Ως τακτικό μέλος του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου εδώ και 10 μήνες, αντικειμενικά φέρω και εγώ ευθύνη για τα πεπραγμένα των τελευταίων 10 μηνών του Λ.Τ. Ξηρομέρου, παρότι οι απόψεις μου είναι μειοψηφικές στο Δ.Σ. και άλλοι έχουν την ευθύνη διοίκησης.
Συναισθανόμενος λοιπόν την ευθύνη μου, ενημερώνω τους συνδημότες μου, ότι την Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου, με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, απέστειλα έγκαιρα και εγγράφως προς τον Δήμαρχο και Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου κ. Ερωτόκριτο Γαλούνη, με κοινοποίηση στα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ., τις προτάσεις μου όσον αφορά το υπό διαμόρφωση Τεχνικό Πρόγραμμα του Λιμενικού Ταμείου 2019 όσον αφορά τον Μύτικα (από ιδία γνώση και συζητήσεις με τους συμπολίτες μου), το οποίο αναμένεται μάλλον εντός του Ιανουαρίου να έρθει προς ψήφιση και που κατά την δική μου γνώμη πρέπει να κινηθεί σε διαφορετική πορεία απ' ότι μέχρι σήμερα.
Τα χρόνια μου πολλά προς όλους.
--------------------------------
Από: Βασίλειο Σούλα, Τακτικό μέλος του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου και μέλος Δ.Σ. Ναυτικού Ομίλου Μύτικα – Αλυζίας.
Προς: Δήμαρχο Ξηρομέρου & Πρόεδρο
Λιμενικού Ταμείου
Κοινοποίηση: Μέλη Δ.Σ.
Θέμα: Προτάσεις για Τεχνικό Πρόγραμμα Λιμενικού Ταμείου 2019.
Ημερομηνία: 24/12/2018.
Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε, χρόνια πολλά, καλά Χριστούγεννα και καλώς να μας έρθει το 2019.
Σας δίνω στα χέρια σας αυτή την προσωπική επιστολή, με δικές μου προτάσεις και συμβολή στη διαμόρφωση του επερχόμενου Τεχνικού Προγράμματος του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου για το 2019.
Γενικές παρατηρήσεις επί του Τεχνικού Προγράμματος:
1. Αναμένω το Τεχνικό Πρόγραμμα του Λιμενικού μας Ταμείου για το 2019, να άρει την κατά την γνώμη μου φανερά ετεροβαρή διάθεση των περιορισμένων οικονομικών πόρων του Ταμείου μεταξύ Αστακού και Μύτικα που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια, με τον Μύτικα να είναι φανερά ο αδικημένος. Ναι ο Αστακός δικαιούται να πάρει το μεγαλύτερο ποσοστό των οικονομικών πόρων, αλλά εδώ μιλάμε για μία κατάσταση, όπου 4 χρόνια όλοι οι πόροι πάνε στον Αστακό και στον Μύτικα μόνο ψίχουλα. Πραγματικά όλα αυτά τα 4 χρόνια, δεν βρίσκω ΤΙΠΟΤΑ να αναφέρω ως όφελος του Μύτικα από το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου αλλά η θλιβερή πραγματικότητα.
2. Η ποιότητα των έργων που επιλέγονται για τον Μύτικα (για τον Αστακό δεν έχω άποψη, γιατί δεν γνωρίζω), με την πιο επιεικής έκφραση δεν είναι η πρέπουσα. Ανύπαρκτοι καθαρισμοί επί τέσσερα του λιμανιού του Μύτικα με ποσά πάνω από 4.000 € την κάθε φορά, συνεχείς επισκευές των φώτων του λιμανιού του Μύτικα επί τέσσερα χρόνια και των φώτων ασφαλείας του βουλιαγμένου λιμανιού, που σε σύντομο χρόνο αποδείχτηκαν ανεπαρκείς, παρά τα πολύ μεγάλα χρηματικά ποσά που δόθηκαν. Καθαρισμοί παραλιών αόρατοι και μην πούμε τίποτα παραπάνω, γιατί αυτή είναι μία πολύ δυσάρεστη κουβέντα, που μας θλίβει όλους όσους πραγματικά αγαπάμε τον τόπο μας.
3. Επιλέγεται το Τεχνικό Πρόγραμμα να περιέχει μικρά έργα της τάξεως λίγο κάτω των 5.000 € (που δεν υπόκεινται στον προληπτικό έλεγχο του Επιτρόπου), τα οποία τα δίνεται φυσικά με απ’ ευθείας ανάθεση σε όποιον εσείς κρίνεται, αντί να βάλετε λιγότερα έργα, με μεγαλύτερο προϋπολογισμό εκτέλεσης, που η επιλογή τους θα έχει προκύψει μέσω διαβούλευσης, ιεραρχώντας και ανταποκρινόμενοι στις πραγματικές ανάγκες και φυσικά με πραγματική διαγωνιστική διαδικασία, ώστε να εξοικονομήσουμε χρήματα.
Με όλα αυτά που ανάφερα παραπάνω, επιβάλλεται να έχουμε έστω φέτος άμεσες αλλαγές στο Τεχνικό Πρόγραμμα ενόψει της καλοκαιρινής σαιζόν, με σαφή βελτίωση του όσον αφορά τον Μύτικα.
Ακολουθούν κάποιες προτάσεις μου, που αφορούν το φετινό Τεχνικό Πρόγραμμα.
Προτάσεις:
1. Καθορισμός χερσαίας ζώνης λιμένα Μύτικα. Φτάσαμε αισίως στα 4,5 χρόνια, όπου είχαμε εγγραφή της σχετικής μελέτης στο Τεχνικό Πρόγραμμα και ποτέ δεν γινόταν. Δεκέμβριο του 2018 έγινε τελικά και παραλήφθηκε η μελέτη. Ελπίζω ο σχετικός φάκελος με την αίτηση μας για καθορισμό της χερσαίας ζώνης λιμένα Μύτικα, να έχει φύγει για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μιλάμε για ένα θέμα ζωτικής σημασίας για την διαχείριση και ανάπτυξη του λιμανιού του Μύτικα. Τρέχουν προγράμματα για αναπλάσεις, παρεμβάσεις και ανάπτυξη χερσαίων ζωνών μικρών λιμανιών και εμείς δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση και βλέπουμε άλλους λιμένες, της τάξης μεγέθους του δικού μας να χρηματοδοτούνται και να αναπτύσσουν την χερσαία ζώνη τους. Δεν μπορούμε να παρέμβουμε στο λιμάνι, ώστε να επιβάλλουμε την ευταξία και την ορθή λειτουργία του.
2. Να μην προβλέψετε στο Τεχνικό Πρόγραμμα την υπηρεσία καθαρισμός λιμανιού Μύτικα, όπως και του Αστακού. Να γίνει αρχές Ιουνίου με την βοήθεια των οκταμήνων (θα έχουμε) ή με το δικαίωμα των 5 μεροκάματων που μπορούμε να δώσουμε.
3. Στην υπηρεσία καθαρισμός παραλιών στο Τεχνικό Πρόγραμμα, όσον αφορά τον Μύτικα να προβλέψετε καθαρισμό με την βοήθεια των οκταμήνων ή με το δικαίωμα των 5 μεροκάματων που μπορούμε να δώσουμε. Θα πρέπει να καθαρίσουμε την παραλία στην Ελιά, στον πάνω Μύτικα (σκουπίδια + φύκια) που είναι η είσοδος του χωριού και η πρώτη εικόνα του επισκέπτη του Μύτικα, στην παραλία της τράπεζας, στον Φάρο, στον Γαλάτη, στο λιμάνι ως τον κάμπινγκ Ιόνιο. Επίσης με τα οκτάμηνα ή με το δικαίωμα των 5 μεροκάματων που μπορούμε να δώσουμε, με μία καλή εξόρμηση, την μεγάλη παραλία των 3,5 χιλιομέτρων ως το Ξενοδοχείο ‘’Θεσμός’’.
4. Για τα ηλεκτρολογικά του λιμανιού του Μύτικα και του παραλιακού μετώπου του Μύτικα να προχωρήσετε σε μία μελέτη – τεχνική περιγραφή, που θα αφορά όλον τον φωτισμό του προαναφερθέντος κομματιού (και τα φώτα ασφαλείας του βουλιαγμένου λιμανιού και τα χωνευτά φώτα στο οριζόντιο μπαστούνι του αλιευτικού καταφυγίου που δεν ανάβει κανένα), έτσι ώστε να γίνουν οι πραγματικές εργασίες και προμήθειες που απαιτούνται, ώστε αυτός να δουλεύει κανονικά χωρίς προβλήματα για τα επόμενα 3-4 χρόνια. Να ακολουθηθεί η πραγματική διαγωνιστική διαδικασία.
5. Επιτέλους προχωρήστε το θέμα της κατασκευής προσωρινής για τους καλοκαιρινούς μήνες γλίστρας μικρών σκαφών στο ‘’Βορό’’. Δεν στοιχίζει πολλά χρήματα και εύκολα μπορεί να γίνει μιας και το μέρος εκεί είναι Δημοτικό. Το υποσχεθήκατε στη Γενική Συνέλευση που έγινε το 2017 στον Μύτικα. Ένα έργο που θα αποσυμφορήσει το λιμάνι του Μύτικα, μειώνοντας ταυτόχρονα και την μεγάλη όχληση των περιοίκων της περιοχής.
6. Στο μώλο μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου θα πρέπει να γίνει μία μικρή μελέτη ανάπλασης, που θα περιλαμβάνει πλακόστρωση του (ίδια πέτρα με την πλακόστρωση της εκκλησίας), δημιουργία πολλών πέτρινων καθισμάτων και μικρού υπαίθριου πέτρινου αμφιθεάτρου, κολωνάκια για απαγόρευση στάθμευσης, φύτεμα κατάλληλων επιλεγμένων λίγων δέντρων προς το μέρος του δρόμου, επισκευή των φωτιστικών ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να περιλαμβάνει μία άλλη πρόταση καλύτερη από την δική μου. Ουσιαστικά πρόκειται για την είσοδο του Μύτικα και θα αλλάξει όλη η εικόνα αν αυτό γίνει. Θα δημιουργήσουμε ένα πολύ όμορφο μεγάλο χώρο, ακριβώς στην είσοδο του χωριού, όπου θα μπορούν να λαμβάνουν χώρα πολλαπλές εκδηλώσεις, σε μία όμορφη σύνδεση με το θαλάσσιο μέτωπο.
Γνωρίζω ότι επί Δημαρχίας κ. Δημήτρη Τριποτσέρη είχε ξεκινήσει μία μελέτη γι αυτό ακριβώς το σημείο.
7. Να γίνει μία μικρή μελέτη – τεχνική περιγραφή για την πραγματικά πολυσύχναστη παραλία του λιμανιού του Μύτικα, η οποία θα περιλαμβάνει, βάψιμο με πλαστικό άσπρο χρώμα του στηθαίου του που βρίσκεται προς την παραλία (εσωτερικά και εξωτερικά), ντουζιέρες, αποδυτήρια, ξύλινους κάθετους και οριζόντιους διαδρόμους, ναυαγοσώστη που δεν έχουμε μιας και φροντίσατε να χαρακτηρίσετε την παραλία ως μη πολυσύχναστη (πως το κάνατε αυτό, ενώ ξέρετε ότι σε παλαιότερο περιστατικό, ναυαγοσώστης από το Αρχοντοχώρι έσωσε άνθρωπο σε αυτή την παραλία), καλαθάκια σκουπιδιών, φωτισμός της κλπ.
8. Σήμανση από τον Ιούνιο της παραλίας του λιμανιού του Μύτικα έως και το κάμπινγκ Ιόνιο που να κλείνει προς τα κάτω ώστε να μην μπορούν να μπουν σκάφη για αγκυροβολία. Σήμανση στη παραλία του Φάρου και στην παραλία της Τράπεζας, όπου τα ταχύπλοα σκάφη διέρχονται επικινδύνως από πολύ κοντά.
9. Επιτέλους να ξαναδημιουργηθεί το πολύ ωραίο γηπεδάκι beach volley στην παραλία του λιμανιού του Μύτικα, που συγκέντρωνε πολύ νεολαία τα καλοκαίρια, με την χρήση κατάλληλης πλυμένης άμμου.
10. Τοποθέτηση βυθιζόμενων κολωνακιών με λουκέτο (με μηχανισμό είναι πολύ ακριβά), που θα εμποδίζουν την είσοδο αυτοκινήτων για πάρκινγκ στα μπαστούνια του λιμανιού, που έχει εξελιχθεί σε μεγάλη πληγή κάθε καλοκαίρι.
11. Συντήρηση και επισκευή των πλωτών προβλητών του λιμανιού, αλλά και της πλωτής προβλήτας στον πάνω Μύτικα. Ειδικά για αυτές τις δύο πλωτές του λιμανιού, που κόψατε δύο χρόνια ένταλμα πληρωμής για την στερέωση τους, πληροφορούμαι από γνώστες, ότι είναι στον αέρα και τις κρατάνε τα αγκυροβόλια δεξιά και αριστερά. Αν ω μη γέννητω φύγουν από την θέση τους θα έχουμε μεγάλες ζημιές στο λιμάνι.
12. Στα πλαίσια της διαχείρισης του λιμανιού του Μύτικα, την οποία θα μπορεί να ασκήσει το Λιμενικό Ταμείο, μιας και θα έχουμε καλώς εχόντων των πραγμάτων καθορισμένη χερσαία ζώνη, να προχωρήσετε:
Α. Στον καθορισμό συγκεκριμένων θέσεων αγκυροβολίας για ιστιοπλοϊκά σκάφη (τουλάχιστον 40).
Β. Στον καθορισμό τελών ελλιμενισμού και τελών παροχής νερού και ρεύματος.
Γ. Στην πρόσληψη 2 ατόμων με δίμηνη σύμβαση στο λιμάνι του Μύτικα (Ιούλιο και Αύγουστο). Παρακαλώ η επιλογή να γίνει προσεκτικά, γιατί αυτά τα άτομα μπορούν να προσφέρουν μεγάλο έργο σε αυτή τη θέση και να μας λύσουν πολλά προβλήματα, όσον αφορά την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού (υπάρχει η καλή εμπειρία του 2011 επί Αντιδημάρχου κ. Σπύρου Λύτρα).
Να προβλεφθεί στην προκήρυξη των θέσεων, η κατ’ ελάχιστον μέτρια γνώση της Αγγλικής γλώσσας και να έχουν ναυτικές γνώσεις όσον αφορά την πρόσδεση σκαφών, ώστε να μπορούν να βοηθάν και να κατευθύνουν τους χρήστες του λιμανιού.
Δ. Να αντιμετωπιστεί το θέμα της ασφάλειας και των κλοπών που συχνά παρατηρούνται στο λιμάνι, με τοποθέτηση ip καμερών, κατόπιν σχετικής μελέτης και διαγωνιστικής διαδικασίας.
13. Όσον αφορά την μοναδικής ομορφιάς παραλία των 3,5 χιλιομέτρων που διαθέτουμε, αυτόν τον σπάνιο θησαυρό, γνωρίζω ότι με σχετικό σας έγγραφο στις 10.5.2017, ζητήσατε επανακαθορισμό οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας σύμφωνα με το Ν. 2971/2001, ώστε κατόπιν να συνταχθεί η απαραίτητη πράξη αναλογισμού αποζημιώσεων και να διανοιγεί η οδός.
Τι έγινε με αυτό το αίτημα σας; Το παρακολουθείτε; Το προωθείτε ή απλώς το έχετε αφήσει στην τύχη του; Αν δεν προχωρήσει αυτό, κανένα σοβαρό επόμενο βήμα αξιοποίησης της παραλίας αυτής δεν πρόκειται να γίνει. Πρέπει οπωσδήποτε να χρηματοδοτηθεί μία μελέτη ανάδειξης και αξιοποίησης της συγκεκριμένης παραλίας που είναι το σήμα κατατεθέν για όλη την Αλυζία.
Αυτές είναι κάποιες από τις προτάσεις μου, που αφορούν το φετινό Τεχνικό Πρόγραμμα του 2019 του Λιμενικού μας Ταμείου και γνωρίζω πολύ καλά και δεν ζητώ να γίνουν ούτε σε μία χρονιά, ούτε σε δύο. Σιγά – σιγά, χρόνο με το χρόνο, κάτι να προχωρά από αυτά και να βλέπουμε την εικόνα λίγο - λίγο να αλλάζει.
Υ.Γ.: Για το βουλιαγμένο παράνομο λιμάνι του Μύτικα και για το τι μέλλει γενέσθαι γι αυτή την περίπτωση, δεν θα πω τίποτα, μιας και αυτό υποτίθεται ότι τρέχει σε επίπεδο Δήμου, αλλά και εκεί, οι προσωπικές σας ευθύνες για την διαμορφωθείσα κατάσταση είναι βαρύτατες.
Προσωπική μου γνώμη είναι ότι το θέμα αυτό έχει κλείσει οριστικά και αμετάκλητα, διαβάζοντας και εγώ σαν τρίτος τα επίσημα έγγραφα, αλλά εσείς παίζετε το παιχνίδι της αναμονής και της καλλιέργειας φρούδων ελπίδων, ώστε για άλλη μία φορά να το χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές.
Πρέπει άμεσα να στραφείτε προς εναλλακτικές λύσεις, ώστε ο Μύτικας να αποκτήσει τα επόμενα χρόνια ένα καθαρά τουριστικό αγκυροβόλιο, που τόσο πολύ το έχει ανάγκη και για να γίνω πιο συγκεκριμένος θα επαναφέρω την πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση του συντοπίτη μας Πολιτικού Μηχανικού κ. Γιώργου Πουρνάρα, με τους πλωτούς κυματοθραύστες ή οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική προτείνουν οι ειδικοί.
Βέβαια αυτό αφορά το μέλλον, με επιτακτικό θέμα του παρόντος να είναι η σωστή διαχείριση του υπάρχοντος μεγάλου λιμανιού που διαθέτουμε, η οποία αν γίνει σωστά και με τσαγανό, θα μας καλύψει ικανοποιητικά κατά την γνώμη μου.
φωνη βοωντος εν τη ερημω καλε μου φιλε
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτα ειναι μερικα απο τα σοβαρα θεματα που απασχολουν τον μυτικα
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμπληρωθηκαν πολλα χρονια χαμενα οπου ο μυτικας ειναι παρατημενος