Διοικητικές προσφυγές εναντίον της απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Δήμου Ξηρομέρου υπ' αριθμόν 32/2025
(ΑΔΑ: 96ΡΠΩΚΖ-0Θ4), με θέμα: «Αποστολή του 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών (2ου Α.Π.Ε.) και της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών (1η Σ.Σ.Ε.) του έργου: «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΥΔΡΟΔΟΤΗΣΗΣ & ΥΔΡΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΣΤΑΚΟΥ» αναδόχου «ΑΦΟΙ ΤΣΕΛΙΟΥ Α.Ε», άσκησαν οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι κ.κ. Απόστολος Πανταζής και Νικόλαος Ζώγας.
Και οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι έχουν
σχεδόν το ίδιο νομικό κείμενο προσφυγής (του κ. Ζώγα επικαλείται ένα λόγο επιπλέον).
Η προσφυγή τους αφορά απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής, κατόπιν εισήγησης του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων Π.Ε. Αιτ/νίας, όπου ζητείται επιπλέον χρηματοδότηση 877.000 € χωρίς ΦΠΑ από το Αντώνης Τρίτσης, για το μεγάλο έργο της υδροδότησης του Αστακού.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων Π.Ε. Αιτ/νίας, τα επιπλέον χρήματα ζητούνται για δύο λόγους:
1. Από τον έλεγχο της μελέτης και μετά την σύνταξη των προμετρήσεων, διαπιστώνονται μεταβολές της προμέτρησης της μελέτης και ειδικότερα αυξήσεις στις ποσότητες των κάτωθι συμβατικών εργασιών:
- Α.Τ.1 Εκσκαφή ορυγμάτων υπογείων δικτύων σε έδαφος πάσης φύσεως, εκτός κατοικημένης περιοχής, με αλυσοσκαπτικό μηχάνημα, με πλάτος πυθμένα έως 0,90 m, με την πλευρική απόθεση των προϊόντων εκσκαφής, για βάθος ορύγματος έως 2,00 m.
- Α.Τ.9 Επιχώσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων με διαβαθμισμένο θραυστό αμμοχάλικο λατομείου.
- Α.Τ. 10 Στρώσεις έδρασης ή και εγκιβωτισμός σωλήνων με άμμο προελεύσεως λατομείου.
- Α.Τ. 12 Αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις θέσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων. Αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων που έφεραν ασφαλτικές στρώσεις μέσου πάχους 10 cm.
- Α.Τ. 17 Πλέγμα (ταινία) επισήμανσης υπόγειων αγωγών δικτύων πλάτους τουλάχιστον 30εκ.
- Α.Τ. 21 Παραγωγή, μεταφορά, διάστρωση, συμπύκνωση και συντήρηση σκυροδέματος για κατασκευές από σκυρόδεμα κατηγορίας C12/15.
- Α.Τ. 23 Παραγωγή, μεταφορά, διάστρωση, συμπύκνωση και συντήρηση σκυροδέματος για κατασκευές από σκυρόδεμα κατηγορίας C20/25.
- Α.Τ. 26 Προμήθεια και τοποθέτηση σιδηρού οπλισμού σκυροδεμάτων υδραυλικών έργων.
- Α.Τ. 50 Ειδικά τεμάχια (καμπύλες, ταύ, συστολές, πώματα κλπ) από ελατό χυτοσίδηρο, ή χυτοσίδηρο σφαιροειδούς γραφίτη (ductile iron).
2. Οι εργασίες που δεν είχαν συμπεριληφθεί στην Αρχική Μελέτη και Προϋπολογισμό και περιλαμβάνονται στην 1η Σ.Σ.Ε. αφορούν: α) στα παραπάνω αναφερόμενα συμβατικά άρθρα για τα οποία προέκυψαν επί πλέον ποσότητες κατά την διάρκεια εκτέλεσης του έργου και είναι αναγκαίες για την ασφάλεια και την λειτουργικότητα του έργου και β) σε 9 νέες εργασίες για τις οποίες έχει συνταχθεί το 1° Πρωτόκολλο Κανονισμού Τιμών Μονάδος Νέων Εργασιών (Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε.) για τον προσδιορισμό της τιμής μονάδος τους. Ειδικότερα στο 1° Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. περιλαμβάνονται οι κάτωθι νέες εργασίες:
- 1οNT/1 Υπόβαση οδοστρωσίας μεταβλητού πάχους. (ΟΙΚ Γ 1.1).
- 1οNT/2 Αντιστηρίξεις παρειών χάνδακος με μεταλλικά πετάσματα. (ΥΔΡ 7.06)
- 1οNT/3 Πρόσθετη τιμή στο Α.Τ. 50 (ΥΔΡ 12.17.01).
- 1οNT/4 Πρόσθετη τιμή στο Α.Τ. 72.
- 1οΝΤ/5 Πρόσθετη τιμή στο Α.Τ. 73.
- 1οNT/6 Πρόσθετη τιμή στο Α.Τ. 74.
- 1οNT/7 Προμήθεια και τοποθέτηση εξαρτημάτων Δεξαμενής στη θέση Υδροφιλιά.
- 1οNT/8 Προμήθεια και τοποθέτηση εξαρτημάτων Δεξαμενής Αστακού.
- 1οNT/9 Φέροντα στοιχεία από σιδηροδοκούς ή κοιλοδοκούς ύψους ή πλευράς >160 mm (OIK 61.06).
Η προσφυγή των δύο δημοτικών συμβούλων θα εξετασθεί ως προς το βάσιμο της, σε πρώτο βαθμό από τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης, αν υπάρξει δεύτερος βαθμός από την επιτροπή του άρθρου 152 του Ν. 3463/06 και αν υπάρξει και τρίτος βαθμός από την Ελληνική Δικαιοσύνη.
Βασίλη καλησπέρα Αν γνωρίζεις μπορείς να μας ενημερώσεις αν οι αυξήσεις στις ποσότητες συμβατικών εργασιών είναι απόρροια της αλλαγής όδευσης του δικτύου ύδρευσης απο τη προβλεπόμενη θεση στην αρχική μελέτη και αν όχι που εντοπίζεται το λάθος της αρχικής μελέτης ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗΛΙΑΣ ΚΟΤΡΟΤΣΟΣ
Σε τεχνικά θέματα και λεπτομέρειες που αφορούν την υλοποίηση ενός τεχνικού, το Τεχνικό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων μπορεί να δώσει απαντήσεις, που έκανε και την αιτιολογική έκθεση και ο επιβλέπων μηχανικός, που ως γνωστόν λειτουργεί για τον κύριο του έργου (Δήμος Ξηρομέρου).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι άλλαξε η όδευση του δικτύου από που προκύπτει και ποιος το λέει;;; Έχει κάποιος και γνωρίζει το τοπογραφικό με την αρχική όδευση και εντοπίζει τώρα διαφορετική όδευση;;; Είναι μία γνώμη που τεκμηριώνεται από κάποιο στοιχείο;;;
Σε κάθε περίπτωση εμείς απλά διαβάζουμε την αιτιολογική έκθεση, η οποία αναφέρει συγκεκριμένη λίστα προβλεπόμενων και νέων εργασιών, καταλαβαίνουμε αυτό που διαβάζουμε με τις απλές γνώσεις που έχει ο καθένας, όσον αφορά την επιπλέον χρηματοδότηση που ζητείται από το Υπουργείο Εσωτερικών (πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης) και δεν είμαστε ειδικοί για να κάνουμε κρίσεις. Αν η μελέτη παρουσιάζει λάθη ή παραλείψεις (πράγμα καθόλου σπάνιο αλλά σύνηθες), προτιμώ σαν απλός δημότης να γίνει ότι παρέμβαση ορίζει η νομοθεσία προς την κατεύθυνση το έργο να υλοποιηθεί και να παραδοθεί όσο πιο πλήρες και λειτουργικό, παρά πάμε και όπου βγάλει.
Παράδειγμα συμπληρωματικής σύμβασης είχαμε στην περίπτωση του νέου κτιρίου του Δημοτικού Σχολείου Μύτικα, όπου το είχαμε γράψει σε δημοσίευμα μας. Η μελέτη του σχολείου δεν προέβλεπε την ύπαρξη πεζοδρομίου περιμετρικά(!!!) και δεν προέβλεπε την διάνοιξη και διαμόρφωση δρόμου για την απαιτητή ξεχωριστή είσοδο του Νηπιαγωγείου(!!!). Άρα δηλαδή, θα τελείωνε το έργο και το Νηπιαγωγείο θα απαγορεύονταν να λειτουργήσει!!! Έγινε λοιπόν συμπληρωματική σύμβαση με επιπλέον ιδία χρήματα του Δήμου (λίγο πάνω από 50 χιλιάρικα) και μπράβο του. Έτσι σήμερα το σχολείο έχει γύρω γύρω πεζοδρόμια και πεζόδρομο 50 μέτρων που άνοιξε και διαμορφώθηκε (πλακόστρωση με κυβόλιθους) για να μπαίνουν τα νήπια στο σχολείο τους. Στο κτίριο του Λυκείου Μύτικα, που είναι απέναντι, πάλι η μελέτη δεν είχε πεζοδρόμια και κανένας δεν παρέμβηκε και φυσικά πεζοδρόμια δεν υπάρχουν. Όποιος πάει στο σημείο, μπορεί να παρατηρήσει αυτή τη διαφορά και φυσικά τη διαφορά στη λειτουργικότητα των δύο κτιρίων. Το ένα σωστό με πεζοδρόμια και το άλλο χωρίς.
Πεζοδρόμια, στα σχέδια τουλάχιστον, εχει ολος ο νέος οικισμός Μυτικα (κοινότητας Παναγουλας).
ΔιαγραφήΠου τα είδες τα πεζοδρόμια στην Παναγουλα.
ΔιαγραφήΒασίλη Αυτό που ξέρουμε είναι ότι υπάρχουσα μελέτη είναι τμήμα παλιότερης εγκεκριμένης μελέτης του έτους 2009 με τίτλο «Αντικατάσταση Δικτύου Ύδρευσης Από Πηγές Αγ. Δημητρίου», από την οποία έχουν κατασκευαστεί τα τμήματα 1 & 2, και υπολείπονταν προς κατασκευή τα τμήματα 3 & 4 αυτής.Κατά την κατασκευή των τμημάτων 1 και 2 ο νέος αγωγός ύδρευσης διαπιστώνουμε ότι δεν οδεύει επί του οδοστρώματος αλλά παραπλεύρως αυτού Το ερώτημα μου ήταν: "αν γνωρίζεις αν οι αυξήσεις στις ποσότητες συμβατικών εργασιών είναι απόρροια της αλλαγής όδευσης του δικτύου ύδρευσης από τη προβλεπόμενη θέση στην αρχική μελέτη και αν όχι που εντοπίζεται το λάθος της αρχικής μελέτης ; " Το παράδειγμα σου με το πεζοδρόμιο αφορά συμπληρωματικές εργασίες ενώ στη προκειμένη περίπτωση μιλάμε για "αύξηση ποσοτήτων συμβατικών εργασιών" λόγο εσφαλμένης προσμέτρησης Σε κάθε περίπτωση ευχαριστώ για το χρόνο σου Καλή συνεχεία ΗΛΙΑΣ ΚΟΤΡΟΤΣΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήτα τμηματα 3 και 4 ειναι με πολλες και κλειστες στροφες του οδοστρωματος αρα η οδευση θα πρεπει να παει με τετοιο τροπο ωστε να εχουμε τοξα μικροτερων γωνιων στη στρεψη του σωλήνα για να μην εχει μεγαλες πιεσεις το δικτυο εν λειτουργια. αν παει αυστηρα παραπλευρα του οδοστρωματος και ακολουθει ακριβως τις πολλες στροφες με τα τοξα μεγαλων γωνιων θα υπαρχει προβλημα
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτό θα αποτυπωνεται και στη μελετη για τα τμηματα 3 και 4 που σιγουρα θα διαφερει από τα 1 και 2
με συγχωρειτε για την ανωνυμη παρεμβαση
ενας μηχανικος