Πραγματοποιήθηκε σήμερα Σαββάτο 26 Νοεμβρίου, στο Πνευματικό Κέντρο Μύτικα, στις 06:00 μ.μ., η διαβούλευση με αντικείμενο την κατάθεση προτάσεων εκ μέρους φορέων και απλών πολιτών, όσον αφορά την τύχη των κτιρίων του πρώην Δημοτικού Σχολείου Μύτικα, του παλιού λυόμενου Κ.Υ. Μύτικα και του πρώην Κοινοτικού Καταστήματος, παρουσία των: Αντιδημάρχου Δ.Ε. Αλυζίας Λευτέρη Κατσαούνη, Αντιδημάρχου Έργων Βασίλη Πολύζου, Αντιδημάρχου Καθαριότητας Παναγιώτη Παληογιάννη, Αντιδημάρχου Πολιτικής Προστασίας και Προέδρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Λευτέρη Μάντζαρη, Προέδρου της Κοινότητας Μύτικα Δημήτρη Φάρρου, Τοπικών Συμβούλων Κοινότητας Μύτικα Δημήτρη Παπανικόλα και Κώστα Τζάλα.
Η διαβούλευση είναι μία διαδικασία, η σαφώς προβλεπόμενη και απαραίτητη, εξόχως δημοκρατική, ώστε αφενός το Τοπικό Συμβούλιο της Κοινότητας Μύτικα, να σχηματίσει γνώμη μέσα από τις προτάσεις που θα κατατεθούν και να γνωμοδοτήσει με σχετική του απόφαση και αφετέρου να βοηθηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει την τελική απόφαση.
Αυτή είναι η σωστή διαδικασία και αυτή πολύ ορθά ακολουθήθηκε.
Προς ενημέρωση των κατοίκων και των πολλών ετεροδημοτών του Μύτικα, κατατέθηκαν κατά σειρά οι εξής προτάσεις, όλες ενδιαφέρουσες κατά την γνώμη μας και σας τις παρουσιάζουμε παρακάτω συνοπτικά: 1. Το κτίριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου, να γίνει Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με το κτίριο του παλιού Κ.Υ. να λειτουργεί υποστηρικτικά στις δράσεις του Κέντρου. Όπως αναφέρθηκε στην εισήγηση, αυτό θα φέρει μεγάλη επισκεψιμότητα από σχολεία τις περιόδους εκτός καλοκαιριού και θα προβάλει και θα διαφημίσει τον Μύτικα ως προορισμό μαθητών και σχολείων από όλο τον νομό και όχι μόνο. Λειτουργούν ήδη στον νομό 2 Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο Θέρμο και στο Μεσολλόγι και πολλά σχολεία και μαθητές επισκέφτηκαν και συνεχίζουν να επισκέπτονται τα συγκεκριμένα Κέντρα.
2. Το κτίριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου να παραχωρηθεί, σε μία υπό σύσταση και πολύ σύντομα σε λειτουργία Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ), η οποία με βάση τον νόμο, είναι ένας αστικός συνεταιρισμός με κοινωνικό σκοπό, ο οποίος διαθέτει εκ του νόμου και την εμπορική ιδιότητα. Αντικείμενο της συγκεκριμένης Κοιν.Σ.Επ θα είναι η δημιουργία ενός πολιτιστικού κυτάρου στο συγκεκριμένο χώρο πλησίον της κεντρικής πλατείας, για ανάπτυξη σε αυτόν πολυποίκιλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων και δράσεων, που θα εφορούν το θέατρο, τη μουσική, τον κινηματογράφο τα εικαστικά, την ζωγραφική κ.λπ. Κάποιες δράσεις θα είναι δωρεάν και κάποιες με πολύ μικρό χρηματικό αντίτιμο για λόγους βιωσιμότητας. Η συγκεκριμένη Κοιν.Σ.Επ θα διεκδικήσει τις θεσμοθετημένες χρηματοδοτήσεις που προβλέπει ο νόμος και θα αναλάβει αποκλειστικά και την συντήρηση του κτιρίου.
3. Το κτίριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου να παραχωρηθεί στο Σύλλογο Γυναικών Μύτικα, ο οποίος με την συνεργασία της Κοινωφελούς Επιχείρησης θα δημιουργήσει σε ένα μεγάλο μέρος του Ναυτικό Μουσείο και σε ένα άλλο χώρο, ως χώρο ελεύθερης πολιτιστικής χρήσης (εικαστικό εργαστήριο, ζωγραφική, θέατρο, μουσική), που θα παραχωρείται ανεξαιρέτως σε οποιονδήποτε ζητά χρήση του.
Σύμφωνα με την εισήγηση, η παράκτια ζώνη του Δήμου και του χωριού του Μύτικα, αποτελεί ένα ιδιαίτερο τοπίο εξαιρετικού φυσικού κάλλους και θαλάσσιας ζωής. Ιστορικά οι κάτοικοι ασχολούνται με την ναυτιλία και την αλιεία οι οποίες παραμένουν έως σήμερα από τις βασικές βιοποριστικές δραστηριότητες των κατοίκων.
Η συνύπαρξη με τη θάλασσα, η αγάπη των ναυτικών για τη θάλασσα και το τόπο, οι δύσκολες συνθήκες εργασίας, η προσφορά στον τόπο, θα αποτυπωθεί με την δημιουργία ενός Ναυτικού Μουσείου, που θα περιέχει εκθέματα από όλες τις χρονικές περιόδους.
Αυτό θα φέρει τα ωφέλη, ότι ένα κτίριο θα γίνει πολιτιστικός πόλος και θα φέρει επισκεψιμότητα για τον Μύτικα. Αυτή η χρήση θα έχει διπλό όφελος, δεδομένου ότι θα συμβάλει στην συντήρηση του κτηρίου, στην αναβάθμιση της οικονομικής και κοινωνικής ζωής γύρω από την πλατεία, αλλά και στην ανάδειξη αυτής της σημαντικής πλευράς της ζωής των κατοίκων του Μύτικα, που είναι η άρρηκτη και διαχρονική σχέση με τη θάλασσα.
4. Το κτίριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Μύτικα να κατεδαφιστεί, ώστε να δημιουργηθεί ένας επιπλέον ωφέλιμος δημόσιος χώρος, που θα προστεθεί στον ήδη υπάρχοντα και συνολικά ως ενιαίος θα διαμορφωθεί μέσω της β' φάσης της ανάπλασης της πλατείας του Μύτικα και θα ενωθεί με την νέα καλαίσθητη πλατεία που σύντομα ολοκληρώνεται. Θα περιλαμβάνει δε, αυτό που θα επιλέξει ως πιο χρήσιμο και απαραίτητο ο μελετητής. Αυτή είναι μία τάση που υπάρχει σε όλο τον προηγμένο κόσμο, να δημιουργούν ωφέλιμους για τους ανθρώπους μεγάλους δημόσιους χώρους, με κατεδάφιση κακόγουστων και μη χρήσιμων κτιρίων. Με αυτή την χρήση και κοιτάζωντας μπροστά τα πολλά επόμενα χρόνια, όπου ο Μύτικας αναπόφευκτα θα αναπτυχθεί τουριστικά, ένας μεγάλος κεντρικά καλαίσθητος δημόσιος χώρος, έχει να προσθέσει και να προσφέρει πολλά σε κατοίκους και επισκέπτες και να γίνει το σημείο αναφοράς του χωριού, σε πλήρη σύνδεση με το θαλάσσιο μέτωπο, που απέχει ελάχιστα μέτρα. Η σύνδεση αυτή θα επιτευχθεί επίσης με γκρέμισμα, του με μηδενική αρχιτεκτονική αξία λυόμενου στρατιωτικού τύπου πρώην Κ.Υ. Μύτικα, το οποίο είναι σαπισμένο και ήδη ετοιμόρροπο, όπως και του πρώην Κοινοτικού Καταστήματος. Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε την δημιουργία μιας μεγάλης παραλίας εντός του οικισμού και θα φύγουμε από το συνήθες μπάζωμα της παραλιακής ζώνης, που έχει δημιουργήσει τρομερά προβλήματα κατά μήκος των ακτών του οικισμού. Η παραλία αυτή θα πρέπει σε συνδυασμό με την ακτομηχανική μελέτη του Λιμενικού Ταμείου που εκκρεμεί προς δημοπρασία, να εμπλουτιστεί και να προστατευτεί με τρόπους που η συγκεκριμένη μελέτη θα υποδείξει, από την διάβρωση, όπως κινδυνεύει σήμερα και όλο το χωριό.
5. Στο κτίριο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Μύτικα, να παραχωρηθούν ξεχωριστά οι αίθουσες του για χρήση εμπορική σε ιδιώτες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, με ενοικίαση μέσω διαδικασίας δημοπρασίας, όπως άλλωστε προβλέπεται υποχρεωτικά από τον νόμο. Σύμφωνα με την εισήγηση, αυτό θα φέρει καταρχήν αξιοποίηση του κτιρίου και επισκεψιμότητα πλησίον της πλατείας, θα δημιουργηθεί επιπλέον οικονομικό αντικείμενο στον οικισμό και θα προκύψει και ένα σεβαστό έσοδο για τον Δήμο, το οποίο θα επιστρέφει στο χωριό. Κατατέθηκε επίσης παραπλήσια ακριβώς πρόταση για ενοικίαση του χώρου, σε ενδιαφερόμενους ιδιώτες στον τομέα της εστίασης και συγκεκριμένα για χρήση αναψυκτηρίου που θα δώσει ζωή και στην πλατεία.
Αυτές ήταν οι προτάσεις που ακούστηκαν από φορείς και πολίτες του Μύτικα και καταγράφτηκαν από τους παριστάμενους εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής. Πλέον το θέμα περνά για γνωμοδότηση στο Τοπικό Συμβούλιο της Κοινότητας Μύτικα και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ξηρομέρου και για την τελική απόφαση, στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ξηρομέρου.
Καλη η διαβουλευση ,αλλα οπως βλεπουμε οδηγει σε τελειως αντιφατικες μεταξυ τους προτασεις που μερικες ενεχουν ιδωτικη οπτικη και στοχευση , αν δεν υπαρχει συνολικη και συνεκτικη προταση του Δημου για την περιοχη , επεξεργασμενη απο πολεοδομικης και χωροταξικης εν γενει οπτικης ,και με μοναδικο κριτηριο την βιωσιμη προοπτικη διαμορφωση της περιοχης της πλατειας . Το ζητουμενο δεν ειναι πως και που θα διατεθει το παλιο Δημοτικο η αν θα γκρεμισθει η αντιστοιχα το ΚΥ η το παλιο κοινοτικο γραφειο. Το ζητουμενο ειναι η υπο διαμορφωση πλατεια να ενοποιηθει λειτουργικα με το παρακτιο μετωπο , να διανοιχουν και να διαμορφωθουν οι 2 αδιανοιχτοι δρομοι που την περιβαλλουν (πισω απο τα Ζερβεικα και τα Καριπεικα ) και να αποτελεσει μια ενιαια πλατεια ,με διαμορφωμενους τους περιμετρικους δρομους . Στα πλαισια αυτο της ενοποιησης της πλατειας με το παρακτιο μετωπο προκυπτει οτι πρεπει να αποσυρθουν τα αυθαιρετα και παρανομα κτισματα του παλιου ΚΥ και του κοινοτικου γραφειου , τα οποια εμπιπτουν εντος του Δημοσιου χωρου (αιγιαλου ) .Παραλληλα , πρεπει να αποσυρθει αμεσα το παλιο Νηπιαγωγειο που εμπιπτει εντος ιδιωτικου χωρου και να οριοθετηθει η οικ γραμμη στο αδιαμορφωτο τμημα της πλατειας, ωστε να προστατευθει ο δημοσιος χωρος . Ως προς το παλιο Δημοτικο Σχολειο κατα τη γνωμη μου δεν χρειαζεται να κατεδαφισθει , γιατι αν γινουν τα προαναφερθεντα ,δεν θα επιβαρυνει το ελευθερο πεδιο της ανοιχτης και διαμορφωμενης πλατειας , σε συνδυασμο με το ελευθερο παρακτιο μετωπο απο Γαλατη μεχρι οικια Μπακογεωργου. Μπορει το κτιριο αυτο να διατεθει για διαφορες χρησεις με την εποπτεια του Δημου παντα . Μπορει να διασκευασθει αναλογα και να λειτουργησουν στις αιθουσες του π χ Ναυτικο Μουσειο , Αχαιολογικο Μουσειο , Καλλιτεχνικο εργαστηριο στα πλαισια του ΚΔΑΠ κλπ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπερασματικα , το θεμα πρεπει να αντιμετωπισθει συνολικα με ενα συνεκτικο σχεδιο επεξεργασμενο απο τους τεχνικους συνεργατες του Δημου , που θα αποτελεσει το πλαισιο ληψης της σχετικης τελικης αποφασης .
άν είχαμε όλοι την ίδια άποψη σε ένα θέμα θα είμασταν όλοι
ΑπάντησηΔιαγραφήστην ίδια τοπική παράταξη
στο ίδιο πολιτικό κόμμα
κ.ο.κ.
Ενα δημοτικό σχολείο δέν είναι απλά ένα κτίσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλά είναι κάτι σπουδαιότερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΟΜΙΖΩ Η ΠΡΟΤΑΣΗ 4 ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ Ή ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Κυριου ΠΟΥΡΝΑΡΑ.ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΜΥΤΙΚΑΣ ΟΧΙ ΣΑΠΙΣΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή