* Του Βασίλη Σούλα.
Αναμφίβολα θετική η είδηση για την προσπάθεια - πρόθεση αξιοποίησης του Πλατυγιαλιού στον τουριστικό τομέα και την ένταξη του στις Στρατηγικές Επενδύσεις του EnterpriseGreece.... θέλουμε να πιστεύουμε για όλους(;) τους Αιτωλοακαρνάνες, αν και για το όλους μάλλον θα το βάζαμε με ερωτηματικό. Πιθανόν κάποιους να τους έχει βολέψει αυτό το status quo και να εργάζονται με όλες τους τις δυνάμεις και επιρροές παντός τύπου, στη διατήρησή του.
Νομίζουμε ότι όλοι όσοι θέλουμε την ανάπτυξη του τόπου μας, από το θετικό της συγκεκριμένης είδησης πρέπει να ξεκινάμε πρώτα και μετά να ακολουθούν τα ερωτήματα και οι απορίες μας. Παρατηρούμε στη δημόσια γραφή και συζήτηση στο νομό Αιτ/νίας το ακριβώς αντίθετο, με ένα συντονισμένο και αδικαιολόγητο αρνητισμό να καταγράφεται...
Σίγουρα και αναμφίβολα είναι δικαιολογημένος ο σκεπτικισμός, λόγω του παρελθόντος, όπου πολλές φορές ακούστηκαν επενδυτικά σχέδια για το Πλατυγιάλι που δεν ευοδώθηκαν και το σκεπτικισμό επιτείνει ότι η είδηση βγαίνει πάλι από δημοσιογραφικές πληροφορίες των κεντρικών μέσων ενημέρωσης και όχι από κάποια επίσημη κυβερνητική πηγή.
Όμως δεν μπορεί να παραβλέψει κανένας ότι υπάρχει ένα πραγματικό δεδομένο, ότι υπάρχει ένα project το οποίο έχει ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις και φαίνεται να ξεκινά ένα μικρό πρώτο βήμα, σε μία μεγάλη διαδρομή ως την υλοποίηση του (αλλαγή χρήσεων λιμανιού, ιδιοκτησιακό, μελέτη του έργου, πηγές χρηματοδότησης κ.λπ). Σε αυτή τη περίπτωση όλοι εμείς οι πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε έμπρακτα βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση.
Όσον αφορά αυτό καθαυτό το Πλατυγιάλι, πρόκειται για μία ιστορία πολλών χρόνων, τέλη της δεκαετίας του ’80, για ένα λιμάνι που δεν το δημιούργησαν οι ανάγκες, όπως γίνεται με όλα τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο, αλλά η απληστία και η ακόρεστη δίψα για χρησιμοποίηση χρηματικών κονδυλίων, να γίνει ένα φαραωνικό έργο κυριολεκτικά στο πουθενά, απλά και μόνο για να απορροφηθεί και να διακινηθεί ένας τεράστιος πακτωλός χρημάτων.
Όλα αυτά έγιναν με ανοχή και συμμετοχή του πολιτικού προσωπικού εννοείται, και δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο, γιατί θα στενοχωρήσουμε αρκετούς...
Αποτέλεσμα αυτού που αναφέρουμε παραπάνω, ότι δηλαδή ξεφύτρωσε ένα τεράστιο λιμάνι στο πουθενά, που δεν το δημιούργησαν οι ανάγκες, είναι ότι μέχρι σήμερα το λιμάνι αυτό, είναι στην ουσία του ανεκμετάλλευτο, ένας κοιμώμενος γίγαντας, χωρίς επαρκή οδική πρόσβαση, χωρίς σιδηροδρομική υποστήριξη και χωρίς κάποια δραστηριότητα ανάλογη του μεγέθους του.
Έχουν περάσει τόσα πολλά χρόνια και η αξιοποίηση του έχει καταντήσει ανέκδοτο, με τη δυσπιστία σε κάθε τι που ακούγεται γι αυτό το λιμάνι, να είναι πλέον φυσιολογική.
Όσον αφορά την συγκεκριμένη κατεύθυνση που ακούγεται για το Πλατυγιάλι, δηλαδή για Mega Yachts, κατοικίες, τουρισμό και commercial park, μόνο θετικά μπορεί να αντιμετωπιστεί, για ένα λιμάνι που με τον ανταγωνισμό που έχει από Πάτρα και Ηγουμενίτσα και με την μη πρόβλεψη σιδηροδρομικής σύνδεσης, δεν δύναται να λειτουργήσει ως διαμετακομιστικό λιμάνι με προβλεπόμενες βιομηχανικές χρήσεις χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να θυμίσουμε στους συμπατριώτες μας ποιες είναι οι χρήσεις του λιμανιού του Πλατυγιαλίου σήμερα, οι οποίες καθορίστηκαν με αλλαγή τους το 2013 με σχετικό ΦΕΚ, στις οποίες νέες χρήσεις της Ναυτιλιακής Βιομηχανικής Περιοχής Πλατυγιαλίου Αστακού (ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ.) Νομού Αιτωλοακαρνανίας, διαφώνησε ο Δήμος Ξηρομέρου με εισήγηση της Αντιδημάρχου κας Ευθυμίας Καραπάνου - Κολοβού (δείτε εδώ) και συμφώνησε η Περιφερειακή Αρχή του κ. Αποστόλη Κατσιφάρα.
Θυμηθείτε την θετική γνώμη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2013 και δείτε τι είναι σήμερα το Πλατυγιάλι και τι χρήσεις χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης επιτρέπονται (δείτε εδώ).
Η τουριστική προοπτική του Πλατυγιαλίου, σίγουρα είναι με τα θέλω της τοπικής κοινωνίας, σε ένα τομέα που είναι τελείως διαφορετικός από τα 2 άλλα κοντινά λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας και άρα και με προοπτική βιωσιμότητας.
Φυσικά θα πρέπει με μία ευελιξία στο χωροταξικό σχεδιασμό, οι πολλές ιχθυοκαλλιέργειες που υπάρχουν, να συγκεντρωθούν σε ένα ενιαίο μεγάλο χώρο προς την ανοικτή θάλασσα, ώστε και αυτές να αναπτυχθούν απρόσκοπτα στο δικό τους ζωτικό χώρο, γιατί τουριστική ανάπτυξη και ανάπτυξη ιχθυοκαλλιεργειών στον ίδιο ακριβώς χώρο δεν νοείται και ούτε μπορεί να υπάρξει.
Αναμένουμε και επιθυμούμε λοιπόν όλοι(;)... να δούμε αυτή την θετική είδηση να υλοποιείται με συγκεκριμένα βήματα, τα οποία είναι ακόμα πολλά. Μέχρι τότε, η δυσπιστία και ο σκεπτικισμός θα υπάρχει και είναι δικαιολογημένος.
* Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Πολυτεχνικής Σχολής Δ.Π.Θ. - Msc στην Διαχείριση Τεχνικών Έργων Ε.Α.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.