Deal στον Αστακό - Ποιο επενδυτικό σχήμα αγοράζει το λιμάνι από τις Τράπεζες.



Μετά από χρόνια άκαρπων προσπαθειών, το λιμάνι του Αστακού με τις ιδιωτικές εγκαταστάσεις αλλάζει ιδιοκτήτη καθώς οι τράπεζες βρήκαν την ανταπόκριση που αναζητούσαν στο «πωλητήριο» που είχαν βάλει.
Ειδικότερα, στα «χέρια» κοινοπραξίας εγχώριων και αραβικών ομίλων αναμένεται να καταλήξει η εταιρεία Αστακός Τέρμιναλ και επί της ουσίας το λιμάνι του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία, μαζί με την όμορη βιομηχανική ζώνη. Ο λιμένας του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία, ως γνωστόν, έχει περάσει υπό τον έλεγχο των τραπεζών Alpha Bank και Πειραιώς εδώ και μερικά χρόνια, από το 2008, λόγω των οικονομικών προβλημάτων του ομίλου ΑΕΓΕΚ που είχε πουλήσει το project έναντι δανείων.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι δύο τράπεζες έχουν συμφωνήσει, με πρώτη την Alpha Bank, ενώ ακολούθησε και η Πειραιώς. Αγοραστής είναι κονσόρτσιουμ εταιρειών και φυσικών προσώπων, μεταξύ αυτών δύο μέτοχοι της Archirodon (όχι όμως ως εταιρεία), η A1 Yacht Trade (επαγγελματικές υπηρεσίες υποστήριξης γιοτ) και επενδυτικό fund από το Abu Dhabi. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, επίκειται αλλαγή όρων χρήσης της έκτασης μέσω Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.), καθώς ο επενδυτής επιθυμεί να μετατρέψει τις λιμενικές εγκαταστάσεις σε τουριστικό project και σε βάση για mega yachts. Παράλληλα, βάσει του Π.Δ. εκτιμάται ότι θα επιτρέπονται και άλλες χρήσεις συμπληρωματικές του ελλιμενισμού (εμπορικές, τουριστικές κ.α.).
Η Αστακός Τέρμιναλ ΑΕ και άλλες τρεις εταιρείες (οι ΣΥΜΕΤ, Ακαρπορτ και NA.BI.ΠE) ελέγχουν και διαχειρίζονται τη ναυτιλιακή ζώνη και τη βιομηχανική περιοχή στο Πλατυγιάλι Αιτωλοακαρνανίας. Βασικός μέτοχος είναι η ΑΠΕ Επενδυτικής Περιουσίας, στην οποία συμμετέχουν, όπως αναφέραμε, με 71,08% η Alpha Bank και με 28,92% η Τράπεζα Πειραιώς. Σημειώνεται ότι παλιότερα οι τράπεζες είχαν έρθει σε επαφή με την ΕΤΑΔ για αγορά όμορης έκτασης περίπου 110 στρεμμάτων για να γίνει ελκυστικότερο το όλο «πακέτο», ενώ η περιοχή, πέραν της προνομιακής της θέσης στην Δυτική Ελλάδα, πλέον συνδέεται και με τους κεντρικούς οδικούς άξονες.
Παλιότερα, είχαν ακουστεί διάφορα σενάρια για ενδιαφερόμενους και διαφορετικής μορφής σχέδια ανάπτυξης, ακόμα και για το μεγάλη ενεργειακή επένδυση από το Κατάρ στο λιμάνι του Αστακού επί κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου, δίχως όμως να προκύψει κάτι.

1 σχόλιο:

  1. Με ποιους κεντρικούς οδικούς άξονες είπαμε ότι συνδέεται; το ότι παίζει να συνδεθεί λόγω της επένδυσης το καταλαβαίνω. Το ότι συνδέεται.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.