Το σημερινό μας δημοσίευμα αφορά ένα πολύ σοβαρό θέμα και αναφερόμαστε
στην κατά πολύ μεγαλύτερη χρηματοδότηση από τα υπόλοιπα 4 Λιμενικά Ταμεία του Νομού Αιτ/νίας - πλην Ναυπάκτου (Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου, Αμφιλοχίας και Ακτίου - Βόνιτσας), την οποία εξασφάλισε το μικρότερο σε μέγεθος Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Ξηρομέρου, από το Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, με αριθμό πρωτοκόλλου έγκρισης 63887/02-10-2020, με τίτλο:
«Αναβάθμιση Υποδομών των Λιμένων Αστακού και Μύτικα στο Δήμο Ξηρομέρου» και συνολικό προϋπολογισμό 418.850,17 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν έχει καταστεί εφικτό αυτές οι τόσο κρίσιμες μελέτες για το παραλιακό μέτωπο Αστακού και Μύτικα να δημοπρατηθούν. Πρόκειται για μελέτες που θα δώσουν αφενός μία αναπτυξιακή ώθηση στο θέμα του θαλάσσιου τουρισμού και αφετέρου θα αντιμετωπίσουν και θέματα προστασίας των οικισμών από τη θάλασσα (Μύτικας).
Το ίδιο ισχύει για όλα τα Λιμενικά Ταμεία του νομού και τα αίτια είναι η γραφειοκρατία, η πολύπλοκη νομοθεσία, η συναρμοδιότητα πολλών Υπουργείων και οι πολλοί αργοί ρυθμοί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η τελευταία ενημέρωση που έχουμε, είναι ότι μετά από κάποιες αλλαγές που ζήτησε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ευρεία διαβούλευση με τον εξιδικευμένο Τεχνικό Σύμβουλο της Πράξης, προέκυψαν ορισμένες ποιοτικές τροποποιήσεις στο Τεχνικό Δελτίο της Πράξης, με στόχο τη βελτίωση προσθετικά των ωριμάνσεων των δύο λιμενικών εγκαταστάσεων Αστακού και Μύτικα.
Κατόπιν και αυτών των απαραίτητων τροποποιήσεων, η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ιεράς Πόλεως Μεσολλογίου, που έχει υπογράψει προγραμματική σύμβαση με το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου, πλέον φαίνεται εκτός απροόπτου πάλι, ότι είναι κοντά και θα προχωρήσει στην δημοπρασία των συνολικά 16 μελετών, που αφορούν τα παραλιακά μέτωπα Αστακού και Μύτικα.
Μιλάμε για μελέτες λιμενικών υποδομών, που έπρεπε να τις είχαμε χθες και στο Δήμο μας και δυστυχώς δεν είχαμε κάνει μέχρι σήμερα ούτε το απαραίτητο πρώτο βήμα, για να μπορούμε να διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις και υλοποίηση λιμενικών έργων.
Και όμως αυτοί που δεν έκαναν αυτά τα απαραίτητα, έρχονται σήμερα να σου πουν στη γειτονική Πάλαιρο κάνουν τουριστικό αγκυροβόλιο, εμείς γιατί όχι; Σωστό το ερώτημα. Και η απάντηση είναι η εξής. ΥΠΑΡΧΕΙ ΩΡΙΜΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙ ΑΥΤΟ;
Άφησε κάποιος από αυτούς που διοίκησε και δεν το ξέρουμε, σχετικές μελέτες λιμενικών έργων στα συρτάρια του Δήμου;
Αυτοί που διοίκησαν και θέτουν αυτά τα ερωτήματα, κοροϊδεύουν απλά και τίποτα λιγότερο ή περισσότερο.
Αυτές οι 18 μελέτες που τώρα εξασφαλίστηκαν και τώρα θα ΓΙΝΟΥΝ, επαναλαμβάνουμε είναι το αναπτυξιακό μέλλον του Αστακού και του Μύτικα και κατ' επέκταση του Δήμου Ξηρομέρου.
Δίχως ώριμες μελέτες, δεν υπάρχει χρηματοδότηση, δεν υπάρχει δημιουργία των απαραίτητων υποδομών, δεν υπάρχει ανάπτυξη. Αυτή είναι η χρονική σειρά και σήμερα είμαστε δυστυχώς στο πρώτο βήμα, όσον αφορά τουλάχιστον τον Μύτικα που γνωρίζουμε.
Αγκυλώσεις και γραφειοκρατία της Κεντρικής Διοίκησης και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποιο φημίζεται για τους αργούς ρυθμούς του, έχουν καθυστερήσει την δημοπρασία αυτών των κρίσιμων μελετών, όπως το ίδιο συμβαίνει και στα άλλα Λιμενικά Ταμεία, που τώρα είναι και αυτά σε διαδικασίες δημοπράτησης.
Όμως το ποσό υπάρχει και είναι δεσμευμένο μόνο γι αυτό το σκοπό και ευελπιστούμε σύντομα να είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την δημοπράτηση τους. Μαθαίνουμε ότι πλέον είμαστε πολύ κοντά.
Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Αστακό, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
Οι 9 μελέτες του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για Μύτικα, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
Η αμοιβή του εξιδεικευμένου Τεχνικού Συμβούλου, με χρηματοδότηση από ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ:
ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ.
ΑΥΤΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ.