Εκπαιδευτικοί προβληματισμοί και η δική μας γνώμη.


Του κ. Κίντα Παναγιώτη.
Φυσικός στο ΓΕΛ ΑΣΤΑΚΟΥ.

Την Τετάρτη 13 Απριλίου στο ΓΕΛ Αστακού που διδάσκω πληροφορήθηκα όπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, ότι το Λύκειο μας μαζί με το Λύκειο του Μύτικα θα πριμοδοτηθούν με επιπλέον αριθμό εισακτέων μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αιτία της πριμοδότησης αυτής αποτελεί ο σεισμός της Λευκάδας, ο οποίος προξένησε πολλές ζημιές σε σχολικά συγκροτήματα και κατέστησε ιδιαίτερα δυσμενείς τις συνθήκες διδασκαλίας των μαθητευομένων.
Οφείλω να επισημάνω ότι στο άκουσμα της πληροφορίας βίωσα ανάμικτα συναισθήματα χαράς και βαρυθυμίας. Είναι από τις περιπτώσεις εκείνες, που ένα γεγονός σε χαροποιεί, αλλά και σε προβληματίζει ταυτόχρονα. Η προαναφερόμενη πριμοδότηση λειτουργεί επ' ωφελείας των μαθητών και μαθητριών του ΓΕΛ Αστακού, αφού αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, γεγονός που με χαροποιεί ιδιαίτερα, λόγω της μαθησιακής μου σχέσης με τους συγκεκριμένους μαθητές και μαθήτριες. Ωστόσο, παρά την ευνοϊκή αυτή ρύθμιση μέσα μου εγείρονται διάφοροι προβληματισμοί και ενστάσεις. Αν και η πριμοδότηση αυτή δε λειτουργεί περιοριστικά στην επιτυχία των υπόλοιπων μαθητών και μαθητριών, αφού οι επιπλέον θέσεις εισαγωγής προέρχονται από τη δημιουργία νέων θέσεων, ως εκπαιδευτικός που διδάσκει το ευ αγωνίζεσθε και διαγωνίζεσθε, προβληματίζομαι αναφορικά με τις έννοιες της ισονομίας, της ισότητας της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης, δεδομένου ότι θεωρώ ότι η εν λόγω ρύθμιση χρησιμοποιείται από κάποιους με στόχο το προσωπικό πολιτικό όφελος. Για να γίνει ευκολότερα αντιληπτός ο προβληματισμός μου αυτός, παραθέτω το παρακάτω δημοσίευμα από την εφημερίδα ΑΙΧΜΗ.
Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε στις 23-3-2016, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, κ. Κωνσταντίνος Καραγκούνης, αναφορικά με την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας, και Δ.Ε. Αλυζίας και Αστακού του Δήμου Ξηρομέρου, της ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, περιοχών που έχουν οριοθετηθεί ως σεισμόπληκτες με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ 417/Β/22-2-2016).
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε για τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου στην παρέμβαση του Κ. Καραγκούνη, και την εισαγωγή στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις», ως άρθρο 37, σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, σύμφωνα με την οποία, «ρυθμίζεται επί των δικαίω το ζήτημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών των....... γ ) του Γενικού Λυκείου Μύτικα της Δημοτικής Ενότητας Αλυζίας, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας και δ) του Γενικού Λυκείου Αστακού της Δημοτικής Ενότητας Αστακού, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας. Η διάταξη αυτή κρίνεται απαραίτητη λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που αντιμετώπισαν οι μαθητές λόγω του σεισμού και προς άμβλυνση των δυσκολιών που αντιμετώπισαν εξαιτίας του.
Με μεγάλη έκπληξη, ωστόσο, παρατηρούμε ότι παρότι με την ως άνω Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ 417/Β/22-2-2016), οριοθετήθηκαν ως σεισμόπληκτες περιοχές επίσης οι περιοχές του Δήμου Ακτίου– Βόνιτσας, οι μαθητές αυτοί παραλείπονται αδικαιολόγητα από τη σχετική ρύθμιση. Κατόπιν τούτου ο κ. Καραγκούνης θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αρθεί η ανωτέρω αδικία.
Παρά τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου στην παρέμβαση του κ. Καραγκούνη, οφείλω να επισημάνω ότι ως εν ενεργεία εκπαιδευτικός του ΓΕΛ Αστακού, αλλά και από τις προσωπικές μου επισκέψεις και επαφές με συναδέλφους εκπαιδευτικούς του ΓΕΛ Μύτικα, ως μέλος του ΔΣ της Α EΛΜΕ Αιτ/νίας, δε δημιουργήθηκε κανένα απολύτως θέμα δυσλειτουργίας των παραπάνω σχολικών μονάδων, δε χάθηκαν ώρες μαθησιακής διδασκαλίας και δεν υπήρξε θέμα στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση υποκρύπτει ενδεχόμενα πολιτική σκοπιμότητα και εκμηδενίζει τις αρχές της ισονομίας και της δικαιοσύνης, εκτός και αν αυτή οφείλεται σε παραπληροφόρηση του συγκεκριμένου πολιτικού.
Επιπρόσθετα, με βάση την επιχειρηματολογία του κ. Καραγκούνη για την άμβλυνση των μαθησιακών δυσκολιών λόγω του σεισμού, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί δε συμπεριλαμβάνονται στην παραπάνω παρέμβαση από αυτόν, οι Φυτείες και το Αιτωλικό, δεδομένου ότι οι σεισμικές δονήσεις της Λευκάδας επηρέασαν και αυτές τις περιοχές. Ειδικότερα, στο Αιτωλικό που διαμένω οι ταλαντώσεις από τις σεισμικές δονήσεις είναι εντονότερες λόγου του βούρκου στο υπέδαφος και αν και δεν έπεσαν σπίτια όπως στον Αστακό και στο Μύτικα, η κακή ψυχολογία των μαθητών και μαθητριών, λόγω φόβου, λειτούργησε για πολλές μέρες ή και για εβδομάδες αρνητικά στη μαθησιακή βελτίωση, ανάπτυξη και εξέλιξη αυτών.
Φυσικά, σε αυτή την κριτική, δεν εξαιρώ και τους πολιτικούς που πέρασαν την παραπάνω παρέμβαση και συνέβαλαν με το δικό τους τρόπο για μία ακόμα φορά, στον περιορισμό των ανισοτήτων και στη δημιουργία . 
Τελειώνοντας, κάθε πολίτης που θα βρεθεί απέναντι σε κάθε πολιτικό που θα ζητήσει εύσημα για την επιτυχία αυτή, τοπικό ή ομοσπονδιακό, ας αναρωτηθεί για την πιθανή επικρότηση που θα του δώσει.
Η παραπάνω κριτική είναι προσωπική και δεν εκφράζει το σύλλογο καθηγητών ΓΕΛ Αστακού, ούτε το ΔΣ της Α EΛΜΕ Αιτ/νίας που είμαι μέλος.

ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS: Προσωπικά δεν θέλαμε να γράψουμε κάτι για το συγκεκριμένο θέμα, γιατί πιθανόν να λέγαμε πράγματα σκληρά που θα τα μετανιώναμε.
Εμείς θα πούμε μόνο αυτό. Το πολιτικό προσωπικό της χώρας συνεχίζει απτόητα σαν να μην έχει αντιληφθεί τι έχει συμβεί στην χώρα μας. Με μία ιδιότυπη αντίληψη περί του ''κοινού καλού'', με δόσεις σκοπιμότητας και κουτοπονηριάς ''βοηθά'' υποτίθεται τους συμπολίτες μας, ενώ στην πραγματικότητα πουλά εκδούλευση για προσωπικό του όφελος, κάτι που το έχουμε πληρώσει ήδη πολύ ακριβά και αυτό το αντιλαμβανόμαστε πλέον όλοι μας.
Συνεχίστε κύριοι το ίδιο βιολί......

6 σχόλια:

  1. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΖΟΣ
    ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. καταλαβσινει , αλλα παθαινει τρακ
    μπροστα και μεσα στην καλπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δασκαλε η λυση της αποριας σου βρισκεται στον χυτα παλαιρου και στο να κατανοησεις την εκφραση βαθυ πασοκ που το πασοκ μπορει να ειναι εκει που ειναι αλλα αυτοι που το εκφραζουν εχουν τα ποστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ρε παιδια να ρωτησω κατι? πιστευατε παγματικα οτι ο φιλος του Καρανικα-η εργασια ειναι χολερα-που τελικα εγινε πρωθυπουργος σε αυτη την δυσμοιρη χωρα θα εκανε κατι διαφορετικο?
    να μας που την γνωμη τους κατι δεξιουληδες που τον ψηφισανε, αυτοι που μεχρι προσφατως ετρεχαν στους σαλμαδες και στους καραγκουνηδες της περιοχης μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 10:18
    ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΕΞΙΟΥΛΗΔΕΣ
    ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΗΝ κ. ΚΟΥΜΑΝΔΡΑΚΗ ΝΑ ΣΟΥ ΠΕΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μυτικα-press-Μυτικα-press !
    μας γεμιζεις ακομα και τις μερες του Πασχα !
    με stres


    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.