Η υπάρχουσα ράμπα στο λιμάνι του Μύτικα πρέπει να μεταφερθεί εκτός οικισμού, στη θέση «Βορρός». Αβάσταχτη η όχληση για τον οικισμό και χωρίς κανένα όφελος.


Γράφει ο Γιώργος Πουρνάρας.
Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.

Όταν ολοκληρώθηκε(;) το υπάρχον λιμάνι του Μύτικα (τέλος της δεκαετίας του 2000), κατασκευάστηκε εντός αυτού μια ράμπα ανέλκυσης – καθέλκυσης σκαφών. Το λιμάνι είχε χαρακτήρα αλιευτικού καταφυγίου και η μελέτη του περιλάμβανε και την κατασκευή ράμπας για προφανείς λόγους: Να υπάρχει δυνατότητα για την ανέλκυση – καθέλκυση των αλιευτικών σκαφών σε περίπτωση ανάγκης, φόρτωση πυροσβεστικών οχημάτων για Κάλαμο – Κάστο κ.λπ.
Δεν έγινε τότε για να λειτουργήσει, όπως σήμερα, σαν ράμπα εξυπηρέτησης εκατοντάδων σκαφών που μπαινοβγαίνουν σε μια μέρα στο λιμάνι, δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην ανατολική είσοδο του οικισμού και στο χώρο του λιμανιού, χωρίς κανένα όφελος για τον οικισμό.
Η όχληση αυτή κάθε χρόνο είναι διαρκώς αυξανομένη, καθώς η χωρίς κανόνες λειτουργία του λιμανιού και ο χωρίς αντίτιμο ελλιμενισμός των σκαφών, έχει καταστήσει το λιμάνι του Μύτικα πρόσφορο προορισμό (πάρκινγκ σκαφών).
Υπόψη ότι η είσοδος – έξοδος προς το λιμάνι γίνεται μέσω μια στενής παραλιακής οδού πλάτους 5-5.50 μέτρων, διπλής κατεύθυνσης.
Φανταστείτε τι επικρατεί, ιδίως το καλοκαίρι και δη τα Σαββατοκύριακα, όταν διασταυρώνονται, με αντίθετη πορεία, 2 αυτοκίνητα με τρέιλερ σ’ αυτό το στενό δρόμο των 5 μ., που δεν έχει καν πεζοδρόμιο. Οι πεζοί κινδυνεύουν, ειδικά το σούρουπο – βράδυ που ο φωτισμός είναι ελλιπέστατος.
Η κατάσταση πλέον είναι εκτός έλεγχου, καθόσον η κίνηση σκαφών αυξάνεται κάθε χρόνο. Κάποιοι από μας τους περιοίκους, μόνιμους κατοίκους, ζητήσαμε ήδη από το 2009 με έγγραφο μας από την Κτηματική Υπηρεσία τη γνωμάτευση της για τη μετάθεση της ράμπας στην ΒΔ είσοδο του οικισμού, στη θέση «Βορρός».
Η Κτηματική Υπηρεσία με απαντητικό της έγγραφο, συμφώνησε με την πρόταση μας, υπέδειξε μάλιστα και το νομικό πλαίσιο για την έγκριση της σχετικής άδειας. Σημειωτέο ότι συμφώνησε και για τη δημιουργία μιας δεύτερης ράμπας στη θέση «Παλιομάγαζα», κοντά στην «Παλιόβαρκα», ώστε να μοιραστεί ο φόρτος της ράμπας του οικισμού (δείτε εδώ).
Όλα αυτά τα χρόνια που πέρασαν από τότε (κοντά 15 χρόνια), παρά την έγγραφη αυτή πρόταση των κατοίκων και της Κτηματικής Υπηρεσίας προς το Δημοτική Αρχή της Αλυζίας αρχικά και του Ξηρόμερου στη συνέχεια, δεν έγινε απολύτως τίποτα.
Δεν είναι δυνατόν όμως να συνεχιστεί αυτή η αδράνεια, πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία για την κατασκευή ράμπας στο «Βορρό» με τη λήψη της σχετικής άδειας.
Σημειώνω ότι στη θέση αυτή στην είσοδο του οικισμού, υπάρχει δημοτική έκταση 2 στρεμμάτων περίπου, όπου είναι δυνατή η προσωρινή στάση και στάθμευση οχημάτων, τρέιλερ κ.λπ, ώστε να μη δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Εννοείται ότι πρέπει να γίνει μια στοιχειώδης κυκλοφοριακή ρύθμιση γι αυτό. Ο Δημοτικός αυτός χώρος θα μπορούσε να δοθεί σε κάποιον ιδιώτη με αντίτιμο και να αποφέρει και κάποιο έσοδο στον Δήμο, αλλά κυρίως να υπάρχει κάποιος υπεύθυνος για τη ρύθμιση και λειτουργία του χώρου και να αποφεύγεται ο συνωστισμός.



Γνωρίζω ότι πρόκειται να προκηρυχτούν κάποιες μελέτες από το Λιμενικό Ταμείο Ξηρόμερου σχετικές με το λιμάνι του Μύτικα (χερσαία ζώνη), την παράκτια ζώνη, τη οροθέτηση τουριστικού καταφυγίου κλπ. Οι μελέτες αυτές θα μπορούσαν να περιλάβουν και τη μελέτη για την άδεια της νέας ράμπας. Όμως, επειδή είναι σίγουρο ότι θα αργήσουν να τελεσιδικήσουν, η ράμπα πρέπει να αδειοδοτηθεί αυτοτελώς.
Δεν πρόκειται για ιδιαίτερα απαιτητική μελέτη, προσωπικά είμαι διαθέσιμος να συνδράμω στη σύνταξη της. (δείτε παρακάτω ανάλογη ράμπα που κατασκευάστηκε πρόσφατα δίπλα στη γέφυρα Ρίου –Αντιρρίου).




Η υπάρχουσα ράμπα στο λιμάνι πρέπει να σφραγιστεί και να χρησιμοποιείται μόνον σε έκτακτες περιπτώσεις. Δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί αυτό το καθεστώς που δημιουργεί αβάσταχτες συνθήκες όχλησης εντός του οικισμού, χωρίς κανένα όφελος για κανέναν.
Η ράμπα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, και να γίνει στο «Βορρό». Είναι προφανή τα οφέλη για τον οικισμό, αφού τα σκάφη θα οδηγούνται μέσω της επαρχιακής οδού στο σημείο αυτό στην είσοδο του, χωρίς κυκλοφοριακά προβλήματα.

4 σχόλια:

  1. Είναι εκτεθιμένο σε όλους τους καιρους εκτος του βορριά το σημείο , αυτος ο απλός κυμματισμός που εχει μονιμα θα γίνονται ζημιές η δε θα μπορει απλα να γίνει καθέλκυση εκει γενικοτερα στα σκαφη, με λιγα παραπανω μποφορ ούτε λόγος.. αντί λοιπόν να τηρηθούν τα μετρα και να παρκάρουν στο κοινόχρηστο ήδη χωρο ανατολικα και να γινει μελετη φωτισμου κλπ κλπ προτείνετε να γίνει κάτι τελείως λάθος.. επίσης στο λιμάνι που εχει πλάτωμα γινεται μανούβρα χωρίς διακοπή της κυκλοφορίας , εκει στο βούλκο θα γίνεται αναστροφή για καθελκυση και θα κλείνουν και οι δυο κατευθυνσεις.. μπορώ να σκεφτώ ολη μερα αρνητικά για τη προταση αυτη ενω πολυ λιγοτερα αρνητικα αν γινει μια μικρη αναπλαση/μελετη στην ηδη υπαρχουσα γλυστρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πιό απάνεμο σημείο είναι σε αυτην την τοποθεσία.
      Και εκεί κάνει και για ξεχωριστό τουριστικό αγκυροβόλιο με απεριόριστη χωρητικότητα μεγάλων και μικρότερων σκαφών.

      Διαγραφή
  2. Τα καλά και συμφέροντα, όπως πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η τουριστικη αναπτυξη ενος τοπου δεν γινεται με μαγικα ραβδια,ουτε απο το καφενειο.Γινεται με εργα αναπλασης απο την τοπικη αυτ/ση και με ιδιοτικες επενδησεις.Υπαρχει χωρος για πανω απο μια ραμπα,εκτος μυτικα.Οι επισκεπτες θα εξηπηρετουντε καλυτερα,χωρις τα υπαρχοντα αρνητικα προβληματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.