθε περίπτωση ο μελετητής θα κάνει τις προτάσεις του για την χωροθέτηση με βάση τα στοιχεία.
Επίσης μέσω των μελετών και των περιβαλλοντικών όρων, θα γίνει νομιμοποίηση αυθαίρετων σήμερα λιμενικών εγκαταστάσεων (πλωτές σκαλωσιές, σταθερές σκαλωσιές κ.λπ), θα γίνουν προτάσεις για την καλύτερη λειτουργικότητα του υπάρχοντος αλιευτικού καταφυγίου Μύτικα, την λειτουργία της γλίστρας, την χωροθέτηση των πλωτών, την δημιουργία γλίστρας στο Βορό κ.λπ.
Επειδή το ποσό για τις μελέτες είναι πολύ μεγάλο, θα συμμετέχουν σίγουρα μελετητικές εταιρίες Δ τάξης, οι οποίες είναι πολύ λίγες και πολύ σοβαρές.
Όταν θα προκύψει ανάδοχος, θα υπάρξει ανοικτή διαβούλευση στον Μύτικα, όπου από την μία πλευρά θα βρίσκεται ο ανάδοχος των μελετών και από την άλλη πλευρά οι αιρετοί, οι επαγγελματίες οι κάτοικοι, μαζί με τον Τεχνικό Σύμβουλο Optimum Value, και μαζί θα προτείνουν και θα καθορίσουν την στόχευση των μελετών, με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της τοπικής κοινωνίας.
Δείτε παρακάτω τις 18 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου, που για την έναρξη της δημοπράτησης τους σας ενημερώνουμε σήμερα, με το επίσημο έγγραφο που ανέβηκε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ (δείτε
εδώ).
Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Αστακό που δημοπρατούνται, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
- ΠΕΑΛ - ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ MASTERPLAN
- ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ
- ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ
- ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ/ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ
- ΜΕΛΕΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
- ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ & ΒΥΘΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ & ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ
- ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (ΜΠΕ)
Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Μύτικα που δημοπρατούνται, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:- ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ
- ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΟΣ
- ΕΥΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ
- ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
- ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ
- ΜΕΛΕΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
- ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ & ΒΥΘΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ
- ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΙΜΕΝΑ
Η αμοιβή του εξιδεικευμένου Τεχνικού Συμβούλου, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ. Αυτή έχει γίνει και δεν πάει με δημοπρασία.
Η πολιτική που ακολούθησε και ακολουθεί η δημοτική αρχή του δήμου μας,
ΑπάντησηΔιαγραφήόσον αφορά την σωστή και απαραίτητη προετοιμασία, απο τις υπηρεσίες του δήμου μας,
των μελετών βασικών τεχνικών έργων, ένταξη αυτών , δημοπράτηση και εν συνεχεία την κατασκευή των,
τεχνικά έργα που μπορεί να συμβάλλουν, στην δημιουργία των βασικών προΰποθέσεων σε τυχόν περαιτέρω πολύλευρη και ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη της παραλιακής μας περιοχής-και σε συνάρτηση βεβαια, με την σταθερή συναντίληψη και με άλλες ισότιμες δημοτικές παρατάξεις του δήμου μας,
συναντίληψη στο συγκεκριμένο θέμα -και πάνδημο και λογικό αίτημα των τοπικων μας θεσμοθετημένων φορέων και πάρα πολλών συλλογικοτήτων τηε περιοχης μας,
για καλύτερη χωροθέτηση, της προτεινόμενης χωροθέτησης
της ΠΟΑΥ Εχινάδων Νήσων κ' Αιτωλ/νίας ,
είναι σε γενικες γραμμές, η εν λογω πολιτική, στην σωστή κατεύθυνση.
Ευχαριστώ !
απλός υποστηρικτής της ανεξάρτητης και προοδευτικής δημοτικής παράταξης
του δήμου μας :《 Συμπολιτεία Ξηρομεριτών 》
Τυπογραφική διόρθωση : πολύπλευρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου να δούμε να γίνει Φίλε και ο παραλιακός ποδηλατόδρομος Αλυζίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΜύτικα - Αρχοντοχωρίου μήκους 3, 5 χιλιομέτρων.
Ούτε και σε ολόκληρη την Ευρώπη Φίλε μου
ΑπάντησηΔιαγραφήδέν νομίζω να υπάρχει τόσων χιλιομέτρων
και για ποδήλατα μόνο παραλιακός ποδηλατοδρόμος.
Πραγματικά αυτό το έργο της παραλίας είναι κατεπείγουσα ανάγκη να γίνει. Θα είναι κέρδος για όλο τον Δήμο και ιδιαίτερα για όλη την Αλυζία. Δήμαρχε βάλτο στο πρόγραμμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή