Γράφει ο κ. Μιλτιάδης Καραβίας.
Για πρώτη φορά μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ενημέρωσης θα ήθελα να μεταφέρω κάποιες σκέψεις μου, πάντα σε ότι αφορά τον τουρισμό, στον οποίο δραστηριοποιούμαι. Σε άλλη ευκαιρία θα τοποθετηθώ και σε περισσότερα θέματα, πάντα για τον τουρισμό. Τώρα όμως θα αναφερθώ σε ένα θέμα που έρχεται κατά καιρούς στην επικαιρότητα και ταλανίζει τον Μύτικα από όταν ήμουν ακόμα νέος. Το λιμάνι, εκεί που δεν είχαμε κανένα βρεθήκαμε με δύο και κανένα δεν λειτουργεί για διαφορετικούς λόγους.
Δεν θα θίξω γιατί και πως και ποιος φταίει για ότι έχει συμβεί. Σαν πολίτης αυτού του τόπου, έχω την γνώμη μου για τους χειρισμούς του όλου θέματος από τους εκάστοτε υπεύθυνους, που δεν είναι της παρούσης να αναφέρω.
Πιστεύω όμως ότι η υπάρχουσα υποδομή, καλή ή κακή, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει βραχίονα ανάπτυξης του χωριού. Αν πιστεύουμε ότι αυτό το χωριό αν υπάρχει είναι γιατί έχει τουριστική κατεύθυνση, πρέπει να στηριχτεί ο τουρισμός απ’ όλους μας.
Μια ορθολογική χρήση του λιμανιού μπορεί να αποφέρει άμεσα αύξηση της τουριστικής περιόδου. Έχοντας την πόρτα της θάλασσας στον τουρισμό κλειστή και η έλλειψη μεγάλων τουριστικών μονάδων, έχουν επιφέρει οικονομική ασφυξία και μέλλον αβέβαιο, διότι ο εσωτερικός τουρισμός της ενδοχώρας απλά δεν αρκεί όποιας μορφής και να είναι.
Πιστεύω ακράδαντα στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του χωριού για ιστιοπλοϊκό τουρισμό. Με πόνο ψυχής βλέπω δεκάδες ιστιοπλοϊκά να μας κουνάνε μαντίλι επειδή έχουμε μετατρέψει ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ συγκριτικά λιμάνι, σε χώρο ελλιμενισμού κάθε είδους σκάφους απ’ όλη την Δυτική Ελλάδα, που κάποιοι ταπεινά και κάποιοι με απύθμενο θράσος, βολεύονται έλλειψη οποιουδήποτε πλαισίου λειτουργίας του λιμανιού.
Η μεγαλύτερη αναλογία σκαφών ανά κάτοικο, ίσως Πανελλαδικά ή και παγκοσμίως! Συγκρίνοντας το μέγεθος του χωριού με την πληρότητα του λιμανιού, και τέσσερα λιμάνια να είχαμε, χωρίς ορθολογική χρήση, πάλι την ίδια εικόνα θα είχαμε.
Η συμπεριφορά στον χώρο του ιδιώτη χρήστη του λιμανιού εξαρτάται από την παιδεία του και τους κανόνες λειτουργίας. Πολύ θα ήθελα να ξέρω αν τα έχουμε και τα δύο, το ένα ή κανένα.
Πάντως για την συμπεριφορά, το περασμένο καλοκαίρι βρέθηκα αντιμέτωπος σε κενή θέση του λιμανιού, να έχει καταληφθεί αυθαιρέτως με γραμμένο σε εμφανές σημείο, όνομα σκάφους, κινητό τηλέφωνο και μήνυμα που έλεγε γυρίζω αμέσως.
Ξέχασε να κορνιζάρει και το συμβόλαιο αγοράς του χώρου και είχε απαίτηση να κάνουμε και διάλογο. Αλλά δεν φταίνε μόνο οι πολίτες, αυτός που πρώτα φταίει είναι οι κατά νόμο αρχές υπεύθυνες για το λιμάνι, που πελαγοδρομούν μεταξύ αλιευτικού καταφυγίου, λιμανιού, μαρίνας και κανείς δεν είναι υπεύθυνος για τον κανονισμό λειτουργίας.
Πιστεύω και προτείνω:
1. Ιεράρχηση αναγκών (συγκοινωνίες, επαγγελματικά σκάφη, χώρος φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων).
2. Με ανάλογες κινήσεις π.χ. Σύβοτα Λευκάδας με απόφαση όλων και συνεννόηση μεταξύ φορέων, όλες οι βάρκες που καταλαμβάνουν χώρο να μεταφερθούν έξω από το λιμάνι του Μύτικα σε τμήματα παραλίας που δεν είναι ας πούμε καλές για λουόμενους. π.χ. από σκαλωσιά Γαλάτη μέχρι αρχές ημιτελούς λιμανιού. Όπισθεν της προτομής του Στρατηγού Καραβία, από τον «Βορό» μέχρι το κοιμητήριο που έχει και χώρο στάθμευσης.
Τα μεγάλα σκάφη που είναι ελλιμενισμένα σε χρόνια βάση να μεταφερθούν στον «Βούλκο», στο πρώτο και καλύτερο λιμάνι από πλευράς ασφάλειας από τα παιδικά μου χρόνια.
Όλα τα ανωτέρω δεν έχουν οικονομικό κόστος για Δήμο, Λιμεναρχείο κ.λ.π. Είναι αφορμή να τα σκεφτούν όσοι θα διεκδικήσουν την ψήφο μας.
Η είσοδος 30-40 ιστιοπλοϊκών από Απρίλιο έως Οκτώβριο θα αποτελέσει την αρχή ανάπτυξης του τόπου μας με νέο αίμα, με άλλες επιλογές εκτός από σουβλάκι, έχοντας ανάγκες από γιατρό, τράπεζες, συνεργεία, συγκοινωνίες, μπακάλη, μανάβη, φούρναρη κ.λ.π., και μην ξεχνάμε ότι δεν είναι τα ιστιοπλοϊκά όλα στα λεγόμενα γκρουπ, αλλά πολλά είναι ιδιωτικά, με υψηλό οικονομικά επίπεδο που ψάχνουν ασφαλές λιμάνι για διανυκτέρευση.
Δεν θα επεκταθώ περισσότερο σε λεπτομέρειες. Πιστεύω όλοι καταλάβατε ότι όλα τα ανωτέρω έχουν σκοπό την με κάθε τρόπο αρχή ανάπτυξης. Δεν κοστίζουν, αποδίδουν αμέσως και βλέπουμε πότε θα τελειώσουν ή όχι τα θέματα με το λιμάνι.
Θα χαρώ να υπάρξουν και άλλες γνώμες στο Blog. Ευχαριστώ για το χρόνο που διαθέσατε για να διαβάσετε όσα είχα να πω.
ΣΗΜ.: Δεν θα απαντήσω σε ανώνυμα σχόλια. Πιστεύω στο θάρρος της υπογραφής και της γνώμης.
καλα τα λες ΑΛΛΑ δεν ειναι λιμανι ειναι αλιευτικο καταφυγειο.τελεια και παυλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με τον αγαπητό Μιλτιάδη σε όλα όσα αναφέρει σχετικά με το λιμάνι του Μύτικα. Το μπάχαλο που επικρατεί στο λιμάνι το καλοκαίρι είναι αποτέλεσμα της μη ύπαρξης κανόνων και της έλλειψης παιδείας ορισμένων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς έρθουμε στο ένα από τα δύο εν προκειμένω το οποίο γίνεται να διορθωθεί, μιλάω για την έλλειψη κανόνων.
Το ερώτημα είναι ποιος θα βάλει τους κανόνες λειτουργίας του λιμανιού. Ο Δήμος μπορεί; Έχει δικαίωμα; Απ’ όσο γνωρίζω δεν έχει καν καθοριστεί χερσαία ζώνη στο λιμάνι του Μύτικα. Ακόμα εκκρεμεί. Που βρίσκεται αυτή η υπόθεση ξέρει κανένας;
Ο μοναδικός που αποφάσισε και προσπάθησε να βάλει τάξη σε αυτό το μπάχαλο του λιμανιού του Μύτικα, ήταν ο Αντιδήμαρχος Σπύρος Λύτρας, και πραγματικά εκείνη την χρονιά το λιμάνι λειτούργησε καλύτερα από κάθε φορά. Αλλά πήγε να βρει και τον μπελά του ο άνθρωπος εξ’ αιτίας αυτού που προανέφερα. Μπορεί ο Δήμος να επέμβει και να βάλει κανόνες στο λιμάνι;
Για να είμαι ουσιαστικός προτείνω:
1) Ο Δήμος να πιέσει στο Λιμενικό Ταμείο Αιτ/νίας να καθορίσει επιτέλους χερσαία ζώνη στο λιμάνι.
2. Κατόπιν ο Δήμος να παρέμβει και να ορίσει μόνιμες θέσεις ονομαστικές για τους επαγγελματίες ψαράδες και μόνιμες θέσεις για την συγκοινωνία των νησιών Καλάμου και Καστού.
3. Κατόπιν να οριστούν αριθμημένες θέσεις πάνω στο λιμάνι για ιστιοπλοϊκά και για μηχανοκίνητα με οικονομικό αντίτιμο το οποίο θα βγαίνει με έναν μαθηματικό τύπο με βάση μήκος-πλάτος-κατηγορία σκάφους. Για τους μόνιμους κατοίκους να προβλέπεται μία γενναία έκπτωση. Αφού αφαιρεθούν όλα τα μόνιμα αγκυροβόλια θα αρχίζουν αυτές οι θέσεις να μισθώνονται σε όσους επιθυμούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Φυσικά θα πρέπει να προσληφθούν τουλάχιστον δύο εποχικοί υπάλληλοι για το καλοκαίρι.
4. Το συγκεκριμένο το θεωρώ το πιο σημαντικό γιατί πρέπει να καταλάβουμε ότι ο τουρισμός φέρνει κέρδος σε όλους τους κατοίκους έμμεσα. Με συμφωνία μεταξύ των κατοίκων, όπως έγινε στα Σύβοτα Λευκάδας, κάποιοι που είμαστε ντόπιοι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να παίρνουμε τα σκάφη μας από το λιμάνι και να τα αράζουμε σε μέρη όπως αυτά που ανέφερε ο Μιλτιάδης. Καλό είναι σε αυτό να βοηθήσει στο μέλλον και ο Δήμος με τοποθέτηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες πλωτών σκαλωσιών προς το «Βορό», με ταυτόχρονη δημιουργίας μιας απλής γλίστρας (έχει εξαγγελθεί παλαιότερα). Εκεί θα μπορούν να αράζουν το καλοκαίρι τα μικρά μηχανοκίνητα σκάφη και οι μικρές βάρκες. Επίσης θα μπορούν να πέφτουν και να βγαίνουν στην θάλασσα με την γλίστρα που θα υπάρχει χωρίς να δημιουργούν όλη αυτή την όχληση κατά τις ώρες κοινής ησυχίας στην γειτονιά του λιμανιού που πραγματικά οι άνθρωποι δεινοπαθούν.
Μόνο έτσι θα δούμε το λιμάνι του Μύτικα να γεμίζει με ιστιοπλοϊκά το καλοκαίρι και να μην μας κουνάνε μαντήλι όπως λέει ο Μίλτος και είναι ακριβώς έτσι.
Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω είναι σωστά που μπορούν να υλοποιηθούν εύκολα και γρήγορα , το θέμα είναι ποιός Δήμαρχος ή Πρόεδρος του Μύτικα θα το κάνει ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ άποψή μου: μόνο όποιος έχει τα κότσια και δεν υπολογίζει το πολιτικό κόστος (γιατί κακά τα ψέματα όλοι ξέρουμε ότι εκεί είναι το πρόβλημα).
Μη κοροιδευετε το κοσμο. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ. Μονο οταν αλλαξει αυτο μπορει να γινουν πολλα. Διαφορετικα θα βγαινουν πολλοι ειδημονες να λενε διαφορα.
ΑπάντησηΔιαγραφή