Ανοικτή επιστολή Blog
ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS, προς
κ. Νεκτάριο Φαρμάκη.
Με λύπη είδαμε ότι στο νέο Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2023 της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, δεν συμπεριλαμβάνεται κάποια εγγραφή για το πολύ σημαντικό οδικό έργο για την περιοχή μας και φυσικά αναφερόμαστε στο έργο των παρακάμψεων Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου.
Γνωρίζουμε ότι οι μελέτες έχουν τελειώσει, αλλά δεν έχουν παραληφθεί μέχρι τώρα από την Περιφέρεια, η οποία διαφωνεί με τον πίνακα και τον τρόπο απαλλοτριώσεων (αφορά την παράκαμψη Μπαμπίνης) και θέλει να ακολουθήσει ένα δρόμο, όπου οι ιδιοκτήτες θα αποζημιωθούν όχι απ' ευθείας αλλά θα πάρουν αυτό που δικαιούνται μέσω της δικαστικής οδού, κάτι που σημαίνει ότι το έργο δεν πρόκειται να υλοποιηθεί πριν λήξει όλη αυτή η δικαστική διαδικασία, η οποία θα πάρει πάρα πολλά χρόνια.
Θεωρούμε ότι αυτή η επιλογή είναι λάθος και ουσιαστικά θάβει το έργο, το όχι ιδιαίτερα δαπανηρό, αλλά πολύ σημαντικό για την περιοχή και το πηγαίνει πίσω πάρα πολλά χρόνια.
Λίγα λόγια για το έργο:
Μετά την παράδοση τον Αύγουστο του 2018 του οδικού τμήματος 9,2 χιλιομέτρων Κουβαράς - Μπαμπίνη (δείτε εδώ), η πολιτική βούληση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας υπό τον κ. Κατσιφάρα, ήταν να συνεχιστεί αυτός ο δρόμος προς Αετό, Αρχοντοχώρι και Μύτικα.
Μάλιστα αυτή η βούληση εκφράστηκε έμπρακτα τον Αύγουστο του 2018 από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή, με την έγκριση ένταξης στο Τεχνικό Πρόγραμμα, του έργου για τη συντήρηση της επαρχιακής οδού Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, προϋπολογισμού 3.000.000 € και της μελέτης για την παράκαμψη της Μπαμπίνης και του Αρχοντοχωρίου, προϋπολογισμού 74.400 €.
Η νέα περιφερειακή αρχή υπό τον κ. Φαρμάκη σε αυτό το θέμα, ακολούθησε πολύ σωστά την ίδια πορεία και έτσι είχαμε αυτά τα έργα συντήρησης και έγινε ανάθεση στη μελέτη των παρακάμψεων Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου.
Πρόχειρη αποτύπωση παράκαμψης Αρχοντοχωρίου, όπου τα 2,5 χιλιόμετρα θα γίνουν 320 μέτρα. |
Πρόχειρη αποτύπωση παράκαμψης Μπαμπίνης, όπου τα 5 χιλιόμετρα θα γίνουν 1,7 χιλιόμετρα. |
Επίσης ενημερωθήκαμε από το ΔΙΑΥΓΕΙΑ για το θετικό βήμα, ότι τα δύο έργα των παρακάμψεων Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου πήραν τον Ιούλιο του 2021 Περιβαλλοντικούς Όρους (δείτε εδώ).
Γνωρίζουμε ότι η Περιφερειακή Αρχή έχει δηλώσει σε όλους του τόνους ότι το θέλει το έργο και έχει τη βούληση να το κάνει και είναι απολύτως λογικό.
Εύλογα λοιπόν θέτουμε το ερώτημα: Ποτέ προτίθεται να το εντάξει και να το δημοπρατήσει όταν και στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2023 δεν συμπεριλαμβάνεται;
Η οδική σύνδεση με την Ιόνια Οδό είναι ένα έργο πνοής, που θα βγάλει επιτέλους τον Μύτικα και την Αλυζία από την απομόνωση και θα δημιουργήσει όλες εκείνες τις συνθήκες για την τουριστική ανάπτυξη μίας περιοχής, πολύ προνομιούχας και με εξαιρετικές προοπτικές, που σήμερα δυστυχώς είναι απομονωμένη και καθόλου δεν έχει ωφεληθεί από την παράδοση της Ιόνιας Οδού.
Όλοι συμφωνούμε ότι επιτακτική ανάγκη και προτεραιότητα είναι η οδική σύνδεση της ενδοχώρας της Αιτ/νίας και ιδιαίτερα του αστικού κέντρου του Αγρινίου, αλλά και του ορεινού κεντρικού Ξηρομέρου με τις ακτές τις Αιτ/νίας.
Η προτεραιοποίηση αυτού του οδικού έργου για την τουριστική ανάπτυξη των Δυτικών Ακτών της Αιτ/νίας είναι εμφανής στον καθένα και είμαστε σίγουροι και στον Περιφερειάρχη κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, που γνωρίζει πολύ καλά τις δυνατότητες αυτής της προνομιούχας περιοχής της Αιτ/νίας και έχει τοποθετηθεί δημόσια αρκετές φορές, για το ευοίωνο μέλλον στη τουριστική ανάπτυξη της συγκεκριμένης περιοχής.
Τώρα που η Ιόνια Οδός είναι πραγματικότητα, εν μέρει η σύνδεση των Δυτικών Ακτών με την Ιόνια Οδό θα επιτευχθεί στο μέλλον, στο Νότιο κομμάτι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης της Ιόνιας Οδού μέσω Σταμνάς και σήραγγας Προφήτη Ηλία - Άγιος Δημήτριος - Πλατυγιάλι - Αστακός και στο Βόρειο κομμάτι με την Αμβρακία Οδό, που επιτέλους ξεκόλλησε (πολύ σημαντικό έργο).
Εκεί που θα έχουμε το κενό και το μεγάλο έλλειμμα, είναι στην οδική πρόσβαση στο καλύτερο από αντικειμενική άποψη για τουριστική ανάπτυξη κομμάτι του Δήμου Ξηρομέρου, την Δ.Ε. Αλυζίας (για τρίτους αντικειμενικούς, το καλύτερο κομμάτι στην Δυτική Αιτ/νία).
Το συγκεκριμένο οδικό έργο Κουβαράς - Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, μαζί με το έργο της οδικής σύνδεσης του Αστακού και του Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, είναι τα δύο οδικά έργα που η Περιφερειακή Αρχή μαζί με τη Δημοτική Αρχή Ξηρομέρου θα πρέπει να τα έχουν στην υψηλότερη προτεραιότητα και να διεκδικούν να προχωρήσουν σε αγαστή συνεργασία με τα Υπουργεία.
Είναι τα δύο οδικά έργα που θα βγάλουν τον Δήμο Ξηρομέρου από την απομόνωση και θα αλλάξουν τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής μας.
Κύριε Περιφερειάρχη προσβλέπουμε σε ενέργειες σας, ώστε να προχωρήσει το σημαντικό αυτό οδικό έργο. Πρέπει να είναι στις άμεσες προτεραιότητες σας για την περιοχή μας. Είμαστε σίγουροι ότι θα το πράξετε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.