Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας: Ολοκλήρωση του έργου Κουβαράς - Φυτείες. Τα επόμενα βήματα. Η δική μας γνώμη.


Παρασκευή 3 Αυγούστου 2018
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου.

Ολοκλήρωση του έργου Κουβαράς – Φυτείες. Τα επόμενα βήματα.

Παραδόθηκε το έργο Κουβαρά - Φυτείες στους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, ένα έργο που κατασκευάστηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και χρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΕΣΠΑ), προϋπολογισμού 16.830.000 ευρώ.
Στην Εκτελεστική, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 1η Αυγούστου, σε συνέχεια του έργου αυτού, εγκρίθηκε έργο με τίτλο: «Χρηματοδότηση από την ΔΕΗ των κόμβων του δρόμου Κουβαράς - Φυτείες». Δυστυχώς, η δαπάνη σύνδεσης της ηλεκτροδότησης των κόμβων με τη ΔΕΗ δεν προβλεπόταν στην αρχική μελέτη του έργου.
Επίσης, εγκρίθηκε και η ένταξη έργου για τη συντήρηση της επαρχιακής οδού Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ και αναμένεται σε επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας για την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Τέλος, εγκρίθηκε και μελέτη για την παράκαμψη της Μπαμπίνης και του Αρχοντοχωρίου, ένα έργο που θα βελτιώσει το οδικό δίκτυο, και παράλληλα, θα μειώσει κατά 10 χλμ. την απόσταση του Αγρινίου προς τα δυτικά παράλια, καθώς και των Δημοτικών Διαμερισμάτων από Μύτικα έως Φυτείες, προς Ιόνια οδό και Αγρίνιο. Η μελέτη αυτή εγκρίθηκε επίσης από την Εκτελεστική Επιτροπή, προϋπολογισμού 74.400 ευρώ, με τίτλο: «Περιβαλλοντική, Γεωτεχνική, Τοπογραφική, Οδοποιίας και Υδραυλική μελέτη και προτάσεις σύνδεσης της ΝΕΟ Κουβαρά - Αστακού με την ΕΟ 30 Μπαμπίνης - Μύτικα και παράκαμψη Αρχοντοχωρίου ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας.» Πρόκειται για μελέτη που αφορά την κατασκευή νέας οδού, μήκους 1,5 χλμ, με τα απαραίτητα τεχνικά έργα.
«Υποδεχόμαστε με ικανοποίηση την ολοκλήρωση του έργου αυτού. Αντλούμε όμως και διδάγματα. Πώς να γίνουμε πιο αποδοτικοί με την υλοποίηση των έργων», ανέφερε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, επισημαίνοντας ότι «εμείς θέλουμε ολοκληρωμένα έργα και λειτουργικά. Όχι μισές δουλειές. Θα δουλέψουμε σε αυτήν την κατεύθυνση». 
«Δουλέψαμε μεθοδικά και υλοποιήσαμε ένα έργο με αρκετές δυσκολίες. Τώρα είναι η ώρα να προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα και το κάνουμε», δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης της ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά. 

Τα χαρακτηριστικά του έργου ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΟΥ ΚΟΥΒΑΡΑ - ΦΥΤΕΙΕΣ - ΑΣΤΑΚΟΣ ΚΑΙ ΦΥΤΕΙΕΣ - ΚΑΤΟΥΝΑ - ΜΥΤΙΚΑΣ.
Ολοκληρώθηκαν τα τμήματα: Α. Κουβαράς - Φυτείες, Β. Νότια παράκαμψη Φυτειών, Γ. Φυτείες - Μπαμπίνη. Το συνολικό μήκος της οδού ανέρχεται σε 9,20 χλμ. Η κατασκευή έγινε είτε με βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης με διαπλατύνσεις, είτε με νέα χάραξη και συγκεκριμένα στα τμήματα:
1. Τμήμα Κουβαράς Φυτείες από Χ.Θ.: 0+000 έως Χ.Θ.: 0+607,31. Διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου και αύξηση των οριζοντιογραφικών ακτινών καμπυλότητας.
2. Τμήμα Νότιας Παράκαμψη Φυτειών από Χ.Θ.: 0+607,31 έως Χ.Θ. : 5+904,7.  Διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου σε μικρό μήκος, αλλά κυρίως πρόκειται για τμήμα νέας χάραξης. Διαμορφώθηκαν ισόπεδοι κόμβοι για την αποκατάσταση της πρόσβασης σε παρόδιες ιδιοκτησίες.
3. Τμήμα Φυτείες - Μπαμπίνη από Χ.Θ.: 5+904,76 έως Χ.Θ.: 9+202,95. Διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου και αύξηση των οριζοντιογραφικών ακτινών καμπυλότητας όπου κρίθηκε ότι απαιτείται. Διαμορφώθηκαν ισόπεδοι κόμβοι για την αποκατάσταση της πρόσβασης σε παρόδιες ιδιοκτησίες.

Δείτε το νέο δρόμο:



ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS: Αναμφίβολα πολύ θετική η εξέλιξη από την πλευρά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για ένα έργο πνοής για όλη την Δ.Ε. Αλυζίας, την σύνδεση της με σύγχρονο οδικό δίκτυο με την Ιόνια Οδό (κόμβος Κουβαρά).
Επίσης θετικό είναι το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ξηρομέρου στις 30 Ιουλίου 2018 (πρόσφατο), που ζητά να συνεχιστεί ο δρόμος Κουβαράς - Μπαμπίνη, προς Αετό - Αρχοντοχώρι και Μύτικα.
Βέβαια ο Δήμος Ξηρομέρου ανακάλυψε πια είναι η πραγματική ανάγκη και προτεραιότητα μετά από δύο χρόνια, διότι στις 22 Αυγούστου 2016 είχε πάρει ένα άλλο ψήφισμα, όπου κατά τον Δήμο Ξηρομέρου, προτεραιότητα ήταν η ολοκλήρωση της συνδετήριας οδού της Νότιας παράκαμψης Φυτειών, της Ανατολικής παράκαμψης Φυτειών και η συνέχιση του δρόμου προς Κατούνα (δείτε εδώ).
Έστω και οργά και συρόμενος πίσω από τις εξελίξεις ο Δήμος Ξηρομέρου πράττει σωστά και θα πρέπει αυτό το θέμα να είναι από τα πρώτα μέσα στην ατζέντα των σημαντικών αιτημάτων του προς την Ελληνική Πολιτεία.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΖΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ, ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΚΟΥΒΑΡΑΣ - ΜΠΑΜΠΙΝΗ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΠΡΟΣ ΑΕΤΟ - ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙ - ΚΑΝΔΗΛΑ ΚΑΙ ΜΥΤΙΚΑ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΛΥΖΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ, ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΙ ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΟΔΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ.
Δυστυχώς μέχρι τώρα ο Δήμος Ξηρομέρου δεν το έθετε πουθενά. Ελπίζουμε έστω και τώρα να καταλάβει την σημασία του συγκεκριμένου οδικού έργου για την περιοχή και να αρχίζει να ασχολείται, να το θέτει και να το επιδιώκει να υλοποιηθεί. Η Περιφέρεια δείχνει έμπρακτα ότι έχει την βούληση να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο, παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί από το 2010, όταν παρεδώθει δημοπρατημένο από τον πρώην Νομάρχη κ. Θύμιο Σώκο το κομμάτι 9,2 χιλιομέτρων Κουβαράς - Μπαμπίνη.

5 σχόλια:

  1. Αγαπητέ φίλε Βασίλη. Έχεις, όπως ξέρεις, όλη την υποστήριξή μου για τον αγώνα που κάνεις για την περιοχή σου όπως και για όλο το Ξηρόμερο. Επίτρεψέ μου όπως μία παρατήρηση για τούτο εδώ το θέμα. Εμείς εδώ οι Φυτειώτες και οι Παπαδατιώτες έχουμε τα δίκια μας διότι, όπως ξέρεις καλά, τον Νοέμβριο του 2010 υπήρχαν έτοιμα για δημοπράτηση δύο τμήματα ...τα 9,2 χλμ προς Μπαμπίνη και τα 4,2 χλμ προς Φυτείες και Παπαδάτο. Τελικά ΔΕΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΗΚΕ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ των 4,2 χλμ. Δεν είναι λογικό να πολεμάμε να χρηματοδοτηθεί και να δημοπρατηθεί αυτό το τμήμα, αυτή η έτοιμη και ώριμη μελέτη που φωνάζουν για τα ΕΣΠΑ, έτσι ώστε να μη αποκοπούν τα δύο χωριά έτσι όπως έγινε μέχρι τωρα με τον καινούργιο δρόμο?? Διαχρονικά αν κοιτάξεις στα αρχεία σου λέμε τα αυτονόητα. Ναι για νέους δρόμους στο κεντρικό Ξηρόμερο να βγούμε από τη μιζέρια.
    Ναι στους δρόμους Κουβαράς Φυτείες Αστακός Μύτικα και Κουβαράς Φυτείες Παπαδάτος Κατούνα Αετός Μύτικάς. Τι το ποιό λογικό. Ερχόμαστε τώρα με τη κρίση και λένε από τη Περιφέρεια ότι καλό είναι να συνεχίσουμε από Μπαμπίνη προς Αετό και προς Μύτικα με 3.000.000 για συντήρηση επισκευή υπάρχοντος δρόμου και να γίνουν και δύο παρακάμψεις Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου. ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ. ΟΜΩΣ άσε μας το δικαίωμα να λυπούμαστε και αντιδρούμε, ότι παρατάνε στη άκρη μία πληρωμένη και έτοιμη μελέτη για να δημοπρατηθεί προς Φυτείες και Παπαδάτο και μας αφήνουν στην άκρη από όλο τον νέο σχεδιασμό. Όσον αφορά εμένα προσωπικά, αν δεις τις αναρτήσεις μου έγγραφα και τοποθετήσεις στο Δ.Σ, αναφέρομαι πάντα για όλο το Ξηρόμερο και δεν κοιτάω μόνο το συμφέρον των χωριών μου. Το τελευταίο έγγραφο ήταν η επιστολή μου το 2017 προς κ Λύτρα και Κα Σταρακά όπου κάθε σχεδιασμό- πρόταση δρόμου των μελετών του 2010 τον σταματούσα μέχρι Μύτικα, ούτε μέχρι Φυτείες ούτε μέχρι Κατούνα ούτε μέχρι Αστακό. Ναι λοιπόν να πάμε Μύτικα από Μπαμπίνη, αλλά μέχρι να γίνουν οι μελέτες αυτές και να χρηματοδοτηθούν - δημοπρατηθούν ας αρχίσουν ταυτόχρονα να φτιάχνουν και το δρόμο μέχρι τη Μαχαλά και Παπαδάτο με την υπάρχουσα και ώριμη και έτοιμη μελέτη του αρχικού σχεδιασμού του 2010.

    Υ.Γ 1. Εξετάσω τη παρούσα περίοδο και άλλη πρόταση να συνεχίσουν και να χρηματοδοτήσουν τον ημιτελή και υπάρχοντα δρόμο από Παπαδάτο πρός Αετό σε συνδυασμό με τη χρηματοδότηση από Περιφέρεια προς τον Δήμο Ακτίου Βόνιτσας 900000 ευρω για τον ίδιο δρόμο ουσιαστικά από Αετό πρός Παπαδατο.
    Υ.Γ 2 Εδω είναι η τελαυταία επιστολή που αναφέρομαι να φτάσουμε πάσει θυσία με μέχρι Μύτικα αλλά μηξ ξεχάσουν και εμάς τους Φυτειώτες και Παπαδατιώτες.

    http://mytikaspress.blogspot.com/2017/05/blog-post_12.html

    Χρήστος Κολοβός Δημ. Σύμβουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΛΑΣ3 Αυγούστου 2018 - 9:08 μ.μ.

      Χρήστο ακούω με απόλυτο σεβασμό την άποψη σου και συμφωνώ ότι χρειαζόμαστε δρόμους στην περιοχή μας, γιατί πιθανόν να είμαστε στην χειρότερη μοίρα σε αυτόν τον τομέα στην Ελλάδα. Απλά εγώ θέτω δύο θέματα.
      1. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ για την Περιφέρεια για οδικά έργα και από το ΠΔΕ της Περιφέρειας είναι συγκεκριμένα, έχουν ταβάνι και με αυτά πρέπει να παράξουμε έργο.
      2. Ιεράρχιση προτεραιοτήτων και μέγιστη απόδοση των έργων, χωρίς τοπικισμούς, χωρίς λάθη του παρελθόντος όπου ο κάθε τοπάρχης Βουλευτής φρόντιζε για την εκλογική του πελατεία. Σχεδιασμός των οδικών έργων εντασσόμενα σε μία συνολική στρατηγική ανάπτυξης ολόκληρων περιοχών και όχι για μία απλή επικοινωνία μεταξύ δύο χωριών.

      Υ.Γ.: Δεν νομίζω ότι Φυτείες και Παπαδάτου είναι αποκομμένες οδικά όταν απέχουν 5 και 7 λεπτά αντίστοιχα από τον κόμβο Κουβαρά της Ιόνιας Οδού και ακόμα λιγότερα λεπτά αντίστοιχα από τον νέο δρόμο που πρόσφατα παραδόθηκε και προς Μπαμπίνη και προς Κουβαρά. Μιλάμε για χρόνους μικρούς ως ασήμαντους.

      Με σεβασμό στην άποψη σου

      Διαγραφή
  2. Οι τοπικισμοί δέν οφελούν το γενικότερο καλό της κοινωνίας μας.
    Τα ψηφίσματα του δήμου μας τοπικιστικού χαρακτήρα σε μεγάλα θέματα και πέραν ίσως των αρμοδιοτήτων του ως δήμος , να μήν επαναλάμβάνονται.
    Σπύρος Ν. Γιαννέλης
    Αρχοντοχώρι-Αιτωλ/νίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΝ ΤΑ ΛΕΓΑΤΕ κ. Κολοβέ και στους Υπουργους εκτος απο την Περιφερεια
    θα ηταν καλϋτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε , τα "έχω πει" πολλές φορές με έγγραφα , με ανοικτές επιστολές, με επιτόπου παραστάσεις στη Πάτρα και εισηγήσεις και ψηφίσματα στο Δ.Σ από το 2012 και εντεύθεν. Αν κάνεις αναζήτηση στο google θα βρεις πολλά στοιχεία. Γενικά όμως αισθάνομαι απογοητευμένος διότι έχω καταλάβει τόσο καιρό ότι δεν υπάρχει ούτε εδω αλλά ούτε και πιο πάνω σχεδιασμός στρατηγικός - τακτικός και τοπικός, βραχυπρόθεσμος-μεσοπρόθεσμος και μακρυπρόθεσμος με θέσπιση αντικειμενικών και στρατηγικών ΑΝΣΚ(αντικειμενικών σκοπών και στόχων). Θέλουμε πολύ δρόμο να αλλάξουμε όλοι μας και εδώ και σ όλη τη Ελλάδα. Εύχομαι να κάνουν γρήγορα με τις δύο παρακάμψεις Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου (μελέτες και έργα) και να τρέξουν τη συντήρηση επισκευή των 3000000 από Μπαμπίνη προς Μύτικα. Αλλά επαναλαμβάνω πρέπει να μας φτιάξουν και την προσβαση πρός Φυτείες και Παπαδάτο που όλα είναι έτοιμα από το 2010!!! και για....διαφορους λόγους.....χάσαμε τη δημοπράτησηση και εκτέλεση του έτοιμου έργου. Ουδέποτε ήμουνα τοπικιστής. Τοπικιστές έχω δει και βλέπω πολλούς και δεν μου αρέσει. Σε χαιρετώ αγαπητέ φίλε και καλό 15Αύγουστο.

      Διαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.