Ανακοινώθηκαν επίσημα οι αλλαγές για το νέο Λύκειο.


Τελικά σήμερα είχαμε τις ανακοινώσεις σχετικά με τη δομή του νέου Λυκείου από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Δελτίο Τύπου 30/03/2011

Συνέντευξη Τύπου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για το «Νέο Λύκειο» 

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, παρουσίασε σήμερα 30/03/2011, τις προτάσεις του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο. Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, το Λύκειο δεν είναι απλά ο προθάλαμος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά μια αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των νέων, τη διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη, την ενδυνάμωση αξιών συλλογικότητας και αλληλεγγύης. Εισάγεται νέα αντίληψη για τη λειτουργία του Λυκείου και ένα διαφορετικό περιεχόμενο σπουδών.

Προβλέπει: 

-Μείωση αριθμού μαθημάτων και ωρών διδασκαλίας ανά τάξη. 
-Δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε μαθήματα που επιλέγει ο μαθητής με βάση τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του. Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα εμβάθυνσης, εντός του σχολικού προγράμματος, για τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας με βάση τις προτιμήσεις του. 
-Οι εξετάσεις θα έχουν διαφορετικά και καινοτομικά στοιχεία που δεν θα απαιτούν αποστήθιση και αντιγραφή. 
-Εισάγεται η ερευνητική εργασία ως διακριτή ενότητα του προγράμματος σπουδών που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες του μαθητή και προάγει την συλλογικότητα και συνεργασία μεταξύ των μαθητών.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης η Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε: 

Οι Έλληνες έφηβοι είναι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι Έλληνες. Το Νέο Λύκειο θα αποκαταστήσει την ισορροπία στη ζωή τους. Ο νέος έχει δικαίωμα στη γνώση, αλλά έχει δικαίωμα και στη ζωή, στον ελεύθερο χρόνο και στη συμμετοχή. 
Ο μαθητής γίνεται συνειδητοποιημένος Έλληνας πολίτης του κόσμου με γνώση και περηφάνια για την ιστορία και τον πολιτισμό του, μαθαίνει να ζει και να προοδεύει μέσα στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον μέσα και έξω από τη χώρα. 
Η εμπέδωση, από κάθε οικογένεια, της αντίληψης ότι η εξωσχολική βοήθεια και το φροντιστήριο είναι μία αδήριτη ανάγκη-αλλιώς ο μαθητής δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους στόχους του-έχει οδηγήσει στην απαξίωση του Λυκείου, στο φαινόμενο του να απέχουν οι μαθητές από το δημόσιο σχολείο και να παρακολουθούν ανελλιπώς το ιδιωτικό φροντιστήριο, προκαλώντας στις οικογένειες οικονομική αιμορραγία. 
Μέσα στην πολύ βαθιά κρίση και στο γκρίζο τοπίο όπου όλοι ζούμε η φιλοσοφία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφής. Μόνο με πολλή δουλειά και ουσιαστικές αλλαγές παντού μπορούμε να επανεκκινήσουμε τη χώρα και αυτό θα ξεκινήσει από την Παιδεία. 

Η Υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, κατά την ομιλία της ανέφερε: 

Περνάμε από ένα Λύκειο αποστήθισης και παπαγαλίας σε ένα Λύκειο ουσίας, σε ένα Λύκειο που οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορούν να επιλέξουν κατεύθυνση, να πάρουν πρωτοβουλίες, αλλά και να εμβαθύνουν, ανάλογα με τις προσωπικές και επαγγελματικές τους επιδιώξεις. 

Ο Υφυπουργός, Ιωάννης Πανάρετος, υπογράμμισε: 

Αν δεν μπορέσουμε να αλλάξουμε αυτή τη νοοτροπία, να βλέπουμε τα πράγματα μόνο μέσα από το πρίσμα της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο -φυσικά ο πολίτης, οι νέοι άνθρωποι και οι οικογένειες θέλουν να πάνε τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο- και, αν δεν συνειδητοποιήσουμε ή δεν μπορέσουμε να πετύχουμε, να είναι οι εξετάσεις απλώς ένας τρόπος για να ξεχωρίσουμε ποιος μαθητής θα εισαχθεί πού, θα επανερχόμαστε συνεχώς σε αυτή τη σύγχυση, το μπέρδεμα Λυκείου και Πανεπιστημίου. 

Ο Γενικός Γραμματέας, Βασίλης Κουλαϊδής, ανέφερε:

Το Λύκειο αναβαθμίζεται ουσιαστικά: Πρώτα, επέρχεται ισορροπία μεταξύ της γενικής παιδείας και της βαθμιαίας εξειδίκευσης. Δεύτερον, παρέχεται στο μαθητή η δυνατότητα να επικεντρωθεί σε μαθήματα που ανταποκρίνονται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, στα οποία δίνεται μεγαλύτερος διδακτικός χρόνος, ώστε να μπορούν οι μαθητές να κατακτήσουν τις βαθιές δομές της γνώσης. Είναι ακριβώς αυτό που θα μας επιτρέψει να απομακρυνθούμε από τη μηχανιστική και επιφανειακή γνώση που έχει ως επακόλουθο την παπαγαλία.

Το νέο Λύκειο 2011

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.