Την καθιέρωση της απλής αναλογικής, όπως ανέφεραν και κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου οι κύριοι Σκουρλέτης και Πουλάκης, με προτάσεις για την “κυβερνησιμότητα” των ΟΤΑ, τη μείωση της θητείας από πέντε σε τέσσερα χρόνια με αποσύνδεση του χρόνου εκλογής από της ευρωεκλογές, την εκλογή Δημάρχου και Περιφερειάρχη με 50%+1 αλλά και την επέκταση της ψήφου των αλλοδαπών και στις περιφερειακές εκλογές, προτείνει μεταξύ άλλων για το νέο εκλογικό σύστημα των Αυτοδιοικητικών εκλογών προτείνει το ΤΕΛΙΚΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ.
Συνολικά, η αλλαγή του εκλογικού συστήματος στην Αυτοδιοίκηση, ώστε να ενισχυθούν τα δημοκρατικά και πλουραλιστικά χαρακτηριστικά του, αφ’ ενός αποτελεί ώριμο βήμα, ενόψει και των εξελίξεων που υπήρξαν κατά τα τελευταία πέντε (5) χρόνια και στο κεντρικό πολιτικό σύστημα (διαδοχική ανάδειξη κυβερνήσεων συνεργασίας από το 2011 και εξής, ψήφιση του Ν. 4406/2016), αφ’ ετέρου αναμένεται να λειτουργήσει ενισχυτικά για το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνολικά, ανανεώνοντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των πολιτών και λειτουργώντας σε μεγάλο βαθμό διαπαιδαγωγητικά για την καλλιέργεια κουλτούρας συμμετοχής, διαλόγου και συναινέσεων στην ελληνική κοινωνία με αφετηρία το εγγύτερο προς τους πολίτες επίπεδο.
- Οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές προτείνεται να αποσυνδεθούν από τις ευρωεκλογές. Προτείνεται να διεξάγονται κάθε τέσσερα (4) – ή κάθε πέντε (5), αν επιλεγεί αυτή η λύση – χρόνια στο τέλος Οκτωβρίου ή αρχές Νοεμβρίου, όπως στο προηγούμενο καθεστώς (προ «Καλλικράτη»), και οι νέες δημοτικές και περιφερειακές αρχές θα αναλαμβάνουν καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου του επόμενου της διεξαγωγής των εκλογών έτους.
- Προτείνεται η κατανομή του συνόλου των εδρών του Δημοτικού/ Περιφερειακού Συμβουλίου από τον πρώτο γύρο με το σύστημα της απλής αναλογικής μεταξύ των συνδυασμών, με βάση την «κλασική» μέθοδο της αναλογικής των υπολοίπων, όπως συμβαίνει σήμερα για τον 1ο γύρο.
- Προτείνεται η διατήρηση του θεσμού του Δημάρχου/ Περιφερειάρχη, ως επικεφαλής συνδυασμού.
- Ειδικότερα, σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50%+1 των ψήφων κατά τον 1ο γύρο (οπότε ο επικεφαλής του αναδεικνύεται, αντίστοιχα, Δήμαρχος ή Περιφερειάρχης), θα πραγματοποιείται επαναληπτική εκλογή σε 2ο γύρο μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, οπότε Δήμαρχος/Περιφερειάρχης θα είναι ο επικεφαλής του πλειοψηφήσαντος στο γύρο αυτό συνδυασμού, χωρίς ωστόσο αυτό να επιδρά στην κατανομή των εδρών που έχει ολοκληρωθεί από τον 1ο γύρο.
Το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
- Το δικαίωμα εκλέγειν προτείνεται να δοθεί στους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. και στις περιφερειακές εκλογές.
- Το όριο εκλογικής ενηλικότητας προτείνεται να μειωθεί στα 17 έτη και για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, σε εναρμόνιση προς τη ρύθμιση που υιοθετήθηκε πρόσφατα και για τις εθνικές εκλογές, με το Ν. 4406/2016.
- Αντίστοιχα προς ό,τι προαναφέρθηκε για το δικαίωμα του εκλέγειν, προτείνεται το δικαίωμα του εκλέγεσθαι για τους πολίτες των κρατών-μελών της Ε.Ε. θα επεκταθεί και στο αξίωμα του περιφερειακού συμβούλου.
- Προτείνεται η διατήρηση του ηλικιακού ορίου κτήσης του δικαιώματος του εκλέγεσθαι ως έχει, ήτοι στα 18 έτη για τους Δημοτικούς/Περιφερειακούς Συμβούλους και στα 21 έτη για τον Δήμαρχο/Περιφερειάρχη.
- Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της εσωτερικής διαίρεσης των Δήμων σε εκλογικές περιφέρειες και ενιαία εκλογή των δημοτικών συμβούλων σε όλη την έκταση του Δήμου.
- Προτείνεται η διατήρηση της ισχύουσας ρύθμισης για την εκλογή των περιφερειακών συμβούλων ανά νομό.
Οι αυτοδιοικητικοί νόμοι αλλάζουν συνήθως προς το καλύτερο , κρίνονται όμως στην εφαρμογή τους και φυσικά κρίνοντα πολιτικά και οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης απο το αποτέλεσμα της πολιτικής των και όπως σωστά είπε και ο κ. Παναγιώτης Στάϊκος ως πρώην δήμσρχος. και επίσης οι πολιτικοί κρίνονται απο τους απλούς πολίτες και απο την πρόθεση στις πολιτικές τους αποφάσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ !
Σπυρος Ν. Γιαννέλης
Αρχοντοχώρι
Εσεις κ.Γιαννέλη νομίζεται οτι αυτοί στο δήμο
Διαγραφήέχουν καλή πρόθεση;
Φίλε συνδημότη ! 8 : 10
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι σχεδόν αδύνατον να αξιολογηθεί η πρόθεση των πολιτικών αποφάσεων του συνόλου των μελών-αιρετών πολιτικών εκπροσώπων στον δήμο μας.
Μπορούμε όμως ευκολότερα να κρίνουμε και ώς απλοί δημότες-πολίτες τα πολιτικά πεπραγμένα και αυτό διότι εδώ βασίζεται η όποια κρίση μας σε έργα-σε γεγονότα.
Γενικά νομίζω ότι θα ήταν καλύτερη η πολιτική μας αξιόλογησή να βασίζεται και να προκύπτει , όχι τόσο απο το αποτέλεσμα των πολιτικών αποφάσεων , αλλά περισσότερο απο την πρόθεση των αποφάσεων.
καλημέρα !
Σπύρος Ν. Γιαννέλης
Έχω την άποψη ότι η παραγωγή έργου δεν εξαρτάται, αν και είναι απαραίτητα, απ΄την καλή πρόθεση και τις ικανότητες των δημοτικών αρχόντων, αλλά κυρίως απ΄το υπάρχον πλαίσιο νομικό και θεσμικό... Η γραφειοκρατία δεν παλεύεται με τίποτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓ. Κουβέλης
έφταιξε η γραφειοκρατία και ΔΕΝ εχουμε π/υ ;
ΔιαγραφήΒεβαίως φταίει και η γραφειοκρατία, δες τι συμβαίνει στους άλλους δήμους και γενικώς σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες
ΔιαγραφήΕμείς δέν θέλουμε να παλέψουμε , δέν είμαστε δυνατοί ....
ΑπάντησηΔιαγραφήνα ζήσουμε με αξιοπρέπεια θέλουμε , κυρίως.
Το σχόλιο μου απευθύνεται σε όποιον το κατάλαβε. Δεν επιθυμώ διάλογο, δεν δέχομαι ερωτήσεις.-
ΑπάντησηΔιαγραφήΓ. Κουβέλης
Οφειλόμενη διευκρίνιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεβαστέ μας συμπολίτη Κύριε Γ. Κουβέλη !
Το ανώνυμο ερώτημα στο σχόλιο 4 : 10 για την γραφειοκρατία , δέν υπέκρυπτε καμία απολύτως σκοπιμότητα.
απλά θεωρήθηκε αναγκαίο να τονισθεί ένα θέμα (η γραφεικρατία) που όντως υπάρχει γραφειοκρατία
στην Δημόσια Δικοίκη , αλλά αυτό όμως δέν είναι πειστική δικαιολογία που προβάλλεται κάποιες φορές απο διάφορους πολιτικούς για να δικαιολογήσουν στην κοινωνία τις λαθεμένες και αποτυχημένες επιλογές τους.
καλημέρα μας !
Σπύρος Ν. Γιαννέλης
στο δημο ξηρομερου φταιει η ιδιοτελεια
ΑπάντησηΔιαγραφή