Μετά την παράδοση τον Αύγουστο του 2018 του οδικού τμήματος 9,2 χιλιομέτρων Κουβαράς - Μπαμπίνη (δείτε
εδώ), η πολιτική βούληση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, ήταν να συνεχιστεί αυτός ο δρόμος προς Αετό, Αρχοντοχώρι και Μύτικα.
Μάλιστα αυτή η βούληση εκφράστηκε έμπρακτα τον Αύγουστο του 2018 από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή, με την έγκριση ένταξης στο Τεχνικό Πρόγραμμα, του έργου για τη συντήρηση της επαρχιακής οδού Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, προϋπολογισμού 3.000.000 € και της μελέτης για την παράκαμψη της Μπαμπίνης και του Αρχοντοχωρίου, προϋπολογισμού 74.400 €.
Οι δύο μελέτες έχουν παραδοθεί όπως πληροφορούμαστε, αλλά δυστυχώς πέραν αυτού τίποτα νεότερο επί 7 συναπτά έτη για το σημαντικό αυτό θέμα, με το θέμα να κολλάει στο ζήτημα των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται.
 |
| Πρόχειρη αποτύπωση παράκαμψης Αρχοντοχωρίου, όπου τα 2,5 χιλιόμετρα θα γίνουν 320 μέτρα. |
 |
| Πρόχειρη αποτύπωση παράκαμψης Μπαμπίνης, όπου τα 5 χιλιόμετρα θα γίνουν 1,7 χιλιόμετρα. |
Με αφορμή την συζήτηση στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο του Τεχνικού Προγράμματος του 2026, επαναφέρουμε το θέμα και μεταφέρουμε το καθολικό αίτημα της περιοχής, ότι το έργο των παρακάμψεων Μπαμπίνης και Αρχοντοχωρίου πρέπει επιτέλους να ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα και να προχωρήσει η υλοποίηση του.
Δεν πρόκειται ούτε για χάρη, ούτε για μία ιδιαίτερη αντιμετώπιση. Όλα τα πραγματικά δεδομένα δείχνουν την υψηλή προτεραιοποίηση που έχει αποκτήσει το συγκεκριμένο έργο, για μία περιοχή που τα επόμενα χρόνια, όλα τα σημάδια δείχνουν ότι θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα.
Κύριε Περιφερειάρχα βάλτε αυτό στο έργο στις προτεραιότητες σας, είναι ένα αίτημα λογικής και δικαιοσύνης για την ισόρροπη ανάπτυξη και εντός του νομού Αιτ/νίας.
Η οδική σύνδεση με την Ιόνια Οδό είναι ένα έργο πνοής, που θα βγάλει επιτέλους τον Μύτικα και την Αλυζία από την απομόνωση και θα δημιουργήσει όλες εκείνες τις συνθήκες για την τουριστική ανάπτυξη μίας περιοχής, πολύ προνομιούχας και με εξαιρετικές προοπτικές, που σήμερα δυστυχώς είναι απομονωμένη και καθόλου δεν έχει ωφεληθεί από την παράδοση της Ιόνιας Οδού.
Όλοι συμφωνούμε ότι επιτακτική ανάγκη και προτεραιότητα είναι η οδική σύνδεση της ενδοχώρας της Αιτ/νίας και ιδιαίτερα του αστικού κέντρου του Αγρινίου, αλλά και του ορεινού κεντρικού Ξηρομέρου με τις ακτές τις Αιτ/νίας.
Η προτεραιοποίηση αυτού του οδικού έργου για την τουριστική ανάπτυξη των Δυτικών Ακτών της Αιτ/νίας είναι εμφανής στον καθένα και είμαστε σίγουροι ότι το γνωρίζει και ο Περιφερειάρχης κ. Νεκτάριος Φαρμάκης. Σίγουρα είναι γνώστης των δυνατότητων στον τουριστικό τομέα αυτής της προνομιούχας περιοχής της Αιτ/νίας, την οποία έχει επισκεφθεί και έχει τοποθετηθεί δημόσια αρκετές φορές για το ευοίωνο μέλλον της στη τουριστική ανάπτυξη.
Τώρα που η Ιόνια Οδός είναι εδώ και κάποια χρόνια πραγματικότητα, εν μέρει η σύνδεση των Δυτικών Ακτών με την Ιόνια Οδό θα επιτευχθεί στο μέλλον, στο Νότιο κομμάτι με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων σύνδεσης της Ιόνιας Οδού μέσω Σταμνάς και σήραγγας Προφήτη Ηλία - Άγιος Δημήτριος - Πλατυγιάλι - Αστακός και στο Βόρειο κομμάτι με την Αμβρακία Οδό, που επιτέλους τελείωσε και παραδόθηκε.
Εκεί που θα έχουμε το κενό και το μεγάλο έλλειμμα, είναι στην οδική πρόσβαση στο καλύτερο από αντικειμενική άποψη για τουριστική ανάπτυξη κομμάτι του Δήμου Ξηρομέρου, την Δ.Ε. Αλυζίας (για τρίτους αντικειμενικούς, το καλύτερο κομμάτι στην Δυτική Αιτ/νία).
Το συγκεκριμένο οδικό έργο Κουβαράς - Μπαμπίνη - Αετός - Αρχοντοχώρι - Μύτικας, μαζί με το έργο της οδικής σύνδεσης του Αστακού και του Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, είναι τα δύο οδικά έργα που η Περιφερειακή Αρχή μαζί με τη Δημοτική Αρχή Ξηρομέρου, θα πρέπει να τα έχουν στην υψηλότερη προτεραιότητα και να διεκδικούν να προχωρήσουν σε αγαστή συνεργασία με τα Υπουργεία.
Δεν μπορεί να μείνει ο Δήμος Ξηρομέρου εκτός σχεδιασμού για οδική σύνδεση με την Ιόνια Οδό και δυστυχώς βλέπουμε αυτές τις δύο υποθέσεις σε στασιμότητα από το Κεντρικό Κράτος και την Περιφέρεια και αυτό μας ανησυχεί πάρα πολύ.
Είναι τα δύο οδικά έργα που θα βγάλουν τον Δήμο Ξηρομέρου από την απομόνωση και θα αλλάξουν τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής μας.
Κύριε Περιφερειάρχη προσβλέπουμε σε ενέργειες σας, ώστε να προχωρήσει το σημαντικό αυτό οδικό έργο, εξετάστε το ζήτημα με τα τεχνοκρατικά δεδομένα που δείχνουν ότι η σκοπιμότητα των χρημάτων που θα επενδύσει η Περιφέρεια γι αυτό το δρόμο, είναι οικονομοτεχνικά απολύτως συμφέρουσα, θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός.
Βοηθήστε μία περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, πανέμορφη, που αναπτύσσεται τουριστικά, που λατρεύουν όλοι οι συμπατριώτες μας και εδώ κάνουν τις διακοπές τους.
Ο Δημαρχος πρεπει να θεσει με θερμη το ζητημα στον Περιφερειαρχη , ειναι κομβικο θεμα για την Αλυζια .
ΑπάντησηΔιαγραφή7 χρόνια έχουν περάσει απο την αναγγελία οτι , θα θα θα ..γίνουν . Και οι παρακάμψεις ακόμη να γίνουν. Κάτι φταίει ... δεν υπάρχουν δικαιολογίες ούτε από την Περιφέρεια ούτε από τον Δήμο Ξηρομέρου .
ΔιαγραφήΑπορώ με την Περιφέρεια. Τι περιμένει; Οι δρόμοι προς την θάλασσα είναι σημαντικοί από αρχαιοτάτων χρόνων. Ένα έργο απαραίτητο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ περιφέρεια έπρεπε να υλοποιήσει το συγκεκριμένο έργο νωρίτερα ώστε να βγει από την απομόνωση το ΞΗΡΟΜΕΡΟ. Δυστυχώς η περιφέρεια ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ το ορεινό ΞΗΡΟΜΕΡΟ το αγνόησε
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΓΙΝΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ
ΑΡΓΗΣΕ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΖΟΙ
ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Προς το παρόν έχουν τα μυαλά τους στις δημοσκοπήσεις.Ναι οι δρόμοι της προόδου κάποτε θα γίνουν, βέβαια θα πρέπει να τους έχουμε και υποχρέωση γιατί θα γίνουν με δημόσιο χρήμα ,,,ψηφίστε μας!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα δημόσια έργα γίνονται με δημόσιο χρήμα. Ψηφίζονται από δήμους,βουλή, αναρτώνται στη διαύγεια κλπ...
ΔιαγραφήΕννοείς να βάλουν ιδιώτες χρημα;
Όχι το χρήμα το βάζουμε εμείς ο λαός,οι εκάστοτε κυβερνήσεις θέλουν να τους έχουμε υποχρέωση και καθήκον μας είναι να τους ψηφίζουμε... αυτό θέλουν δηλαδή να λέμε ευχαριστώ και στο ΑΤΜ που μας δίνει τα δικά μας χρήματα!!!! Αυτοί είναι.
ΔιαγραφήΤελικά ποιοι είστε ο λαος; Μας μπερδεύετε.
ΔιαγραφήΚαι εμείς λαός είμαστε αλλά.....και σεις κάνα ψήφο μας ψάχνετε. Που κολλάνε τα ΑΤΜ.
Πάντως ο Τριανταφυλλακης θα βγει ξανά.
Έφερε παγκοσμιο πρωταθλημα στ Μυτικα.
Καταλάβατε τι σημαίνει αυτό;
Έχετε να πείτε κάτι για αυτο;
Μήπως είστε αντθετοι;
Φίλε μου δεν κατάλαβες...... για τις κυβερνήσεις λέω όχι για τον δήμαρχο και φυσικά κι εμείς ως λαός - ψηφοφόροι, έχουμε τις ευθύνες μας αφού τους ανεχόμαστε με όσα κάνουν και αποσκοπούν πάντα στην εξυπηρέτηση των δικών τους συμφερόντων.
Διαγραφήμ αυτον τον αντιπεριφεριαρχη δεν προκειται να γινει τιποτα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή το έργο όπως φαίνεται είναι γεφύρι της Άρτας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία ιδέα
Θα πρότεινα τα 320 μέτρα της παράκαμψης του αρχοντοχωριου να γίνουν από την κοινότητα με μία μπουλντόζα να ανοιχθεί προσωρινά ως αγροτικη οδός από την στροφή ευθεία στις κολώνες τής ΔΕΗ Να στρωθεί με χαλίκι και στην πορεία για να είναι βατος με τσιμέντο Η και άσφαλτο κ αφού επισημανθεί ότι η διέλευση θα γίνεται με ευθύνη των οδηγών θα έλυνε το πρόβλημα τής υπερβολικής κίνησης μέσα από το χωριό κ θα εξυπηρετουσε παράλληλα τούς επισκέπτες που θα κέρδιζαν χρόνο από τήν μείωση τής απόστασης κατά 2 χιλιόμετρα. Πιστεύω ότι δεν είναι η δαπάνη υπερβολική κ το ωφελος θα είναι πολλαπλάσιο αφού θα έχουμε μείωση τής κίνησης με περαιτέρω αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με δυσάρεστες συνέπειες.
7 χρόνια , γιατί δεν το κάνατε; ο χαρακτηρισμός αγροτικός δρόμος είναι τόσο εύκολος να γίνει σε χώρο που δεν παιρνούν αγρότες ; Ας τσιμεντωθούν δρόμοι μέσα στο Αρχοντοχώρι κι θα γίνει και η παράκαμψη , που τόσο πολύ έχει καθυστερήσει. Το συμαντικότερο όμως ειναι η παράκαμψη στη Μπαμπίνη που τόσο πολύ διατυμπανίζονταν κι απο εσας εδω και 6 χρόνια . Ελπίζω να το θυμάστε !
ΔιαγραφήΚαλό έχεις μυαλο
ΔιαγραφήΔεν ενδιαφέρονται. Τόσα χρόνια έγκρισης μελέτης, είναι ολοφάνερο ότι δεν είναι στις προτεραιότητες των.Υποβαθμισαν κ τη Μπαμπινη, κάνοντας έναν δρόμο που εξυπηρετούσε το χωριό ( μονοπάτι)σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης, εντελώς επικίνδυνο κ παράνομα παραδομένο.
ΑπάντησηΔιαγραφή