Για άλλη μία φορά το λιμάνι του Πλατυγιαλίου στον Αστακό, αυτός ο κοιμώμενος γίγαντας της Αιτωλοακαρνανίας, βρίσκεται στο επίκεντρο συζητήσεων για πιθανές επενδύσεις. Έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν, με κάθε είδους επένδυση να έχει συζητηθεί, άλλες κακές έως βρώμικες, που ευτυχώς δεν τελεσφόρησαν και με αντίδραση της τοπικής κοινωνίας και άλλες ποιο ελκυστικές, που επίσης όμως δεν τελεσφόρησαν.
Πλέον έχουμε φτάσει στο σημείο, όταν ακούγεται πιθανή νέα επένδυση στο λιμάνι στο Πλατυγιάλι, η πρώτη αντίδραση να είναι γέλιο και μειδίαμα και όχι άδικα θα ομολογήσουμε, για μία υποδομή που φτιάχτηκε όπως φτιάχτηκε στο παρελθόν, με πακτωλό χρημάτων δισεκατομμυρίων παλιών δραχμών, με μία μελέτη σκοπιμότητας που δεν την γνωρίζουμε, με δύο ανταγωνιστικά λιμάνια Νότια και Βόρεια, την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα αντίστοιχα και χωρίς οδική και κυρίως σιδηροδρομική πρόσβαση.
Σήμερα οι δικές μας πολύ λίγες πληροφορίες, προερχόμενες αποκλειστικά από συμπατριώτη μας πρώην τραπεζικό στέλεχος με θέση στον τομέα των επενδύσεων, που κρατά κάποιες επαφές, μιλάνε για μία επένδυση στον τομέα του mega yachting, από ξένα κεφάλαια.
Στις συζητήσεις που γίνονται, αντικείμενο είναι η μακροχρόνια μίσθωση του λιμανιού και όχι η πώληση, η οποία με κάποια οικονομοτεχνικά κριτήρια των τραπεζών δεν τις συμφέρει.
Οι συζητήσεις συνεχίζονται και είτε καταλήξουν είτε όχι, αυτό δεν θα γίνει άμεσα, αλλά θα πάρει χρόνο.
Τον κύριο λόγο στις διαπραγματεύσεις τον έχει ο μεγαλομέτοχος του λιμανιού, η Alpha Bank, μιας και μιλάμε για ένα ιδιωτικό λιμάνι και δεν συμμετέχει σε αυτές τις συζητήσεις ούτε η Κυβέρνηση, ούτε η Περιφέρεια, ούτε ο Δήμος, γιατί πολύ απλά δεν έχουν κανέναν λόγο. Απλά η Κυβέρνηση, το πιθανότερο είναι ότι ενημερώνεται, παρακολουθώντας και γνωρίζοντας κάποια πράγματα.
Σίγουρα η Αιτωλοακαρνανία και η χώρα μας γενικότερα έχει ανάγκη το λιμάνι του Πλατυγιαλίου, όπου σήμερα παραμένει ένας κοιμώμενος γίγαντας, που αναμένει κάποιους να τον ξυπνήσουν.
Δεν έχουμε την πολυτέλεια σήμερα, όπου ζητούμενο είναι η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τέτοιας κλίμακας αναπτυξιακές υποδομές, απλά να κάθονται και να σαπίζουν, γιατί περί αυτού ακριβώς πρόκειται στο Πλατυγιάλι.
Ζητούμενο είναι η αξιοποίηση του με κανόνες, σε βιώσιμες επενδύσεις που θα δίνουν ανάπτυξη και δουλειές στον τοπικό πληθυσμό, πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον.
Αναμένουμε λοιπόν όλοι μας στην Αιτωλοακαρνανία την εξέλιξη, κρατώντας από εμπειρία μικρό καλάθι, αλλά το θέμα είναι υπαρκτό και ακούγεται ως μια πρώτη πρόχειρη γνώμη ως θετική προοπτική, αναμένοντας βέβαια τις λεπτομέρειες και εφόσον τελικά υπάρξει κατάληξη με συμφωνία.
καλά δέν υπάρχει ακόμα στρατηγική ανάπτυξης για λιμάνια δρόμους και αεροδρόμια
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να δούμε! Ας κρατάμε μικρό καλάθι. Τραγικό το ότι έχτισαν ένα λιμάνι χωρίς ποτέ να ρωτήσουν την τοπική κοινωνία, και σήμερα είναι στα χέρια ιδιώτη και αποφασίζει για μας με βάση τα οικονομικά του συμφέροντα! Πρέπει να γίνει μάθημα μας για τη στάση μας στο άλλο μεγάλο ζήτημα των ιχθυοτροφείων που δεν μας ρώτησαν !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν τυχόν αναπτυχθεί περαιτέρω το λιμάνι του Πλατυγιαλίου χώρίς ασφαλή και συγχρονη οδική σύνδεση του λιμανιού με την Ιόνια οδό, αυτό θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στην κυκλοφορία των τροχοφόρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήεπομένως χωρίς δρόμο σύγχρονο και ασφαλή δεν έχει νόημα μα μιλάμε για περαιτέρω ανάπτυξη στο λιμανι στο Πλατυγιάλι.
ακριβώς. το λιμανι δεν μπορει να αποδωσει με το υπαρχον δικτυο. λιμανι εμπορικο χωρις τρενο δεν νοειται! ας γινει τουλαχιστον κατι με ιστιοπλοικα να φαει κ ο κοσμος ψωμι απο τα γυρω γυρω
ΔιαγραφήΚατοικος Καστου