Του Παναγιώτη Στάϊκου.
Ασφαλώς το δίκτυο από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι τον Αστακό και όχι μέχρι το Πλατυγιάλι πρέπει να αντικατασταθεί και γι’ αυτό είχα παραδώσει μελέτη αντικατάστασης του αγωγού, με περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και τεύχη δημοπράτησης με προϋπολογισμό 7.000.000 ΕΥΡΩ. Δεν μπορεί να γίνεται δρόμος Ευρωπαϊκών προδιαγραφών και στην μέση του να υπάρχει από κάτω ένας αγωγός 30 ετών, που σε κάθε βλάβη του θα σκάβεται ένας καινούργιος δρόμος, ο οποίος στοιχίζει εκατομμύρια ΕΥΡΩ και θα δημιουργούνται μπαλώματα. Αυτό θα είναι απαράδεκτο. Ο αγωγός πρέπει να μεταφερθεί στην άκρη του δρόμου.
Όσο τον αμίαντο το έχω πει πολλές φορές, ότι στον ανθρώπινο οργανισμό δημιουργεί πρόβλημα μόνο από την εισπνοή της σκόνης του, η οποία στο μικροσκόπιο έχει την μορφή ινών, οι οποίες εισπνεόμενες επικάθονται στις κυψελίδες υπό μορφήν θυσάνων, δημιουργώντας την πνευμονική νόσο αμιάντωση. Ένα ποσοστό των ασθενών με αμιάντωση έχουν κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο πνεύμονα.
Ο αμίαντος από την πόση νερού δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα. Γι’ αυτό το σκοπό έχουν γίνει πάμπολλες επιστημονικές έρευνες και καμία δεν έδειξε βλάβη ή επίπτωση στον ανθρώπινο οργανισμό.
Η πληροφορία ότι ο αμίαντος όπως γράφετε επί λέξη, «Το τμήμα αυτό του δικτύου 3,5 χιλιομέτρων είναι ένα σουρωτήρι. Ο αμίαντος είναι εύθραυστο υλικό και τα σπασίματα είναι συχνότατα. Νέα σπασίματα, παλιά σπασίματα, διαρροές. Ο Αστακός με αυτό το δίκτυο πάντα θα έχει πρόβλημα υδροδότησης», δεν είναι αληθής. Ο αμίαντος δεν είναι εύθραυστο υλικό, αλλά πολύ ανθεκτικό υλικό και από την ημέρα της κατασκευής του δεν έσπασε ούτε μία φορά. Δύο ζημιές που έγιναν στον αγωγό αμιάντου, έγιναν από μηχανήματα, τα οποία έκαναν εργασίες στη άκρη του δρόμου.
Στο τμήμα αυτό των 3,5 χιλιομέτρων όποιες βλάβες υπήρξαν, οφειλόντουσαν στα μεταλλικά τμήματα του αγωγού στα υπάρχοντα γεφύρια, τα οποία λόγω την υγρασίας της περιοχής σαπίζουν. Όταν ήμουν Δήμαρχος Αστακού και έγιναν ζημιές στα μεταλλικά τμήματα του αγωγού στα γεφύρια, τα αντικαταστήσαμε με σωλήνες πολυαιθυλενίου (όπως προβλέπεται και στην μελέτη που ανέφερα, όπως έγινε και η ύδρευση των Βλυζιανών, το οποίο είναι αθάνατο υλικό και με την θερμοκόλληση που γίνεται, δημιουργείται ουσιαστικά ένας μονοκόμματος σωλήνας από την αρχή μέχρι το τέλος), φωτογραφίες από την αντικατάσταση αυτών των μεταλλικών τμημάτων του αγωγού υπάρχουν στο φυλλάδιο του απολογισμού μου, το οποίο είχατε αναρτήσει.
Επομένως οι ζημιές σε αυτό το κομμάτι των 3,5 χιλιομέτρων του αγωγού οφείλονται αποκλειστικά στα μεταλλικά τμήματα του αγωγού και όχι στον αμίαντο.!!!! Και ο αγωγός πρέπει να αντικατασταθεί από τις πηγές του Αγίου Δημητρίου μέχρι τον Αστακό.
Αστακός 19/2/2015
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Dr. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΪΚΟΣ
Πρώην ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΣΤΑΚΟΥ
Και κάτι για την προγραμματική Σύμβαση με την ΕΤΒΑ ,το οποίο παρέλειψα . Αυτή είχε 25ετή διάρκεια και έληξε το 2014. Με την λήξη της όλα τα δίκτυα και αντλιοστάσια( ακόμη και ο αγωγός μέχρι την περίφραξη του Λιμανιού) περιήλθαν στην πλήρη ιδιοκτησία του Δήμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος θέλει, μπορώ να αναφερθώ σε ολόκληρη την σύμβαση , η οποία εξ’ άλλου υπάρχει και στον Δήμο.
Παναγιώτης Στάϊκος