ΣΤΟ ΜΥΤΙΚΑ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ
ΟΙ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΙΟΥΧΩΝ
ΙΑΜΑΤΙΚΩΝ ΝΕΡΩΝ!
Του Νίκου Θωμά Νταή.
σ. Συμβολαιογράφου.
Με δημοσιεύματα μου στις Εφημερίδες της Αιτωλοακαρνανίας και όχι μόνον (Μάρτιος 2013) καθώς και στην Εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΣ της Πάτρας (10-4-2016), όπως επίσης και στο διαδίκτυο, είχα επικαλεστεί το ενδιαφέρον της τότε Δημοτικής Αρχής και της τότε διοίκησης της 6ης ΥΠΕ, για την ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΙΟΥΧΩΝ ΙΑΜΑΤΙΚΩΝ ΝΕΡΩΝ ΤΟΥ ΜΥΤΙΚΑ.
Προ 15ετίας περίπου το ΙΓΜΕ διενέργησε δύο γεωτρήσεις έρευνας ιαματικών υδάτων, μία στην είσοδο του Μύτικα κοντά στη διασταύρωση των δρόμων με τον Επαρχιακό, κοντά στην παραλία και μία κοντά στο γήπεδο και πλησίον του νέου κτιρίου του κέντρου υγείας Μύτικα. Χρυσή ευκαιρία να συνδεθεί με το Κέντρο Υγείας, στο προαύλιο του οποίου προβλέπεται η κατασκευή κολυμβητηρίου λουομένων για τους ασθενείς, όπως με είχε ενημερώσει η ανάδοχος του έργου ανέγερσης του κτιρίου Μηχανικός κα Αικατερινή Τσιπά.
Από τις γεωτρήσεις, κατόπιν επιστημονικών αναλύσεων, προέκυψε, ότι τα νερά είναι θειούχα ιαματικά και μπορούν να ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ!
Παρ' όλο που παρήλθαν χρόνια το αναβλύζων «Λάλον ύδωρ» βοά, αλλά «εις ώτα μη ακουόντων» και παρ' όλο, που οι γεωτρήσεις έγιναν με σκοπό την αξιοποίησή τους και δαπανήθηκαν χρήματα του Δημοσίου! Και όμως τα νερά ρέουν στη θάλασσα να γιατρέψουν τα ψάρια και όχι τους ανθρώπους! Αν υπήρχε βούληση από τους ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ, Τοπική Αυτοδιοίκηση και 6η ΥΠΕ, θα υπήρχε η δυνατότητα να ενταχθεί η αξιοποίησή τους και η εκμετάλλευση τους σε κάποιο πρόγραμμα των ΕΣΠΑ, θέτοντάς την ένταξη του Δήμου στην ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΙΑΜΑΤΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΕΔΙΠΕ), όπως έκανε στη Θεσπρωτία ο Δήμος Σαγιάδας, με τα λασπόλουτρα στις εκβολές του Ποταμού Καλαμά, εντάσσοντας την επένδυση σε αναπτυξιακό πρόγραμμα.
Το 2016 σε επίσκεψη του στο Κέντρο Υγείας Μύτικα, συνοδεύσαμε τον Υποδιοικητή της 6ης ΥΠΕ κ. Μιλτιάδη Ζαμπάρα στα λασπόλουτρα στη θέση «Βούλκος», στην παραλία του Μύτικα, όπου ήταν και τα λασπόλουτρα της Αρχαίας Αλυζίας, τα οποία επισκέπτονταν για να κάνει τα λουτρά του ο αρχαίος Ρωμαίος Φιλόσοφος ΚΙΚΕΡΩΝ, και σήμερα τα επισκέπτονται ντόπιοι και ξένοι και βρίσκουν την ίαση τους από ρευματολογικές παθήσεις. Στη συνέχεια με τον κ. Ζαμπάρα, επισκεφτήκαμε την γεώτρηση στην είσοδο του Μύτικα και ο κ. Ζαμπάρας έπλυνε μάλιστα και τα χέρια του με το αναβλύζον νερό.
Έκτοτε και μέχρι σήμερα η κατάσταση έμεινε ΣΤΑΣΙΜΗ, παρ' όλο που η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ μετά επιδοτούσε τους Συνταξιούχους για να επισκέπτονται για την ίαση τους τα ιαματικά λουτρά.
Θεωρώ σκόπιμο να ΕΠΑΝΕΛΘΩ και να θίξω το λίαν ενδιαφέρον αυτό ΘΕΜΑ των ιαματικών νερών αλλά και των λασπόλουτρων και να το θέσω υπόψη της νέας Δημοτικής Αρχής και της νέας διοίκησης της 6ης ΥΠΕ, προς τους οποίους κοινοποιώ και τα δημοσιεύματα των παρελθόντων ετών για πλήρη ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥΣ. Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ! ΤΟΛΜΗΣΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ! «Οι καιροί ου μενετοί».
Τον ΑΡΧΟΝΤΑ δεν τον αναδεικνύει μόνον η ΑΡΧΗ («Αρχή άνδρα δείκνυσι»), αλλά και τα ΕΡΓΑ του και η ΠΡΟΣΦΟΡΑ του και κατά τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο Αγάθωνα, ας έχουν υπόψη τους οι ΑΡΧΟΝΤΕΣ το ρητό του: «ΤΟΝ ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΡΙΩΝ ΔΕΙ ΜΕΜΝΗΣΘΑΙ: ΠΡΩΤΟΝ ΜΕΝ ΟΤΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΑΡΧΕΙ. ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΝΟΜΟΥΣ ΑΡΧΕΙ. ΤΡΙΤΟΝ ΟΤΙ ΟΥΚ ΑΕΙ ΑΡΞΕΙ».
Μύτικας 24 Ιουνίου 2021
Νίκος Θωμά Νταής, σ. Συμβολαιογράφος
Επίτιμο Μέλος της Εθνικής Ομοσπονδίας Ιταλικού Τύπου
FEDERAZIONE NAZIONALE STAMPA ITALIANA (FNSI)
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.