Με αφορμή την ολοκλήρωση της ΕΔΕ που ενήργησε ο Δήμος Ξηρομέρου για την υπόθεση των δημοτικών τελών στον πρώην Δήμο Αλυζίας, επιδιώξαμε και είχαμε μια συζήτηση με τον πρώην Αντιδήμαρχο κ. Σπύρο Λύτρα, ο οποίος ως εκ της θέσεως και των καθηκόντων του γνωρίζει την υπόθεση από πρώτο χέρι. Η συζήτηση, εκτός από το επίμαχο αυτό θέμα επεκτάθηκε και σε άλλα ζητήματα όπως το πρόβλημα της στέγασης του Νηπιαγωγείου, η πορεία του έργου κατασκευής βιολογικού καθαρισμού στην Αλυζία, η παραίτησή του από τη θέση του Αντιδημάρχου, κ.α. Σας παραθέτουμε τα όσα μας είπε και δέχθηκε να τα μεταφέρουμε μέσα από το Blog μας.
Για το θέμα της εκκρεμότητας στη διαλεύκανση της υπόθεσης των δημοτικών τελών και της διενέργειας ΕΔΕ:
Θα ήθελα εξ αρχής να δηλώσω κατηγορηματικά ότι όσα θα σας πω τα έχω πει και στα δημοτικά συμβούλια, όσες φορές συζητήθηκε αυτό το θέμα, και στις εύλογες ερωτήσεις που δεχόμουν κάθε φορά από συνδημότες μας, αλλά και σε σχετικές συζητήσεις που έτυχε να παρευρεθώ. Το πρόβλημα όμως τις περισσότερες, δυστυχώς, φορές ήταν ότι δεν εισακουόμουν, διότι όπως είναι γνωστό, στην Ελλάδα όλοι γνωρίζουμε τα πάντα καλύτερα από τους άλλους, ακόμα και από αυτούς που είναι αρμόδιοι ή χειριστές του θέματος για το οποίο συζητάμε. Επί του συγκεκριμένου θέματος λοιπόν:
· Δεν επρόκειτο για κάτι που δεν είχαμε ιδέα. Εγώ που δεν ζούσα μόνιμα στην Αλυζία είχα γίνει μάρτυρας σχετικών συζητήσεων και στο Μύτικα και στην Κανδήλα, πολύ πριν από τις εκλογές του 2010. Είναι κάτι που έχουν επισημάνει και αρκετοί αναγνώστες του ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS σε σχετικά με την υπόθεση σχόλιά τους. Δεν επρόκειτο λοιπόν για κεραυνό εν αιθρία όπως θέλουν κάποιοι να μας πείσουν. Επίσης, η εξέταση της δεν άρχισε με καθυστέρηση και κάποιους μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της από τη νέα δημοτική αρχή, αλλά μέσα στον πρώτο μήνα της θητείας της, ούτε μετά από καταγγελίες δημοτών που ελάμβαναν χαρτιά με τα οποία εκκαλούν το να πληρώσουν, όπως θα φανεί από όσα θα σας πω παρακάτω.
· Η νέα Καλλικρατική δημοτική αρχή ασχολήθηκε αμέσως με το θέμα αφού τον Ιανουάριο του 2011, μόλις δηλαδή ανέλαβε, διαπιστώθηκε ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή στην Αλυζία είχε αποστείλει λογαριασμούς ύδρευσης για το 2ο εξάμηνο του 2010 πριν από τη λήξη του έτους και το σημαντικότερο χωρίς προηγουμένως να έχει συνταχθεί και αποσταλεί στη ΔΟΥ Βόνιτσας ο σχετικός βεβαιωτικός κατάλογος, όπως κανονικά προβλέπονταν προκειμένου να γίνει η είσπραξη. Αποτέλεσμα ήταν να βρεθούν στα χέρια της υπαλλήλου χρήματα τα οποία είχε εισπράξει η ίδια, αλλά και τα ΕΛΤΑ, τα οποία δεν μπορούσαν να παραδοθούν στο ταμείο του νέου πλέον Δήμου, χωρίς να αποκαλυφθεί η υπόψη παρατυπία. Τελικά παραλήφθηκαν από επιτροπή μαζί με τις σχετικές αποδείξεις και στη συνέχεια συντάχθηκε βεβαιωτικός κατάλογος και έγιναν οι διαγραφές, σε ότι αφορούσε τους λογαριασμούς του 2ου εξαμήνου 2010. Με αφετηρία αυτό το γεγονός, πριν ακόμα έρθει στο φως της δημοσιότητας το θέμα από την αξιωματική αντιπολίτευση το Φεβρουάριο του 2011, εμείς είχαμε ήδη συγκεντρώσει αρκετά στοιχεία που έδειχναν ότι η είσπραξη των δημοτικών τελών στον πρώην Δήμο Αλυζίας έπασχε και όλα τα προηγούμενα χρόνια. Στο μεταξύ, βρίσκονταν σε εξέλιξη η απογραφή των περιουσιακών στοιχείων και της οικονομικής κατάστασης των πρώην συνενωθέντων Δήμων και η συλλογή αποδείξεων πληρωμής από δημότες που στις μηχανογραφικές καταστάσεις φέρονταν ως οφειλέτες, παρά το γεγονός ότι είχαν πληρώσει. Παράλληλα αποφασίστηκε η απομάκρυνση της υπαλλήλου από την ταμειακή υπηρεσία (ούτε η ειδικότητά της το προέβλεπε, ούτε υπήρχε σχετική απόφαση Δημάρχου για την άσκηση καθηκόντων στην υπόψη υπηρεσία) και η διενέργεια πρόχειρης εξέτασης από υπάλληλο του Δήμου. Επίσης, διακόπηκε η συνεργασία με τα ΕΛΤΑ για την είσπραξη των τελών ύδρευσης, αφού όπως διαπιστώθηκε η σχετικά απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του πρώην Δήμου Αλυζίας δεν είχε εγκριθεί από την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος. Είναι κάτι που θα θυμάστε αφού έγινα αποδέκτης πολλών παραπόνων για την απόφαση αυτή από πολλούς δημότες, ιδιαίτερα στο Μύτικα. Μετά από αυτά, η αξιωματική αντιπολίτευση είτε επειδή, κατά τη δική μου άποψη, έλαβε γνώση της υπόθεσης, είτε επειδή όπως λέει η ίδια ο αρχηγός της διαπίστωσε ότι ήταν χρεωμένος για λογαριασμό που είχε εξοφλήσει, έφερε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο. Σχεδόν ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε και η απογραφή του πρώην Δήμου Αλυζίας από την οποία προέκυψε ότι υπήρχε μια απόκλιση 31.000 ευρώ περίπου στο σύνολο των οφειλομένων δημοτικών τελών, μεταξύ των μηχανοχραφικών καταστάσεων του πρώην Δήμου και των καταστάσεων της ΔΟΥ Βόνιτσας που εκτελούσε χρέη ταμειακής υπηρεσίας του Δήμου. Να τονίσω εδώ ότι όλα αυτά ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν μέσα σε έναν περίπου μήνα, αφότου ανέλαβα τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου Αλυζίας.
· Με βάση τα παραπάνω πραγματικά περιστατικά δε νομίζω ότι αμφισβητεί κάποιος το εύλογο της δημιουργίας σοβαρών υπονοιών για πρόκληση θετικής ζημιάς στο Δήμο, αλλά και στους δημότες. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι η ευθύνη για τη σωστή λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου ανήκει στους αιρετούς, οι οποίοι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τον διοικούν, ήταν αρκετό για να μας οδηγήσει στην απόφαση να στείλουμε έγγραφο στην ΠΔΕ στις αρχές Μαρτίου του 2011, με το οποίο ζητούσαμε τη διενέργεια ελέγχου. Αυτό εξάλλου προβλέπεται σαφώς σε τέτοιες περιπτώσεις σύμφωνα με το άρθρο 141 του Ν. 3463/06 (Δημοτικός & Κοινοτικός Κώδικας). Σύμφωνα με το υπόψη άρθρο ο καταλογισμός της ζημιάς σε βάρος των υπευθύνων οργάνων του Δήμου γίνεται με αιτιολογημένη απόφαση Τριμελούς Επιτροπής που συγκροτεί ο Γ.Γ. της Περιφέρειας, ύστερα από αίτηση του Δήμου, αυτεπάγγελτα ή μετά από αίτηση οποιουδήποτε δημότη. Η Επιτροπή αυτή αποτελείται από α) τον Πρόεδρο Πρωτοδικών της έδρας του νομού ή τον αναπληρωτή του που ορίζει ο ίδιος β) τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο νομό και γ) τον Πρόεδρο του ΔΣ της Τοπικής Ένωσης Δήμων του νομού, αναπληρούμενο σε περίπτωση κωλύματος από τον Αντιπρόεδρο αυτής. Καθήκοντα γραμματέα εκτελεί υπάλληλος κλάδου ΠΕ της Περιφέρειας που ορίζεται από το Γ.Γ.
· Αμέσως μετά την υποβολή του παραπάνω αιτήματος αποφασίστηκε να σταλούν σε όλους τους δημότες της Αλυζίας ειδοποιήσεις με τα ανεξόφλητα δημοτικά τέλη (χρέη) που ο καθένας φαίνονταν ότι είχε στους σχετικούς καταλόγους του πρώην δήμου Αλυζίας. Αυτό έγινε αφενός μεν για να ενημερωθούν όλοι οι δημότες για τα χρέη τους, αφετέρου δε όσοι είχαν αποδείξεις πληρωμής ή άλλα αποδεικτικά στοιχεία να τα προσκομίσουν, προκειμένου να διαπιστωθεί από την προαναφερθείσα επιτροπή, όταν θα ερχόταν για τον έλεγχο, το ύψος του χρηματικού ποσού που δεν είχε καταγραφεί στα έσοδα του Δήμου, όπως κανονικά θα έπρεπε. Τότε λοιπόν και γι αυτό το λόγο στάλθηκαν για πρώτη φορά τα επίμαχα ΄΄ειδοποιητήρια΄΄. Πλήθος δημοτών ήρθε στο γραφείο μου και συλλέχθηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες αποδείξεις και πληροφορίες προκειμένου να τεθούν υπόψη της επιτροπής, που δυστυχώς δεν ήρθε ακόμη για τον έλεγχο. Αποδείξεις ποσού 11.000 περίπου χιλιάδων ευρώ αποφασίστηκε στις αρχές του 2012 από το δημοτικό συμβούλιο να διαγραφούν, η απόφαση αυτή όμως δεν εγκρίθηκε από την ΠΔΕ για τυπικούς διαδικαστικούς λόγους.
· Επειδή η απάντηση στο αίτημα του Δήμου από την Περιφέρεια καθυστερούσε, μετά από συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο κατόπιν σχετικού ερωτήματος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αποφασίστηκε ομόφωνα να υποβληθεί ανάλογο αίτημα στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και στο Υπουργείο Οικονομικών, με κοινοποίηση στην Εισαγγελία Λευκάδος. Για τη σύνταξη δε του υπόψη εγγράφου συνεργάστηκα εγώ ο ίδιος με τον αρχηγό της αντιπολίτευσης, επέβλεψα προσωπικά για την εξασφάλιση της αποστολής του, τον ενημέρωσα σχετικά και του παρέδωσα αντίγραφο. Λίγο μετά, κοινοποιήθηκε στο Δήμο έγγραφο της ΠΔΕ που αποστέλλονταν στο Υπουργείο Οικονομικών και ζητούσε τη διενέργεια οικονομικού ελέγχου στον πρώην δήμο Αλυζίας από την αρμόδια Οικονομική Επιθεώρηση, προφανώς σε εφαρμογή του άρθρου 168 του Ν. 3463/06. Στη συνέχεια και μέχρι την παραίτησή μου από τη θέση του Αντιδημάρχου, ακόμη και μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε καμία εξέλιξη. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο ο Γ.Γ. της Περιφέρειας πρέπει να δώσει την εντολή στην προαναφερθείσα επιτροπή να επιληφθεί της αιτήσεως του Δήμου, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) ετών, που αρχίζει αφότου έληξε η δημοτική περίοδος.
· Ερχόμαστε τώρα στο αίτημα που υποβλήθηκε, συζητήθηκε και εγκρίθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, για τη διενέργεια ΕΔΕ και την αποστολή της υπόθεσης στον εισαγγελέα για τον εντοπισμό των ΄΄ενόχων΄΄ της ΄΄κατάχρησης΄΄, όπως ακούστηκε από πολλά στόματα στην υπόψη συνεδρίαση. Από κάποιους δε φωτογραφίζονταν και πρόσωπα. Εκεί, εγώ τόνισα για πολλοστή φορά ότι ΄΄ένοχοι΄΄ και ΄΄κατάχρηση΄΄ δεν υπάρχουν μέχρι αυτό να αποδειχθεί αρμοδίως. Επίσης, ότι η προβλεπόμενη από το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο διαδικασία για τη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν αυτή που ακολούθησε ο Δήμος Ξηρομέρου. Τυχόν ευθύνες υπαλλήλων του πρώην δήμου Αλυζίας ή άλλων προσώπων θα προκύψουν, όπως τόνισα, μέσα από αυτή τη διαδικασία και θα αποδοθούν στη συνέχεια. Η διενέργεια ΕΔΕ από το Δήμο δεν προβλέπεται από τη στιγμή που στην υπόθεση, όπως προαναφέρθηκε, εμπλέκονται αιρετοί. Και σωστά κατά την άποψή μου, αφού το όποιο αποτέλεσμά της θα ήταν εύκολο να αποδοθεί σε πολιτικά κίνητρα και να αμφισβητηθεί από τους θιγομένους. Παρόλα αυτά, στην υπόψη συνεδρίαση και εγώ τάχθηκα υπέρ της αποστολής της υπόθεσης στον εισαγγελέα μόνο και μόνο επειδή η υπόθεση χρονοτριβούσε και για να μην κατηγορηθώ ότι επιδιώκω τη συγκάλυψη. Κάτι που μερικοί είχαν ήδη αρχίσει να κάνουν. Τόνισα δε ότι στον εισαγγελέα μπορούσαν και έπρεπε κατά την άποψή μου να είχαν προσφύγει όσοι δημότες είχαν θεωρήσει τον εαυτό τους θιγόμενο από την όλη υπόθεση.
· Τελικά η ΕΔΕ έγινε και το αποτέλεσμά της, όπως έγινε γνωστό, ήταν ότι δεν κατέστει δυνατός ο εντοπισμός της ζημιάς που προέκυψε ούτε συγκεκριμένων ενόχων και προτείνεται η διενέργεια οικονομικού ελέγχου. Το δε πόρισμα υποβλήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στον Εισαγγελέα. Κατά την ταπεινή μου άποψή οδηγηθήκαμε σε αυτό που έκανε σε δυο μόλις μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της η παρούσα δημοτική αρχή. Στο αυτονόητο και προβλεπόμενο εκ του νόμου, στην υποβολή αιτήματος για τη διενέργεια οικονομικού ελέγχου! Τα συμπεράσματα δικά σας.
Για το θέμα της στέγασης του Νηπιαγωγείου Μύτικα:
Ήταν ένα από τα πρώτα θέματα που εξέτασα ως Αντιδήμαρχος Αλυζίας για δυο λόγους. Πρώτον και σημαντικότερον για το απαράδεκτο του φαινομένου να γίνεται εισαγωγική εκπαίδευση νηπίων σε λυόμενα και μάλιστα σε κακή κατάσταση και δεύτερον διότι το ένα από αυτά βρίσκεται σε ιδιωτικό και με τη σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών, επί του παρόντος, χώρο. Και λέω επί του παρόντος διότι τότε από τη νέα δημοτική αρχή, ξεκίνησε η διαδικασία για την ανάθεση της σύνταξης πράξης προσκύρωσης και αναλογισμού προς διάνοιξη της προβλεπόμενης από το υφιστάμενο σχέδιο πόλης του Μύτικα κάθετης οδού, από την παραλιακή οδό μέχρι και την ιδιοκτησία των κληρονόμων Παν. Λίλλα, μπροστά από την οικία του κ. Συργιάννη Ζώη. Κάτι που σύμφωνα με το μηχανικό στον οποίο ανατέθηκε το έργο (κ. Πουρνάρας Γ.) αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Τότε λοιπόν, αφού πήρα τη γνώμη αρμόδιων εκπαιδευτικών και σε συνεργασία με τον Πρόεδρο της Τ.Κ. Μύτικα, πρότεινα στην υπεύθυνη για τα θέματα παιδείας Αντιδήμαρχο, τη μεταφορά του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο όπου υπήρχε και υπάρχει και σήμερα διαθέσιμος και επαρκής χώρος, καθώς επίσης και ανεξάρτητη είσοδος με ανεξάρτητο προαύλιο χώρο. Εξασφαλίσαμε δε και τα απαραίτητα χρήματα για τις απαιτούμενες επισκευές και τροποποιήσεις και προχωρήσαμε στη διαδικασία νομιμοποίησης του κτηρίου του Δημοτικού Σχολείου, για το οποίο δεν υπάρχει οικοδομική άδεια από την εποχή που κτίστηκε! Και ενώ όλα είχαν αποφασιστεί η υπόθεση ναυάγησε διότι, όπως με ενημέρωσε η Αντιδήμαρχος και ο Πρόεδρος, η τότε Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου διαφώνησε.
Από την αναρτηθείσα στις 26 Φεβ 2013 στο Blog σας επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (δείτε
εδώ), ενημερώθηκα για το αίτημα μετεγκατάστασης του Νηπιαγωγείου. Αμέσως ήρθα σε επαφή με τον Αντιδήμαρχο κ. Ταμπάκη Ηλία και το μέλος του Συλλόγου κ. Πουρνάρα Γεώργιο, λόγω και της ιδιότητος του ως μηχανικού, και αφού διαπίστωσα ότι συμφωνούν με την παλαιότερη πρότασή μου, την επανέφερα στην αρμόδια και σήμερα Αντιδήμαρχο κ. Κουμανδράκη-Σαμαρά. Όπως με διαβεβαίωσε η ίδια κατ’ ιδίαν, αλλά και στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο που έθεσα το θέμα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης των προβλημάτων του Γυμνασίου Αστακού, μέχρι το καλοκαίρι θα έχει λυθεί το πρόβλημα με αυτόν τον τρόπο.
Με το θέμα της κατασκευής νέου κτηρίου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, ασχολούμαστε από την αρχή της θητείας μας και έχουν δρομολογηθεί ενέργειες τις οποίες παρακολουθεί και συνεχίζει ο σημερινός Αντιδήμαρχος κ. Ταμπάκης Ηλίας με τον οποίο συνεργαζόμουν και συνεργάζομαι άψογα μέχρι σήμερα.
Για το έργο του βιολογικού καθαρισμού:
Όπως σας είχα ενημερώσει και παλαιότερα το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ τον Ιούνιο του 2012, μετά από μεγάλη προσπάθεια απεμπλοκής του από δικαστικές περιπέτειες στις οποίες είχε εμπλακεί, λόγω αγωγών κατά της απόφασης ανάθεσης της μελέτης του. Σήμερα, το παρακολουθεί ο κ. Ταμπάκης και από όσο γνωρίζω από τον ίδιο, οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου έχουν προχωρήσει αρκετά ικανοποιητικά.
Για την παραίτησή του:
Πιστεύω στην παροιμίες διότι αυτές αποτελούν τη συμπύκνωση της λαϊκής φιλοσοφίας. Μια από αυτές λέει, το μοναστήρι να είναι καλά και από καλόγερους να φαν κι οι κότες. Δεν έχει λοιπόν και τόση σημασία η παραίτησή μου από πλευράς προσώπων. Όταν την υπέβαλα πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω ότι έπρεπε να το κάνω, γιατί έτσι προσέφερα στον τόπο περισσότερο από όσο αν συνέχιζα να ασκώ τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου. Αν διαβάσετε προσεκτικά αυτά που έγραψα στην ανοιχτή επιστολή μου (δείτε
εδώ) προς το Δήμαρχο θα καταλάβετε τι εννοώ. Ειδικά σήμερα που η χώρα μας διέρχεται μια σοβαρή κρίση σε πολλούς τομείς, έχει αυξηθεί η σημασία του σεβασμού των νόμων και των θεσμών. Αυτό αποτελεί απαραίτητο συστατικό του καλύτερου πολιτεύματος που εφαρμόστηκε ποτέ στην ανθρωπότητα, της Δημοκρατίας. Για τη διασφάλισή του όμως είναι απαραίτητη και η κοινωνία των ενεργών πολιτών, για τον αντικειμενικό και ορθολογικό έλεγχο και αξιολόγηση των αιρετών. Σε αυτό πάσχουμε σήμερα και αυτό προσπάθησα, χωρίς επιτυχία δυστυχώς οφείλω να ομολογήσω, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου. Αρκεί να σας αποκαλύψω ότι στο πλαίσιο της περίφημης ΕΔΕ για το θέμα των δημοτικών τελών στην Αλυζία, κλήθηκαν να καταθέσουν πάνω από είκοσι (20) δημότες από όλα τα χωριά μας, οι οποίοι είχαν προσκομίσει αποδείξεις αλλά εξακολουθούν να είναι χρεωμένοι. Από αυτούς προσήλθαν μόνο τέσσερις (4). Κατά τα άλλα στα καφενεία όλοι μας παίρνουμε θέση και βγάζουμε αποφάσεις. Πρέπει οπωσδήποτε να ενεργοποιηθεί τάχιστα ο θεσμός της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης και να αποτελέσει φιλοδοξία και τίτλο τιμής η συμμετοχή σε αυτή για όλους. Μεγάλη σημασία έχει επίσης ο εθελοντισμός. Προσπάθησα και για δυο αλλά δεν τα κατάφερα όσο έπρεπε. Εύχομαι στους επερχόμενους να τα καταφέρουν καλύτερα. Από τη θέση του δημοτικού συμβούλου και του απλού δημότη μετά από ένα χρόνο περίπου θα συμβάλω όσο μπορώ σε αυτή την κατεύθυνση. Στον τόπο μας υπάρχουν αξιόλογοι άνθρωποι που προσπαθούν, με βοήθησαν στο έργο μου και τους ευχαριστώ. Το πρόβλημα είναι ότι η περισσότεροι από αυτούς, που αποτελούν και την συντριπτική πλειοψηφία, παραμένουν ανενεργοί και αφήνουν το έδαφος για εκμετάλλευση στους λίγους που έχουν μολυνθεί από τον επαγγελματισμό που έχει επικρατήσει στην πολιτική ζωή του τόπου. Θα πρέπει όμως να ομολογήσω ότι από τον Ιανουάριο του 2011 που ανέλαβε η παρούσα δημοτική αρχή, λαμβάνοντας υπόψη και την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες και πολλά θέματα άνοιξαν και δρομολογήθηκαν, ειδικά στην Αλυζία. Ελπίζω κάποια στιγμή να μπορέσουμε με ηρεμία να τα συζητήσουμε. Ασφαλώς θα μπορούσαν να έχουν γίνει περισσότερα αν, όπως είπα παραπάνω λειτουργούσαμε όλοι πιο θεσμικά και πιο συλλογικά, απαλλαγμένοι από το σύνδρομο του παντογνώστη ή ξερόλα όπως θα λέγαμε στην καθομιλουμένη, σεβόμενοι τις απόψεις των ειδημόνων και όχι των πολλών, όπως διδαχθήκαμε από τον γνωστό σε όλους φιλόσοφο πρόγονό μας το Σωκράτη. Και αυτές μετά από σκέψη και όχι άκριτα ασφαλώς.
Η ευθύνη της σωστής λειτουργίας των υπηρεσιών, κατά την γνώμη μας , ασκείται και ανήκει στους υπαλλήλους και ιδιαίτερα στους ασκούντας διοίκηση και έχοντας θέση ευθύνης (Προϊστάμενοι).Για κάθε πράγμα υπάρχει νομικό πλαίσιο στο οποίο προστρέχουν οι υπάλληλοι και εφαρμόζουν τους νόμους απο τους οποίους διέπονται κάθε πράξεις τόσο των Αιρετών όσο και των υπαλλήλων.Κανένα έγγραφο δεν φεύγει προς καμία κατεύθυνση δίχως την υπογραφή του υπαλλήλου που έχει την ευθύνη (Προϊστάμενος- Διευθυντής ). Τωρα για την ΕΔΕ ; ολοι μας διαβάσαμε οτι η ΕΔΕ που εδωσε εντολή ο Δήμαρχος κ.Σαμαράς (5-Νοεμ. 2012 ) είχε συγκεκριμένη εντολή να γίνει για ένα πρόσωπο υπαλλήλου του τ. Δήμου Αλυζίας. Οσο για το πόρισμα ; Επισήμως δεν το γνωρίζουμε , δηλ. το δια ταύτα του κειμένου του πορίσματος...εννοώ. Δεν εχει νόημα εμεις οι απλοι πολίτες να ασχοληθούμε άλλο με ενα θέμα για το οποίο δεν εχουμε καθαρή ενημέρωση. Απλά θα αναμένουμε την χρονική περίοδο των εκλογών (Ιουνιος 2014) για να κρίνουμε , αναλόγως τον καθένα Σύμβουλο για με τις μέχρι τώρα πράξεις του . Προσωπικά αισθάνομαστε ακόμη και τωρα ανημέρωτοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι λίγο διαφορετικά.
ΔιαγραφήΠροιστάμενος στο Δήμο και πάνω και από τους διοικητικούς υπαλλήλους είναι ο εκάστοτε Δήμαρχος μαζί με τους Αντιδημάρχους. Το λέει ο νόμος όχι εγώ.
1019 δεν ειναι ετσι. οι υπαλληλοι με τους προισταμενους και τους διυεθυντες τους και τους τμηματαρχες ειναι αυτοι που κατεχουν την νομοθεσια, ετοιμαζουν γφακελους-εγγραφα-εισερχομενα εξερχομενα, εισηγουνται στους αιρετους και αυτοι στα γραφεια τους υπογραφουν τα εγγραφα τους. αυτοι λειτουργουν τον δημο, συμφωνα βεβαια με τις αποφασεις του δημοτικου συμβουλιου,οικονομικης επιτροπης και ποιοτητας ζωης κλπ. οι αιρετοι φυσικα ειναι προισταμενοι και διοικουν τον δημο αλλα η λειτουργια σε ολα τα επιπεδα ανηκει στους υπαλληλους.ο αιρετος δεν συντασει εγγραφα,ειναι στο γραφειο του εννοειται και καθε πρωι μεχρι το μεσημερι οι αρμοδιοι υπαλληλοι τους φερνουν τα εγγραφα που πρεπει να ετοιμαζουν και τα υπογραφουν. ο αντιδημαρχος πχ υπογραφει ως δευτερος τελικος υπογραφων το ετοιμο υπογεγραμενο εγγραφο απο τον υπαλληλο. αν ο αιρετος εχει διαφορετικη θεση επι του εγγραφου μπορει να τον βαλει να το ξαναγραψει στηριζομενος βεβαια σε νομους και διαταξεις. ο αιρετος δεν παραγει εργασια αλλα υπογραφει τελευταιος την εργασια του υπαλληλου που οφειλει να ξερει ολη την νομοθεσια και τις αποφασεις της δημαρχιακης αρχης.αλλο διοικηση αλλο λειτουργια.
ΔιαγραφήΜα σε όλους τους δήμους της επαρχίας ,αλλα και στην Αλυζία υπήρχε και υπάρχει ή τέλος πάντων μπορεί να εκτελεί χρέη Προϊσταμένου ,διοικητικός υπάλληλος. π.χ ένα χρηματικό ένταλμα σήμερα υπογράφεται - σύμφωνα με τον νόμο - ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εκτός του Δημάρχου και απο τον προιστάμενο ή τον εκτελούντα χρέη προϊσταμενου στις οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου. Αν ο υπάλληλος αυτός π.χ συνηγορεί σε κάτι παράτυπο ή "παράνομο" σε αυτό που του λέει ο Δήμαρχος δεν έχει ευθύνες ; Απλά αρνείται να το υπογραψει επειδη είναι παράνομο ή το υπογράφει υποχρεωτικά όταν έχει έγγραφο εντολή απο τον Δήμαρχο με τη λέξη "εντέλεσθαι". Το οτι ο Δήμαρχος ( όχι οι αντιδήμαρχοι παρεκτός και τους έχει εκχωρήσει τέτοιο δικαιωμα ο Δήμαρχος ) είναι Προϊστάμενος ΟΛΩΝ των υπαλλήλων και των υπηρεσιών είναι τοις πάσι γνωστόν . Με μια διαφορά ο/οι Δήμαρχοι έρχονται και παρέρχονται και ο/οι υπάλληλοι παραμένουν 35 χρόνια και εκτελούν με ευλάβεια και θρησκευτικότητα τους νόμους που διέπουν την υπηρεσία τους. Ενα μονον είναι βέβαιον οτι στην επαρχία , τους υπαλλήλους δεν τους αφήνει το εκάστοτε ΔΗΜΑΡΧΟΚΕΝΤΡΙΚΟ σύστημα να λειτουργήσουν όπως ο νόμος το προβλέπει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα θέλαμε να ενημερώσουμε τον αναγνώστη για το ενδιαφέρον θέμα που θέτει με ανώνυμο σχόλιο του στην επώνυμη άποψη που καταθέτει εδώ ο κ. Λύτρας τα εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτον. Το θέμα που βάζετε είναι άλλο σε σχέση με αυτά που θίγει εδώ ο κύριος Λύτρας αλλά έχει ενδιαφέρον, δεν το γνωρίζουμε και θα ασχοληθούμε.
Δεύτερον. Θέτετε ένα θέμα κάτω από την επώνυμη γνώμη ενός δημοτικού συμβούλου επιζητώντας το δημόσιο διάλογο. Δημόσιος διάλογος με το ένα μέρος να εκφράζεται επώνυμα (κ. Λύτρας) και με εσάς εκ του ασφαλούς μέσω της ανωνυμίας δεν νομίζουμε ότι νοείται και λογικό είναι το άλλο μέρος να αναρωτιέται με ποιόν διαλέγεται. Είναι υποχρέωση μας να ''προστατέψουμε'' αυτόν που λέει τη γνώμη του επώνυμα από αυτούς που θέλουν να του θέσουν ερωτήματα ανώνυμα.
Τρίτον. Αναφέρεται ότι το συγκεκριμένο θέμα το έχετε θέσει σε δημοτικά συμβούλια και ο Γιάννης Λύτρας επίσης. Άρα εικάζω είστε δημοτικός σύμβουλος. Ένας λόγος λοιπόν παραπάνω, είστε υποχρεωμένος στο δημόσιο διάλογο που επιδιώκετε να πείτε αυτό που θέλετε επώνυμα είτε με σχόλιο είτε με ολόκληρη ανάρτηση και αμέσως θα δημοσιευτεί από εμάς. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν λέτε αυτό που θέλετε επώνυμα. Οι δημότες αλλά και εμείς θέλουμε να μάθουμε.
Τέλος σας υποσχόμαστε ότι το θέμα της διαχείρισης του βυτίου θα το ερευνήσουμε και ότι μάθουμε θα το αναρτήσουμε.
AYTA ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΘΗΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ. ΣΕ ΟΣΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΒΑΖΕΙΣ ΜΟΝΟ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ??? ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ. ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΞΩ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ?? ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή[ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ] ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΝΥΜΑ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΤΡΑΣ ΕΘΙΞΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ. ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΟΜΩΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΚΑΙ ΟΣΑ ΕΙΣΠΡΑΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΥΤΙΟ. Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ. ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ? ΚΑΛΩΣ. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ.
[ ΤΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΝΥΜΑ??]
ΠΑΝΤΩΣ ΕΜΕΝΑ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΒΥΤΙΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2011 ΚΑΙ ΤΟΥ 2012 [ΙΟΥΝΙΟΣ ] ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΥ. ΜΠΑΚΑΛΟΧΑΡΤΟ ΔΗΛΑΔΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με την τελευταία φράση του 9.34 (πρώτο σχόλιο). Εκτός του βιολογικού (σαφέστατο κείμενο), όλα τα άλλα πολλές κουβέντες χωρίς ζουμί. Ότι πρέπει για συζήτηση καφενείου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρίς να έχω ανάμειξη δημοτικά πράγματα, σαν απλός δημότης, διαβάζοντας το παραπάνω κείμενο μαθαίνω κάποια πράγματα που μέχρι τώρα αγνοούσα. Οι δημοτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να λένε τη γνώμη τους, την άποψη τους, τη θέση τους επώνυμα και να μην φοβούνται να εκτίθενται. Έτσι και εμείς θα είμαστε ενημερωμένοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλοι οι Σύμβουλοι πρέπει να λένε την άποψη τους και δή στο χρόνο του καθε θέματος που προκύπτει.
ΔιαγραφήΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΜΠΑΚΙΕΡΑ [ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΒΥΤΙΟΦΟΡΟΥ] ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε φίλε 5.30 και 5.59 (πιστεύω ότι είσαι το ίδιο πρόσωπο) γιατί δε βγάζεις την ...κουκούλα; (σε καταλάβαμε όπως βλέπεις). Έτσι που το κάνεις και όταν μάλιστα είσαι και δημοτικός σύμβουλος, όπως το λέει και ο μπλόγκερ, το μόνο που καταφέρνεις είναι να γίνεσαι συκοφάντης από εμπάθεια. Πάντως λυπάμαι που από όσα αναφέρονται από τον πρώην αντιδήμαρχο το μόνο θέμα που απασχολεί είναι η σκανδαλολογία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΙ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ. ΑΣ ΤΟ ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΑΝΩΝΥΜΑ ΝΑ ΠΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΝΑ ΤΟΥ ΤΑ ΠΕΙΤΕ ΕΠΩΝΥΜΑ ΚΥΡΙΟΙ ΑΝ ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ Η ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα να σε πιστέψω ανώνυμε φίλε του πρώτου σχολίου. Δε μου τεκμηριώνεις όμως αυτό που λές, ότι δηλαδή την ευθύνη για τη λειτουργία του δήμου την έχουν οι υπάλληλοι, όπως το κάνει κ. Λύτρας με την παραπομπή του σε νόμους και σε γεγονότα. Εξ΄άλλου, αν ήταν έτσι ο πρωην δήμαρχος της Θεσσαλονίκης δεν θα ήταν μέσα, ούτε ο Άκης φυσικά, ούτε ο Παναγιώτης (ο Ψωμιάδης ντε) θα είχε εκπέσει του αξιώματός του και θα περίμενε με αγωνία να δει σε πιά φυλακή θα πάει. Όσο για το πόρισμα της ΕΔΕ τι θα πει δεν το γνωρίζεις επισήμως; Έχει εκδοθεί και αποσταλεί σε διάφορες υπηρεσίες και όποιος θέλει μπορεί να το ζητήσει αν δεν έχει αναρτηθεί στο διαύγεια. Αμφισβητείς ότι ο δημοτικός σύμβουλος λέει την αλήθεια τη στιγμή μάλιστα που βάζει το όνομά του και θέλεις να πιστέψουμε εσένα που γράφεις ανώνυμα; Όπως αυτόν που καταγγέλει τόσο σοβαρά πράγματα ανώνυμα και δεν έχει το θάρρος να βάλει το όνομά του (αν είναι και δημοτικός σύμβουλος ακόμα χειρότερα). Τέλος εσύ μπορεί να εξακολουθείς να είσαι ανημέρωτος γιατί δεν θέλεις μάλλον ή γιατί γνωρίζεις την υπόθεση πολύ καλά οπότε δεν το συζητάω. Εγώ που έχω παρακολουθήσει κάποιες συζητήσεις στο δημοτικό συμβούλιο, έμαθα κάτι παραπάνω από αυτά που διάβασα και κυρίως έλυσα κάποιες απορίες. Και ξαναλέω, κάποιες, όχι όλες.
ΑπάντησηΔιαγραφή