Συνάντηση εργασίας με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριο Σαντορινιό.


Του κ. Οδυσσέα Γιαννιώτη.
Αντιδήμαρχος ΔΕ Καλάμου Λευκάδας.
Μελος ΕΔΜΝ.

Συνάντηση εργασίας και ενημέρωσης σχετικά με τα αποτελέσματα του ταξιδιού στις Βρυξέλλες είχαν τη Τετάρτη 29.03.2017 στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αντιπροσωπεία του ΕΔΜΝ (Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών) με τον Υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό.
Κατά την συνάντηση αυτή συζητήθηκαν θέματα προώθησης του μεταφορικού ισοδύναμου, της αλλαγής του νόμου που αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τη νησιωτική πολιτική.

Συγκεκριμένα, το ΕΔΜΝ πρότεινε:
Δυνατότητα ενίσχυσης δομής με επιπλέον 50 τεχνικούς υπαλλήλους αποκλειστικής εξυπηρέτησης μικρών νησιών για την Τεχνική Υποστήριξη και υλοποίηση έργων σε μικρά αποκλειστικά νησιά. Όλα τα έως σήμερα δοκιμασμένα μοντέλα υποστήριξης έργων για τα μικρά νησιά δεν απέδωσαν.
Διαχωρισμός Νήσων Αιγαίου με υπόλοιπα μικρά νησιά της πατρίδας μας. Ο διαχωρισμός αυτός δημιούργησε μικρά νησιά δύο ταχυτήτων στο θέμα της τεχνικής υποστήριξης, μιας και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου στηρίζει τα μικρά νησιά αρμοδιότητάς της, κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με τα υπόλοιπα μικρά νησιά της χώρας μας. Προτείνουμε την στήριξη όλων ανεξαιρέτως των μικρών νησιών με κατάλληλη τεχνική δομή. 

Αυτοδιοίκητο Μικρών Νησιών.
Κανείς θεσμικός φορέας δεν μπορεί να εκφράσει καλύτερα τις μικρονησιωτικές κοινωνίες πέραν από τους ΟΤΑ Α’ Βαθμού. Ορισμένα μικρά νησιά ενσωματώθηκαν σε μεγαλύτερους Καλλικρατικούς δήμους, διατηρώντας Χωρικές Αντιδημαρχίες. Η ανάγκη για υποστήριξη και αυτών των νησιών είναι μεγάλη. Είναι ανάγκη η διατήρηση της χωρικής αντιδημαρχίας και σε διανησιωτικά σχήματα. Ναι σε διαπεριφερειακά σχήματα που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των μικρών μας νησιών, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Υπάρχει και τρίτη κατηγορία μικρών νησιών η οποία οφείλουμε να προστατεύσουμε, αυτά τα μικρά νησιά τα οποία δεν διαθέτουν ούτε Δημαρχεία ούτε Αντιδημαρχία. Την ίδια ανάγκη έχουν και αυτά.

Επανασχεδιασμός θεμάτων ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
Είμαστε πλέον στο σημείο όπου ο τύπος και ο αριθμός των πλοίων που διαθέτουμε δεν αρκεί για τις ανάγκες της χώρας. Η ανάληψη πρωτοβουλιών άμεσα είναι επιτακτική. Το ίδιο επιτακτική είναι και η ανάγκη να ξαναδούμε το σύνολο του νομικού θεσμικού πλαισίου (νόμος 2932 κλπ) που διέπει την ακτοπλοΐα. Και τις συνδυασμένες μεταφορές.

1 σχόλιο:

  1. Τα δύο νησιά Κάλαμος-Καστός και οι πέντε κοινότητες της Δημοτικής Ενότητας Αλυζίας ,
    εκ φύσεως ανήκουν στην ίδια Χωρική Ενότητα και ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για μία καλύτερη λειτουργία μιας τοπικής κοινωνίας και την εξυπηρέτηση των μελών της στις βασικές καθημερινές τους ανάγκες.
    Οσοι απο εμάς πολιτικοί και απλοί πολίτες ηθελημένα ή αθέλητα το παραβλέπουμε , ερχομαστε σε αντίθεση με την φύση και την κοινή λογική.
    κάτοικος Δημοτικής Ενότητας Αλυζίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Υβριστικά σχόλια, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά, θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.