Του Αποστόλη Κομπλίτση - Ακαρνάνας.
Ο λαδάς είχε φορτώσει πολύ μπονόρα (πρωί) τα μουλάρια του. 4 μασίνες τον καθένα και πριν σηκωθεί ο ήλιος βρισκόταν κιόλας στο επόμενο χωριό από το δικό του. Δύσκολα τα χρόνια, το μεροκάματο έπρεπε να βγει και είχε να πάει σε τρία τέσσερα χωριά όλη την ημέρα. Πρώτη του δουλειά ήταν να κουνήσει καλά τις μασίνες (δερμάτινα δοχεία λαδιού από επεξεργασμένο δέρμα, συνήθως γιδινό) ώστε το λάδι που είχε χρεωμένο να ανακατευτεί με την μούργα (κατακάθια του λαδιού που δεν επεξεργάστηκαν σωστά) για να βγουν τα κιλά σωστά.
Δεν έφταιγε εκείνος, αλλά το αφεντικό του που του το υπενθύμιζε συνέχεια. Τόσο είσαι χρεωμένος τόσα θα πάρεις εάν δεν φέρεις σωστά τα χρήματα!! Χρόνια πωλούσε λάδι σε γνωστούς και συγγενείς. Δεν ήθελε να κοροιδεύει αλλά βλέπεις η ΑΝΑΓΚΗ. Οι μεγάλες κουβέντες που του έλεγε το αφεντικό που είχε το λιοτρίβι «κάνε Παρασκευά αυτό που σου λέω και θα έρθουν καλύτερες μέρες! Τ’ ακούς Βούλια»; Ο Παρασκευάς όμως καλύτερες μέρες δεν έβλεπε. Μόνο στα στερνά της ζωής του είδε καλύτερες μέρες από τα παιδιά του που δεν άντεξαν τη φτώχεια του Παρασκευά και πήγαν σε άλλους τόπους και πρόκοψαν!!
Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Ειδικά όταν έρχονται εκλογές και τους περισσότερους τους ενδιαφέρει να ανακατεύουν τη μούργα μες στο λάδι και να το πουλάνε ως ΕΞΤΡΑ ΠΑΡΘΕΝΟ. Εκατοντάδες τα προβλήματα στο λαό, στην καθημερινότητα του. Τα ταξίματα, ρουσφέτια, τα τετράωρα και οχτάμηνα πάνε και έρχονται από τα «αφεντικά».
Στα ευφάνταστα σχέδια τους έχουν επιστρατεύσει και το δόγμα των Αγγλικών κυβερνήσεων ανάμεσα στις οικογένειες. Το περίφημο «διαίρει και βασσίλευε». Επιστρατευμένοι επίσης και άνθρωποι του «πολιτισμού» αλλά και υπεύθυνοι των κατά τόπους πολιτιστικών συλλόγων, που αντί να ενώνουν τις τοπικές κοινωνίες με τις πρακτικές τους, γκρεμίζουν γέφυρες επικοινωνίας, όπως έχω ξαναγράψει πολλές φορές στις Διαδρομές μου.
Κοινωνιολόγοι, συγγραφείς και αρθρογράφοι που εμφανίζονται ξαφνικά και από το πουθενά, όλοι στην υπηρεσία των φαινομενικά δυνατών! Τα σενάρια δίνουν και παίρνουν. Τα κεράσματα, τα τραπεζώματα και άλλων ειδών εκδηλώσεις τελειωμό δεν έχουν!! Και επειδή όλοι λίγο πολύ γνωριζόμαστε θα ήθελα να θέσω δύο ερωτήματα (και αφορά καθαρά προσωπική μου θέση) όχι τόσο πολύ στις παρατάξεις του Δήμου, αλλά στους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους και Προέδρους Κοινοτήτων.
1. Μήπως είναι καιρός να γνωρίζουν οι πολίτες πόσα χρήματα ξοδεύει ο κάθε υποψήφιος προεκλογικά; Καθώς πολλά ακούγονται για επί μέρους χρηματισμούς και εξαγορά συνειδήσεων.
2. Μήπως οι υποψήφιοι μπορούν να έχουν και ένα πρόγραμμα τυπωμένο στο χαρτί για τα καθημερινά προβλήματα που απασχολούν τους πολίτες; Και πως σκέφτονται να τα λύσουν; Απλές, καθημερινές και σταράτες κουβέντες!! Μπορούν κάποιοι;
Τέσσερα χρόνια τώρα είχαμε και τα «40 παλικάρια» που πήγαιναν από επιτροπή αγώνα σε επιτροπή αγώνα. Τώρα ήρθε ο καιρός που ένας ένας βγαίνει στο Αγνάντιο για να δει ποιος κουρίτος τον βολεύει! Όλοι οι Ξηρομερίτες γνωρίζουν ποιος είναι και τι ψάχνουν στον κουρίτο (ξύλινο σκεύασμα μέσα στο οποίο ταίζουν τα ζώα). Ας τους δοξάσουμε...
Αθήνα Ιούλιος 2023
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.