Αλήθεια πόσα γνωρίζουμε για το τόπο μας;


Γράφει ο Θεόδωρος Λύτρας.
Εκπαιδευτικός.

Η στήλη της Ροζέτας είναι μια πέτρινη πλάκα η οποία ανακαλύφθηκε το 1799 από ένα Γάλλο αξιωματικό. Η σημασία της εύρεσής της έγκειται στο γεγονός ότι περιλαμβάνει δύο γλώσσες (Ελληνικά και Αιγυπτιακά) και τρία είδη γραφής (ελληνική, αιγυπτιακή δημώδη και ιερογλυφικά). Η στήλη αυτή αποτέλεσε για το Γάλλο γλωσσολόγο Ζαν Φρανσουά Σαμπολιόν το κλειδί με το οποίο αποκρυπτογράφησε τα ιερογλυφικά.
Προέρχεται από το ναό του Πτολεμαίου του Ε’ του Επιφανούς και χρονολογείται στο 2ο αι. π.Χ. Πριν ενηλικιωθεί όμως ο άνωθεν Βασιλέας της Αιγύπτου για μια περίοδο κυβέρνησε την Αίγυπτο ως επίτροπός του ο Αγαθοκλής, και τώρα ερχόμαστε στο προκείμενο: στενός φίλος του Αγαθοκλή ήταν ο Αριστομένης ο Αλυζεύς ο οποίος και ονόμασε ως ένδειξη θαυμασμού προς το φίλο του, την κόρη του Αγαθόκλεια.
Το έτος 202 π.Χ. όταν οι Μακεδόνες εναντιώθηκαν και επαναστάτησαν εναντίων του Αγαθοκλή, ο φίλος του Αριστομένης ήταν ο μόνος που προσπάθησε να τον υπερασπιστεί. Τελικά ο Αγαθοκλής εκτελέστηκε και ανέλαβε στη θέση του ο Τληπόλεμος. Δεν πέρασε αρκετός καιρός και τελικά επίτροπος του βασιλέως ανάλαβε ο ίδιος ο Αριστομένης ο οποίος και έλαβε πολλές τιμητικές διακρίσεις για τον τρόπο διακυβέρνησης του ακόμα και από τον ίδιο το Βασιλέα. Το γεγονός όμως ότι δεν φοβόταν να λέει ελεύθερα τη γνώμη του, τον οδήγησε αργότερα σε δυσμένεια του Βασιλέως ο οποίος και διέταξε το έτος 192 π.Χ. να πιει δηλητήριο.

ΠΗΓΕΣ: ΠΟΛΥΒΙΟΣ, «ΙΣΤΟΡΙΕΣ», ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΓΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΔΡΑΝΔΑΚΗ, ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.