Νέο ενιαίο κτίριο Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Μύτικα (υπό ανέγερση μετά την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020): Έστω και αργά ο Μύτικας αποκτά ένα σύγχρονο σχολείο που το δικαιούται.


Γράφει ο κ. Γεώργιος Ν. Πουρνάρας.
Πολιτικός Μηχανικός.

Το Δημοτικό Σχολείο Μύτικα στεγάζεται τα τελευταία 20 χρόνια σ ένα ισόγειο κτίριο που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία του οικισμού. Το κτίριο αυτό που κατασκευάστηκε χωρίς άδεια στις αρχές της δεκαετίας του 1990, νομιμοποιήθηκε και ηλεκτροδοτήθηκε πρόσφατα (το 2016) με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, και διασκευάσθηκε σε Δημοτικό Σχολείο από Διοικητήριο που προβλεπόταν αρχικά να γίνει. Ως εκ τούτου είναι προφανές ότι ούτε τις στοιχειώδεις κτιριολογικές προδιαγραφές για σχολείο δεν πληροί, αφού γι άλλο σκοπό κατασκευάσθηκε και μελετήθηκε (Διοικητήριο).
Επίσης το Νηπιαγωγείο Μύτικα φιλοξενείται εδώ και 20 χρόνια σε ένα αυθαίρετο προκάτ κτίριο - αποθήκη, εντελώς ανθυγιεινό και ανεπαρκές, που βρίσκεται στον ίδιο χώρο με το Δημοτικό Σχολείο, και τα παιδιά και των δύο σχολείων προαυλίζονται στον ίδιο χώρο (απαγορεύεται).
Από το έτος 1985 που απαλλοτριώθηκε η έκταση στο Μύτικα για τη μεταφορά του οικισμού Παναγούλας, υπήρξε πρόβλεψη για την ανέγερση Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου. Ο χώρος αυτός έκτασης 2,5 στρεμμάτων περίπου βρίσκεται ΒΔ του Λυκείου Μύτικα.

Θέση ανέγερσης νέου κτιρίου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Μύτικα.
Από τότε μέχρι σήμερα (30 χρόνια), αντί να γίνει προσπάθεια να κατασκευαστεί ένα πλήρες και σύγχρονο κτίριο Δημοτικού - Νηπιαγωγείου, με μεσοβέζικες και πρόχειρες λύσεις οδηγηθήκαμε σήμερα -2016- να στεγάζονται τα δύο σχολεία μας στα παραπάνω αναφερόμενα ακατάλληλα και ανεπαρκή κτίρια.
Επί δημαρχίας Τριποτσέρη (Δ. Αλυζίας) έγινε μία προσπάθεια ανέγερσης νέου Δημοτικού - Νηπιαγωγείου, συντάχθηκε μελέτη και εκδόθηκε οικοδομική άδεια, αλλά αυτή η μελέτη δεν πληρούσε τις προδιαγραφές του κτιριολογικού προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας και δεν έγινε δεκτή από τον αρμόδιο φορέα για την έγκριση της (ΟΣΚ).
Άξιο απορίας πάντως είναι πάντως το γεγονός ότι, παρότι δεν είχε εγκριθεί η μελέτη, ο Δήμος προχώρησε στην έκδοση οικοδομικής άδειας. Γιατί άραγε;
Μετά την υπαγωγή της Αλυζίας στον Καλλικρατικό Δήμο Ξηρομέρου (2010), η αρμοδιότητα μελέτης και κατασκευής του έργου περιήλθε στο Δήμο Ξηρομέρου, στον οποίο διαβιβάστηκε ο φάκελος για να συνταχθεί νέα μελέτη σύμφωνα με το κτιριολογικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας.
Το 2012 επί δημαρχίας Σαμαρά και Αντιδημάρχου Αλυζίας Σπύρου Λύτρα, ανατέθηκε στο Δήμο Μεσολογγίου η σύνταξη της μελέτης και η έκδοση της άδειας. Υπεύθυνος της μελέτης ήταν ο Αρχιτέκτονας Ηλίας Τριχόπουλος, έμπειρος υπάλληλος για τα σχολικά κτίρια.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του προς τους αρμόδιους φορείς έθεσε επιτακτικά το ζήτημα της σύνταξης της μελέτης και της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ.

Οι Περιφερειακές υπηρεσίες (όχι ο Δήμος) μας απάντησαν και μας ενημέρωσαν ως εξής: 

Ότι δηλαδή συντάσσεται νέα μελέτη για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ήταν σε συνεχή επικοινωνία με τον μελετητή κ. Τριχόπουλο και παράλληλα με το Δήμο Ξηρομέρου και τον νέο Δήμαρχο κ. Γαλούνη, τον οποίο ενημέρωσε προφορικά και γραπτά για την πορεία του έργου.

Με τις συντονισμένες ενέργειες και την επιμέλεια του μελετητή κ. Τριχόπουλου έγινε εφικτή η υποβολή του φακέλου ένταξης στο ΕΣΠΑ, την Άνοιξη του 2016. Αρχικά απερρίφθη για τυπικούς λόγους, τελικά όμως εντάχθηκε πρόσφατα και επίκειται πλέον η δημοπράτηση και κατασκευή του έργου, που προγραμματικά προβλέπεται από τον Απρίλιο του 2017 έως το 2018.

Το νέο κτίριο προβλέπει:
1. Το Δημοτικό με 6 αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα πληροφορικής, εργαστήριο φυσικών επιστημών, βιβλιοθήκη, ξένης γλώσσας, εργαστήριο αισθητικής αγωγής, γραφείο δασκάλων και διευθυντού, γραμματείας και αρχείου, χώρος γυμναστού, συλλόγου γονέων, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, γυμναστήριο, χώροι φαγητού, ιατρείου, κυλικείου κ.α.
2. Το Νηπιαγωγείο με αίθουσες εργασίας, ανάπαυσης, πολλαπλών χρήσεων, γραφείο νηπιαγωγών, χώρο φαγητού, λοιπούς βοηθητικούς χώρους.
Το συνολικό εμβαδόν του κτιρίου είναι 1.754,28 μ2 μη συμπεριλαμβανομένων των 110,40 μ2 του υπόστεγου και του στεγάστρου της εισόδου του δημοτικού, των 41,25 μ2 του υπόστεγου του νηπιαγωγείου και του εξωτερικού κλιμακοστασίου. Συνολική στεγασμένη δόμηση 1.820,12 μ2. 
Δείτε πως φαίνεται στα παρακάτω σχέδια.







Το νέο σχολείο φαίνεται στις φωτογραφίες και σε πραγματική απεικόνιση, αφού το ίδιο κτίριο κατασκευάστηκε πρόσφατα στη Γουριά Μεσολογγίου, απ’ όπου και οι φωτογραφίες.
Επιτέλους ο Μύτικας αποκτά ένα κτίριο Δημοτικού - Νηπιαγωγείου που το δικαιούται και το αξίζει, μετά από τόσα χρόνια που θα μπορούσε να το είχε αποκτήσει.
Ελπίζουμε βάσιμα λοιπόν ότι σε 2 - 3 χρόνια το έργο θα ολοκληρωθεί, και θα προσφερθεί για χρήση στα παιδιά μας ένα σύγχρονο Δημοτικό - Νηπιαγωγείο που το δικαιούνται, όπως τα αντίστοιχα των πόλεων.
Τέλος όσον αφορά τους διάφορους υπεύθυνους δημοτικούς παράγοντες (νυν και πρώην), που με την ευκαιρία της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ προσπαθούν να δρέψουν δάφνες, θέλουμε να τονίσουμε ότι ο ρόλος τους ήταν απλώς διεκπεραιωτικός, αφού την μελέτη τη συνέταξε ο Δήμος Μεσολογγίου με υπεύθυνο τον κ. Τριχόπουλο. Σε αυτόν ανήκουν οι έπαινοι γιατί κατάφερε να ολοκληρώσει και να υποβάλλει έγκαιρα τον πλήρη φάκελο του έργου, παρότι είχε παραιτηθεί από την υπηρεσία του (συνταξιοδοτήθηκε).
Μικρή συμβολή είχε και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων από το 2012 μέχρι το 2016 που με διάφορες γραπτές και προφορικές παρεμβάσεις του πίεσε για την ολοκλήρωση της μελέτης και την υποβολή του πλήρους φακέλου για την ένταξη του έργου.
Τέλος η ένταξη του έργου αυτού δείχνει το δρόμο για την υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής που έχει ανάγκη ο Δήμος. Για να υλοποιηθούν, πρέπει σήμερα (χθες αν ήταν δυνατόν) να συνταχθούν οι απαραίτητες πλήρεις μελέτες και αδειοδοτήσεις, ώστε να ενταχθούν σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (ΕΣΠΑ – ΛΗΝΤΕΡ κ.λ.π) και να κατασκευασθούν, αφού μόνο έτσι μπορούν να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι.
Αντί γι αυτό όμως η παρούσα, όπως και η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, περί άλλων τυρβάζει.

5 σχόλια:

  1. Μακαρι καποια στιγμη τα παιδια του Μυτικα να ειναι τοσα ωστε να γεμισουν ολες τις αιθουσες του νεου σχολειου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Ισχυς εν τη Ενωσει.ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό είναι το σχολείο αλλά τα παιδιά που θα βρεθούν.. Κάθε χρόνο κ λιγότερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστούμε για την πολύ λεπτομερή ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. O Kύριος Πουρνάρας είναι ανημέρωτοτος το μόνο που τον ενδιαφέρει η δημοσιότητα χωρίς καμία ουσιαστική προσφορά. Εκτός του Τριποτσέρη που ξεκίνησε το θέμα ο μόνος που αγωνίστηκε- ζημηθιώθηκε και έφερε είς πέρας την μελέτη είναι ο πιο άχρηστος Αντιδήμαρχπς Ηλίας Ταμπάκης . Και ευτυχώς που ο τωρινός ο Δήμαρχος στο πρόβλημα του ιδιοκτησιακού σε σχέση με το οικόπεδο καί ένταξη του έργου έτρεξε μαραθώνιο και τον συνχαίρω και τον ευχαριστώ πού η προσπάθεια όλων μας έχει πραγματοποιηθεί ( η Δημοτική αρχή έχει συνέχεια και σε αυτή την περίπτωση παρά των άλλαγών της εξουσίας όπως και του βιολογικού καθαρισμού υπήρξε συνέχεια και αποτέλεσμα ) . Ο κύριος Πουρνάρας επικαλείται τον κύριο Τριόπουλο τον ρώτησε τον κύριο Τριχόπουλο με ποιόν έκανε την συμφωνία και τελείωσε αυτή η μελέτη . Κύριε Πουρνάρα αυτά τα έγγραφα που δημοσιεύεις είναι έγραφα που έστειλνες στίς διάφορες υπηρεσίες για δικούς λόγους. Το έργο αυτό έγινε παρά τα σοβαρά προβλήματα γιατί όταν ξεκινάμε κάτι το κάνουμε όνειρο ζωής και δουλεύουμε για να το φέρουμε εις πέρας ακόμη και εάν χρεάζεται να στερηθούμε υλικά και ψυχικά αγαθά . Οι φωτογραφίες του Σχολείου που δημοσιεύεις τις έχω από το τέλος του 2013 όταν πρίν 6 μήνες είχα κλείσει την συμφωνία δέν τις δημοσίευσα για να έχουν αγωνία και ενδιαφέρον οι Δημότες . Έχεις ικανότητες γνώσεις και θέληση να προσφέρειεις στον τόπο το πιστεύω άλλαξε νοοτροπία δεν είναι μόνο μαύρο και άσπρο . Ηλίας Ταμπάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Υβριστικά σχόλια, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά, θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.