Ρύθμιση χρεών προς τους Δήμους με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ που αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση.



Ρύθμιση οφειλών προς τους Dήμους και τα νομικά τους πρόσωπα σε έως 60 δόσεις προβλέπει νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για τους ΟΤΑ με τίτλο «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις», που τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση από τον υπουργό Θοδωρή Λιβάνιο.
Η ρύθμιση αφορά οφειλές που βεβαιώθηκαν έως τις 31 Αυγούστου 2024 και ενεργοποιείται ύστερα από αίτηση του οφειλέτη προς την αρμόδια για την είσπραξή τους υπηρεσία του οικείου δήμου ή του νομικού του προσώπου έως τις 30 Νοεμβρίου 2024.
Για τους ευάλωτους οφειλέτες οι οφειλές καταβάλλονται με σημαντική απαλλαγή από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής. Εάν το ποσό καταβληθεί εφάπαξ η απαλλαγή είναι κατά 95%, ενώ εάν καταβληθεί από 13 έως 60 δόσεις η απαλλαγή είναι της τάξης του 75%.
Στόχος της ρύθμισης είναι, αφενός η διευκόλυνση των οφειλετών που θα την αξιοποιήσουν, λαμβάνοντας με τον τρόπο αυτό φορολογική ενημερότητα, και αφετέρου η βελτίωση της εισπραξιμότητας των δήμων, καθώς το ύψος των οφειλών προς τους Δήμους και τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) αγγίζει σήμερα τα 3,6 δισ. ευρώ.
Επίσης, διευκολύνεται ο συμψηφισμός των οφειλών των ΔΕΥΑ με αυτές των Δήμων, χωρίς την προσκόμιση ενημερότητας, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους.
Για κάθε οφειλή προς τους Δήμους άνω των 10.000 ευρώ θεσπίζεται πάγια δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών του ν.4738/2020.
Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμα την απαλλαγή από δημοτικά τέλη των ιδιοκτητών μη ηλεκτροδοτούμενων κτηρίων, εφόσον προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου περί μη ηλεκτροδότησης και δεν αναζητούνται τυχόν οφειλές για την περίοδο πριν την υποβολή της σχετικής δήλωσης.
Επίσης, για τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που δεν επιθυμούν να στειρώσουν τα ζώα τους, προκειμένου να προχωρήσουν στη λήψη και αποστολή DNA, μειώνεται το ύψους του σχετικού παραβόλου στα 70 ευρώ από τα 135 που είναι σήμερα και, ιδίως, για τους κυνηγετικούς σκύλους στα 40 ευρώ. Παράλληλα, το ανώτατο όριο αμοιβής των κτηνιάτρων για την εργασία αυτή και την αποστολή του υλικού αυξάνεται από τα 25 ευρώ στα 50 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, η δαπάνη για τη λήψη και αποστολή DNA ανέρχεται κατ΄ ανώτατο στα 90 ευρώ για τους κυνηγετικούς σκύλους αντί 160 που είναι σήμερα, και στα 120 ευρώ για τα λοιπά ζώα συντροφιάς. Η αποστολή DNA για τους ποιμενικούς σκύλους εξακολουθεί να εφαρμόζεται χωρίς να καταβάλλεται παράβολο. Επιπλέον, σε περιπτώσεις παραβάσεων που σχετίζονται με την παράλειψη στείρωσης ή αποστολής DNA, το πρόστιμο δεν επιβάλλεται εάν, εντός 10 εργάσιμων ημερών από τη βεβαίωση της παράβασης, ο ιδιοκτήτης προχωρήσει σε στείρωση ή αποστολή DNA του ζώου του.
Με άλλη διάταξη εκσυγχρονίζεται μετά από 50 χρόνια το πλαίσιο επιβολής του τέλους παρεπιδημούντων, προκειμένου να επιβάλλεται από τους Δήμους με τρόπο δικαιότερο και αναλογικότερο, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και την επιβάρυνση που υφίσταται από τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή.
Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα επιλογής του ποσοστού από τον κάθε Δήμο στο 0,5% ή 0,75%, ώστε να ενισχυθούν τα έσοδα του κάθε Δήμου ανάλογα με τις υποδομές που διαθέτει και τις τοπικές ιδιαιτερότητες.
Τριπλασιάζεται το πρόστιμο για την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων και αυστηροποιούνται οι κυρώσεις από τη μη συμμόρφωση των παραβατών στην άρση της παράνομης κατάληψης, προκειμένου να διευκολυνθεί η απελευθέρωση του δημόσιου χώρου και η απρόσκοπτη διέλευση των πεζών.
Ρύθμιση προτείνει ότι η παροχή γάλακτος στους δικαιούχους εργαζόμενους των ΟΤΑ αντικαθίσταται από ετήσια καταβολή χρηματικού ποσού ύψους 300 ευρώ, αφορολόγητη και ακατάσχετη, προκειμένου να ωφεληθούν άμεσα οι εργαζόμενοι, καθώς όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, θα λάβουν τέλος οι καθυστερήσεις που παρατηρούνταν στην παροχή γάλακτος λόγω των χρονοβόρων διαγωνιστικών διαδικασιών.
Το νομοσχέδιο θα παραμείνει αναρτημένο στο link διαβούλευσης http://www.opengov.gr/ypes/?p=9312 για παρατηρήσεις έως τις 16 Σεπτεμβρίου 2024.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.