Σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου που έγινε την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου, είχαμε έγκριση του 3ου πρακτικού του διαγωνισμού (δείτε εδώ το επίσημο έγγραφο), με προσωρινό ανάδοχο την πολύ γνωστή μελετητική εταιρεία: ''ΡΟΓΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ''. Αναφερόμαστε στο μεγάλο διαγωνισμό, για τις 18 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου (ρεκόρ αριθμού και ποσού μελετών στην ιστορία του Δήμου Ξηρομέρου), που αφορούν το παραλιακό μέτωπο των δύο παραθαλάσσιων οικισμών που διαθέτει ο Δήμος Ξηρομέρου, Αστακό και Μύτικα.
Το όνομα και η φήμη της μελετητικής εταιρείας, εγγυώνται ότι θα έχουμε πολύ σύντομα παραδοτέο έργο με 18 ώριμες μελέτες, σε επίπεδο τευχών δημοπράτησης, ώστε άμεσα το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου, να καταθέσει τις προτάσεις του στα χρηματοδοτικά εργαλεία, που σύντομα θα ανοίξουν για λιμενικά έργα. Δείτε μερικά από τα projects που έχει υλοποιήσει.
Ο Δήμος Ξηρομέρου, ένας Δήμος κατά κύριο λόγο αγροκτηνοτροφικός, θα πρέπει να ασχοληθεί και με την ανάπτυξη του παραλιακού του μετώπου και των δύο οικισμών του που βλέπουν στη θάλασσα. Αυτό θα φέρει και την τουριστική ανάπτυξη, που παράλληλα με τον αγροκτηνοτροφικό τομέα της ενδοχώρας, θα δημιουργήσει εισόδημα και δουλειές και θα ανατρέψει την δημογραφική αιμορραγία του τόπου μας. Αν δεν κρατήσουμε τους νέους ανθρώπους στο τόπο, δεν υπάρχει μέλλον και αυτό δεν γίνεται με απλές ευχές ή με απλές αναφορές σε ένα προεκλογικό πρόγραμμα.
Όσον αφορά τον Μύτικα, τον θεωρούμε κλειδί στην αναπτυξιακή προοπτική. Η ανάπτυξη του Μύτικα και ευρύτερα όλης της Δ.Ε. Αλυζίας και του Δήμου Ξηρομέρου, θα έρθει κυρίως από την θάλασσα, χωρίς να παραβλέπουμε όπως προαναφέραμε, την μεγάλη συνεισφορά και τις προοπτικές ανάπτυξης, του επίσης πολύ σημαντικού αγροκτηνοτροφικού τομέα.
Εκτός από την αναπτυξιακή προοπτική των συγκεκριμένων μελετών, υπάρχει και το θέμα των κινδύνων για το χωριό και τις περιουσίες των κατοίκων από την θάλασσα, αφού όλοι όσοι ασχολούνται με τα σοβαρά και υπαρκτά προβληματα του χωριού, γνωρίζουν ότι ο Μύτικας, το χωριό μας, κινδυνεύει πλέον από τη θάλασσα.
Ο Μύτικας με αυτή την μεγάλη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων μελετών, έχει μοναδική ευκαιρία να λύσει συσσωρευμένα προβλήματα, που προέκυψαν λόγω συγκεκριμένων λαθών στο παρελθόν, αλλά και της αδράνειας. Σαν οικισμός, παρουσιάζει πάρα πολλά προβλήματα στο παράκτιο μέτωπο του και η ακτομηχανική μελέτη, που είναι η πιο σημαντική από τις μελέτες για κάθε παραθαλάσσιο οικισμό, θα προσδιορίσει τα αίτια με μεγάλη ακρίβεια και θα προτείνει τις βέλτιστες λύσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν, για την προστασία του οικισμού.
Ο οικισμός έχει τόσο μεγάλα προβλήματα που πλέον υπάρχει κίνδυνος και θέματα ασφαλείας για τα σπίτια, με τα μεγαλύτερα προβλήματα στην Δυτική πλευρά (πάνω Μύτικας), αλλά και στην Ανατολική (κάτω Μύτικας) εξ ίσου σοβαρά.
Ο καθορισμός της χερσαίας ζώνης στο παράκτιο μέτωπο του οικισμού, είναι από τις πιο σημαντικές μελέτες και θα γίνει σωστά και όπως προβλέπεται, ώστε ο Δήμος Ξηρομέρου με το Λιμενικό Ταμείο να αποκτήσει δικαιοδοσία στο υπάρχον λιμάνι του Μύτικα με ότι αυτό συνεπάγεται (εκτέλεση έργων, επιβολή κανόνων και κυρίως πάταξη παρανομιών, επιβολή τέλους ελλιμενισμού).
Η χωροθέτηση τουριστικού αγκυροβολίου επίσης είναι μία πολύ σημαντική μελέτη. Θα γίνουν από τον ανάδοχο μελετητή προτάσεις χωροθέτησης, με βάση τα στοιχεία των μελετών. Αν επιλεγεί ως θέση χωροθέτησης το σταματημένο από το ΣτΕ λιμάνι, αυτό θα ξεκινήσει ως καινούργιο έργο, με λίγο διαφορετική γεωμετρία, που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει και τις υπάρχουσες κατασκευές. Στο σημείο εκεί ένα τέτοιο έργο, εκτός από την προσφορά του σαν τουριστικό αγκυροβόλιο, θα λειτουργήσει και ως έργο προστασίας των σπιτιών, τα οποία σήμερα ήδη κινδυνεύουν και αυτός ο κίνδυνος όλο και θα μεγαλώνει. Αν επιλεγεί άλλη θέση, εκεί θα πρέπει απαραίτητα να προβλεφθούν έργα προστασίας. Σε κάθε περίπτωση ο μελετητής θα κάνει τις προτάσεις του για την χωροθέτηση με βάση τα στοιχεία.
Επίσης μέσω των μελετών και των περιβαλλοντικών όρων, θα γίνει νομιμοποίηση αυθαίρετων σήμερα λιμενικών εγκαταστάσεων (πλωτές σκαλωσιές, σταθερές σκαλωσιές κ.λπ), θα γίνουν προτάσεις για την καλύτερη λειτουργικότητα του υπάρχοντος αλιευτικού καταφυγίου Μύτικα, την λειτουργία της γλίστρας, την χωροθέτηση των πλωτών, την δημιουργία γλίστρας στο Βορό κ.λπ.
Τώρα που έχει προκύψει ο ανάδοχος των 18 μελετών, πολύ σύντομα θα υπάρξει ανοικτή διαβούλευση στον Μύτικα, όπου από την μία πλευρά θα βρίσκεται ο ανάδοχος των μελετών και από την άλλη πλευρά οι αιρετοί, οι επαγγελματίες, οι κάτοικοι, μαζί με τον Τεχνικό Σύμβουλο Optimum Value, και όλοι μαζί θα προτείνουν και θα καθορίσουν την στόχευση των μελετών, με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της τοπικής κοινωνίας, όπως αυτές θα καθοριστούν μέσα από τη διαβούλευση.
Δείτε παρακάτω τις 18 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου:
Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Αστακό, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
- ΠΕΑΛ - ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ MASTERPLAN
- ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ
- ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ
- ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ/ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ
- ΜΕΛΕΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
- ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ & ΒΥΘΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ & ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ
- ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ (ΜΠΕ)
Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Μύτικα, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
- ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ
- ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΟΣ
- ΕΥΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ
- ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
- ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ
- ΜΕΛΕΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
- ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ & ΒΥΘΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ
- ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΙΜΕΝΑ
Η αμοιβή του εξιδεικευμένου Τεχνικού Συμβούλου, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.