Δελτίο τύπου για τις δράσεις - πολιτιστικές εκδηλώσεις 2016 της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ξηρομέρου.


Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Ξηρομέρου λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελληνική παράδοση και ειδικότερα η παράδοση του τόπου μας, του Ξηρομέρου, αποτελεί μια ανεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά, που οφείλουμε πρωτίστως να την γνωρίσουμε βαθύτερα, ύστερα να την οικειοποιηθούμε και να μετέχουμε σ’ αυτή, ώστε εμπνεόμενοι από το χθες, να διαμορφώσουμε το σήμερα, έχοντας την πάντα ως βάση και αφετηρία για να μπορούμε να διαμορφώσουμε πιο θετικά τη σύγχρονη ζωή, προχωρώντας σταθερά και σίγουρα το μέλλον του τόπου μας χωρίς να χάσουμε την ταυτότητά μας και τα κυριότερα στοιχεία που κρατάνε την παράδοσή μας, όπως π.χ. η Ελληνική γλώσσα, η Ορθόδοξη χριστιανική πίστη, τα δημοτικά τραγούδια, οι λαϊκοί χοροί, η λαϊκή τέχνη, τα ήθη και έθιμα, η διάρθρωση και ο θεσμός της ελληνικής οικογένειας, η ελληνική αδελφοσύνη και πολλά έθιμα από τη ζωή, τα αγροτικά έργα και τα ιστορικά γεγονότα που μας συνδέουν με τις ρίζες μας, αποφάσισε να προβεί στην συνδιοργάνωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων για το Καλοκαίρι 2016, στα χωριά του Ξηρομέρου με όλους τους πολιτιστικούς Συλλόγους, που υπέβαλλαν το αίτημα τους προς την Επιχείρηση.
Αναλυτικότερα, η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Ξηρομέρου επιδιώκει μέσω ποικίλων εκδηλώσεων, αναπτύσσοντας στενούς δεσμούς με τους πολίτες και φορείς - συλλόγους ψυχαγωγίας του τόπου να προστατέψει και να διατηρήσει την ιστορική και μοναδική πολιτισμική κληρονομιά του Ξηρομέρου για τις μελλοντικές γενιές.
Ο άμεσος στόχος που τίθεται προς υλοποίηση για το Καλοκαίρι του 2016 είναι:
Η παροχή διάφορων θεματικών πολιτιστικών εκδηλώσεων με σκοπό την προσέλκυση νέου κοινού και την διατήρηση και ανάπτυξη ενδιαφέροντος των πολιτών μας (Βλέπε πίνακα Α).


Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι ως άνω θεματικές κατηγορίες πολιτιστικών εκδηλώσεων των 9 (εννέα) Συλλόγων προκύπτουν κατόπιν συνεργασίας με τους πολίτες μας και έχοντας σεβαστεί και αξιοποιήσει πάντα τις απόψεις τους - για το ποια είναι τα στοιχεία που προσδιορίζουν την πολιτισμική ταυτότητά τους - και στα οποία καλούμαστε να είμαστε συνδιοργανωτές συνδράμοντας στη λήψη των απαραίτητων μέτρων ασφάλειας για τους συμμετέχοντες προκειμένου να διατηρηθεί και να διαιωνιστεί ο κύκλος των εκδηλώσεων του Ξηρομέρου.
Κάνοντας μια περαιτέρω ανάλυση των εκδηλώσεων που διοργανώνονται και αναφερόμενοι στα μοναδικά στοιχεία που προσφέρει η καθεμιά ξεχωριστά θεματολογία των εκδηλώσεων μπορούν να ειπωθούν τα εξής:
  • ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (Μπάσκετ, ποδόσφαιρο, πεζοπορία, volleyball κλπ): Απευθύνονται κυρίως σε παιδιά, τα οποία έχουν την δυνατότητα μέσω αυτών, να προσκομίσουν οφέλη όπως είναι η ενθάρρυνση στο να ακολουθήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, η ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος, η κοινωνικότητα, η ανάπτυξη της στρατηγικής σκέψης, η εκτόνωση σε ένα ασφαλές περιβάλλον και πάνω απ’ όλα η διασκέδαση.
  • ΘΕΑΤΡΟ: Απευθύνεται σε όλες τις ηλιακές ομάδες, από τον πιο μικρό ως τον πιο μεγάλο και συμβάλλει στην πνευματική τους καλλιέργεια. Πρόκειται για μια ζωντανή τέχνη που καταφέρνει να μεταδίδει τα συγκλονιστικά συναισθήματα, τις γνώσεις, τα μηνύματα και να ενεργοποιεί τα πνευματικά χαρίσματα, συνειδητοποιώντας ότι υπάρχουν και άλλες μορφές έκφρασης πέρα απ’ αυτές που συναντά καθημερινά ο απλός πολίτης. 
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ (Καθαρισμός Βελανιδοδάσους): Απευθύνονται σε όλες τις ηλιακές ομάδες και ευαισθητοποιούν τους πολίτες σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος. Δρώντας συλλογικά και οργανωμένα όλοι έχουν την δυνατότητα να κατανοήσουν την αξία του να προστατεύουμε το περιβάλλον ενώ παράλληλα υπάρχει ενημέρωση για τα κύρια περιβαλλοντικά προβλήματα που πλήττουν τον τόπο μας. 
  • ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ (Παρακολούθηση Θείας Λειτουργίας στο εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής στο Βασιλόπουλο): Συμβάλλει στην διατήρηση της Ορθόδοξης Χριστιανικής μας παράδοσης και απευθύνεται σε κάθε ηλικιακή ομάδα. 
  • ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ: Πρόκειται για δράση που κυριολεκτικά σώζει ζωές ενώ παράλληλα αποδίδει οφέλη στον ίδιο τον οργανισμό του αιμοδότη. 
  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ - ΟΜΙΛΙΑ (με εξέχουσες προσωπικότητες ή με απλούς πολίτες): Εκφράζονται διάφορες απόψεις, κυριαρχεί η ενημέρωση και η ανταλλαγή πληροφοριών, δίνεται λύση σε σημαντικά ζητήματα του τόπου, οργανώνονται μελλοντικές δράσεις με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής του τόπου μας κλπ. 
  • ΔΗΜΟΤΙΚΟ - ΛΑΪΚΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ: Πάντοτε ο Ελληνικός λαός μας και οι πολίτες του Ξηρομέρου συγκεκριμένα, δίπλα στις πίκρες της ζωής αναζητούσαν τη χαρά και μέσα στον πόνο τους γύρευαν λίγη διασκέδαση και ψυχαγωγία.
Αυτές οι ανάγκες δημιούργησαν κάθε λογής πολιτιστικά και πνευματικά αγαθά, όπως είναι η δημοτική μας μουσική, τα λαϊκά τραγούδια, ο χορός σε πλατείες κλπ. Αυτά συντρόφευαν τους χωριανούς μας σε κάθε κοινωνική και επαγγελματική τους δραστηριότητα: Όπως π.χ. στις γιορτές, στα πανηγύρια, στους γάμους - αρραβώνες, σε βαφτίσια, στο άλεσμα, στο μύλο, στο θέρος, στον τρύγο. Δημιουργούνταν έτσι συνάμα με το εθιμικό δίκαιο κάθε χωριού σχέσεις αγάπης, οικειότητας αλλά και ανθρωπιάς. Η αλληλοβοήθεια, η φιλία μεταξύ των κατοίκων, η φιλοξενία ατόμων από άλλα χωριά, η αμοιβαία εμπιστοσύνη, η ανοιχτή και πάντα ζεστή ανθρώπινη καρδιά ήταν κάποιες από τις αρετές που συνόδευαν τα βιώματα των κατοίκων του Ξηρομέρου και χαρακτήριζαν την κοινωνική ζωή του παλιού καιρού.
Αυτός ο λαϊκός πολιτισμός με την ομορφιά των παλιών ηθών και των εθίμων του Ξηρομέρου αχνοφέγγει και ξεθωριάζει σιγά - σιγά με τον καιρό μπροστά στη σαρωτική μανία του σύγχρονου πολιτισμού και αυτό οφείλουμε με κάθε τρόπο να το αποφύγουμε.
Στις θρησκευτικές γιορτές, στις εκκλησιές και στα ξωκλήσια, καθώς και στα μοναστήρια γίνονταν από εκείνα τα χρόνια συγκεντρώσεις των προσκυνητών. Η συνάφεια αυτή γεννούσε μεγάλη αισιοδοξία, κέφι και γλέντι στο πλήθος που δημιουργούσε το πανηγύρι. Στις πανηγυριώτικες αυτές συγκεντρώσεις οι χωρικοί μας πλάταιναν τις γνώσεις τους, πληροφορούνταν τα νέα άλλων όμορων χωριών, αντάλλασσαν διάφορες γνώμες, επιζητούσαν λύση σε προβλήματα, έδεναν συμφωνίες σχετικά με την εργασία τους, έκαναν συνοικέσια, μα κυρίως ξεσπούσαν σε γλέντι. Ευκαιρίες κοινής χαράς που σφυρηλατούσαν την αρμονία της κοινωνικής ζωής του χωριού, δημιουργώντας ακατάλυτους δεσμούς μεταξύ των πολιτών του Ξηρομέρου.
Καθιέρωσαν έτσι τα πανηγύρια αυτά, κυρίως τους Καλοκαιρινούς μήνες, σε γραφικές τοποθεσίες και εκκλησάκια αρχικά την ημέρα της γιορτής των Αγίων που προσκυνούσαν και τιμούσαν και ύστερα στις πλατείες των χωριών. Ξεχώριζε αυτή η ημέρα του πανηγυριού στο κάθε χωριό, το οποίο άλλαζε όψη με τη θρησκευτική και γιορταστική του μορφή. Ατμόσφαιρα μιας ανέφελης οικειότητας, αγάπης και κεφιού, μακριά από τα προβλήματα της καθημερινότητας, επικρατούσε σε χωριανούς και ξένους πανηγυριώτες. Στην πλατεία, συνήθως δίπλα από την εκκλησία, στρώνονταν τα τραπέζια και στήνονταν οι χοροί με τα όργανα ή τα τραγούδια με το στόμα (της τάβλας). Περίμεναν τις γιορτές τα χωριά μας, στο Ξηρόμερο, σαν μεγάλο γεγονός. Από την παραμονή ακόμα, από την ώρα που η καμπάνα θα χτύπαγε εσπερινό, σταματούσε κάθε είδους ανθρώπινη δραστηριότητα - εργασία. Ανήμερα της γιορτής η εκκλησιά γέμιζε και αφού τελείωνε το τελετουργικό, άρχιζαν μετά το μεσημέρι, οι επισκέψεις. Παρέες επισκέπτονταν τους εορτάζοντες και μετά το σερβίρισμα του γλυκού ακολουθούσε ο μεζές και το κρασί. Άρχιζαν τα τραγούδια και οι χοροί που κατέληγαν σε τρικούβερτο γλέντι. Όπου υπήρχαν και τοπικές λαϊκές ορχήστρες το κέφι ήταν ατέλειωτο.
Αυτή λοιπόν την παράδοση παραλάβαμε από τους προγόνους μας, αυτή εκφράζει τις λαϊκές συνήθειες του τόπου μας και των συμπολιτών μας, αυτή οικειοποιούμαστε και υπηρετούμε, σεβόμενοι πάντοτε τις ανάγκες των πολιτών και της μεγάλης κοινωνικής ομάδας που εκφράζει η συγκεκριμένη θεματική κατηγορία εκδηλώσεων.
Ακολουθούν τα προγράμματα των Πολιτιστικών Συλλόγων όπως αυτά παρατέθηκαν στην Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Ξηρομέρου επισυναπτόμενα στα αιτήματα των συλλόγων για συνδιοργάνωση στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Καλοκαιριού για το έτος 2016, στα χωριά του Ξηρομέρου.











Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ Δ.Ξ. 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑΣ

15 σχόλια:

  1. Σε προχθεσινή ανάρτηση του Μυτικα,είδαμε ότι το άλλο νομικό πρόσωπο είχε συμβούλιο και ένα θέμα ήταν η συνδιοργάνωση με τον Βάρνακα. Έχουν ίδιες αρμοδιότητες με το άλλο νομικό πρόσωπο του δήμου ή μπορεί και όχι και ότι βγει στη πορεία... Τα άλλα χωριά που δεν θα τύχουν συνδιοργάνωσης μπορει να ζητήσουν χρήματα και να δούμε με ποιο σκεπτικό δεν θα δώσουν.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κειμενο αυτό για τον πολιτισμο είναι αντιγταφη επικοληση υπαρχει σε σαιτ στο διαδικτυο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενα και σαράνταοκτώ
    Αν νομίζεις και σου φάνηκε φθηνό
    βάλτο και στο Face να το δούμε να το δώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. KOITAΞTE ΑΥΤΟ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΦΕΛΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΚΡΑΚΟΜΗΣ!!! ΒΡΕ ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΕΙ???

    http://www.dimosmakrakomis.gov.gr/episkeptes/laiki-paradosi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξι και πενήνταοκτώ
      Μόλις άνοιξα το κινητό
      Μπαίνω γρήγορα να δώ

      Διαγραφή
    2. εγω εκτός του ότι υπάρχει στο Δήμο Μακρακώμης Φθιώτιδος , λέω , ότι έχει και πολλά νομικά - δικαστικά χαρακτηριστικά που όλοι μας ξέρουμε ποιος κρύβεται πίσω απ΄αυτά... εμείς της Χρυσοβίτσας τα ξεύρομε και δεν τρώμε κουτόχορτο

      Διαγραφή
  5. " Υποκρίνεσαι , το ξέρω , υποκρίνεσαι "
    ωραίο τραγούδι
    Στράτος Διονυσίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. << Μπορεί κανείς να προσποιηθεί , ότι έχει καρδιά
      αλλά όχι ότι έχει πνεύμα >>
      Paul Morad
      Γάλλοςσυγγραφέας

      Διαγραφή
  6. 9 ,49 ταδες τα πουλιτιστικα ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. και τα δύο (2) Νομικά Πρόσωπα
    έχουν αρμοδιότητες πολιτισμού ? ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ας φτιάξει μία ξεχωριστή ανάρτηση το Blog και να δούμε σε αντιπαραβολή τις αρμοδιότητες των δύο Νομικών Προσώπων του δήμου μας , μήπως διορθωθεί το θέμα για το καλό της τοπικής κοινωνίας μας.
    ---------- ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ----------
    ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ------------Ν.Π.Δ.Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ως απλό μέλος της τοπικής κοινωνίας μας !
    θα ήθελα να ρωτήσω το προεδρείο της Κοινωφελούς Επιχείρησης του δήμου μας και σύμφωνα με τα όσα περιγράφονται στο κύριως θέμα της εν λόγω ανάρτησης :
    -Ποιό Νομικό Πρόσωπο του δήμου μας είναι καθ' ύλην αρμόδιο για θέματα πολιτισμού δηλαδή αρμόδιότερο , για την διατήρηση της ιστορικής -πολιτιστισμικής μας κληρονομιάς , παραγωγή και διάδοση γενικότερα του πολιτισμού της τοπικής κοινωνίας μας.
    καλή επιτυχία στις πολιτιστικές εκδηλώσεις !
    Ευχαριστώ !
    Σπύρος Ν. Γιαννέλης
    Αρχοντοχώρι-Ξηρομέρου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επειδή γράφτηκαν πολλά σχόλια σχετικά με τις αρμοδιότητες των δύο νομικών προσώπων,όσοι επιθυμούν ας ανατρέξουν 1)ετ και κατόπιν
    2)στην αναζήτησή του σχετικού ΦΕΚ όπου έτος είναι το 2011,το τεύχος είναι το Β και ο αριθμός είναι και στα δύο τετράγωνα 1249.
    Μπόρεί βεβαια να το αναρτήσει σε χωριστή ανάρτηση και το Mytikaspress .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το θέμα των αρμοδιοτήτων στα δύο Νομικά Πρόσωπα ,
    είχε αναδείξει παλαιότερα και μάλιστα με εμφατικό τρόπο η " Συμπολιτεία Ξηρομεριτών " και δια του τότε προέδρου της Κυρίου Ηλία Γεωργαλή !
    Σπύρος Ν. Γιαννέλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. https://www.dropbox.com/s/e2cr5bdrhe5ms7x/sistasi%20nomikon%20prosopon%20dimoy.pdf?dl=0

    Ο παραπάνω σύνδεσμος οδηγεί στο ΦΕΚ σύστασης των νομικών προσώπων του Δήμου Ξηρομέρου. Επισημαίνουμε ότι η Κοινωφελής Επιχείρηση είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και λειτουργεί βάση των διατάξεων του Ν. 3163/2006 σε αντίθεση με τα άλλα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου Ξηρομέρου τα οποία είναι Δημοσίου Δικαίου.

    ΦΙΛΙΚΑ

    ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.