Αναρτήθηκε χθες στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου και την εντοπίσαμε (ΑΔΑ: ΡΞΙΒΟΡ1Φ-9ΕΣ), απόφαση του τμήματος Περιβαλλοντικού και Χωρικού Σχεδιασμού, για Έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τη μεγάλη και σημαντικότατη τουριστική επένδυση του 5άστερου Ξενοδοχείου δυναμικότητας 155 κλινών, σε συνολική έκταση 29.627,22 τ.μ., στη θέση «Αγ. Σοφία» Μύτικα Δήμου Ξηρομέρου Ν. Αιτωλ/νίας, της ΑΙΘΩΝ Α.Ε.
Θεωρούμε την συγκεκριμένη μεγάλη επένδυση και την επιτυχή υλοποίηση της, μία πολύ σημαντική εξέλιξη, την σπίθα που χρειάζεται για να προχωρήσει η πολύ προνομιούχα περιοχή μας στο δρόμο της τουριστικής ανάπτυξης.
Η περιοχή είναι ενιαία τουριστικά, Μύτικας, Κανδήλα, Βάρνακας, η ακτογραμμή που ανήκει στα γεωγραφικά όρια του Αρχοντοχωρίου.
Δεν είναι τυχαίο ότι ενοικιαζόμενα καταλύματα άρχισαν την λειτουργία τους στην Κανδήλα και πιστεύουμε ότι αυτό τα επόμενα χρόνια θα ενταθεί και θα δούμε αρκετά καταλύματα διαμονής να αναπτύσσονται σε Βάρνακα και Κανδήλα, γνώμη μας είναι ακόμα και στο Αρχοντοχώρι το οποίο έχει εξαιρετικό μικροκλίμα.
Οι προοπτικές ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος στην Αλυζία είναι ευοίωνες. Όπως δείχνουν τα στοιχεία η ανάπτυξη θα αφορά τη διαμονή, την παραθεριστική κατοικία, το θαλάσσιο τουρισμό, τον εναλλακτικό τουρισμό (πεζοπορία, αναρρίχηση, καταδύσεις, ψάρεμα, ποδηλασία κ.λπ), μιας και αυτό που διαθέτει η περιοχή είναι το πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Επίσης εφικτή είναι η ανάπτυξη και του θρησκευτικού και αρχαιολογικού τουρισμού.
Ζητούμενο είναι μία ήπια τουριστική ανάπτυξη και όχι ο μαζικός τουρισμός. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και ο τουρισμός επιφέρει προβλήματα και επηρεάζει το περιβάλλον, πρέπει λοιπόν να γίνει προσεκτικά για να μην καταστρέψουμε αυτό που είναι το περιουσιακό στοιχείο της Αλυζίας, το φυσικό περιβάλλον.
Ποτέ σε μία περιοχή, όταν επιλέγουμε να την αναπτύξουμε, δεν πρέπει να ξεπερνάμε την φέρουσα ικανότητα της, γιατί αυτό που θα δημιουργήσουμε δεν θα είναι βιώσιμο.
Θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν τα επόμενα χρόνια:
- Επιτυχής ολοκλήρωση και το σημαντικότερο απροβλημάτιστη λειτουργία του βιολογικού της Αλυζίας.
- Οδική σύνδεση Αλυζίας με Ιόνια Οδό, με συνέχιση του δρόμου Κουβαράς - Μπαμπίνη προς Αλυζία. Που είναι η παράκαμψεις Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου; Γιατί η Περιφέρεια καθυστερεί;
- Βελτίωση οδικής σύνδεσης με αεροδρόμιο Ακτίου.
- Παραλαβή των 9 μελετών του λιμενικού ταμείου, όπου για τον Μύτικα δεν υπήρχε ούτε μία μελέτη, ΟΥΤΕ ΜΙΑ που να αφορά λιμενικές παρεμβάσεις. Οι μελέτες αυτές θα οδηγήσουν να κατασκευασθεί το νέο τουριστικό λιμάνι του Μύτικα (εφικτό να γίνει πριν την λήξη της θητείας της νυν δημοτικής αρχής), να μπει τάξη στο υπάρχον λιμάνι και να εκσυγχρονισθεί, όμως το σημαντικότερο και πιο ζωτικό, για να προστατευθεί ο οικισμός και να μην κινδυνέψουν περιουσίες ανθρώπων, να νομιμοποιηθούν παράνομες λιμενικές κατασκευές, να γίνουν και νέες, για να δούμε και πιθανόν εποχική γραμμή υδροπλάνου στον Μύτικα.
- Μετά τη μελέτη κτηματογράφησης της παραλίας της Παλιόβαρκας, που έγινε από τη δημοτική αρχή Τριανταφυλλάκη, να ανοίξει πλήρως η παραλιακή διαδρομή από τις καταλήψεις και να προχωρήσει με το ΤΕΕ Αιτ/νίας η μελέτης ανάπλασης, να μπει σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να έχουμε σε λίγα χρόνια μία παραλία κόσμημα, με υποδομές, με πεζοπορικές και ποδηλατικές διαδρομές, με γαλάζια σημαία.
- Να τελειώσει το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Τ.Π.Σ) των Δημοτικών Ενοτήτων Ξηρομέρου, όπου θα καθορίσει τους άξονες ανάπτυξης και που επιτρέπεται τι. Στο παραλιακό κομμάτι Μύτικας - Αστακός να καθοριστεί για ήπια τουριστική ανάπτυξη.
- Να εφαρμοστεί το υπάρχον σχέδιο πόλης Μύτικα, με διάνοιξη με σειρά προτεραιότητας των δρόμων, χωρίς ενδοιασμό και με τόλμη. Είναι ώριμο, ο οικισμός ασφυκτιά, δεν υπάρχει πολιτικό κόστος παρά μόνο πολιτικό όφελος. Να προχωρήσει η επέκταση του σχεδίου πόλεως. Τα Τ.Π.Σ εδώ μπορούν να βοηθήσουν.
- Εκτεταμένο πρόγραμμα αναπλάσεων στον Μύτικα σε επιλεγμένα σημεία, πλακοστρώσεις, ηλεκτροφωτισμός, πράσινο και βελτίωση της εσωτερικής οδοποιίας και το ίδιο και σε Κανδήλα, Βάρνακα και Αρχοντοχώρι. Εφαρμογή της απόφασης της Ποιότητας Ζωής και κλείσιμο του πεζοδρόμου του Μύτικα 24 ώρες, πλην 8-10 το πρωί για τροφοδοσία καταστημάτων.
Της σημερινής απόφασης της Αποκεντρωμένης, προηγήθηκε η ΟΜΟΦΩΝΗ απόφαση της ΘΕΤΙΚΗΣ γνώμης του Τοπικού Συμβουλίου της Κοινότητας Μύτικα και του Δημοτικού Συμβουλίου Ξηρομέρου, στις 24 Απριλίου 2024 (δείτε εδώ).
Δείτε εδώ το επίσημο έγγραφο, όπου περιγράφεται αναλυτικά η μεγάλη τουριστική επένδυση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.