Οι Τόκκο εγκαθιστούν «Κύριο» του Αετού Ξηρομέρου τον Μενώνο.


Σε συνέχεια όσων δημοσιεύσαμε την περίοδο Δεκέμβριος του 2013 και Ιανουάριος 2013, η μελέτη των 3923 στίχων του άγνωστου συγγραφέα, μας οδήγησε στον στίχο 3124, από τον οποίο αρχίζει ένα άγνωστο γεγονός της οικογένειας Τόκκο, που έχει σχέση με τον Αετό Ξηρομέρου.
Ας αφήσουμε τον άγνωστο συγγραφέα να μας μεταφέρει σε εκείνη την περίοδο 1375-1425 μ.Χ. Στη διήγηση που ακολουθεί η λέξη «δεσπότης» αφορά τον Τόκκο.

Και πάλιν θέλω να σε ειπώ δια τον Μουρίκη Μπούα
Ουτος ωσάν απίστησεν και αρνήθηκεν τον δεσπότην
Και έκαμεν συμπεθεριάν με εκείνον τον Γιαγούπην,
Και έκαμεν και άλλα προλαβόν κατράτζια του δεσπότου,
«αντί» όπου ήτον δίκαιον, καθάρια να τον διώχνη,
Όπού το είδον άπαντες, κατακρατεί ο δεσπότης.
Αν έλειπεν να τον βοηθή με πράγματα, με ρούχα,
Καθάρια τον εξώριζαν το γένος των Σπαταίων.
Και αυτός, ιδές τι έκαμεν, και αφήκεν τον δεσπότην.
Αλλά ο Θεός τον ήφερεν πάλιν να καταντήση,
Να είναι εις το χέριν του του δούκα του δεσπότου,
Το πώς το είχεν φυσικόν, πάντα καλά να κάμνη.
Και πάλιν εσπλαγχνίσθηκεν και εσυμπάθησέν τον.
Πήρεν την Θυγατέρα του νύμφη εις τον υιόν του,
Εκείνον τον περίφουμον , τον ωραίον Μενώνον.
Τον τόπο του τον άφηκεν να τον κρατή ατός του,
Και μόνον ήτοι έδωκεν προίκα της θυγατρός του.
Και του Μενώνου του έδωκεν ο δούκας ο δεσπότης
Να έχει διακράτησιν ίδιον εδικόν του
Το κάστρο γούν τον Αετόν με την περιοχήν του,
Τα Ξερόμερα ολόγυρα και με το συνορόν τους,
Και εκατέστησεν και αυτόν να είναι ωρθωμένος.

ΝΤΙΝΟΣ Στυλιανός

Αντιπρόεδρος της ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.