Ούτε το λάδι μας δεν μαζεύουμε πλέον.


Γράφει ένας αναγνώστης.

Ο Νοέμβριος έχει μπει για τα καλά, ο καιρός θαυμάσιος και στο κάμπο της Αλυζίας, που μοιάζει κατεβαίνοντας από το Πύργο του Αρχοντοχωρίου σαν μία μεγάλη ασημοπράσινη θάλασσα, η ελιά, το ευλογημένο αυτό δέντρο γεμάτο από καρπό έχει έρθει η ώρα του να μαζευτεί.
Θυμάμαι με νοσταλγία αυτή την εποχή που ήμουνα μικρό παιδί, όπου μαζεύαμε τις ελιές, τότε ήταν οικογενειακή υπόθεση. Μας ετοίμαζαν οι δικοί μας για το σχολείο και κατόπιν φεύγανε για το χωράφι, όπου τρέχοντας πηγαίναμε και εμείς με το που τελειώναμε το σχολείο. Στο κάμπο έβλεπες οικογένειες, συγγενείς, μικρά παιδιά όλοι να μαζεύουν τις ελιές, να ξαποστένουν να τρώνε ανοίγοντας το σακούλι με το πρόχειρο φαγητό που είχε ετοιμάσει η μάνα, άλλοι να χορεύουν, τα μικρότερα παιδιά να παίζουν μεταξύ τους, γέλια, πειράγματα.... Αλλοτινοί χρόνοι. Είπαμε οικογενειακή υπόθεση. Στα μετέπειτα χρόνια αυτό, το οικογενειακή υπόθεση, άρχιζε λίγο να χάνεται. Άνθρωποι από Κατούνα, Αετό και από τα χωριά της ενδοχώρας του Νομού μας, τέτοια εποχή που ήταν το μάζεμα της ελιάς κατέβαιναν και αναλάμβαναν αυτοί να μαζέψουν τις ελιές παίρνοντας μερίδιο από το λάδι. Θυμάμαι τον πατέρα μου να συναντιέται και να κανονίζει για το πως θα μαζευτούν τα χωράφια, λέξεις περίεργες για μένα τότε, ''τις έδωσα τιρτάρικες, τις έδωσα μισακές, οι καλαμσάνες θα μαζευτούν τελευταίες'', διαπραγματεύσεις σκληρές.
Προχτές κατεβαίνοντας το Σαββατοκύριακο στο Μύτικα, περνώντας μέσα από το κάμπο της Αλυζίας είδα και πάλι κόσμο να μαζεύει τις ελιές, αλλά η εικόνα ήταν άλλη. Το οικογενειακή υπόθεση δεν υπάρχει πλέον, το μάζεμα της ελιάς είναι ξένη υπόθεση, αλβανική, πακιστανική, αφρικανική ...... Όχι δεν κατηγορώ τους ανθρώπους αυτούς, καλά κάνουν, έχουν ανάγκη και μάλιστα είναι και εργατικότατοι και άξιοι. Απλά σκέφτομαι πως κατάφερε να μας μολύνει όλους τόσο πολύ το μικρόβιο της ''ευκολίας''. Βλέπεις παντού νέους ανθρώπους, στα χωριά μας, στα καφενεία να συζητάτε πως θα παίξουν στοίχημα, πως θα βρουν τον αγώνα που θα γίνει η έκπληξη να πιάσουν την μεγάλη απόδοση. Άλλοι με τις ώρες στην τηλεόραση να βλέπουν αθλητικά, άλλοι αποχαυνωμένοι στο internet. Παιδιά μικρά, ανήλικα με μηχανάκια σαν δαίμονες να πηγαίνουν πάνω κάτω, να ασχολούνται όλη μέρα με το πως θα πειράξουν το μηχανάκι για να γίνει σφαίρα για να κερδίσουν τη κόντρα με το φίλο να του πάρουν τα λεφτά. Πως φτάσαμε εδώ; Υπάρχει ένα φάρμακο να μας γιατρέψει άραγε από αυτή την αρρώστια της ''ευκολίας'';

5 σχόλια:

  1. Αγαπητέ φίλε. Με μια σου λέξη έδωσες το στίγμα μιας ολόκληρης εποχής και μιας αρρωστημένης φιλοσοφίας. Ευκολία. Και καλά να έχεις τη δουλειά σου και να μην μπορείς να μαζέψεις ο ίδιος τις ελιές σου. Αλλά το να κάθεσαι στον καναπέ και να παίζεις στο ίντερνετ και να χαζεύεις τηλεόραση με τις ώρες, αυτό είναι απαράδεκτο. Αυτή την ευκολία μας πληρώνουμε. Σε συγχαίρω για το εύστοχο άρθρο σου και ειδικά για τη χρήση της λέξης που χαρακτήρισε ολόκληρη γενιά και ολόκληρη κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παιδια αλλο νοσταλγια και αλλο εργασια.
    Σιγα μη παμε να μαζεψωμε ελιες μες στο κρυο και τη λασπη, να ερχονταιοι αραχτοι και διορισμενοι στο δημοσιο να μας κανουν κυριγμα.
    Θα περιμενουμε να ξαναγινει πρωθυπουργος ο Γιωργος να μας διορισει και μας σε καμια θεσουλα.
    Δηλαδη εσεις που βολευτικατε τι εισται ?
    παιδια ενος ανωτερου Θεου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1:43 αδυνατώ να καταλάβω τι θες να πεις. Άλλο πράγμα λέει η ανάρτηση, άλλο λες εσύ. Δηλαδή η μόνη δουλειά που υπάρχει είναι στο δημόσιο; Αυτό θες να πεις και όλες οι άλλες δεν είναι δουλειές; Άμα θες να πεις αυτό, απλά είσαι λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιαχαρα 235. Ο αναρτησιουχος θυμαται τα περασμενα, αναφερεται στους ξενους εργατες και στη δικια μας τεμπελια και ευκολια που αποδεχεται και ο 1052.
    Αρα σωστα καταλαβα.
    Σαν γενικη αντιληψη λεω και γω οτι δουλιες υπαρχουν απλα δεν θελουμε να τις κανουμε.
    Σε λιγο καιρο θα τρωμε λαδι μαροκου(αν υπαρχει), αν δεν το εχουμε αντικαταστισει με αλλα σπορελαια.
    Απο αυτη την αποψη η νοσταλγια μας θα ειναι και τροφη μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. δεν νομίζω πως πρόκειται για νοσταλγία. ωδή στη λησμονιά της καταγωγής μας είναι η ανάρτηση παρά νοσταλγία. και αγανάκτηση για τον εαυτό (μας) που χάσαμε. όσο για τον 1:43 μάλλον εννοεί (αν κατάλαβα καλά το πνεύμα του σχολίου, που μάλλον καλά κατάλαβα) ότι και οι δημόσιοι θα έρθουν να βαρέσουνε λούρο τελικά, γιατί πολλούς από αυτούς δεν τους βλέπω να πηγαίνουν στη δουλειά τους από το νέο χρόνο. και όσοι πάνε φυσικά δεν θα πληρώνονται. για την Ελλάδα (και το κακό μας το κεφάλι) ρε γαμώτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του ιστολογίου.
Σχόλια υβριστικά, συκοφαντικά, ειρωνικά, υποτιμητικά, μειωτικά και απαξιωτικά ή σχόλια χυδαία, σεξιστικά, ρατσιστικά και θρησκευτικού μίσους, σχόλια με μηνύματα που δεν καταλαβαίνουμε, ονομαστικές αναφορές σε απλούς πολίτες και προβοκατόρικα ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με τη παραπάνω ανάρτηση, ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Επίσης ΔΕΝ θα δημοσιεύονται σχόλια που δείχνουν φανερά ότι ο σχολιαστής δεν γνωρίζει καν το θέμα που σχολιάζει, έχει φανερά πλήρη άγνοια για το αντικείμενο της ανάρτησης και απλώς σχολιάζει για να δει το σχόλιο του να δημοσιεύεται και να αισθανθεί ο ίδιος ικανοποίηση.
Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατά ανάγκη από το παρόν ιστολόγιο.
Παρακαλούμε τους αναγνώστες μας να διατυπώνουν τα σχόλια τους με κόσμιο τρόπο για να δημοσιευτούν.
Η Ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια για να πούμε αυτό που θέλουμε και να ασκήσουμε την κριτική μας, αποφεύγοντας όλα τα πιο πάνω που αναφέρονται.
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση ή σχόλιο στο Blog, καλείται να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω του e-mail προς αποκατάσταση.