Χριστιανοί Επιστήμονες: Τις τελευταίες ημέρες, με πόνο ψυχής, γίναμε μάρτυρες μιας άνευ προηγουμένου πολεμικής σε βάρος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. ΚΟΣΜΑ και κατ΄ επέκταση της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας.


Τις τελευταίες ημέρες, με πόνο ψυχής, γίναμε μάρτυρες μιας άνευ προηγουμένου πολεμικής σε βάρος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. ΚΟΣΜΑ και κατ΄ επέκταση της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας.
Σε ορισμένα τοπικά ιστολόγια ειδήσεων και μέσα κοινωνικής δικτύωσης φιλοξενήθηκαν άρθρα και σχόλια, τα οποία τον κατηγορούν και δεν διστάζουν να του επιρρίπτουν ακόμα και ευθύνες για την υγειονομική εικόνα του Νομού.
Το επίπεδο του πολιτισμού μιας κοινωνίας προσδιορίζεται από ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά είναι ο τρόπος έκφρασης των μελών της. Αν λάβει κανείς υπόψη τα σχόλια αναγνωστών στις σχετικές αναρτήσεις, μάλλον θλίβεται και απογοητεύεται για την τοπική μας κοινωνία. Χωρίς κανένα μέτρο, χωρίς δεύτερη σκέψη, χάρη στη δυνατότητα που μας δίδει η τεχνολογία, πιάνει ο καθένας ένα πληκτρολόγιο στα χέρια του και ελεύθερα γράφει ότι θέλει, για όποιον θέλει. Είναι αυτό που αποτύπωσε στα «Μυστικά Άνθη» ο σοφός Φώτης Κόντογλου: «Η ελευθερία που δώσαμε στον εαυτό μας, με τη διεστραμμένη γνώμη μας, γίνηκε τυραννία και μας κάνει ότι θέλει».
Στόχος μας δεν είναι να λογοκρίνουμε ή να υποδείξουμε τί θα δημοσιεύουν οι χειριστές των ανωτέρω ιστολογίων, διότι έτσι καταστρατηγείται το άρθρο 14 του Συντάγματος μας (Ελευθερία του Τύπου).
Σκοπός μας είναι να εκφράσουμε κι εμείς ελεύθερα τη γνώμη μας, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς ψευδείς ειδήσεις και χωρίς ανακρίβειες για ένα πρόσωπο σεβαστό, το οποίο είτε το θέλουν ορισμένοι είτε όχι, αποτελεί πρότυπο για όλους εμάς τους Αιτωλοακαρνάνες, και αυτός είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ.κ. ΚΟΣΜΑΣ.
Στα ίχνη του προστάτη της Ιεράς Μητροπόλεώς μας Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ως Επίσκοπος, αλλά και πριν την εκλογή του ως Ιεροκήρυκας της Ι.Μ. Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας, συνεχώς και επαναλαμβανόμενα επισκέπτεται ακόμα και τα πιο μικρά και ξεχασμένα από κάθε αρμόδιο ακριτικά χωριά, μιας από τις μεγαλύτερες Μητροπόλεις της χώρας και γίνεται δεκτός από τους κατοίκους με θαυμασμό, συγκίνηση και ευγνωμοσύνη! «Δεδεμένος τω πνεύματι» (Πρ. κ΄, 22) πορεύεται και κηρύττει την Αλήθεια! Πόσο διδάσκουν τα λεγόμενά του! Ξεκουράζουν και δίνουν θάρρος!
Σαν λαϊκός (Κωνσταντίνος) αλλά και σαν κληρικός (Κοσμάς) φέρει το όνομα του αγίου των σκλάβων, του μεγαλύτερου αγίου των νεωτέρων χρόνων της πατρίδας μας, του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Δεν θα πούμε ότι είναι τυχαίο. Δεν υπάρχει τύχη. Τύχη λέμε την άγνοιά μας να ερμηνεύσουμε αυτό που συμβαίνει, για ποιον λόγο συμβαίνει. Είναι η ευθύνη που φέρει ως Ποιμενάρχης μιας Μητρόπολης που έχει προστάτη τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό και τον τιμά. Τιμή αγίου σημαίνει μίμησης αγίου. Τότε ένας καλόγερος γύριζε όλη την σκλαβωμένη Ελλάδα και μιλούσε για Χριστό, για ψυχή, για οικογένεια και άνοιγε σχολεία! Σήμερα ένας Δεσπότης σε μια σκλαβωμένη από την πνευματική αλλοτρίωση και ηθική αποχαύνωση Ελλάδα κηρύττει τις ίδιες αιώνιες αξίες!
Συγκλονίζει ο λόγος του για την διαπαιδαγώγηση των νέων, όταν απευθύνεται στην μάνα και η φωνή του ταρακουνά τα σωθικά σου! «Μετά δακρύων νουθετών ένα έκαστον» (Πρ. κ΄, 31). Πιστός στην ιερά Παράδοση με κάθε ποιμαντορική του εγκύκλιο θεολογεί και μας παραδίδει μια ομολογία πίστεως!
Η διακονία της πνευματικής του πατρότητας είναι ολότελα εστιασμένη στη σωτηρία του πιστού λαού της Μητροπόλεως του, η οποία λαμβάνει χώρα μόνο εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, για την οποία χαρακτηριστικά αναφέρει «να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού την Ορθόδοξο Εκκλησία μας ενωμένη και ορθοτομούσα» (Ποιμ. Εγκ. Για την Κυριακή της Ορθοδοξίας 2021).
Με απλό, βαθύ και μεστό νοήματος, θεολογικό λόγο, μακριά από ωραιολογίες, καλλιέπειες και περίπλοκα νοήματα, κινούμενος στο πνεύμα των Αγίων Πατέρων κάνει συχνή αναφορά στο φιλοκαλικό σχήμα: κάθαρση, φωτισμό, δοξασμό (θέωση), τα οποία επιτυγχάνονται δια της χριστιανικής ζωής και της συμμετοχής στα Άγια Μυστήρια, ιδιαιτέρως στην Θεία Ευχαριστία, τονίζοντας: «Οφείλουμε να ομολογήσουμε την αλήθεια: Όποιος δεν κοινωνεί του Παναγίου Σώματος και του Τιμίου Αίματος του Χριστού μας, τακτικά και άξια, στερεί την αθάνατη ψυχή του από τον Πανάγιο Άρτο και την οδηγεί στον θάνατο» (Ποιμ. Εγκ. περί της Θείας Κοινωνίας Μάρτιος 2021).
Άνθρωπος θυσίας και αγάπης λοιπόν! Όπως πρέπει να είναι ο Επίσκοπος! Μιμητής του Χριστού! Πως λοιπόν θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την υγεία ακόμα και τη ζωή των συνανθρώπων του; Με ποιο επιχείρημα κάποιοι τον κατηγορούν ότι τόσο καιρό με την στάση του, τον λόγο του και τις αποφάσεις του εναντιώνεται στην μάχη κατά της πανδημίας του covid-19; Ας διαβάσουν καλύτερα τις εγκυκλίους του για να δουν εκεί ποια είναι η ξεκάθαρη θέση του.
Στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο περί της Θείας Κοινωνίας τον Μάρτιο του 2021 αναφέρει: «Υπάρχει, αγαπητοί, μία πανδημία όπως ονομάζεται. Επί ένα χρόνο τώρα, οι υπεύθυνοι τονίζουν ότι πρέπει να προσέξουμε την σωματική μας υγεία…. Κανείς δεν κατηγορεί τους υπευθύνους για την ανησυχία και την φροντίδα τους, όσον αφορά στον κίνδυνο της υγείας του ελληνικού λαού, όσο υπάρχει η επιδημία», αλλά και στην Ποιμαντορική Εγκύκλιο προς τον λαό της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας & Ακαρνανίας τον Νοέμβριο του 2020 σημειώνει: «Ὑπάρχει, ἀγαπητοὶ μου, ἕνας μεγάλος πειρασμός. Ὑπάρχει μία ἐπιδημία, μιὰ λοιμικὴ νόσος. Βέβαια, ὀφείλουμε ὡς ἄνθρωποι νὰ προσέχουμε. Μὲ ταπείνωσι νὰ ἀκούσουμε τὶς ὁδηγίες τῆς ἰατρικῆς ἐπιστήμης καὶ νὰ τηροῦμε τοὺς ὅρους τῆς ὑγιεινῆς». Ξεκάθαρη θέση, που δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες για δήθεν απαγορεύσεις της χρήσης μάσκας και των λοιπών υγειονομικών μέτρων.
Σε κάθε δημόσιο λόγο του ουδέποτε τοποθετήθηκε κατά της ιατρικής επιστήμης και των ειδικών, αντιθέτως υποστηρίζει ότι «Ποτέ η Εκκλησία δεν ειρωνεύεται την επιστήμη» (Ποιμ. Εγκ. περί της Θείας Κοινωνίας Μάρτιος 2021) αφού «Κύριος έδωκεν ανθρώποις επιστήμην» (Σ.Σειράχ 38,6), προβάλλοντας τα παραδείγματα των αγίων ιατρών της Εκκλησίας μας, όπως τους Αγίους Αναργύρους, τον Άγιο Παντελεήμων, τον Μέγα Βασίλειο, τον Άγιο Λουκά Αρχιεπίσκοπο Συμφερουπόλεως και Κριμαίας και τόσους άλλους.
Απάντηση στις βιαστικές και άστοχες ετυμηγορίες για δήθεν ευθύνη της τοπικής Εκκλησίας στην αύξηση των κρουσμάτων στις πόλεις και τα χωριά της Ιεράς Μητροπόλεως μας, δίνουν πλέον και επίσημα χείλη. Σε δηλώσεις της η καθηγήτρια Παιδιατρικής - Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Κα Βάνα Παπαευαγγέλου στις 14-05-2021 επισήμανε πως «Σήμερα βλέπουμε το αποτύπωμα του Πάσχα. Σημαντική επιβάρυνση στην Αιτωλοακαρνανία… με κοινό χαρακτηριστικό την νόσηση νέων ανθρώπων. Είναι ξεκάθαρο πως οι νέοι μας πήγαν να δουν τους δικούς τους και κάποιοι μετέφεραν τον ιό στους τόπους τους» [1]. Αλλά και πριν το Πάσχα, στους ιερούς ναούς τηρουμένων των μέτρων που όριζε η Πολιτεία, δεν παρατηρήθηκε ποτέ αύξηση των κρουσμάτων. Ακόμα και σε ιερές Πανηγύρεις, ουδέποτε υπήρξε η υπόνοια κρουσμάτων δόξα τω Θεώ!
Είναι λοιπόν άξιον απορίας, γιατί τον τελευταίο χρόνο και ιδιαιτέρως τις τελευταίες ημέρες, στοχευόμενα από συγκεκριμένα τοπικά μέσα γράφονται τόσες κατηγορίες, μάλιστα με τρόπο που προδίδουν κατάσταση μανίας, εναντίον της Ιεράς Μητροπόλεως και του Επισκόπου μας.
Πως παρουσιάζουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα από την πραγματική; Τί κακόν εποίησε λοιπόν;
Μήπως επειδή μας κηρύττει να μιμηθούμε τη ζωή των Αγίων της Εκκλησίας μας; Είναι κακό αυτό; Επειδή μας προτρέπει να «μην πάρουμε το βλέμμα της καρδιάς μας, την πίστι μας, την αγάπη μας, την υποταγή μας από τον Χριστό και Θεό μας· για να μεταμορφωθούμε και να ζήσουμε εις τον αιώνα» (Ποιμ. Εγκ. Χριστουγέννων 2020);
Ποιον βλάπτει; Ζημιώνει την πατρίδα μας; Βλάπτει την κοινωνία μας; Είναι καταστρεπτικό για εμάς τους ίδιους; Πρότυπο προβάλει τον Χριστό και τους φίλους Του, δηλαδή τους Αγίους, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό. Προσβάλει την πολιτική ορθότητα ίσως;
Μήπως τόσο εμείς μωραθήκαμε και τυφλωθήκαμε που βλέπουμε το άσπρο μαύρο; Αν όλα αυτά τα χρόνια έστρεψε με τους λόγους του κάποιον εναντίον άλλου ή μιας κοινωνικής ομάδας κατά της άλλης, ας βγουν λοιπόν να το καταμαρτυρήσουν!
Λίγη συστολή λοιπόν. Χάθηκε η αιδώς; Ας σκεφτούμε και ας αναλογιστούμε πως έναν άνθρωπο που δεν έχει προσωπική ζωή γιατί την θυσίασε στην διακονία των συνανθρώπων του και αντιμετωπίζει «ένα έκαστον” (Πράξ. β΄,3) ως ψυχή αθάνατη, μπορούμε να κατηγορούμε και να τον διαβάλουμε; «Στώμεν καλώς»!
Επιτακτική ανάγκη προς αποφυγή παρερμηνειών, είναι να γίνει η διευκρίνηση ότι η συγκεκριμένη επιστολή αντιπροσωπεύει μια μεγάλη ομάδα ανεξάρτητων και ελευθέρων ανθρώπων, οι οποίοι τρέφουν σεβασμό και αγάπη στο πρόσωπο του σεπτού Ποιμενάρχου μας κ.κ. ΚΟΣΜΑ. Δεν έχουμε κανένα προσωπικό όφελος, αντιθέτως θεωρούμε επιβεβλημένο χρέος μας να προβάλλουμε την άποψη μας χωρίς φόβο και πάθος, για έναν άνθρωπο αγάπης και θυσίας.
Γνωρίζουμε ότι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. ΚΟΣΜΑΣ κάτι τέτοιο δεν το έχει ανάγκη και ουδέποτε θέλησε να δημιουργήσει οπαδούς, καθώς δεν είχε καμία απαίτηση αγάπης προς το πρόσωπό του, καθώς σύμφωνα με τον άγιο Γέροντα Αιμιλιανό τον Σιμωνοπετρίτη «Οποιαδήποτε απαίτηση αγάπης είναι αμαρτία έναντι του Θεού, δείχνει πληγωμένο άνθρωπο, πονεμένο αποτυχημένο, ο οποίος δεν είναι δυνατόν να αγαπά τους άλλους, ούτε να προσφέρει έστω και το ελάχιστο στον Θεό». Αντιθέτως ολόκληρη η βιωτή του είναι ένας αγώνας για την διάδοση του Ευαγγελίου και της αγάπης του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και μια διαρκής προσφοράς προς τον συνάνθρωπο! Αγαπά, αγωνιά και θυσιάζεται για το ποίμνιό του. Αυτό έχει δείξει όλα αυτά τα χρόνια της ποιμαντορικής του διακονίας!
Αυτές οι ταπεινές σκέψεις αποτυπώθηκαν στο κείμενο αυτό ως ένδειξη αγάπης και ευγνωμοσύνης σε έναν άνθρωπο, οποίος μας έδειξε και συνεχίζει να μας δείχνει τον Χριστό! Έναν Ιεράρχη και έναν Πνευματικό Πατέρα που διδάσκει την αρετή της διακρίσεως και της αγάπης, τις οποίες αυτός πρώτος ζει!
Πρόθεσή μας είναι να διατρανώσουμε ενωμένοι την αντίθεσή μας στη μικροπρέπεια, στην εμπάθεια και στις αδικίες σε βάρος του σεπτού Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ.κ. ΚΟΣΜΑ, διότι ακόμα κι αν εμείς σιωπήσουμε «οἱ λίθοι κεκράξονται» (Λουκ. ιθ, 40).
Ευχόμαστε ο Αναστάς Χριστός να του χαρίζει πολλά τα έτη και να τον ενισχύει στην ποιμαντορική του διακονία!
Χριστός Ανέστη!

Χριστιανοί Επιστήμονες

3 σχόλια:

  1. Γιατι ο κ Κοσμας δεν προτρεπει τους πιστους να εμβολιασθουν αφου εμπιστευεται την επιστημη ; Αυτο ειναι το κρισιμο , η σιωπη οδηγει σε αλλους συνειρμους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χριστιανοί Επιστήμονες, γιατί τόοοοοοσο μεγάλο κείμενο;
    Λίγα λόγια και καλά.Το πολύ το κύριε ελέησον......τι λένε;
    Το κρίσιμο το έθεσε ο κ. Πουρνάρας.ΤΕΛΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΙ ΣΕ ΜΈΛΕΙ ΕΣΕΝΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΣΕΛΙΔΑ Η ΣΥΝΟΠΤΙΚΆ ΓΡΑΜΜΈΝΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΑΝΑΡΤΉΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΊΝΕΙ Η ΟΥΣΊΑ, ΤΟ ΝΌΗΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΕΊΜΕΝΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.