Eλλάδα 2011: Η αγροτική Λάρισα πρωταθλήτρια στις Καγιέν.


Ότι η Ελλάδα είναι, κατά κεφαλήν, η πρώτη χώρα, παγκοσμίως, στους ιδιοκτήτες Καγιέν ήταν γνωστό. Όχι όμως και ότι η απόλυτη πρωταθλήτρια στη συγκεκριμένη επίδοση είναι η Λάρισα, όπως αποκαλύπτει σε ένα -κατά τα άλλα- μελαγχολικό στις διαπιστώσεις του άρθρο ο Ηρακλής Πολεμαρχάκις, πρώην επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του Πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου.
Η πρωτεύουσα των Πόρσε Καγιέν δεν είναι λοιπόν ούτε το Λονδίνο, ούτε η Νέα Υόρκη, αλλά η Λάρισα, μια πόλη 250.000 κατοίκων, "γεγονός που έχει μετατραπεί σε προσφιλές θέμα συζήτησης στην Στουτγγάρδη, το λίκνο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας", γράφει ο Ηρακλής Πολεμαρχάκις στο περιοδικό του βρετανικού πανεπιστημίου Γουόρικ όπου και διδάσκει.
Ο καθηγητής επισημαίνει το αυτονόητο: Ότι το συγκεκριμένο ρεκόρ είναι μάλλον περίεργο για μια αγροτική περιοχή, πόσω μάλλον εάν κανείς αναλογιστεί ότι ο αγροτικός τομέας στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά ανθηρός μπορεί να χαρακτηρισθεί, δεδομένου ότι η αγροτική παραγωγή αποτελεί μόλις το 3,2% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος (στοιχεία 2009), από 6,65% που ήταν το 2000 ενώ τα κονδύλια και οι επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνιστούν περίπου το μισό του εθνικού αγροτικού εισοδήματος.
"Πριν από ένα-δυο χρόνια ο αριθμός των Πόρσε Καγιέν που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα, ήταν μεγαλύτερος από τον αριθμό των Ελλήνων που δήλωναν εισόδημα άνω των 50.000 ευρώ και πλήρωναν τους αντίστοιχους φόρους", υπογραμμίζει ο κ. Πολεμαρχάκις, επισημαίνοντας ότι το ποσό αυτό αντιστοιχεί περίπου στο κόστος αγοράς του πολυτελούς οχήματος. "Η σουρεαλιστική περίπτωση της Λάρισας αποτελεί βεβαίως και μία αναλογία της δύσκολης θέσης στην οποία έχει περιέλθει η ίδια η Ελλάδα", αναφέρει ο καθηγητής στο άρθρο του, τμήμα του οποίου αναδημοσίευσε η Athens News.


"Η χώρα", προσθέτει ο ίδιος, "βρίσκεται σε οικτρή θέση εξαιτίας του εύκολου χρήματος, κληροδότημα των τεράστιων πιστώσεων που προσέφερε σε δημόσιο και ιδιώτες η ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη και εξαιτίας ενός συνδυασμού άλλων παραγόντων, μεταξύ των οποίων η διαφθορά, η ξοφλημένη πολιτική κουλτούρα και το εκπαιδευτικό σύστημα που δεν μπόρεσε να παράσχει στους πολίτες τις απαιτούμενες δεξιότητες". 

Πηγή: Εφημερίδα Έθνος.

5 σχόλια:

  1. Αν κάνετε μεγέθυνση στη φωτογραφία θα δείτε ότι είναι χάλια η γκόμενα. Γερμανοί τι περίμενες. Θα καθόταν εκεί τα αυτοκίνητα με τέτοιες γυναίκες δίπλα τους? Ενώ στη Λάρισα έχει και μπουζούκια. Δεν του κάνει (του αυτοκινήτου) η γκόμενα? Πάει στα μπουζούκια και ξεσαλώνει. Ενώ εμείς πάμε δραχμή και ησυχάζουμε. Ρε μπας και μαζί τα φάγαμε? Για την ιστορία, στην Ελλάδα το 2007 πουλήθηκαν γύρω στα 150.000 Porche Cayenne, σύμφωνα με παλιότερο δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΟΡΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΟΥ. ΕΨΑΞΑ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ (ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΠΡΟΧΘΕΣ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ). ΠΑΝΤΩΣ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ. ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΙΡΝΩ ΠΙΣΩ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.

    Είναι να απορεί κανείς πως ένας έλληνας καθηγητής πανεπιστημίου, που μάλιστα για ένα διάστημα βρέθηκε στη θέση του οικονομικού συμβούλου του πρωθυπουργού έρχεται σήμερα να ρίξει νερό στον μύλο όλων αυτών που επί μήνες προσπαθούν να πείσουν την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη πως το νότιο άκρο της βαλκανικής κατοικείται από έναν λαό που τρώει, πίνει, γλεντάει και κόβει βόλτες με πολυτελή τζιπ με τα λεφτά του Γερμανού, του Γάλλου ακόμη και του ταπεινού Σλοβάκου εργάτη.

    Διαβάσαμε πριν λίγες ημέρες ένα απόσπασμα της έρευνας του καθηγητή Ηρακλή Πολεμαρχάκη, έρευνα στην οποία η Λάρισα καταγράφεται ως η πρώτη πόλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε πωλήσεις Porsche Cayenne.

    Η «είδηση» βρήκε αμέσως τον χώρο και τον χρόνο που της άξιζε στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων και όχι μόνο όπου οι κάτοικοι της Θεσσαλικής πρωτεύουσας χαρακτηρίστηκαν ούτε λίγο ούτε πολύ ως οι τα «αρχιλαμόγια» της Ευρώπης που μετέτρεπαν τις επιδοτήσεις της κοινότητας σε πολυτελή τζιπ 4 επί 4.

    Μια ιστορία θαρρείς βγαλμένη από σαπουνόπερα με Έλληνες αγρότες που οργώνουν τον κάμπο με τις μαύρες απαστράπτουσες Cayenne τους, την ώρα που οι φτωχοί πλην τίμιοι Σλοβάκοι ξημεροβραδιάζονται στις φάμπρικες για 430 ευρώ το μήνα.

    Ένα παραμύθι που θα διαβαζόταν τις κρύες νύχτες του χειμώνα αν είχε και έναν δράκο, γιατί ούτε δράκο έχει μα ούτε και Porsche. Και αυτό γιατί σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων της ίδιας της γερμανικής εταιρείας αυτοκινήτων τo 2010 πωλήθηκαν 49 Καγιέν σε όλη την Ελλάδα, το 2009 πωλήθηκαν 194, το 2008 πωλήθηκαν 226. Το 2007, 265. Το 2006, 179. Το 2005, 267. Το 2004, 301. Το 2003, μόλις 89. To 2002 που πρωτοκυκλοφόρησε δεν καταγράφονται πωλήσεις στην Ελλάδα. Σύνολο 1.570 οχήματα.

    Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ίδιας της Porsche στην Ευρωπαική Ένωση πωλήθηκαν 13.479 Cayenne το 2010 και 10.141 το 2009. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι πωλήσεις Cayenne στην Ελλάδα το 2010 και το 2009 αντιπροσώπευαν μόλις το 0,36% και το 1,91% αντίστοιχα των συνολικών πωλήσεων του συγκεκριμένου μοντέλου στην EE.

    Και σαν τελευταίο στοιχείο που έρχεται να θέσει υπό αμφισβήτηση την βαρύγδουπη είδηση των τζιπάτων Λαρισαίων είναι η δήλωση της ίδιας της αντιπροσωπείας της Porsche στην Ελλάδα η οποία τονίζει "πως τα στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεση της, από τις επίσημες πωλήσεις , δεν επιβεβαιώνουν σε καμιά περίπτωση τους ισχυρισμούς που αναφέρονται στα συγκεκριμένα άρθρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός πωληθέντων νέων αυτοκινήτων PORSCHE την τελευταία δεκαετία ποτέ δεν ξεπέρασε στην καλύτερη περίπτωση τις 550 μονάδες κατ' έτος που αντιστοιχεί σε ποσοστό λιγότερο ή ίσο του 0,2% του συνόλου των πωληθέντων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά".
    Εις αναμονή λοιπόν της επόμενης εντυπωσιακής είδησης που θα θέλει τους κατοίκους της Καρδίτσας παγκόσμιους πρωταθλητές στην αγορά τζιπ HUMMER.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε 11:39 προσπαθείς να απαντήσεις σε ένα άρθρο και οι απαντήσεις που δίνεις αφορούν τελείως άλλα στοιχεία από αυτά τα οποία επικαλείται το άρθρο. Μιλάς για ποσοστό πωλήσεων στην Ελλάδα σε σχέση με τη Ευρώπη και για απόλυτους αριθμούς, ενώ το άρθρο αναφέρεται σε σχετικούς αριθμούς, δηλαδή σε απόλυτο αριθμό πωλήσεων Καγιέν στη Λάρισα διαιρεμένο με το πληθυσμό του Νομού Λάρισας. Σε αυτό έχει τη πρωτιά σε όλη την Ευρώπη. Αυτά που αναφέρεις εσύ σα μεγέθη είναι άσχετα με αυτό το ένα συγκεκριμένο μέγεθος που αναφέρει το άρθρο. Επίσης πράγματι η Λάρισα είναι πρώτη σε αριθμό μπουζουκιών-ξενυχτάδηκων σε σχέση με το πληθυσμό της. Και αυτό κολλά κάπως με το σκεπτικό του άρθρου πως μία αγροτική περιοχή έχει τόσους υψηλούς (υψηλότερους στην Ελλάδα) αυτούς τους δείκτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατι ρε παιδια πατε στη Λαρισα και δεν κοιτατε διπλα μας στον Αστακο ,{μηπως και στα χωρια μας}.
    Σε αυτο εδω το μπλογκ γραφτηκε για πλαστα τιμολογια καιαλλες παρανομιες 2.500.000 ευροπουλα σε λιγα χρονια.
    Ποιοι τα πηραν? ποιοι τα εδωσαν ? Ποιοι αλληλοκαληφθησαν? Θα υπαρξει τιμωρια ?
    Εγω νομιζω τιποτα δε θα γινει και ολοι θα βγουνε λαδι. Μονο η Ελλαδαρα θα χρεοκωπισει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 3:57 έχεις δίκιο, αλλά είναι γυναίκα αυτή που έβαλαν δίπλα στο καγιέν? Α-Π-Α-Ρ-Α-Δ-Ε-Κ-Τ-Ο (Ο 10:13 και 11:39).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.