Κείμενο – Απάντηση στον Δημοτικό Σύμβουλο κ. Νίκο Ναούμη από τον κ. Ηλία Γεωργαλή και τον κ. Νίκο Σκάντζα.


Του Ηλία Γεωργαλή & Νίκου Σκάντζα.
Πολίτες, Δημότες Ξηρομέρου.

« …πώς να κρυφτείς απ΄τα παιδιά..έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα.»
Αντιμέτωπη η ύπαρξη μ΄ ένα ακραίο γεγονός έχει την επιλογή της σιωπής, από αμηχανία, συστολή, ταπεινότητα. Αλλά έχει και την επιλογή του λόγου, που αν είναι αναντίστοιχος του γεγονότος, αυτοευτελίζεται. Δηλαδή αποκαλύπτει την κενότητα αυτού που τον εκφέρει.
Το γεγονός της συνειδητής επιλογής του θανάτου με απεργία πείνας, από έναν εικοσάχρονο, είναι απ΄ την φύση του ακραίο και καταλυτικό για συνειδήσεις που δεν έχουν καεί απ΄ την ιδεοληψία, την επανάπαυση, την σιγουριά.
Υπάρχουν, όσο κι αν φαίνεται δύσπεπτο στον κάθε επαναπαυμένο μικροαστό, οριακές επιλογές που θυσιάζουν τον βίο –προνόμιο όλων των ζώων- στο όνομα της όντως ζωής-προνόμιο αυστηρά των ανθρώπων. Και τότε το καλύτερο που έχει να κάνει όποιος δεν συμφωνεί είναι να σωπάσει.
Ο «πιτσιρικάς» Ρωμανός έκανε την πρώτη επιλογή. Θα σιωπούσα μπροστά σ΄ αυτήν κι εγώ αν δεν έβλεπα έναν Δημοτικό Σύμβουλο να επιλέγει (στο βαθμό που διαφωνεί «πολιτικά» -sic-) να μην κάνει το δεύτερο δηλαδή να σκάσει!
Ο κύριος λοιπόν Ναούμης επέλεξε να τοποθετηθεί για την επιλογή ενός εικοσάχρονου να πεθάνει (δείτε εδώ). Σ΄ αντίθεση με την στάση του στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου επιλέγει να σηκώνει το χεράκι του υπάκουα, εδώ εξανέστη!! Θεώρησε πως είναι προνομιακό θέμα να βγάλει στον κόσμο τον πλούσιο προβληματισμό του «σ’ ένα λαό που, δυστυχώς, έχει προ πολλού χάσει το οξυμένο του πολιτικό αισθητήριο (αν το διέθετε, δηλαδή ποτέ…). Κύριε Ναούμη.. συ είπας!!
Το κείμενο του είναι ένα παραληρηματικό λιβελλογράφημα, ένα συνονθύλευμα ασυναρτησιών με επιχειρήματα του τύπου: τι δουλειά έχει να σπουδάσει αφού τελείωσε το Λύκειο!!! (φυσικά για τις υποχρεώσεις της Πολιτείας σε έναν τυφλό μαθητή τα κριτήρια ..αλλάζουν. Εκεί -ορθά- εγκαλείται η πολιτεία για τις υποχρεώσεις της). Γεμάτο στερεότυπα του τύπου «αριστερός επαναστάτης από πλούσιο τζάκι», (που υπονοεί: δυστυχώς εγώ δεν είμαι ούτε το΄ να ούτε τ΄ άλλο..). Που αποκρύβει λεπτομέρειες ουσίας, όπως το ότι ο Ρωμανός έχει καταδικαστεί μόνο για ληστεία και η πράξη του αυτή αποσυνδέθηκε απ΄ την κατηγορία της τρομοκρατίας. Σύμφωνα λοιπόν με το νομικό μας σύστημα -επειδή δεν μπορείς να δικαστείς δυο φορές για το ίδιο αδίκημα- η απόφαση στο δεύτερο δικαστήριο που εκκρεμεί δεν μπορεί παρά να είναι αθωωτική.
Αλλά δεν μένει εκεί. Την «βγαίνει» απ΄ «αριστερά» στον Ρωμανό!! Τον εγκαλεί για επαναστατική ασυνέπεια!! Συγγνώμη κύριε αλλά στο δικό μου σύστημα αξιών αυτό είναι τζάμπα μαγκιά..
Δεν θα ασχοληθώ άλλο μαζί του αλλά με την ταμπακιέρα που ο κ. Ναούμης αποφεύγει.
Όπως, ας πούμε με την επιλογή του εισαγγελέα Καψιμάλη να εισηγηθεί την αποφυλάκιση του Λαυρεντιάδη, του γνωστού λαμόγιου που υπεξαίρεσε την Τράπεζα Proton. Ο ίδιος εισαγγελέας εισηγήθηκε την άρνηση της άδειας στον Ρωμανό. Προφανώς για τους «νομιμόφρονες» η ληστεία ολόκληρης της Τράπεζας για να τα χώσεις στην τσέπη σου είναι αδίκημα μικρότερο από την ληστεία του υποκαταστήματος της Αγροτικής στο Βελβεντό.
Η Εξουσία είναι σκληρή και το Κράτος αυτό. Απ΄ την εποχή του… Προμηθέα.
Αλλά πια έχουν τα πάντα αποκαλυφθεί.
Ο Βασιλιάς είναι γυμνός.. Ένα σύστημα καταναλωτικής αποχαύνωσης και μια κοινωνία που το αποδέχονταν δεν είναι επαρκής λόγος ζωής για τους πιτσιρικάδες -τα παιδιά μας δηλαδή, αυτά που δεν είναι.. μέσος όρος- που θέλουν κάτι παραπάνω. Δεν είναι όλα, δεν είναι το δείγμα των δελτίων ειδήσεων, ούτε το λαϊφ- σταϊλ. Αλλά είναι άγγελοι του μέλλοντος, μέσα στα σκατά του παρόντος. Κι αν δεν τα κάνουν όλα σωστά (οι τελευταίοι που μπορούν να τα κατηγορήσουν γι αυτό είμαστε εμείς, εξ΄ άλλου το αξιακό μας σύστημα το χουν από καιρό χεσμένο).
Είναι οι πιτσιρικάδες που εξεγείρονται, που αμφισβητούν, που συγκροτούν συλλογικότητες, που παρεμβαίνουν στην ποιότητα σπουδών, στον πολιτισμό, στις τέχνες, στο περιβάλλον. Που δοκιμάζουν εναλλακτικές μορφές συντροφικότητας, αλληλεγγύης, συνεργασίας. Η Εξουσία το ξέρει καλά. Ο Βαραββάς δεν είναι το πρόβλημα, το πρόβλημα είναι ο Αμνός... Το πρόβλημά τους δεν είναι η «ληστεία» ή η υποτιθέμενη τρομοκρατία του Ρωμανού. Η Αυτοπαράδωση κι η αναιτιότητα των πράξεων των Ρωμανών είναι καρφί στο μάτι των ισχυρών. Η Ζωντάνια μιας ερχόμενης γενιάς «πιτσιρικάδων» ζήλια κι αιτία εκδίκησης των ήδη πεθαμένων.

4 σχόλια:

  1. Αν ηταν ετσι να μιλαμε γενικα, για πιτσιρικάδες που εξεγειρονται, που φωναζουν, που αμφισβητούν, που δημιουργουν συλλογικότητες ....θα ηταν όλα καλα. Αλλα εκεινα τα καλάσνικοφ και οι ληστειες γιων στελεχων αριστερων κάπου ξεχαστηκαν να γραφτούν. Επιτρεπονται αυτα στις συλλογικότητες. Λογια... λογια που δεν εχουν να πουν τιποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το αίτημα του Νίκου Ρωμανού να του χορηγηθούν εκπαιδευτικές άδειες σχολίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης σε δηλώσεις του στη δημοτική τηλεόραση της πόλης.

    «Δεν είναι λογικό αυτό. Να ακούς ότι θέλει να βγει ελεύθερα να σπουδάσει και τι; Να πάρει το καλάσνικοφ; Δεν στέκουν αυτά τα πράγματα» ανέφερε ο κ. Μπουτάρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εγώ αγαπητέ Ηλία και κ. Σκάντζα διαφωνώ πλήρως με τον κ. Ναούμη. Μάλλον του διαφεύγει το γεγονός ότι ο εγκλεισμός σε φυλακές και ο περιορισμός της ελευθερίας αποτελούν μέρος, μόνο, μιας δέσμης μέτρων που η κάθε ευνομούμενη πολιτεία οφείλει να λαμβάνει στο πλαίσιο της λειτουργίας ενός αποτελεσματικού σωφρωνιστικού συστήματος που στόχο έχει την επανένταξη κάθε κρατούμενου. Είμαι σίγουρος ότι αν σκεφθεί περισσότερο και πιό ψύχραιμα θα καταλάβει το λάθος του και θα αναγνωρίσει ως μέτρο σωφρωνισμού την εκπαίδευση και τη συνακόλουθη επιμόρφωση.
    Και το δικό σας κείμενο όμως αγαπητέ Ηλία περιορίζεται στην κριτική, αρκετά οξεία θα έλεγα, προς τον κ. Ναούμη και κυρίως στον εξαγνισμό φοβάμαι του Ρωμανού. Νομίζω ότι δικαιως περίμενα από εσας μια συγκεκριμένη πρόταση πάνω στο υπαρκτό αυτό πρόβλημα, που δυστυχώς έπρεπε να γίνει η απεργία πείνας του Ρωμανού για να αναδειχθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απαραδεκτο υφος και στυλ απο υποψηφιο δημαρχο. Οχι για τις ιδεες του τοσο οσο για τη νοοτροπια του. Ευτυχως που μαυριστηκε. Δεν εχουμε αναγκη απο τετιους καθοδηγητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.