Οι δρόμοι της ανάπτυξης και της προοπτικής. Ανοικτή επιστολή για το μεγάλο οδικό έργο του Ξηρομέρου, «Βελτίωση οδού Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας».


Του κ. Χρήστου Κολοβού.
Ταξίαρχος ε.α, Δημοτικός Σύμβουλος Ξηρομέρου.

Αξιότιμοι αντιπεριφερειάρχες Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος κε Λύτρα Ιωάννη και κα Σταρακά Χριστίνα. Με την παρούσα επιστολή - αίτηση, κρίνω σκόπιμο να φέρω εκ νέου στην επικαιρότητα, το ζήτημα των απαράδεκτων κύριων οδικών αξόνων στο Ξηρόμερο και τη παρούσα κατάσταση συντήρησής τους ή ανακατασκευής τους.
Θα αναφερθώ περιληπτικά για το όλο ζήτημα, από τον αρχικό σχεδιασμό (από το 2002 - 2004), μέχρι τη σημερινή κατάσταση (Μάης 2017), για την μελέτη και εκτέλεση του έργου «Βελτίωση οδού Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας», συνολικού μήκους 80 περίπου χλμ, λεπτομέρειες του οποίου γνωρίζετε εσείς εκ της θέσεώς σας περισσότερα.
Οι πρώτες εργασίες άρχισαν περίπου το 2004 με τοπογραφικές εργασίες (υψόμετρα οδεύσεις κλπ), και εν συνεχεία μέρος μελετών τα έτη 2005 και 2006. Η μελετητική εταιρεία ΧΩΡΟΜΕΤΡΙΑ με έδρα τη Αθήνα, είχε πάρει εντολή (Νομαρχία - μετέπειτα Περιφέρεια) να ετοιμάσει 3 μελέτες:
α. Προωθημένη αναγνωριστική μελέτη σε κλίμακα 1:5000 για τα τμήματα Κουβαράς - Φυτείες - Αστακός και Φυτείες - Κατούνα - Μύτικας.
β. Οριστική μελέτη οδοποιίας στα οδικά τμήματα Κουβαράς - Φυτείες - Μπαμπίνη, μήκους 9,2 χλμ. και Φυτείες - Παπαδάτος μήκους 4,2 χλμ.
γ. Προμελέτη και οριστική μελέτη ισόπεδων κόμβων σε κλίμακα 1:500.
Τελικώς βλέπουμε να εντάσσεται στο ΕΣΠΑ τα έτη 2009 και 2010 μόνο η παραπάνω β περίπτωση, διότι δεν χρηματοδοτήθηκαν όλες οι τελικές μελέτες για να ωριμάσουν στη συνέχεια και να χρηματοδοτηθούν - δημοπρατηθούν ως έργα. Αλλά και απ αυτή την οριστική και ώριμη μελέτη Κουβαράς - Φυτείες - Μπαμπίνη μήκους 9,2 χλμ. και Φυτείες - Παπαδάτος μήκους 4,2 χλμ, χρηματοδότησαν και δημοπράτησαν τον Νοέμβριο του 2010, μόνο τα 9,2 χλμ από ΚΟΥΒΑΡΑ προς ΜΠΑΜΠΙΝΗ, αφήνοντας έξω το τμήμα του δρόμου προς ΦΥΤΕΙΕΣ και ΠΑΠΑΔΑΤΟ μήκους 4,2 χλμ (ενώ ήταν έτοιμο 99.99% προς δημοπράτηση). Έτσι προς το παρόν οι Φυτείες και η Παπαδάτος αποκόπτονται και απομονώνονται. Πάλι τον υπάρχοντα δρόμο θα χρησιμοποιούμε.


Σήμερα λοιπόν, βρισκόμαστε στη φάση να κοντεύει να τελειώσει το τμήμα δρόμου από τον ΚΟΥΒΑΡΑ Φυτειών μέχρι έξω από τη ΜΠΑΜΠΙΝΗ δηλαδή τα 9,2 ΧΛΜ, ήτοι το 11,5% επί του συνόλου των 80 χιλιομέτρων . Πέραν από εκεί… ΟΥΔΕΝ. Καμία ενέργεια (απ' ότι γνωρίζω), για ολοκλήρωση των υπολοίπων μελετών. Στα 12 χρόνια που πέρασαν φτιάχνονται τα 9,2 χλμ. Με αυτή τη λογική για τα υπόλοιπα 70 χλμ του συνόλου…θέλουμε ακόμα 90 χρόνια.
Οι εκάστοτε δημοτικές αρχές του Ξηρομέρου, έχουν προβεί διαχρονικά σε ενέργειες και σε λήψη ομόφωνων αποφάσεων - ψηφισμάτων Δ.Σ προς την Περιφέρεια, για να συνεχιστούν επιτέλους οι υπόλοιπες μελέτες προς τον Αστακό - Μύτικα και προς τις Φυτείες - Παπαδάτο - Κατούνα - Μύτικα, οι οποίες έχουν σταματήσει και να χρηματοδοτηθούν - δημοπρατηθούν στη συνέχεια με προγράμματα ΕΣΠΑ.
Παρακαλώ για τις ενέργειές σας, να επανακινηθούν οι διαδικασίες από την Περιφέρεια για το σύνολο του έργου, από ΦΥΤΕΙΕΣ προς ΑΣΤΑΚΟ και από ΦΥΤΕΙΕΣ προς ΚΑΤΟΥΝΑ - ΜΥΤΙΚΑ. Να γίνει η αρχή τουλάχιστον με την αποπεράτωση των υπόλοιπων μελετών και τη δημοπράτηση των 4,2 χλμ της υπάρχουσας έτοιμης μελέτης προς Φυτείες και Παπαδάτο για να μη χαθούν χρήματα από το τρέχον πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Άμεσα στη συνέχεια να δημοπρατηθούν σταδιακά και οι υπόλοιπες μελέτες, για να ωριμάσουν και να χρηματοδοτηθούν.
Πρέπει να ολοκληρωθεί αυτό το μεγάλο έργο πνοής στο ΞΗΡΟΜΕΡΟ, που θα φέρει τους κατοίκους του πολύ κοντά στην επίτευξη των ελπίδων και στόχων τους, όσον αφορά στην ανάπτυξη στο εμπόριο, στην κτηνοτροφία, γεωργία, αλιεία, σε βιομηχανικές, τουριστικές, αγροτουριστικές επενδύσεις και στην εν γένει οικονομική αλματώδη ανάπτυξη που τόσο έχει ανάγκη, για τους νέους του για τα παιδιά του.


Τελειώνοντας δεν θα ήθελα να παραλείψω και να μην αναφερθώ στις μέχρι τώρα προσπάθειές σας για τη συντήρηση - μερική επισκευή τμημάτων των δύσκολων και επικίνδυνων δρόμων μας στο Ξηρόμερο και εύχομαι να συνεχιστούν οι προσπάθειές σας. Η παραπάνω διεκδίκησή μας, δεν θα πρέπει να αναιρεί, τις λοιπές ενέργειές σας στη περίοδο της οικονομικής κρίσης για συντηρήσεις οδών στο Ξηρόμερο.
Το παραπάνω όμως θέμα, είναι για εμάς εδώ στο Ξηρόμερο, ένας από τους Στρατηγικούς Αντικειμενικούς μας Στόχους και σας παρακαλώ να δώσετε και εκεί την κύρια προσπάθειά σας, πέραν των άλλων σημαντικών θεμάτων υποδομών της Περιφέρειας προς επίλυση. (Ο σχετικός φάκελος υπάρχει στη Περιφέρεια).
Στον κ. Κατσανιώτη Ανδρέα, βουλευτή και επικεφαλή της Μείζονος αντιπολίτευσης που κοινοποιείται η παρούσα επιστολή, παρακαλώ και για τις δικές του ενέργειες (αναζήτηση φακέλου - ανάλυση - κατάθεση πρότασης στο Π.Σ), για την προώθηση και θετική δρομολόγηση του δικαίου αιτήματός μας από τη Περιφέρεια και το αρμόδιο Υπουργείο.

Με τιμή 

Χρήστος Κολοβός 
Ταξίαρχος ε.α, Δημοτ. Συμβ. Ξηρομέρου

2 σχόλια:

  1. Οπως " ενας κούκος δέν φέρνει την άνοιξη "
    Ετσι κι' ένας δρόμος δέν φτάνει για να έρθει η ανάπτυξη.
    πρέπει να γίνουν πολλά για να έρθει η ανάπτυξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η προσπάθεια όμως του κ. Κολοβού είναι αξιέπαινη.


    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Υβριστικά σχόλια, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά, θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.