Γράφει η Βάσω Βήττα.
- Δέκα χρόνια καρκινοβατεί το έργο.
- Οι προσφυγές κατοίκων στο ΣτΕ, το άφησαν στη μέση.
- Η νέα δημοτική αρχή προσπαθεί να βρει λύση.
- Οι προσφυγές κατοίκων στο ΣτΕ, το άφησαν στη μέση.
- Η νέα δημοτική αρχή προσπαθεί να βρει λύση.
Στο λιμάνι εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι επιχειρηματίες του Μύτικα για την ανάπτυξη του τουρισμού και την προσέλευση περισσότερων επισκεπτών από θαλάσσης. Όμως η σημερινή κατάσταση, όχι μόνο δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά αντίθετα αποτρέπει τους ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών να προσεγγίσουν λόγω έλλειψης χώρου ελλιμενισμού.
Πριν από 10 περίπου χρόνια ξεκίνησε ένα έργο επέκτασης του λιμανιού με την κατασκευή μιας ακόμη λεκάνης, που όμως σταμάτησε άδοξα, μετά από την προσφυγή κάποιων κάτοικων στο ΣτΕ.
Πριν από 10 περίπου χρόνια ξεκίνησε ένα έργο επέκτασης του λιμανιού με την κατασκευή μιας ακόμη λεκάνης, που όμως σταμάτησε άδοξα, μετά από την προσφυγή κάποιων κάτοικων στο ΣτΕ.
Οι κάτοικοι αυτοί «πάτησαν» πάνω στο γεγονός ότι, ενώ η μελέτη μιλούσε για αλιευτικό καταφύγιο δεν θα χρησιμοποιηθεί αμιγώς ως τέτοιο, αλλά θα εξυπηρετεί και τουριστικά σκάφη, ενώ ταυτόχρονα επικαλέστηκαν μεταξύ άλλων περιβαλλοντική και οικολογική καταστροφή, δεδομένου ότι η περιοχή προστατεύεται από τη συνθήκη natura.
Το ΣτΕ δέχτηκε αυτό το αιτιολογικό και κάλεσε το Δήμο, ο οποίος ήταν ο φορέας υλοποίησης, να σταματήσει το έργο και να αποκαταστήσει την περιοχή, απομακρύνοντας ότι έχει κατασκευαστεί μέχρι τώρα.
Από το σημείο αυτό και μετά όμως ξεκινούν μια σειρά άλλων προβλημάτων, διότι αφενός δεν υπάρχει περίπτωση ο Δήμος να βρει τόσα χρήματα για να φέρει την παράλια στην προτέρα κατάσταση και δεύτερον αν απομακρυνθούν οι ογκόλιθοι που στηρίζουν τη στεριά, η θάλασσα θα καλύψει όλα τα σπίτια που βρίσκονται εκεί και το πιθανότερο είναι ότι θα τα παρασύρει κιόλας.
Η νέα δημοτική αρχή Ξηρομέρου, απευθύνθηκε στην Κτηματική Υπηρεσία Μεσολογγίου, υπάλληλοι της οποίας έκαναν αυτοψία και διαπίστωσαν ότι όχι μόνο δεν μπορεί να γίνει αποκατάσταση πλέον, αλλά και όπως είναι τα πράγματα σήμερα ο κίνδυνος ατυχήματος είναι ορατός ανά πάσα στιγμή, κυρίως τη νύχτα, για τα παραπλέοντα σκάφη. Κίνδυνος όμως υπάρχει και για όσους περπατούν στην παραλία ή επισκέπτονται κάποια από τις ταβέρνες που βρίσκονται στο σημείο, γιατί μπορεί να πέσουν στη θάλασσα. Ως τελευταίο ζήτημα μπαίνει και το αισθητικό μέρος καθώς η εικόνα που παρουσιάζεται σήμερα στην καρδιά του Μύτικα, κάθε άλλο παρά ελκυστική μπορεί να χαρακτηριστεί.
Η δημοτική αρχή του πρώην δήμου Αλυζίας είχε κάνει προσπάθειες να ανατρέψει αυτή την απόφαση του ΣτΕ, όμως στάθηκε αδύνατο, οπότε η σημερινή, προσπαθεί να εξασφαλίσει μια έγκριση ολοκλήρωσης του έργου με προσωρινές κατασκευές, πλαστικές ή ξύλινες, για να γίνει λειτουργικό έως ότου βρεθούν τα χρήματα για την απομάκρυνση των κατασκευών και την αποκατάσταση της περιοχής.
Η Κτηματική Υπηρεσία Μεσολογγίου εγκρίνει όλα αυτά, όμως καταλυτικό ρόλο θα παίξει η απάντηση του υπουργείου Οικονομικών και πιο συγκεκριμένα της διεύθυνσης δημόσιας περιουσίας, όπου διαβιβάστηκε το αίτημα.
Οι επιχειρηματίες του Μύτικα πάντως περίμεναν αυτό το λιμάνι, στηρίζοντας πολλές από τις ελπίδες τους σε αυτό, αλλά και οι περισσότεροι κάτοικοι δεν είναι ικανοποιημένοι με τη σημερινή εικόνα.
«Το βασικό προϊόν εδώ στο Μύτικα, που έχουμε να δώσουμε στους επισκέπτες είναι η θάλασσα. Αν λοιπόν δεν μπορεί κανείς να βρει ούτε τα βασικά γιατί να έρθει εδώ;», λέει χαρακτηριστικά ο Δ. Γαρίδας, ο οποίος διατηρεί παραλιακό κατάστημα εστίασης και αναψυχής.
Και μάλιστα για να στηρίξει ακόμα περισσότερο την άποψή του κάνει μια αναδρομή στο χρόνο λέγοντας ότι όλες οι οικονομίες αναπτύχθηκαν από τη θάλασσα. Κατά συνέπεια το λιμάνι είναι απαραίτητο.
Ταυτόχρονα καταθέτει και τον προβληματισμό του σχετικά με την απόφαση που πάρθηκε από το ΣτΕ για το σταμάτημα του έργου, λέγοντας ότι ουσιαστικά η ίδια η πολιτεία αυτοαναιρείται όταν από τη μια εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους και την αναγκαιότητα του έργου και από την άλλη τα παίρνει πίσω.
Στο μεταξύ όμως το δημοτικό συμβούλιο Ξηρομέρου πήρε αποφάσεις και για την καλή λειτουργία του ήδη υπάρχοντος λιμανιού, προσδιορίζοντας 4 θέσεις για μεγάλα σκάφη στον ιστιοπλοϊκό όμιλο του Μύτικα, καθώς και άλλες θέσεις για τα αλιευτικά σκάφη και κάποιες ακόμα για τα τουριστικά, απαγόρευσε τα μόνιμα αγκυροβόλια και καθιέρωσε ωράριο λειτουργίας της γλύστρας.
Η απόφαση έχει πάει στο καθ’ ύλην αρμόδιο όργανο που είναι το λιμενικό ταμείο και αναμένεται η έγκριση του διοικητικού του συμβουλίου, για να ξεκινήσει η εφαρμογή της, αφού πρώτα καθοριστεί το αντίτιμο. Από τα χρήματα που θα συγκεντρώνονται θα πληρώνονται δυο φύλακες που θα φροντίζουν για την τήρηση των προβλεπόμενων, ενώ παράλληλα θα διατεθούν χρήματα και για κάποιες βασικές υποδομές όπως είναι οι παροχές νερού και η καθαριότητα της χερσαίας ζώνης του λιμανιού.
Πηγή: http://www.aixmi-news.gr/
Πηγή: http://www.aixmi-news.gr/
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.