ΕΤ3, ΤΡΙΤΗ 28/1 στις 23:00, ''Η εποχή των εικόνων''. Η 60η Μπιενάλε 2024, με το Ξηρόμερο/Dryland να εκπροσωπεί την Ελλάδα.


ΕΤ3, ΤΡΙΤΗ 28/1 στις 23:00, ''Η εποχή των εικόνων''.
Η Κατερίνα Ζαχαροπούλου επισκέπτεται και παρουσιάζει σε δύο μέρη την 60η ΜΠΙΕΝΑΛΕ ΒΕΝΕΤΙΑΣ 2024. Είναι η 10η φορά που η εκπομπή παρουσιάζει τον σημαντικότερο θεσμό για την παγκόσμια εικαστική σκηνή εστιάζοντας σε έργα, καλλιτέχνες και χώρες των οποίων η παρουσία δημιουργεί έντονες εντυπώσεις, συναισθήματα και έννοιες.
Το Ξηρόμερο/Dryland εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 60η Διεθνή Έκθεση Τέχνης – La Biennale di Venezia. Ένα διαμεσικό συλλογικό έργο σε σύλληψη των Θανάση Δεληγιάννη και Γιάννη Μιχαλόπουλου με συνδημιουργούς την Έλια Καλογιάννη, τον Γιώργο Κυβερνήτη, τον Κώστα Χαϊκάλη και τον Φώτη Σαγώνα. Επιμελητής της ελληνικής συμμετοχής ήταν ο Πάνος Γιαννικόπουλος.
Ξηρόμερο/Dryland λοιπόν, με το όνομα του Ξηρομέρου να ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μέσα από την 60η Biennale, όπου πέρασαν εκατομμύρια επισκέπτες σύμφωνα με τις ανακοινώσεις.
Ο τίτλος της 60ης Μπιενάλε 2024 είναι «Foreigners Everywhere –Stranieri Ovunque», Ξένοι Παντού, ειπωμένος και εικονοποιημένος σε όλες τις γλώσσες μηδέ εξαιρουμένων και όσων σταδιακά χάνονται. Διευθυντής της 60ης Μπιενάλε Βενετίας ήταν ο Βραζιλιάνος επιμελητής Adriano Pedrosa, ο οποίος έδωσε έμφαση και φωνή σε καλλιτέχνες και κολεκτίβες του Παγκόσμιου Νότου.
Η Κατερίνα Ζαχαροπούλου αφηγείται με έναν προσωπικό τρόπο τα όσα είδε στην Μπιενάλε σε δύο επεισόδια. Στο Α’ μέρος παρουσιάζει τα Εθνικά περίπτερα της Ελλάδας, της Αιγύπτου με το εξαιρετικό οπερατικό έργο του Wael Shawky “Drama 1882», της Αυστραλίας που κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή με το έργο «Συγγενείς και Φίλοι» του Αβορίγινα καλλιτέχνη Archie Moore, των Η.Π.Α με το έργο του αυτόχθονα Αμερικανού Geffrey Gibson,το περίπτερο της Αγγλίας με το έργο του Γκανέζου-Βρετανού John Akomfrah, το Γερμανικό περίπτερο με τα έργα των Ersan Mondtag και Yael Bartana, και ακόμη τα περίπτερα των Σκανδιναβικών χωρών, της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Ισπανίας.
Ιδιαίτερος χρόνος δίνεται στο Ελληνικό περίπτερο και στο συλλογικό έργο «Ξηρόμερο/Dryland». Η Κατερίνα Ζαχαροπούλου συναντά τον επιμελητή της έκθεσης Πάνο Γιαννικόπουλο και δύο από τους δημιουργούς της εγκατάστασης στους οποίους ανήκει η σύλληψη, τους Θανάση Δεληγιάννη και Γιάννη Μιχαλόπουλο.
Η περιήγηση συνεχίζεται στο Κεντρικό Περίπτερο στα Τζιαρντίνι όπου καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο με έμφαση στον Παγκόσμιο Νότο σχολιάζουν ιστορικότητες σε σχέση με τον μοντερνισμό, την απεικόνιση των Μαύρων στην ιστορία της τέχνης, την αποικιοκρατία και τις μορφές της, τις queer ταυτότητες, τους Αφρικανούς καλλιτέχνες και τις τεχνικές τους στη ζωγραφική, τη γλυπτική και την λαϊκή τέχνη και πλήθος άλλων ιστοριών για ζητήματα καταπίεσης, διασποράς, εκτοπισμών, καθώς και έργα γύρω από την θέση της γυναίκας στη Μ. Ανατολή.

Σύνδεσμος εκπομπής:

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.